Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : wymiana stacyjki



mata4
29-12-10, 22:15
witam mam problem ze stacyjka nie można przekrecic kluczyka ani w stacyjce prubowałem jednego i drugiego kluczyka i nic czeka mnie wymiana stacyjki jak kupie stacyjke z kluczykami to wymienie to bez problemu czy bedzie problem z imbomilajzerem prosze o pomoc

Marecki
30-12-10, 00:56
Rozwalają mnie takie posty;)Kompletnie nic nie można zrozumieć. Pomijam fakt, że pierwszy post...

lunatyk
30-12-10, 01:14
jak dla mnie to machnij kierownicą w lewo potem trochę w prawo i jeszcze raz w lewo tylko delikatnie ... przy tym cały czas pchając kluczyk w stronę stacyjki próbuj go przekręcić. Do tego powinieneś mieć zieloną bluzę, czapkę z daszkiem i śpiewać Justina Biebera....

reaktor
30-12-10, 01:18
a tak poważnie jutro czeka mnie taka operacaj w citorenie ax z ty ze kierownica jest zablokowana a kluczyka w ogule nie moge włozyć
mam juz stacyjke tylko nie wiem za bardzo jak odblokowac kierownice zeby podłaczyc druga
czy tkos juz to kiedys robił?

psycholoog
30-12-10, 02:43
najlepiej to wyciagnac cala kolumne zze stacyjka i podmienic:) Mniej roboty niz przy samej wymianie stacyjki.

bartekjb
14-01-13, 17:16
Witam,
podepnę się pod temat

Dzisiaj spędziłem godzinę na mrozie próbując przekręcić kluczyk w stacyjce, po godzinie mi się udało. Obstawiam na zużytą stacyjkę bo w domu wziąłem zapasowy kluczyk i nim tez trzeba było pomanewrować by go przekręcić, wziąłem czerwony nieużywany i on tez z oporem zaskoczył.

Moje pytanie skoro to wina stacyjki to co mogę zrobić, kupić nową z kluczykiem, bębenkami ECU i immobilizerem pod kolumną?
Nie wiem za bardzo jak to jest połączone,
Immobilizer mam i do tego skrzynie w automacie więc trudniej o cały zestaw, ktoś poradzi jak ugryźć zużyta stacyjkę, czy tylko kupno wszystkich powyższych podzespołów i przekładka?

dziekuję

probestic
14-01-13, 17:19
A nie masz w mieście kogoś kto ewentualnie naprawia stacyjki ?
Ja z moją też miewałem problemy, raz w końcu znajomy mechanik psiknął jakimś specyfikiem na kluczyk, włożył i kazał tak zostawić na jakieś 5 minut.
I wiesz, że do dziś mam spokój, a minęło z pół roku.

Nie pakowałbym się od razu w wymianę. Chociaż co kto lubi ....

bartekjb
14-01-13, 18:23
dzięki za radę, w sumie mieszkam na takiej dziurze, że ciężko o jakiegoś dobrego fachowca. Poszukam w większym mieście i dowiem się co i jak, a na razie psiknę WD-40, chyba nie zaszkodzi

probestic
14-01-13, 18:43
Ostatecznie wd40, ale bez przesady. Mi coś bardziej świta w kierunku jakiegoś smaru w sprayu, na bazie silikonu.

kruczekvu
14-01-13, 19:13
na razie psiknę WD-40, chyba nie zaszkodzi
Tylko nie za dużo bo WD na takie sprawy nie jest dobre
Przy dużej ilości zapadki się ścierają o czym nie raz się już kilku przekonało

Mi coś bardziej świta w kierunku jakiegoś smaru w sprayu, na bazie silikonu.
Zgadza się
Fachmany od tych spraw też doradzą wszystko inne tylko nie WD

bartekjb
14-01-13, 20:46
dzięki za porady, na razie działa choć lekko haczy, nie da się przekręcić lekko, trzeba "przełamać" ten pierwszy obrót z zera na jeden, chociaż nie zawsze ale może raz na 20 idzie lekko. Coś mi się wydaje że jedna zapadka jest starta, trzeba będzie odwiedzić rzemieślnika. Tlko dziwi mnie że nie miałem problemów do dzisiaj, tzn rano odpaliłem bez problemu a po pracy stałem jak kołek.

Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam.

probestic
14-01-13, 20:59
Czasami można sobie spierdaczyć stacyjkę zimą w dość prosty sposób. Mianowicie przy odśnieżaniu czasami zamoczy się kluczyk, który potem oczywiście ląduje w stacyjce ...sprawa niby śmieszna, ale bywają z tego problemy - tym bardziej gdy jest dosyć mroźno.