Zobacz pełną wersję : gdzie podpiąć sonde w 4-2-1
Witam kupłem sobie kolektor 4-2-1 i chce go zalozyc ale zastanawia mnie gdzie mam podpiac sonde czy na gorze czy na dole na samym koncu kolka. Czytalem rozne wersje ze lepiej na koncu ale trzeba przedluzyc sonde, gdzieindziej czytalem ze sondy nie wolno przedluzac:)Nie chce niczemu w silniku zaszkodzic i podpiac tam gdzie byc powinno :) pomozcie
skolopendra
29-12-10, 19:40
gdzie mam podpiac sonde czy na gorze czy na dole na samym koncu kolka.
ciekawy kupiłeś kolektor .skoro ma 3 dziury na sondę :D
ma 2 dziury nie napisalem 3:)
skolopendra
29-12-10, 19:46
więc na górze :)
ja też mam na górze nie wiem czy to ma znaczenie bo pomiar idzie z jednego tłoka ale ogólnie kabla od sondy nie wolno przecinać chyba że przed wtyczka od strony komputera tak kiedyś gdzieś czytałem
jeszcze jest taka opcja ze byc moze w d15b7 ej2 sa dwie sondy:)?
jedna sonda jest w d15b7, dwie sondy są w 6 genie w jakims silniku ale oznaczenia nie pamiętam. W d15b7 sonde masz na kolektorze z przodu silnika
i jak masz na gorze nie odczuwasz jakiejs negatywnej zmiany?
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?2762-Umiejscowienie-sondy-w-kolektorach&highlight=umiejscowienie+sondy
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?70573-umiejscowienie-sondy-lambda-kolektor-4-2-1&highlight=umiejscowienie+sondy
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?58138-wp%B3yw-umiejscowienia-sondy&highlight=umiejscowienie+sondy
nikt nic nowego nie napisze
wszystko fajnie bo to juz czytalem ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi gdzie ona powinna byc i czy jak podlacze na gorze jak seryjnie do jednej rury nie bedzie sie cos dzialo i nie zepsuje czegos?
skolopendra
30-12-10, 14:09
ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi gdzie ona powinna byc
pisałem na górze :cool:
maniak2007
30-12-10, 14:20
ja jestem za tym, aby sonda była na dole, bo wtedy zczytuje pomiar ze wszystkich cylindrów, u siebie nie przedlużalem sondy lub coś w tym stylu, poprostu po rozplątaniu izolacji i tego plastikowego kondona kabla skokojnie starcza,(sprawdzone na dwóch wiązkach)
raczej to nie ma znaczenia... bo tak czy siak jest ona przed katalizatorem.. i sluzy do mierzenia zawartosci tlenu w spalinach.. nigdzie CI to nie ucieknie wiec odczyt bedzie ten sam.
raczej to nie ma znaczenia... bo tak czy siak jest ona przed katalizatorem.. i sluzy do mierzenia zawartosci tlenu w spalinach.. nigdzie CI to nie ucieknie wiec odczyt bedzie ten sam.
z tym ze z kazdego garu mozesz miec inne wartosci wiec jest sens podpinac dalej - mimo to ludzie je wkrecaja w obydwa te miejsca i nic sie nie dzieje
z tym ze z kazdego garu mozesz miec inne wartosci wiec jest sens podpinac dalej - mimo to ludzie je wkrecaja w obydwa te miejsca i nic sie nie dzieje
mozliwe chociaz chyba jezeli chodzi o zawartosc tlenu to chyba w kazdym jest taka sama chociaz nie mam pewnosci
mozliwe chociaz chyba jezeli chodzi o zawartosc tlenu to chyba w kazdym jest taka sama chociaz nie mam pewnosci
gdyby byla taka sama to fabrycznie byla by montowana na kanale wydechowym np nr 1. a jest specjalnie montowana gdzies gdzie ma odczyt z wiecej niz 1 kanalu - tym bardziej ze nie kazdy gar dostaje tyle samo powietrza.
skolopendra
31-12-10, 14:59
a jest specjalnie montowana gdzies gdzie ma odczyt z wiecej niz 1 kanalu
większość modeli czyta z 1 ,wiec proponuje się trzymać serii ,no chyba że ktoś wystroi sobie mapy pod obd1,z sondą tam gdzie uważa
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.