Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : hamulce - niepokojący dźwięk CIVIC 5D MB2 97



ber66
03-01-07, 16:37
Przy hamowaniu z wyższych prędkości hamulce wydają niepokojący wibrujący dźwięk.
Dzieje się tak przy hamowaniu z prędkości około 100km/h< i przy rozgrzanych hamulcach.
Przy mniejszych prędkościach rzędu >80km/h objawy się nie ujawniają.
Czy kwestia klocków, czy może coś poważniejszego?
Mechanik jakiś przeglądał hamulce nieco ponad miesiąc temu i niby było wszystko w porządku.

Wiem, że to sprawa do przeglądu przez kolejnego mechanika, a nie na forum, ale może ktoś miał tak dziwne objawy też i zna diagnozę.
70 - 80km/h to tez juz nie jest najwolniej, a nic nie słychać - trochę dziwne.
Pozdrawiam

Cairo
03-01-07, 17:08
Miałem to samo w poprzedniej Hondzie, nie wiem jaki to miało związek, ale po wymienieniu jarzm (zatarte prowadnice) problem ustąpił.

Windykator
03-01-07, 18:09
Możliwe,że masz krzywe tarcze, stąd te wibracje. Mam to samo :)

stempel
04-01-07, 09:02
100% masz krzywe tarcze .

kubior
04-01-07, 09:14
Nawet wibrujaca kierownica przy hamowaniu to wcale nie musza byc tarcze na 100%. Ja kupilem auto i sprzedajacy mowil ze bije kierownica bo tarcze sa juz zuzyte i trzeba wymienic i bedzie ok. Pomyslalem ma racje no bo zawsze tak jest. Wymienilem tarcze na nowe JC, ale bicie nie ustapilo. A ze JC to dziadostwo to pomyslalem wada fabrycza jade wymienic. Wymienili mi na nastepny nowy komplet tarcz JC i dalej to samo. Samochod byl rozpedzany i hamowany bez kol na podnosniku i dalej nie wiadomo co to jest ale wszelkie gwiazdy na niebie wskazuja ze trzeba bedzie powaznie pogadac z piasta.

s3kawek
04-01-07, 14:30
Przy hamowaniu z wyższych prędkości hamulce wydają niepokojący wibrujący dźwięk.
Dzieje się tak przy hamowaniu z prędkości około 100km/h< i przy rozgrzanych hamulcach.
Przy mniejszych prędkościach rzędu >80km/h objawy się nie ujawniają.
Czy kwestia klocków, czy może coś poważniejszego?
Mechanik jakiś przeglądał hamulce nieco ponad miesiąc temu i niby było wszystko w porządku.

Wiem, że to sprawa do przeglądu przez kolejnego mechanika, a nie na forum, ale może ktoś miał tak dziwne objawy też i zna diagnozę.
70 - 80km/h to tez juz nie jest najwolniej, a nic nie słychać - trochę dziwne.
Pozdrawiam

JA mam taki ostry, metaliczny dzwięk jak juz predkosc jest ok 20 i ciagnie sie az do zatrzymania. Slychac to tak jakbymetal tarl o metal i dzieje sie tylko jak tarcze sa mocno nagrzane. Zadzwonilem do ASo i powiedzieli mi ze to wina kiepskiej jakosci klockow. Nie oceniam bo nie wiem czy miala racje.

stempel
04-01-07, 21:33
[quote
Nawet wibrujaca kierownica przy hamowaniu to wcale nie musza byc tarcze na 100%.[/quote]
wibrujaca kierownica fakt ,to nie musza byc tarcze na 100% ale z opisywanego przypadku to sa tarcze ,jak pisze Ber66 zwieksza sie wraz z predkoscia czyli bardziej sie nagrzewaja i tym samym bardziej sie wykrzywiaja.Sa juz pewniw stare i rozchartowane .

ber66
04-01-07, 21:43
hmm tarcze. To większy wydatek jak klocki? Zapewne powinienem kupić nowe to i to. Klocki kupię zielone FERODO za około 100, a tarcze ?
Jutro jadę do serwisu i zobaczymy jaka będzie ich diagnoza. Nie omieszkam się podzielić z Wami wynikiem tego badania.

Konrad84
05-01-07, 00:34
Pojedź na sprawdzenie tarcz mikrometrem. Jeżeli to nie tarcze to mogą być też piasty (od nadzmiernego przegrzewania tarcz).

Co do nowych tarcz to polecan EBC nawiercane i nacinane + Greenstuffy. Przy chamowaniu urywają twarz :D

s3kawek
05-01-07, 09:00
hmm tarcze. To większy wydatek jak klocki? Zapewne powinienem kupić nowe to i to. Klocki kupię zielone FERODO za około 100, a tarcze ?
Jutro jadę do serwisu i zobaczymy jaka będzie ich diagnoza. Nie omieszkam się podzielić z Wami wynikiem tego badania.

Nie widze sensu wymiany klockow jak sa dobre.

stempel
05-01-07, 14:34
sprawdzanie mikrometrem w momecie gdy tarcze sa zimne nie ma sensu,one wykrzywiaja sie wtedy gdy sa gorace.

grandprix2
06-01-07, 03:02
Mam ten sam problem tyle ze Hani z 98 tez MB2 ale 98

Auto trzyma trakcje nie ściąga na pedale nie czuć za bardzo :/ ale najgorsze to to ze tarcze wymienione i po 5000 ten sam objaw

MI się wydaje ze to raczej piasty :/ tylko dlaczego przez ok 5000 problem nie istniał :/

:573:

ber66
08-01-07, 17:01
no więc wymieniłem klocki na ZIELONE FERODO.
Wymieniłem mimo, że wg serwisanta dotychczasowe nie były jakoś specjalnie zużyte. Tylko jeden był w punktowo spalony.
Tak czy siak objawy o których pisałem zniknęły.
Sprawdzałem hamując ze 140km/h, więc test powinien być miarodajny.
Zobaczymy jeszcze, czy w przyszłości się nie pojawią, bo to był dopiero pierwszy test.
Pozdrawiam

grandprix2
18-01-07, 19:34
Ber 66 i jak tam twój problem ?? ile już przejechałeś od wymiany ??

kamil_szewczyk
19-01-07, 17:47
Jeżdziłem na jakiś orginałach w mojej Hondzie do samego końca nie miałem żadnych problemów z biciem tarcz.No ale czas już na nie był i zaczołem czytać szukać co by było dobre w rozsądnej cenie do mojej Hondy 1.4 5D MA87 96r.Jest tego na rynku dużo.Ja zainwestowałem w tarcze i klocki firmy JURID i jak na razie przejechałem 15tyś i jest ok.Hamowałem w róznych sytuacjach powiem ze jestem zadowolony.I montowłem sam tarcze warunek idealnie wyczyszczona piasta ręcznie!!! mechanicznie mozna tylko zepsuć zdzierając za dużo.

Co do bicia to już o tym pisałem na forum u mnie półośka miała luz na wieloklinie który wchodzi do przegubu zew.Luz jest objawiany kliknięciem przy ruszaniu, zmiany biegu ,przyspieszaniu.I to powodowało bicie przy 100-120 km/h.
Pozdrawiam