Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Modyfikacje w EJ2 D15B7



greatstar2010
27-12-10, 02:47
Przeczytałem juz kilka tematów o modyfikacjach tego silnika ale nadal mam pytania i brakuje mi konkretów.
Nie jestem mechanikiem więc mało z tego rozumiem, a wszystkie modyfikacje będe
przeprowadzał na jakimś zwykłym warsztacie.

Najbardziej interesujące mnie modyfikacje:
- dolot ze stożkiem
- sportowy kolektor i przelot
- zmiana skrzyni na krótszą
- zmiana kolektora ssącego
- zmiana koła zamachowego i sprzegła
- mini me
- zmiana elektroniki (czy daje to przyrost mocy?)


Prosze kogoś żeby dokładnie mi opisał z czego składają się te modyfikacje, konkretnie , krok po kroku.
- jakie częsci potrzebuje
- gdzie je kupie
- jaki to wydatek
- ile da mi mocy
- czy zwykły mechanik da rade to zrobić

Zależy mi żeby auto po modyfikacjach nie było głośne, a same modyfikacje nie były bardzo drogie.
Chciałbym uzyskać ok 130KM , licze że spalanie drastycznie nie wzrośnie (?)

Bardzo prosze o konkretne odpowiedzi, podesłanie linków do sklepów i aukcji, a nie odsyłanie do jakiś tematów czy rzucanie haseł których nie rozumiem,
tak żeby ten temat stał się wzorem i kopalnią wiedzy dla innych laików chcacych cos wykrzesać z tego silnika.

Z góry dziękuje za pomoc i prosze o wyrozumiałość

kamix666
27-12-10, 08:34
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?6078-Jak-zbudowa%E6-szybkie-D15B7-opis-dowiadczenia-wykresy
wystarczylo poszukac troszke dalej i masz wszystko opisane

greatstar2010
27-12-10, 11:09
Właśnie tego tematu wczoraj szukałem..
Szkoda że w tym temacie nie ma w ogóle podanych kosztów.

1. Kolektor
http://allegro.pl/sportowy-kolektor-4-2-1-civic-crx-del-sol-d16-i1361379975.html
Może być ten kolektor, czy nie da tyle mocy co te firmowe kolektory (SuperSprint , DC-SPORT)

2. Skrzynia biegów z silnika D13B2
Czy założenie tej skrzyni nie odbije się na jej żywotności ?
Czym różni się ona od mojej aktualnej skrzyni ?
Jak kupić w 100% sprawną skrzyniem na co patrzeć przy zakupie ?
Są jakieś inne sprawdzone skrzynie do tego silnika ?
Czy nada się ona do silnika po mini-me ?

3. MINI-ME http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?6930-Wszystko-o-mini-me
Jaki koszt wszystkich częsci ?
Ile godzin pracy trzeba na to przeznaczyć?
Czy znajde bez problemu wszystkie potrzebne czesci, czy jest to tak stary sprzet, że graniczy to z cudem ?

4. Układ wydechowy.
http://allegro.pl/uklad-wydechowy-wydech-civic-v-i-vi-gen-2-25-i1352066695.html
Czy jest sens kupienia czegoś takiego ? Sam sprzedawca mówi że bedzie głośniej..
a ja chciałbym żeby zostało tak cicho jak jest teraz.
Czytałem że istanieje cośtakiego jak cichy przelot.. może ktoś mi podsunąc jakieś gotowe rozwiązanie ?

kooondzikkk
27-12-10, 12:17
Jeżeli zależy Ci na ciszy , "normalnym spalaniu" i żeby trzymało się to kupy to proponuję zrobić:
1 minime . +-125 koni ,
2. dalej robisz dolot np. Parówa Simoty lub jakiegoś CAI-a ,
3.wydech - taki kolektor jak pokazałeś 4-2-1 ale polecam kupić od osób które handlują tym na forum (z racji tego, że przeważnie mają taki z większymi otworami) , dalej prowadzisz do końca przelot na 2" (więcej to bezsens w D serii NA) na tłumikach MTECHa
4.dalej strojenie
5. krótka skrzynia czyli 1,2 civic 3,4 crx i 5 do wyboru , może być na trasę od prelude albo zostawić z B7 , do tego przełożenie główne z concerto albo crx i będzie jechać maszyna jak zła

Stara szkoła , nic więcej nie wymyślisz:p

Skrzynia musi być tak dobrana, żeby przy zmianie biegu (praktycznie przy odcince) po zmianie na bieg wyższy obroty nie spadły z VTEC-a , można to też zmienić przy strojeniu .
A te gotowy wydechy za 1000zł można o kant du** rozbić:) będzie się to darło jak ruski czołg

Jeśli chodzi o minime znajdziesz bezproblemowo wszystko co jest ci potrzebne . Roboty troszkę jest (sam składam teraz od zera VTEC-a na nowych gratach), proponuje nie oddawać tego zwykłemu mechanikowi bo podejrzewam , że nawet nie odblokuje kanału w bloku między 2 i 3 cylindrem ;) a bez tego VTEC-a nie będzie. Koszt samych gratów czyli komp, głowica , aparat z przewodami , itp itd 1000-1400 zł około + rozrząd , świece , oleje itp itd . Ja na gotowo troszkę ponad 4tys.

greatstar2010
27-12-10, 12:36
porządny wydech za normalne pieniądze to następujący zestaw

1. kolektor wydechowy - najrozsądniej kupić gotowca z ebay, owinąć taśmą i po temacie
2. katalizator zastąpić tłumikiem przelotowym
3. przelot środkowy
4. przelot końcowy

uwaga! nie będzie głośno jeśli użyte tłumiki będą miały porządne jakościowo wygłuszenie w dużej ilości, chcemy głośniej używamy mniej wygłuszacza. W naszym wydechu nie stosujemy żadnych silencerów bo one działają na zasadzie blokowania przepływu spalin.

Prosze o konkrety, co dokładnie kupić, którą tłumiki mają porządne wygłuszenie.

@ kooondzikkk - dzieki za pomoc

kooondzikkk
27-12-10, 12:43
Zestaw rur z kwasówki (Helfik chyba tym dealuje) ok 300zł , kolektor jebaj 4-2-1 (Nowy Kubi chyba ma teraz ) 320-360 ,bandaż termoizolacyjny 120 zł , tłumik przelotowy zamiast kata + końcowy przelot (tylko MTECH) ok 600zl . Do tego robota tłumikarza . Jak coś ma być dobre to napewno nie będzie tanie już nieraz się o tym przekonałem , a MTECH to klasa sama w sobie za i tak super cenę w porównaniu do jakości .

kamix666
27-12-10, 14:40
slyszalem ze kwas nie jest dobrym rozwiazaniem nie przewodzi dobrze ciepkla nie odbiera od silnika tyle co zwykly ostatnio dobre rozwiazanie robia ludzie z wydechu z rovera 420 bodajże srodkowy przetol 2" kosztuje 70 zl chyba
a ceny zalezne od sprzedawcy za ile kupisz a ceny sie wahają

radar333
28-12-10, 15:55
greatstar2010, kiedy chcesz to wszystko zrobić? Stopniowo do przodu, mod za modem czy najlepiej na raz i od zaraz? Bo masz 2 opcje:
1. jak na raz od zaraz to pozostaje ci tylko zagadać do jakiegoś tunera od Honda (nie wiem, napiszcie mu te skróty SSG i takie tam:) ), przedstawić dokładnie listę i poprosić o wycenę kosztu części, robocizny i terminu (pewnie cena cię wgniecie w chodnik :p ), części też ci załatwią.
lub:
2.Jak chcesz sobie to ciułać mod za modem, o każdą sprawę zagadywać do warsztatu / szukać części na allegro lub w dziale sprzedam to posiedź sobie na forum parędziesiąt lub paręset godzin / parę lat tak jak to robił każdy inny i powoli dokształć się w temacie. Poczuj o co lata, jaki jest temat w akcji itd. Na forum wszystko jest opisane, niektóre sprawy aż za dokładnie i kilka razy.
Rozpier*alają mnie takie posty, ja zanim napisałem cokolwiek to czytałem i szukałem kilka miesięcy i znalazłem prawie wszystko. (a tak jaszcze na szybko to nie rób tego wszystkiego tylko swapuj od razu na b-serie, wyjdzie taniej, dużo szybciej (wykonanie) i pewnie mocniej...)

greatstar2010
28-12-10, 16:10
Myśle że narazie zrobie dolot, później wydech, a na lato swap na B16A2
Gadałem z jednym gościem który sporwadza i montuje silniki hondy, cały koszt to 5500zł+ mój silnik.
Interesuje mnie jeszcze kwestia przełożenia klimy z innej hondy (ktoś się orinetuje ile taka klima kosztuje i jaki jest koszt jej przełożenia ?)

arekgr
28-12-10, 18:44
Klimę skompletujesz za ~800zł. Dzień roboty. Swap na D16B2? Hmmm... Po kiego szykować B7 a później wsadzać B? Wsadź słupek D16Z6, zostaw skrzynię, zamontuj softa, no i killuj B :)

majdan
29-12-10, 13:25
Jeżeli latem planujesz swap, to nie ma co ruszac i sie bawić z obecnym silnikiem na zimę. Szkoda czasu i kasy.

greatstar2010
29-12-10, 22:47
Na wiosne chciałem założyć parówe Simoty i zrobić układ wydechowy (tak jak opisał to kooondzikkk)
Te modyfikacje chyba podpasują pod B16 ? Kolektor "eBaowy" nada się do obu silników ?

majson
29-12-10, 22:51
jak kupisz kolektor odrazu do B serii to tak a jak nie to nie