Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : pęknięty kolektor wydechowy



mutaba
02-01-07, 23:30
... do niedawna gnębiła mnie pewna sytuacja - po odpaleniu auta i po podniesieniu maski czułem zapach spalin oglądałem dokładnie kilka razy silnik "niuchałem" :570: :lol: z każdej strony i czułem że spaliny uchodzą przy sondzie lambda (waliło równo :mrgreen:) myślałem jaka może być tego przyczyna - uszczelka... ? poluzowana lambda ? hmmmmm :?: otóż nie okazało się że mam pęknięty kolektor wydechowy który jak widać na fotkach był wcześniej pospawany przez poprzedniego właściciela który zapomniał mi chyba o tym powiedzieć :o ...

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6c3d51c8df3bea73.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f07808be84e95e8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bee118a85d64d336.html

kupiłem i założyłem używany kolektor z katalizatorem i jest w sumie ok - ale mam wrażenie że auto jest teraz mniej dynamiczne :neutral: czy to może być wina kata?
przed założeniem oglądałem go i przedmuchałem go kilka razy :lol: nie stwierdziłem żeby był niedrożny ... poza tym nic w tym katalizatorze wewnątrz nie latało a tzw. "plaster miodu" w środku miał kolor jasno szary - jak popiół - to noramalne ?
... czy jest jakaś teoria-poparta praktyką która pozwala stwierdzić że katalizator jest sprawny bądź nie jest sprawny ?

agent_lol
03-01-07, 00:36
niten stary nie wygląda na żeliwo wic mozna go pewnie wyspawac

PabloLbn
03-01-07, 07:11
Pospawać go można , ale po kilku miesiącach znowu zacznie pękać ... Ja mialem tak u siebie i zmieniłem kolektor na rurowy , ale ewentualnie mozesz poszukać dobrej używki Pozdrawiam !

wieshaq
03-01-07, 08:18
dobrze zrozumialem ze kata masz pionowo w kolektorz a nie pod autem?

mutaba
03-01-07, 13:28
dobrze zrozumialem ze kata masz pionowo w kolektorz a nie pod autem?
TAK :)

Rikoo
03-01-07, 13:30
jak widze jest to juz 3 e-vtec w angliku ktoremu walnal kolektor widac sa wadliwe

wieshaq
03-01-07, 13:30
e-vtec?

nie wiem czy dobrze kojarze i mysle ale przeciez kolektor i katalizator tez w tym przypadku to sa rozlaczne elementy i w takim razie jesli miales zaufanie do swojego starego kata to trzebabylo go zostawic

gzawa
03-01-07, 13:34
Witaj

pękniety kolektor przy sądzie lambda to raczej standart po dłuższej eksploatacji
u mnie w EJ6 było podobnie, ja wymieniiłem na DC Sporta ( bez kata) i autko ożyło.

co do zmniejszonych osiągów to pewnie kat jest przypchany i dlatego odczuwasz spadek mocy

Lcfr
03-01-07, 13:53
tez bym wymienił kolektor na jakis produkt "tuningowy" i na pewno byłoby to na korzysc...
poza tym to tanie rzeczy juz sa...a wywalenie kata w tym modelu chyba nie stanowi problemu...

ps. mutaba jakbys uzupełnił swój profil łatwiej byłoby skojarzyc o co Ci chodzi...

whiteblast
03-01-07, 15:28
Kat w d15z3 jest pionowo :) jest jakby zintegrowany z kolektorem.
ja rowniez wymieniłem na rurowy tuningowy gadżet i odczucia jak najbardziej pozytywne chociaz moj kat był w dobrym stanie jeszcze zdecydowanie :)

crash
07-01-07, 20:42
witam, nie ma czym sie chwalic ale w mojej hani tesh kolektor popekal wiec chyba faktycznie byly jakies slabe... teraz poluje na cosik bardziej sportowego, zamiast kata chce dac strumienice a na srodkowy i koniec jakies przelotowe z allegro, wszystko 2 cale. Dobry pomysl??

mutaba
08-01-07, 00:50
witam, nie ma czym sie chwalic ale w mojej hani tesh kolektor popekal wiec chyba faktycznie byly jakies slabe... teraz poluje na cosik bardziej sportowego, zamiast kata chce dac strumienice a na srodkowy i koniec jakies przelotowe z allegro, wszystko 2 cale. Dobry pomysl??

...mam podobny pomysł tylko pytanie: czy przy wywaleniu katalizatora i wstawieniu strumienicy na okresowych przeglądach nie będzie mi się diagnosta burzył ? - bo wynik spalin napewno bedzie inny ... :mrgreen:
:grin: miał ktoś jakieś doświadczenia w związku z tym - jak to wygląda - czy wogóle goście mają jakieś zastrzeżenia ?

crash
08-01-07, 23:46
ja mam zaprzyjaznionego diagnoste wiec moze da rade, jednak zapomialem ze w tym modelu jest katalizator razem z kolektorem i pewnie jedyna mozliwa konfiguracja to: kolektor 4-2-1 strumienica i tlumik koncowy a wtedy jeszcze sie moze policja doczepic za glosnosc :D jezeli zle kombinuje to prosze o poprawke :D

domenek
19-06-07, 16:34
Mam problem. Pękł mi kolektor wydechowy który jest chyba połączony z katalizatorem. Proszę o rade mam go wymienić czy kupić rurowy. Proszę również o informacje gdzie mogę kupić taki kolektor rurowy.
Pozdrawiam.

Malik
28-03-09, 19:53
Witam
No i stało się ja też dołaczyłem do posiadaczy vtec-e z pękniętym kolektorem.

Myśle o czmś takim http://www.tomsolsklep.pl/index.php?products=product&prod_id=313 ,
bo narazie nie mam czasu a nii pieniędzy żeby bawić się w spawanie albo tuning wydechu. Nowego oryginalnego kolektora pewnie nigdzie nie dostane a używanego szkoda kupować skoro są one wadliwe.

crash
29-03-09, 13:56
napisz na pw do Szymon Septic i kup uzywany bez kata :) 421 od d16 ... ja tak zrobilem i jest igla :D

drex87
29-03-09, 14:55
jak by ktos chciał to ja mam do sprzedania kolektor wraz z katem od d15z3 http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?p=640491#post640491

skolopendra
29-03-09, 21:08
Proszę o rade mam go wymienić czy kupić rurowy

kup używkę z6 i będzie ok

Malik
10-04-09, 21:29
U mnie kolektor i katalizator to jest jedna część.:eek:

crash
10-04-09, 22:13
no i co z tego ... przeczytaj ten watek i sie dowiesz ze d15z3 tak ma ... kup od d16 jakis, wywal kata i bedzie ok

Malik
12-04-09, 17:07
jak by ktos chciał to ja mam do sprzedania kolektor wraz z katem od d15z3 http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?p=640491#post640491


Czytam . czytam.

A tak przy okazji chciałem zapytać czy wy też macie w dowodach rejestracyjnych zapis w
pkt. D.3 CIVIC 1.5 KAT ?

lukiwch
24-07-09, 12:30
Tak czytam ten temat i nasuwa mi się myśl, że w econo to jakaś plaga pęknięte kolektory. Mi się to samo przydarzyło :( Teraz pytanie lepiej szukać jakiegoś tuningowanego 4-2-1 czy może oryginalny używany? Czy z jakiś innych silników pasowałby do mojego (D15Z8) ?? Pozdrawiam.

qba1983
24-07-09, 13:48
taki sam kolektor byl w d15z6 oraz w d16y7.
a co sie oplaca... hmm sam musisz sobie odpowieziec, jesli ma byc eknomicznie ale wolno to kupujesz oryginal, jak ma byc szybko, troche glosniej i troche mniej ekonomicznie to ebayowy 4-2-1 jest idealnym rozwiazaniem.

po jakim przebiegu pekaja wam te kolektorki?
moj zdjety byl przy 140tys km i jest caly

lukiwch
24-07-09, 17:44
Ma być ekonomicznie bo po to kupowałem ten silnik :P Moje pytanie czy jak mam szukać kolektora to odrazu z katalizatorem? Czy on jakoś jest rozłączny z kolektorem??

Auto kupiłem jak miał 173tyś i już chyba kupiłem ze zespawanym kolektorem (ktoś próbował naprawić) przelatałem na tym 20tyś...

skolopendra
24-07-09, 18:20
Czy on jakoś jest rozłączny z kolektorem??

jest

zieliniaczek
24-07-09, 20:52
kupuj ebayowy tez mi sie to teraz stalo i juz zamowilem 421:))

qba1983
24-07-09, 21:48
jest
kolego co "jest"? regulamin forum czytales? pkt 1 - rozbuduj swoja wypowiedz.
masz wiedze ale czasem odpowiadasz za krotko i nie bardzo wiadomo co chesz powiedziec.

a kolektor z d15z8 jest nie odlaczalny od katalizatora! - pisalem o tym strone wczesniej!

lukiwch
25-07-09, 00:07
Dzięki za odp mam tylko pytanie czy coś z takich rzeczy przypasi:
http://www.allegro.pl/item677868113_sportowy_kolektor_4_2_1_civic_b_d_88 _00_tuning.html
http://moto.allegro.pl/item692283907_sportowy_kolektor_wydechowy_honda_cr x_civic_d_wwa.html

zieliniaczek
25-07-09, 01:24
ten z wawy zamawialem wiec podpasi

atom
04-09-09, 09:02
Panowie, moją niunię też dopadł problem pękniętego kolektora. Ma przebieg prawie 140 tys. i jest raczej oryginalny (niemieckie rachunki m.in. z ASO) Spec z VTECa w Łodzi zaproponował wywalić ten kolektor (niestety wraz z katalizatorem) i zamontować ten od silnika 1.4 (koszt ok.200zł). W tej sytuacji byłbym bez kata.
Myślałem o innych opcjach:
- kupić nówkę oryginał (ponoć 1800zł :mad:)
- używka do D15 - średni pomysł bo jak widać chyba były wadliwe więc mozna kupić takie samo badziewie
- pospawać - ponoć trudno ale się da, co prawda dziura jest w kiepskim miejscu- przy sondzie i będzie to w sumie działać na krótką metę.
- kupić kolektor 4-2-1 sportowy z allegro (koszt 350zł) - tu pan Krzysio z VTECa powiedział że za tę cenę to jakieś nędzne zabaweczki

Generalnie każda opcja jest do d... Chętnie kupiłbym oryginał ale cena trochę z kosmosu...
Nie zalezy mi na poprawianiu ani na pogarszaniu fabrycznych osiągów no i nie chcę wydać dużo kasy

Jakieś pomysły, sugestie?

qba1983
04-09-09, 17:16
proponuje kupic kolektor 4-2-1, a pan krzysio niech najpierw pomysli zaczym zacznie opowiadac takie *******y... 90% hond ze zmienionymi kolektorami jezdzi na tych "zabaweczkach" i jakos sa zadowoleni(wlacznie ze mna)
jedyne co moge polecic to kupno uzywanego, bo bez sesnu bylo by kupowaniem nowego kolka za kwote przewyzszajaca wartosc silnika.

spawanie to faktycznie nie jest dobry pomysl

crash
04-09-09, 19:51
zgadzam sie z Kubą, kiedyś miałem spawany, też koło sondy, zimą padł jak się zmienialy szybko temepratury, kup albo używke ktora za jakis czas moze padnie a moze nie ale bedziesz mial oryginal z katem i zero problemow z przegladami, spalinami itp albo zaloz ebajowy, ja wybralem troche tansza wersje od d16 bez kata i tez dobrze

lukasz0115
28-09-09, 08:14
Witam
Nie che zakładać nowego tematu .
Czy kolektor od d16y2 będzie pasował do d15z6 bo wiem że d16z6 pasuje ale ciężko go znaleźć .

crash
28-09-09, 08:17
wszystkie d serie pasuja pod d serie

atom
06-10-09, 09:34
wszystkie d serie pasuja pod d serie

OK, w takim razie chciałbym sięupewnić że takie coś będzie pasować do D15Z8?:
http://www.allegro.pl/item744248116_civic_5d_1995_01_kolektor_wydechowy_ wraz_z_sonda.html

Układ sondy (z boku zamiast z góry) ma jakieś znaczenie?
No i czy średnica rur podpasuje?

AJ

crash
06-10-09, 12:28
nie sadze zeby wkladanie kolektora od d14 do d15z8 bylo madre.. wydaje mi sie ze mozesz go zadlawic

brak.loginu87
07-10-09, 17:40
wszystkie d serie pasuja pod d serie


nie sadze zeby wkladanie kolektora od d14 do d15z8 bylo madre.. wydaje mi sie ze mozesz go zadlawic

To się zdecyduj, a jak nie wiesz to nie pisz.

crash
07-10-09, 22:34
nie sraj ogniem... piszac ze wszystkie d serie pasuja pod d serie mialem na mysli rozstaw srub mocujacych kolektor a nie srednice rur... nie sprecyzowal swojego pytania ...Lukasz pytal sie czy od d16 bedzie pasowal do d15 wiec odpisalem ze bedzie a poznije atom ktory ma d15 wyskakuje z linkiem do d14 ktory pewnie bedzie mial mniejsza srednice rur i tez bedzie pasowal ale z dupy dzialal !

brak.loginu87
08-10-09, 18:22
Dobra sory że naskoczyłem, ale odrazu mogłeś napisać, że są różne średnice rur (ja np. tego nie wiedziałem i bym przypadkowo mógł kupić w ciemno) tak jak są rozporki do VTI, a pasują do każdego (ktoś tak napisał na forum i w ciemno kopiłem - i dobrze) a chodzi o to byśmy sobie pomagali - nie?

crash
08-10-09, 18:30
spox, ogolnie to kazdy z d zalozysz do d ale z roznym skutkiem :) pasowac bedzie ale moze albo pogorszyc osiagi albo poprawic :)

materdeo344
24-03-10, 20:38
Hej!
Nie chciałem zakładać nowego tematu więc podepnę sie pod ten stary, otóż dzis w swojej Hance zauważyłem że mam pęknięty Kolektor wydechowy,(silnik D15Z8 :p) pękniecie biegnie od lambdy jakieś kilka cm w górę, szerokość pęknięcia nie jest duża ale spaliny przez to się wydostają bo widać ze jest trochę okopcone, Moje pytanie jest takie...
Jak długo mogę jeździć na takim pękniętym kolektorze? czy to będzie miało jakieś negatywne skutki w działaniu ?
Na razie nie mam kasy na jego wymianę, myslę go na razie zespawać.
http://img517.imageshack.us/img517/7733/kolektor.jpg

zieliniaczek
25-03-10, 23:12
mialem to samo i kupilem ebayowy :)

alan
09-04-10, 01:42
Ja też mam pęknięty kolektor przy sondzie w D16Y7. Chętnie zamontowałbym układ 4-2-1, ale co wtedy zrobic w sprawie katalizatora, który jest pionowo podłączony? Czytałem, ze konieczny jest cat converter. Jakie byłyby łączne koszty nabycia obu tych elementów i czy ewentualnie jeszcze cos jest konieczne?

borys870
15-08-11, 09:56
Witam

Prawie jak wszyscy mam problem z kolektorem. Zakupiłem już 4-2-1 od d16z6, zamówiłem dodatkowo zamiennik tłumika końcowego do mojego modelu d15z3. Teraz pytanie czy ten układ będzie pasował czy może będę musiał coś rzeźbić. Po prostu chce tylko wymienić kolektor bez ruszania oryginalnie zamontowanego układu. Spasuje to wszystko? Aha i jeszcze jedno sądne wkręciliście od d16 czy d15?

Budziniak
15-08-11, 09:59
musisz wkręcić sondę którą wykręcisz ze Swojego starego kolektora no chyba że ma taką samą ilość przewodów. a pasować będzie wszystko

mirasek
15-08-11, 10:34
W d15z3 sondę trzeba przełożyć starą, mocowanie kolektora pod silnikiem będzie do przeróbki, reszta pasuje bez problemu.

borys870
25-08-11, 22:39
jestem już po przeróbce układu wydechowego. Powiem że efekty są pozytywne. Teraz zobaczymy czy będzie różnica w spalaniu.

mirasek
25-08-11, 23:51
Nie będzie, a jeśli już to na korzyść. Seryjny kolektor z katem jest masakrycznie restrykcyjny, na każdym innym będzie tylko lepiej.

borys870
26-08-11, 17:18
To dobra wiadomość. A może nie wiesz "mirasek" kto skupuje katalizatory?

lako
09-09-11, 17:51
Ja także podpinam się pod temat w moim D15Z8 też pękł kolektor spawanie nie pomogło bo padł po kilku dniach i chcę kupić teraz używkę żeby na dłuższy mam nadzieję czas rozwiązać tą kwestię, czy kolektor z D16Y3 (póki co taki znalazłem na allegro) będzie pasować (średnica rur mocujących jest taka sama to wiem) a dalej trzeba coś przerabiać?

hadra
12-09-11, 16:59
spawanie ani pasty nie pomagaja. najlepiej wymienic na 4-2-1 z kwasowki:)

borys870
20-09-11, 10:31
Miałeś racje co do spalania w cyklu mieszanym czyli krótkie odcinki, trochę w trasie i miasto wyszło mi 6,5L. :) Około 1L na korzyść :)

kyzer
02-11-11, 19:42
Ja też zauważyłem pęknięcie :/ poczytałem temat ale jednoznacznie nie umiem wybrać między 4-2-1 ebay a używkę z d16 i którego silnika najlepiej?
Mam jeszcze pytanie, zanim skołuje kasę i wybiorę kolektor to jakie będą efekty uboczne pęknięcia? i jak z przeglądem przy braku kata spaliny wychodzą inaczej?

Lucas.FK2
03-11-11, 07:26
Bierz od D16z6 4-2-1 i jazda :D

kyzer
04-11-11, 08:09
a jak z przeglądami, czepiają się? nie mam nic w dowodzie

Lucas.FK2
04-11-11, 08:34
No co ty człowieku.Za co-że rury inaczej idą? Co wy się tak tych przeglądów boicie :p

sucharek
04-11-11, 08:48
ja bym kupil kwasiaka 4-2-1
Lub 4-1 :)

albo wogle jeździł bez :)

fiodor88
05-11-11, 07:34
i jak z przeglądem przy braku kata spaliny wychodzą inaczej?

Ja pare dni temu bylem na przegladzie i nikt sie nie doczepil o zadne spaliny. Pytal sie tylko gosciu, czy mi nie przeszkadza jazda z takim glosnym tlumikiem :D

kyzer
05-11-11, 11:00
w takim razie jak ogarnę inne rzeczy biore 4-2-1 od z6, dzieki.

sucharek
05-11-11, 16:55
an czy od vti pasuje kolektor wie ktos

Lucas.FK2
05-11-11, 17:42
an czy od vti pasuje kolektor wie ktos
Od B serii kolektora nie przypasujesz do D.

Malik
12-06-13, 21:41
Czy ktoś mógłby wrzucić fotki jak wygląda kolektor d16z6 zamontowany w d15z3, w sobotę będę montował i mam trochę wątpliwości czy gość sprzedał mi na pewno d16z6 (coś wydaje mi się że rura jest za gruba)

Już wymieniony kolektor. :( .
Ale jak dla mnie to porażka, nieznaczny wzrost mocy przy ruszaniu z 1 biegu, na pozostałych nie zauważyłem różnicy. Po za tym jak wcisnę mocniej gaz na niższych obrotach to potrafi zaryczeć jak stary polonez, no i to bzyczenie przy nieznacznym dodawaniu gazu (dodam że resztę wydechu mam zamiennik asmeta) . Poważnie rozważam zamontowanie starego pękniętego kolektora.

delek
24-02-16, 22:36
Mam d16y7, kolektor oczywiście pęknięty przy sondzie. Może ktoś podpowiedzieć, czy od jakiejś innej d-serii podpasuje mi na podmianę sam kolektor, znaczy się ta część żeliwna? Bo katalizator chciałem zostawić bez zmian tak jak jest, na górze, no chyba, że mocowanie katalizator-kolektor w d16y7 jest identyko jak kolektor-rura w np.d14 (właśnie tego nie wiem) to by był luz.

Kurna tera widzę, że raczej w złym dziale jestem ale może ktoś coś B)