Zobacz pełną wersję : pęknięty kolektor wydechowy
... do niedawna gnębiła mnie pewna sytuacja - po odpaleniu auta i po podniesieniu maski czułem zapach spalin oglądałem dokładnie kilka razy silnik "niuchałem" :570: :lol: z każdej strony i czułem że spaliny uchodzą przy sondzie lambda (waliło równo :mrgreen:) myślałem jaka może być tego przyczyna - uszczelka... ? poluzowana lambda ? hmmmmm :?: otóż nie okazało się że mam pęknięty kolektor wydechowy który jak widać na fotkach był wcześniej pospawany przez poprzedniego właściciela który zapomniał mi chyba o tym powiedzieć :o ...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6c3d51c8df3bea73.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3f07808be84e95e8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bee118a85d64d336.html
kupiłem i założyłem używany kolektor z katalizatorem i jest w sumie ok - ale mam wrażenie że auto jest teraz mniej dynamiczne :neutral: czy to może być wina kata?
przed założeniem oglądałem go i przedmuchałem go kilka razy :lol: nie stwierdziłem żeby był niedrożny ... poza tym nic w tym katalizatorze wewnątrz nie latało a tzw. "plaster miodu" w środku miał kolor jasno szary - jak popiół - to noramalne ?
... czy jest jakaś teoria-poparta praktyką która pozwala stwierdzić że katalizator jest sprawny bądź nie jest sprawny ?
niten stary nie wygląda na żeliwo wic mozna go pewnie wyspawac
Pospawać go można , ale po kilku miesiącach znowu zacznie pękać ... Ja mialem tak u siebie i zmieniłem kolektor na rurowy , ale ewentualnie mozesz poszukać dobrej używki Pozdrawiam !
dobrze zrozumialem ze kata masz pionowo w kolektorz a nie pod autem?
dobrze zrozumialem ze kata masz pionowo w kolektorz a nie pod autem?
TAK :)
jak widze jest to juz 3 e-vtec w angliku ktoremu walnal kolektor widac sa wadliwe
e-vtec?
nie wiem czy dobrze kojarze i mysle ale przeciez kolektor i katalizator tez w tym przypadku to sa rozlaczne elementy i w takim razie jesli miales zaufanie do swojego starego kata to trzebabylo go zostawic
Witaj
pękniety kolektor przy sądzie lambda to raczej standart po dłuższej eksploatacji
u mnie w EJ6 było podobnie, ja wymieniiłem na DC Sporta ( bez kata) i autko ożyło.
co do zmniejszonych osiągów to pewnie kat jest przypchany i dlatego odczuwasz spadek mocy
tez bym wymienił kolektor na jakis produkt "tuningowy" i na pewno byłoby to na korzysc...
poza tym to tanie rzeczy juz sa...a wywalenie kata w tym modelu chyba nie stanowi problemu...
ps. mutaba jakbys uzupełnił swój profil łatwiej byłoby skojarzyc o co Ci chodzi...
whiteblast
03-01-07, 15:28
Kat w d15z3 jest pionowo :) jest jakby zintegrowany z kolektorem.
ja rowniez wymieniłem na rurowy tuningowy gadżet i odczucia jak najbardziej pozytywne chociaz moj kat był w dobrym stanie jeszcze zdecydowanie :)
witam, nie ma czym sie chwalic ale w mojej hani tesh kolektor popekal wiec chyba faktycznie byly jakies slabe... teraz poluje na cosik bardziej sportowego, zamiast kata chce dac strumienice a na srodkowy i koniec jakies przelotowe z allegro, wszystko 2 cale. Dobry pomysl??
witam, nie ma czym sie chwalic ale w mojej hani tesh kolektor popekal wiec chyba faktycznie byly jakies slabe... teraz poluje na cosik bardziej sportowego, zamiast kata chce dac strumienice a na srodkowy i koniec jakies przelotowe z allegro, wszystko 2 cale. Dobry pomysl??
...mam podobny pomysł tylko pytanie: czy przy wywaleniu katalizatora i wstawieniu strumienicy na okresowych przeglądach nie będzie mi się diagnosta burzył ? - bo wynik spalin napewno bedzie inny ... :mrgreen:
:grin: miał ktoś jakieś doświadczenia w związku z tym - jak to wygląda - czy wogóle goście mają jakieś zastrzeżenia ?
ja mam zaprzyjaznionego diagnoste wiec moze da rade, jednak zapomialem ze w tym modelu jest katalizator razem z kolektorem i pewnie jedyna mozliwa konfiguracja to: kolektor 4-2-1 strumienica i tlumik koncowy a wtedy jeszcze sie moze policja doczepic za glosnosc :D jezeli zle kombinuje to prosze o poprawke :D
Mam problem. Pękł mi kolektor wydechowy który jest chyba połączony z katalizatorem. Proszę o rade mam go wymienić czy kupić rurowy. Proszę również o informacje gdzie mogę kupić taki kolektor rurowy.
Pozdrawiam.
Witam
No i stało się ja też dołaczyłem do posiadaczy vtec-e z pękniętym kolektorem.
Myśle o czmś takim http://www.tomsolsklep.pl/index.php?products=product&prod_id=313 ,
bo narazie nie mam czasu a nii pieniędzy żeby bawić się w spawanie albo tuning wydechu. Nowego oryginalnego kolektora pewnie nigdzie nie dostane a używanego szkoda kupować skoro są one wadliwe.
napisz na pw do Szymon Septic i kup uzywany bez kata :) 421 od d16 ... ja tak zrobilem i jest igla :D
jak by ktos chciał to ja mam do sprzedania kolektor wraz z katem od d15z3 http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?p=640491#post640491
skolopendra
29-03-09, 21:08
Proszę o rade mam go wymienić czy kupić rurowy
kup używkę z6 i będzie ok
U mnie kolektor i katalizator to jest jedna część.:eek:
no i co z tego ... przeczytaj ten watek i sie dowiesz ze d15z3 tak ma ... kup od d16 jakis, wywal kata i bedzie ok
jak by ktos chciał to ja mam do sprzedania kolektor wraz z katem od d15z3 http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?p=640491#post640491
Czytam . czytam.
A tak przy okazji chciałem zapytać czy wy też macie w dowodach rejestracyjnych zapis w
pkt. D.3 CIVIC 1.5 KAT ?
Tak czytam ten temat i nasuwa mi się myśl, że w econo to jakaś plaga pęknięte kolektory. Mi się to samo przydarzyło :( Teraz pytanie lepiej szukać jakiegoś tuningowanego 4-2-1 czy może oryginalny używany? Czy z jakiś innych silników pasowałby do mojego (D15Z8) ?? Pozdrawiam.
taki sam kolektor byl w d15z6 oraz w d16y7.
a co sie oplaca... hmm sam musisz sobie odpowieziec, jesli ma byc eknomicznie ale wolno to kupujesz oryginal, jak ma byc szybko, troche glosniej i troche mniej ekonomicznie to ebayowy 4-2-1 jest idealnym rozwiazaniem.
po jakim przebiegu pekaja wam te kolektorki?
moj zdjety byl przy 140tys km i jest caly
Ma być ekonomicznie bo po to kupowałem ten silnik :P Moje pytanie czy jak mam szukać kolektora to odrazu z katalizatorem? Czy on jakoś jest rozłączny z kolektorem??
Auto kupiłem jak miał 173tyś i już chyba kupiłem ze zespawanym kolektorem (ktoś próbował naprawić) przelatałem na tym 20tyś...
skolopendra
24-07-09, 18:20
Czy on jakoś jest rozłączny z kolektorem??
jest
zieliniaczek
24-07-09, 20:52
kupuj ebayowy tez mi sie to teraz stalo i juz zamowilem 421:))
jest
kolego co "jest"? regulamin forum czytales? pkt 1 - rozbuduj swoja wypowiedz.
masz wiedze ale czasem odpowiadasz za krotko i nie bardzo wiadomo co chesz powiedziec.
a kolektor z d15z8 jest nie odlaczalny od katalizatora! - pisalem o tym strone wczesniej!
Dzięki za odp mam tylko pytanie czy coś z takich rzeczy przypasi:
http://www.allegro.pl/item677868113_sportowy_kolektor_4_2_1_civic_b_d_88 _00_tuning.html
http://moto.allegro.pl/item692283907_sportowy_kolektor_wydechowy_honda_cr x_civic_d_wwa.html
zieliniaczek
25-07-09, 01:24
ten z wawy zamawialem wiec podpasi
Panowie, moją niunię też dopadł problem pękniętego kolektora. Ma przebieg prawie 140 tys. i jest raczej oryginalny (niemieckie rachunki m.in. z ASO) Spec z VTECa w Łodzi zaproponował wywalić ten kolektor (niestety wraz z katalizatorem) i zamontować ten od silnika 1.4 (koszt ok.200zł). W tej sytuacji byłbym bez kata.
Myślałem o innych opcjach:
- kupić nówkę oryginał (ponoć 1800zł :mad:)
- używka do D15 - średni pomysł bo jak widać chyba były wadliwe więc mozna kupić takie samo badziewie
- pospawać - ponoć trudno ale się da, co prawda dziura jest w kiepskim miejscu- przy sondzie i będzie to w sumie działać na krótką metę.
- kupić kolektor 4-2-1 sportowy z allegro (koszt 350zł) - tu pan Krzysio z VTECa powiedział że za tę cenę to jakieś nędzne zabaweczki
Generalnie każda opcja jest do d... Chętnie kupiłbym oryginał ale cena trochę z kosmosu...
Nie zalezy mi na poprawianiu ani na pogarszaniu fabrycznych osiągów no i nie chcę wydać dużo kasy
Jakieś pomysły, sugestie?
proponuje kupic kolektor 4-2-1, a pan krzysio niech najpierw pomysli zaczym zacznie opowiadac takie *******y... 90% hond ze zmienionymi kolektorami jezdzi na tych "zabaweczkach" i jakos sa zadowoleni(wlacznie ze mna)
jedyne co moge polecic to kupno uzywanego, bo bez sesnu bylo by kupowaniem nowego kolka za kwote przewyzszajaca wartosc silnika.
spawanie to faktycznie nie jest dobry pomysl
zgadzam sie z Kubą, kiedyś miałem spawany, też koło sondy, zimą padł jak się zmienialy szybko temepratury, kup albo używke ktora za jakis czas moze padnie a moze nie ale bedziesz mial oryginal z katem i zero problemow z przegladami, spalinami itp albo zaloz ebajowy, ja wybralem troche tansza wersje od d16 bez kata i tez dobrze
lukasz0115
28-09-09, 08:14
Witam
Nie che zakładać nowego tematu .
Czy kolektor od d16y2 będzie pasował do d15z6 bo wiem że d16z6 pasuje ale ciężko go znaleźć .
wszystkie d serie pasuja pod d serie
wszystkie d serie pasuja pod d serie
OK, w takim razie chciałbym sięupewnić że takie coś będzie pasować do D15Z8?:
http://www.allegro.pl/item744248116_civic_5d_1995_01_kolektor_wydechowy_ wraz_z_sonda.html
Układ sondy (z boku zamiast z góry) ma jakieś znaczenie?
No i czy średnica rur podpasuje?
AJ
nie sadze zeby wkladanie kolektora od d14 do d15z8 bylo madre.. wydaje mi sie ze mozesz go zadlawic
brak.loginu87
07-10-09, 17:40
wszystkie d serie pasuja pod d serie
nie sadze zeby wkladanie kolektora od d14 do d15z8 bylo madre.. wydaje mi sie ze mozesz go zadlawic
To się zdecyduj, a jak nie wiesz to nie pisz.
nie sraj ogniem... piszac ze wszystkie d serie pasuja pod d serie mialem na mysli rozstaw srub mocujacych kolektor a nie srednice rur... nie sprecyzowal swojego pytania ...Lukasz pytal sie czy od d16 bedzie pasowal do d15 wiec odpisalem ze bedzie a poznije atom ktory ma d15 wyskakuje z linkiem do d14 ktory pewnie bedzie mial mniejsza srednice rur i tez bedzie pasowal ale z dupy dzialal !
brak.loginu87
08-10-09, 18:22
Dobra sory że naskoczyłem, ale odrazu mogłeś napisać, że są różne średnice rur (ja np. tego nie wiedziałem i bym przypadkowo mógł kupić w ciemno) tak jak są rozporki do VTI, a pasują do każdego (ktoś tak napisał na forum i w ciemno kopiłem - i dobrze) a chodzi o to byśmy sobie pomagali - nie?
spox, ogolnie to kazdy z d zalozysz do d ale z roznym skutkiem :) pasowac bedzie ale moze albo pogorszyc osiagi albo poprawic :)
materdeo344
24-03-10, 20:38
Hej!
Nie chciałem zakładać nowego tematu więc podepnę sie pod ten stary, otóż dzis w swojej Hance zauważyłem że mam pęknięty Kolektor wydechowy,(silnik D15Z8 :p) pękniecie biegnie od lambdy jakieś kilka cm w górę, szerokość pęknięcia nie jest duża ale spaliny przez to się wydostają bo widać ze jest trochę okopcone, Moje pytanie jest takie...
Jak długo mogę jeździć na takim pękniętym kolektorze? czy to będzie miało jakieś negatywne skutki w działaniu ?
Na razie nie mam kasy na jego wymianę, myslę go na razie zespawać.
http://img517.imageshack.us/img517/7733/kolektor.jpg
zieliniaczek
25-03-10, 23:12
mialem to samo i kupilem ebayowy :)
Ja też mam pęknięty kolektor przy sondzie w D16Y7. Chętnie zamontowałbym układ 4-2-1, ale co wtedy zrobic w sprawie katalizatora, który jest pionowo podłączony? Czytałem, ze konieczny jest cat converter. Jakie byłyby łączne koszty nabycia obu tych elementów i czy ewentualnie jeszcze cos jest konieczne?
Witam
Prawie jak wszyscy mam problem z kolektorem. Zakupiłem już 4-2-1 od d16z6, zamówiłem dodatkowo zamiennik tłumika końcowego do mojego modelu d15z3. Teraz pytanie czy ten układ będzie pasował czy może będę musiał coś rzeźbić. Po prostu chce tylko wymienić kolektor bez ruszania oryginalnie zamontowanego układu. Spasuje to wszystko? Aha i jeszcze jedno sądne wkręciliście od d16 czy d15?
musisz wkręcić sondę którą wykręcisz ze Swojego starego kolektora no chyba że ma taką samą ilość przewodów. a pasować będzie wszystko
W d15z3 sondę trzeba przełożyć starą, mocowanie kolektora pod silnikiem będzie do przeróbki, reszta pasuje bez problemu.
jestem już po przeróbce układu wydechowego. Powiem że efekty są pozytywne. Teraz zobaczymy czy będzie różnica w spalaniu.
Nie będzie, a jeśli już to na korzyść. Seryjny kolektor z katem jest masakrycznie restrykcyjny, na każdym innym będzie tylko lepiej.
To dobra wiadomość. A może nie wiesz "mirasek" kto skupuje katalizatory?
Ja także podpinam się pod temat w moim D15Z8 też pękł kolektor spawanie nie pomogło bo padł po kilku dniach i chcę kupić teraz używkę żeby na dłuższy mam nadzieję czas rozwiązać tą kwestię, czy kolektor z D16Y3 (póki co taki znalazłem na allegro) będzie pasować (średnica rur mocujących jest taka sama to wiem) a dalej trzeba coś przerabiać?
spawanie ani pasty nie pomagaja. najlepiej wymienic na 4-2-1 z kwasowki:)
Miałeś racje co do spalania w cyklu mieszanym czyli krótkie odcinki, trochę w trasie i miasto wyszło mi 6,5L. :) Około 1L na korzyść :)
Ja też zauważyłem pęknięcie :/ poczytałem temat ale jednoznacznie nie umiem wybrać między 4-2-1 ebay a używkę z d16 i którego silnika najlepiej?
Mam jeszcze pytanie, zanim skołuje kasę i wybiorę kolektor to jakie będą efekty uboczne pęknięcia? i jak z przeglądem przy braku kata spaliny wychodzą inaczej?
Bierz od D16z6 4-2-1 i jazda :D
a jak z przeglądami, czepiają się? nie mam nic w dowodzie
No co ty człowieku.Za co-że rury inaczej idą? Co wy się tak tych przeglądów boicie :p
ja bym kupil kwasiaka 4-2-1
Lub 4-1 :)
albo wogle jeździł bez :)
i jak z przeglądem przy braku kata spaliny wychodzą inaczej?
Ja pare dni temu bylem na przegladzie i nikt sie nie doczepil o zadne spaliny. Pytal sie tylko gosciu, czy mi nie przeszkadza jazda z takim glosnym tlumikiem :D
w takim razie jak ogarnę inne rzeczy biore 4-2-1 od z6, dzieki.
an czy od vti pasuje kolektor wie ktos
an czy od vti pasuje kolektor wie ktos
Od B serii kolektora nie przypasujesz do D.
Czy ktoś mógłby wrzucić fotki jak wygląda kolektor d16z6 zamontowany w d15z3, w sobotę będę montował i mam trochę wątpliwości czy gość sprzedał mi na pewno d16z6 (coś wydaje mi się że rura jest za gruba)
Już wymieniony kolektor. :( .
Ale jak dla mnie to porażka, nieznaczny wzrost mocy przy ruszaniu z 1 biegu, na pozostałych nie zauważyłem różnicy. Po za tym jak wcisnę mocniej gaz na niższych obrotach to potrafi zaryczeć jak stary polonez, no i to bzyczenie przy nieznacznym dodawaniu gazu (dodam że resztę wydechu mam zamiennik asmeta) . Poważnie rozważam zamontowanie starego pękniętego kolektora.
Mam d16y7, kolektor oczywiście pęknięty przy sondzie. Może ktoś podpowiedzieć, czy od jakiejś innej d-serii podpasuje mi na podmianę sam kolektor, znaczy się ta część żeliwna? Bo katalizator chciałem zostawić bez zmian tak jak jest, na górze, no chyba, że mocowanie katalizator-kolektor w d16y7 jest identyko jak kolektor-rura w np.d14 (właśnie tego nie wiem) to by był luz.
Kurna tera widzę, że raczej w złym dziale jestem ale może ktoś coś B)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.