Zobacz pełną wersję : LSD - dziwne zachowanie
Ostatnio zaobserowalem dla mnie nietypowe zachowanie LSD. Wydawało mi sie ze jak podniosę jedna strone samochodu zarzuce bieg to czesc momentu pojdzie na kolo dociążone. Jednak jak sie okazalo krecilo sie tylko kolo podniesione - nawet samochodem nie szarpnęło. Czyli moglbym zalozyc ze LSD jest walniete, albo w obudowie go wcale nie ma (skrzynia S9B z B18C4). Jednak kiedy wyjechalem na snieg (nawierzchnia o nierównej przyczepności) to wydac bylo ze moment poszedl na dwa kola czyli szpera zadziala (wiadomo nie ja to widziałem tylo mechanik).
Wg mnie LSD jak najbadziej jest (szczególnie czuć to w szybszych zakretach). I tu pojawia sie moje pytanie czy szpera w w S9B moze sie tak nietypowo zachowywać - uaktywnia sie od pewnych obrotow?
gdzies czytalem ze niektore rodzaje szper wlasnie tak dzialaja ze w momencie gdy jedno kolo ma calkowity luz (np jedno kolo na totalnym lodzie) to wowczas nie zadziala, jesli ma troche przyczepnosci to wowczas dziala jak nalezy.
gdzies czytalem ze niektore rodzaje szper wlasnie tak dzialaja ze w momencie gdy jedno kolo ma calkowity luz (np jedno kolo na totalnym lodzie) to wowczas nie zadziala, jesli ma troche przyczepnosci to wowczas dziala jak nalezy.
Dokladnie...wlasnie sobie doczytalem (uzupelnilem braki w wiedzy) - w sumie nawet na Wiki o tym pisza:
When the inner tire (which has less traction due to weight transfer from lateral acceleration) is overpowered, it angularly accelerates up to the outer wheel speed (small percent wheel spin) and the differential locks, and if the traction difference does not exceed the TBR, the outer wheel will then have a higher torque applied to it. If the traction difference exceeds the TBR, the outer tire gets the tractive torque of the inner wheel multiplied by the TBR, and the remaining applied torque to the differential contributes to wheel spin up.
When a Torsen differential is employed, the slower-moving wheel always receives more torque than the faster-moving wheel. The Torsen T-2R RaceMaster is the only Torsen to have a preload clutch. So, even if a wheel is airborne, torque is applied to the other side. If one wheel were raised in the air, the regular Torsen units would act like an open differential, and no torque would be transferred to the other wheel.
Czyli tylko przy T-2R RaceMaster zachowalo by sie tak jak na poczatku sadzilem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.