Zobacz pełną wersję : głowica d14a3/4 - d16y7 czym sie różni
j.w
rożni sie tylko walkiem czy czyms jeszcze?
dzieki za odp szukalem ale nic nie znalazlem
witam tez sie podlacze bo szukam cos na ten temat
i ostrzejszy walek pewnie? bo mysle czy cos da w d14 taka zamiana glowicy
ja mysle nad wymiana samego walka :) czy to cos tez da
też tak myslalem ale jak i zawory sa wieksze... ale ciekawe czy sam walek cos by dal
wymiana glowicy kompletnej (porting,uszczelniacze,splanowanie ) na D14 dalo 12KM 10Nm ale robione to bo mi w starej uszczelnaicze sie stopily:p tak wiec jak kto
woli.Uszczelka 0.4mm.
jesli ma większe wzniosy ( a pewnie ma ) to napewno da przyrost
to pewnie tzreba bedzie sie pobawic i zobaczyc
a umiecie korzystac z opcji SZUKAJ ???? w temacie Skolopendry jest to wszystko bardzo dorbze opisane co i czym sie rozni wystarczy poszukac a nie isc na latwizne i zkaladac jeden z kolejnych takich samych tematow.. druga opcja jest przejrzenie tematow forumowiczow ktorzy maja d14 .... panownie pomyslcie troche :cool: poszukajcie np w temacie Spycha i w Moim odnosnie walka z y7...
czytalem ale widzisz zapytanie kolego? umiesz czytac? jak masz czas na czytanie 200 tematow zycze powodzenia ;]
a u czekam na odp a nie bajko pisanie jak Ty piszesz
temat walkowany nie raz ale wole sie upewnic co i jak od innych użytkowników forum
a umiecie korzystac z opcji SZUKAJ ???? w temacie Skolopendry jest to wszystko bardzo dorbze opisane co i czym sie rozni wystarczy poszukac a nie isc na latwizne i zkaladac jeden z kolejnych takich samych tematow.. druga opcja jest przejrzenie tematow forumowiczow ktorzy maja d14 .... panownie pomyslcie troche :cool: poszukajcie np w temacie Spycha i w Moim odnosnie walka z y7...
daj mi taki temat co pisza o tym bo szukelem i nie znalazlem :]
...............Dla szukających sensacji power-owych dodam ze jest to głowica, która nie posiada zmiennych faz rozrządu
a jej moc w serii wynosi 105km,wiec tylko 15 km więcej niż d14,a różnice w budowie są nie wielkie
..............
.......................jeśli ktoś na dzień dobry będzie zakładał budowę potwora powiedzmy 140 konnego to polecam głowice Y8
i jest tu cos wiecej opisane czym sie rozni? bo jakios nie widze tylko ze roznice sa nie wielkiew budowie ;] ziomus
Głowica którą widziałem z y8 mimo że ma większy stopień sprężania względem z6 to ma gorzej poprowadzone kanały,są nadlewy itp w skrócie jest gorsza
Kamix co to za bełkot co piszesz / cytujesz (nie wiem) ?
Głowica której moc jest o 15KM większa co to ma być ? Jaka moc głowicy ? O czym Ty piszesz ?
Odpowiadając na pytanie, było milion razy pisane na ten temat i nie musisz wcale czytać 200 tematów aby się dowiedzieć czegokolwiek, tylko wystarczy temat Skolopendry w technicznym jak i jeszcze z jeden dotyczący D14, plus gdybyś się wysilił to po powyższym poście Karuzela, byś faktycznie znalazł mój temat czy jego w Nasze Hondy i wiedziałbyś, że zarówno ja jak i Karuzel mamy włożone same wałki Y7 do D14 i wszystko działa bez problemu i są z tego przyrosty warte stosunkowo śmiesznej kasy jaką trzeba na to wyłożyć.
a mozna wsadzi walek bez regulowaneho kola :) i wtedy da to cos
Wsadzić bez regulowanego kółka jasne, że się da tylko pytanie czy rozrząd da się ustawić idealnie na zero, czy nie będzie trzeba kombinować z zamianą kółka Y7 na D!4 itd.
Dać oczywiście, że da o ile nie będzie cyrków.
Głowica której moc jest o 15KM większa co to ma być ? Jaka moc głowicy ? O czym Ty piszesz ? .
Spychu on cytowal temat Skolopendry :p:p
A tak z ciekawosci sam walek jaki przyrost dal?
Nie wiem bo nie zmieniałem samego wałka :D
aha^^ bo tak sie zastanawialem czy walek czy glowica :D Co lepiej wychodzi teoretycznie :D walek szybciej otwiera ale glowica lepsze otwory :D ale to polemika :D OT
to widze ze trzeba kolo :) jescze jestem ciekawy czy mechanik sobie z tym poradzi :) bo ja za rozrzad to sie nie lapie nigdy :)
Spychu on cytowal temat Skolopendry :p:p
A tak z ciekawosci sam walek jaki przyrost dal?
widać ze niektórzy maja problemy z czytaniem
nie lepiej było odpisać i uzasadnic od razu a nie bebnic o wyszukiwarkach ktora wogole nie szuka tego co potrzeba
widać ze niektórzy maja problemy z czytaniem
nie lepiej było odpisać i uzasadnic od razu a nie bebnic o wyszukiwarkach ktora wogole nie szuka tego co potrzeba
Jak mówisz o sobie to się w pełni zgadzam :D Skoro praktycznie podane na tacy miałeś tematy do przeczytania a piszesz o 200 innych :p
Jakbyś również nie zauważył w pierwszym moim pości napisanym w tym temacie uzasadniłem co i jak :)
Kamix co to za bełkot co piszesz / cytujesz (nie wiem) ?
Głowica której moc jest o 15KM większa co to ma być ? Jaka moc głowicy ? O czym Ty piszesz ?
Odpowiadając na pytanie, było milion razy pisane na ten temat i nie musisz wcale czytać 200 tematów aby się dowiedzieć czegokolwiek, tylko wystarczy temat Skolopendry w technicznym jak i jeszcze z jeden dotyczący D14, plus gdybyś się wysilił to po powyższym poście Karuzela, byś faktycznie znalazł mój temat czy jego w Nasze Hondy i wiedziałbyś, że zarówno ja jak i Karuzel mamy włożone same wałki Y7 do D14 i wszystko działa bez problemu i są z tego przyrosty warte stosunkowo śmiesznej kasy jaką trzeba na to wyłożyć.
ta sa te twoje madrosci w ktorych jest zawarte duzo informacji?
hahaha
ciagle mi chodzi o roznice miedzy glowicami
szukam dalej i czekam na odp madrych ludzi
Różnic między głowicami nie ma żadnych, tylko i wyłącznie wałek jest inny a świadczą o tym wszystkie informacje zebrane przezemnie jak sam robiłem tego moda.
Bardzo dużo szukałem i też nie mogłem znaleźć żadnych konkretów, ale z pomocą przyszło hondowskie EPC, w którym na podstawie vinow mojego EJ9 i EJ6 wyszło, że numer części dla głowicy jest identyczny jak i później dla pewności sprawdziłem całą resztę.
Zawory, sprężynki, talerzyki, wszystkie elementy klawiatury są takie same w D14 i Y7, jedynie wałek jest inny ale o tym mówi też manual dla EJ/EK.
Dlatego zmieniłem sam wałek. Wystarczy czy jeszcze coś jest niezrozumiałe dla mądrej osoby ? :)
ha mówiłem od początku żeby sam wałek założyć:) a kółko rozrządu zakładać od d14 i powinno być spoko?
to w koncu jak z tym kolkeim bo juz nie wiem :)
ktos jeszcze gdzies napisal ze wieksze sa zawory w y7...
i wlasnie co z tym kolkiem czy zostawic z d14 czy dac z y7
ktos jeszcze gdzies napisal ze wieksze sa zawory w y7...
Nawet w tym temacie i co z tego ?
Takie zdanie można napisać wszędzie każdy, więc ?
Chciałeś konkrety więc masz konkrety. Czy na podstawie jak to zarzucałeś mądrości zdania "Y7 ma większe zawory" bez żadnych info skąd to wzięte i na jakiej podstawie, nadal masz nadzieję, że tak jest ? :)
Napisałem, chyba wyraźnie, że głowice D16Y7 i D14A4 różnią się tylko i wyłącznie wałkiem rozrządu na podstawie numerów części szukanych po VINach, za mało konkretnie ? :)
Potrzebujesz screeny z tymi numerami cześci czy co, żeby się przekonać, że nie ma innych zaworów ? :)
Co do kółek to się nie wypowiadam bo nie porównałem kółka które mi zostało z Y7 i to D14. Inaczej wyglądało i tyle co mogę powiedzieć.
Wg mnie czy to D14 czy Y7 działało będzie tak samo, skoro regulowane działają w każdej D-serii.
Różnic między głowicami nie ma żadnych, tylko i wyłącznie wałek jest inny a świadczą o tym wszystkie informacje zebrane przezemnie jak sam robiłem tego moda.
Zawory, sprężynki, talerzyki, wszystkie elementy klawiatury są takie same w D14 i Y7, jedynie wałek jest inny ale o tym mówi też manual dla EJ/EK.
Dlatego zmieniłem sam wałek. Wystarczy czy jeszcze coś jest niezrozumiałe dla mądrej osoby ? :)
Panie nie podwarzam Twojego zdania ale sie nie zgodze :D
Walek,owszem krzywki wieksze o 2 mm lecz moja Y7 czapka miala inne zawory...niz te w D14 znajde zdjecie wrzuce.
Tak samo strona ssaca byla chyba wieksza...lecz za to glowy nie dam :D
Ja koledze wrzucilem najpierw walek,lecz dopieru po zrobieniu calej glowicy Y7 odczol roznice.
szkoda ze nie ma wykresu po samym walku,chyba ze Ty masz?:D
Kolka Y7 i A4 maja taka sama ilosc zebow.
Z chęcią zobaczę takie foto ale nie jedno tylko kilka aby faktycznie było widać, że ta co ma być z Y7 to faktycznie Y7, bo dla mnie to co mówiło EPC po Vinach jest wiążące :)
Co masz na myśli pisząc "po zrobieniu całej głowicy" bo jeśli coś więcej niż włożenie seryjnej głowicy Y7 to porównanie z dupy :)
A może to nie była głowica Y7 a np W3 bo ta jest inna patrząc po EPC.
Skolopendra w swoim temaci stwierdzil ze zawory w Y7 sa wieksze. Stad jest info.
czyli reasumujac walek y7 plus kolo z d14 bedzie grac?
a co z zaplonem? dalej
Bardziej martwil bym sie o AFR jak masz jeszcze zmieniony np ssacy na Z6 niz o zaplon :)
Zaplon jesli dajesz seryjne kolko to ustaw tez na seryjne wartosci.
ssaka mam z b7
czyli co myslisz ze bede musial sonde wymienic?
a co zrobiles u siebi?
AFR = Air - Fuel Ratio na polskie sklad mieszanki paliwo-powietrze
czytalem o tym przed chwila i co z tym zrobiliscie?
czytalem o tym przed chwila i co z tym zrobiliscie?
to za malo przeczytales;);););)
stroic trzeba by ale $$$ srednio adekwatne do przyrostu.
i nie przy tej wiazce i kompie nie oplacalne raczej
zawsze mozesz wrzucic P06 i przejsciowke OBD2b na OBD1.
chyba nie przy tej wiazce ja mam chyba obd2a czy jakos tak nie zaglebialem sie zbytnio p06 dorzucic emroma i jazda tez pomysl ale czy da rade
zawsze mozesz wrzucic P06 i przejsciowke OBD2b na OBD1.
Bzdura do wiązki z D14A4 nie ma przejściówek bo to jak ktoś określił "wymysł ****y i szatana a nie OBD2"
dobrze czytalem jedynie co to przerobienie kostki?czyli o*******enie kabli od starej i lutowanie do nowej
a jak spychu u siebie zalatwiles sprawe AFR?
chyba nie przy tej wiazce ja mam chyba obd2a czy jakos tak nie zaglebialem sie zbytnio p06 dorzucic emroma i jazda tez pomysl ale czy da rade
W D14A4 nie ma obd2a jest coś dziwnego do niczego nie pasujące.
Aby przejść na OBD1 i Crome, potrzebujesz zrobić przejście z SFI na MPFI, zmienić aparat zapłonowy, sonde na 4 żyłową, rozpruć wiązkę w części kabinowej i silnikowej aby poprzepinać odpowiednio piny do kostek kompa OBD1 i dołożyć nowe kable, do wtrysków, aparatu zapłonowego, krokowego i czujnika temperatury w ssącym, to tak w skrócie.
Roboty bardzo dużo.
Druga droga to ta, którą ja wybrałem czyli coś zewnętrznego np. EcuMaster ale również jakoś super tanio nie jest :)
czyli wieksza zabawa z tym walkiem i pozniej strojenie hmm
Nie koniecznie, bo przy ssaku z B7, który ma mniejszą średnice kanałów niż Z6 może się okazać, że jednak AFR jest w miarę ok.
U mnie przy ssaku Z6 + wałku Y7 tylko nie pamiętam jak wtedy miałem ustawione kółko i czy miało to jakiekolwiek znaczenie, paliwa brakowało dopiero od 5.5k rpm. Wszystko poniżej było całkowicie bezpieczne dla silnika ale nie idealne dla najwyższych parametrów.
to walek = sie strojenie lub nie przekraczanie 5.5k rpm :) zeby silnik nie popsuc :)
hmmsam walek szybkomozna wymienic gorzej rozrzad rozpinac poki co nie chce mi sie :p
moze pomysle na wiosne o tym a mozesz jeszcze napisac jakiego kolka uzyles regolowanego kupnego czy przerabiales bo u karuzela widzialem ze sam cos dzialal
Ja mam regulowane Visiona.
Jest jeszcze inny sposob na poprawienie AFRu tam gdzie brakuje paliwa i na pogorszenie w dolnych partiach obrotow :)
Jak zmienisz wtryski z seryjnych 190cc na 240cc to z automatu przy bucie podleje paliwa ale wtedy bedzie przelewac na dole.
O ile u mnie po zmianie samych wtryskow bez strojenia podczas normalnej jazdy gdzie sonda koryguje dawke nic sie nie dzialo, tak juz po ostrzejszej jezdzie slychac bylo strzaly z dopalajacego sie w wydechu paliwa, tak samo przy odpuszczaniu gazu np przy 5-6k rpm tez dopalalo w wydechu i po takiej jezdzie falowaly wolne obroty.
Karuzel zmienil tez same wtryski i u niego mowil, ze autem sie jezdzic nie dalo i jakies cuda byly z wolnymi obrotami, ale jest mozliwosc, ze jego wtryski nie byly w 100% sprawne.
Tak wiec czy to na seryjnych wtryskach czy na 240cc z Z6/B-serii trzeba stroic, zeby bylo wszystko ok.
tak jak Spychu pisze... mozliwe ze te moje wtryski byly zapieczone i caly czas lały paliwo i ani wolnych obrotow ani nic hehe istna komedia. No tez bym wystroil Ecumasterem ale kto sie tego podejmie tzn zainstalowania hehe Spychu cos wie na ten temat :p
i jest dylemat co robic bo widze ecu kosztuje troche kasy walek to grosze ale strojenie z 500 i pewnie ok tys wyjdzie to nie wiem czy nie lepiej skolowac wiazke kompa czapke z y8 i zrobic mini-me
Ja do swojego EJ2 wrzuciłem D14A8 na osprzęcie z Z6, komp od B7, wtryski 240cc i przez miesiąc śmigam bezproblemowo, nie ma problemu z wolnymi obrotami. Spaliny śmierdzą troche niedopaloną benzyną ale nic nie strzela w wydechu. Zobacze jak będzie na zmodzonych dawkach i mapach, wtedy może skocze na hamownie. Póki co to D14 jeździ lepiej niż moje poprzednie D15B7.
ale pyrek masz kompa, mape i osprzet inny a o wiazce nie wspomne juz wymysl z d14a3....
masz tylko slupek z d14 a reszta z b7 i czesciowo z6
Pyrek, tylko, że widzisz mapy masz pisane właśnie pod te wtryski a nie tak jak w D14 pod 190cc więc to całkowicie logiczne, że działa lepiej niż po włożeniu wtrysków 240cc na mapy od 190cc :)
U ciebie jest różnica tylko w pojemności i stąd zapewne delikatne przelanie. Wkładając wtryski 240 na mapy od 190cc na których przy wtryskach 190cc przez 60% zakresu obrotów był w miarę poprawny AFR siłą rzeczy przelejemy ten zakres wkładając większe wtryski bez korekty map.
Opisałem tylko jak było u mnie, podczas normalnej jazdy nic się nie działo bo sonda była w stanie sobie dawkę skorygować, dopalanie w wydechu i falujące wolne zaczynały się dopiero przy bucie jak paliwo jest lane z map.
jak ustawic zaplon D14+gora Y7 w takiej samej pozycji jak w D14?Czy go opozniac?
Bo szczesze mowiac to na przyspieszonym mi jest *****.Ale podobno na opoznionym lepsza gora?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.