Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kosmiczne zużycie oleju



jhmeg4
23-12-10, 21:00
Witam!
Na początku chce powiedzieć, że zdaje sobie sprawę, że nikt mi nie wywróży co jest nie tak z moim silnikiem via internet, chce się tylko Was poradzić, zobaczyć co o tym wszystkim sądzicie. Przechodząc do problemu: moje D15B2 połyka 4l. (tak- CZTERY) oleju na 1000km... i to przy stosunkowo spokojnej jeździe- rzadko kiedy wkręcany w okolicę 4k rpm. Spalanie benzyny wydaje mi się w normie, tj. lekko powyżej 7l w cyklu mieszanym, osiągi też jakieś specjalnie słabe nie są (oczywiście jak na EG4- 0-100 w trochę powyżej 11s). Silnik zalewany na bieżąco Mobilem 10W40. I teraz moje pytanie: jak myślicie- warto pakować się w remont tego silnika (myślę przede wszystkim o pierścieniach i uszczelniaczach) czy bardziej nastawiać się na swap? Czy aż takie zużycie oleju może być spowodowane tylko przez wymienione wyżej części?

I jeszcze jedno- może to będzie miało jakiś związek- silnik cierpi również na słynne już szarpanie przy wkręcaniu się na obroty (do ok 2,5k rpm [chociaż nie zawsze, czasem wkręca się normalnie]). Check Engine się nie zapala.

Liczę na to, że podpowiecie mi coś na ten temat, nie krytykując przy tym, że to kolejny temat "o tym samym". Po prostu pierwszy raz spotykam się z aż takim spalaniem oleju.

Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie.

mayday-82
23-12-10, 21:19
drogi kolego jak to się mówi kapitalka ci się kłania a mianowice napewno pierścienie olejowe do wymiany oraz uszczelniacze, szarpać może dlatego,że olej przedostaje sie na świece i je zalewa, wykręcałeś świece i widziałeś jak one wyglądają??? jeśli chodzi o swap to musisz też miec grube pieniądze choć nie zawsze uda się kupić zdrowy motor więc decyzja zostaje do ciebie alebo robisz auto na OEMowych częściach pod siebie i wiesz co masz lub kupujesz swapa (D16Z6) za 2000tyś i może drugie tyle na jego remont

chudypiter
23-12-10, 22:07
Czy przy takim spalaniu oleju nie ma za tobą niebieskich chmur??

mayday-82
23-12-10, 22:09
zostaje też inna opcja - duży wyciek, nie zostawiasz plam pod autem??? komora silnika nie jest zachlapana olejem???

maniak2007
23-12-10, 22:14
jak dla mnie, remont d15b2 nie jest zbyt opłacalny. chyba ze na jakichś tanich częsciach;) najlepiej byłoby kupić słupek od zaufanego handlarza, oczywiście z małym przebiegiem, lecz to trochę mało realne patrząc na rocznik.

jacente
23-12-10, 22:38
Jak łyka 4 litry na 1000km to zwykły remont może tutaj niewiele dać. Pewnie tłoki już są nieźle zjechane.
Remont w tym silniku się nie opłaca. Kup słupek D15B2 za 500zł i wsadzaj najtańsza opcja.

jhmeg4
23-12-10, 23:23
Chmurki mi się zdarza zostawiać, ale też nie zawsze. Wycieków brak, komora wręcz sterylnie czysta.
No to pozostaje mi chyba tylko się poważnie zastanowić czy pakować pieniądze w grubszy remont, czy szukać jakiegoś budżetowego swapa (w sensie inne D15).
Dzięki za odpowiedzi i życzę wesołych świąt :)

jerzyk
24-12-10, 02:07
W sumie kolego moge Cie troche pocieszyc że moje D15B2 spalało w chu... oleju niestety trafiłem na prawie polskiego handlarza ( rodzice byli polskiego pochodzenia...) Hondzia kupiona w Niemczech (pierwsze auto) zakochany w marce! Kupiłem od razu! Niestety w drodze do domu dowiedziałem się o wszystkim...brała olej strasznie! Remont kosztował mnie 800zł na USA częściach razem z robocizną:) Po remoncie jak ręką odjął...niestety miałem dzwona...reszte niech dopowie kolega co kupił odemnie śilnik:) W takim wypadku polecałbym Ci jakąś przekładke:)

sivy
24-12-10, 08:59
jasne, lepiej przełożyc silnik niż remontować d15

grzesiuh
24-12-10, 15:21
W sumie kolego moge Cie troche pocieszyc że moje D15B2 spalało w chu... oleju niestety trafiłem na prawie polskiego handlarza ( rodzice byli polskiego pochodzenia...) Hondzia kupiona w Niemczech (pierwsze auto) zakochany w marce! Kupiłem od razu! Niestety w drodze do domu dowiedziałem się o wszystkim...brała olej strasznie! Remont kosztował mnie 800zł na USA częściach razem z robocizną:) Po remoncie jak ręką odjął...niestety miałem dzwona...reszte niech dopowie kolega co kupił odemnie śilnik:) W takim wypadku polecałbym Ci jakąś przekładke:)

silniczek jest wsadzony, zalany motulem 6100 10w40 i zadnych chmur za mna nie ma :))

palermo444
01-01-11, 20:16
jak miałem d15b2 to łykało ponad litro to i tak bardzo dużo ale 4 to już masakra lepiej sie pozbądź tego silnika ............... d15b7 jest już dużo dużo lepsze a w nie wiele wyższej cenie

zakit
01-01-11, 21:55
jak miałem d15b2 to łykało ponad litro to i tak bardzo dużo ale 4 to już masakra lepiej sie pozbądź tego silnika ............... d15b7 jest już dużo dużo lepsze a w nie wiele wyższej cenie

pod warunkiem ze przerobisz odrazu wiazke, lub przelozysz kompletną, wiec raczej nie bardzo oplacalne.
najtaniej wyjdzie kupic drugi taki sam blok.

mayday-82
02-01-11, 11:14
najtaniej wyjdzie kupic drugi taki sam blok.

popieram ale też nie wiesz co kupisz, może kota w worku chyba, że silnik jeżdzi jeszcze w aucie i go sprawdzisz

palermo444
02-01-11, 12:02
popieram ale też nie wiesz co kupisz, może kota w worku chyba, że silnik jeżdzi jeszcze w aucie i go sprawdzisz

no dokładnie ale przeważnie takie motory to już leża wyjęte ...... wiec trzeba szukać, ale plus taki ze drogo to nie wyjdzie za motor d15b2

zakit
02-01-11, 14:08
tak, na mysli mialem, najpierw sprawdzajac go oczywiscie - w takim przypadku bardziej sie oplaca wymienic blok ;)

pyrek
02-01-11, 19:23
Myślę że najlepiej by było poszukać D14 z 6gena, cena podobna ale za to młodszy.

palermo444
02-01-11, 20:08
dawaj b18 odrazu a nie hehehe

sHeVet
08-01-11, 14:23
Witam!
N moje D15B2 połyka 4l. (tak- CZTERY) oleju na 1000km...
Kolego, mnie jak astra zarla 1l na 1000km to zostawiala tak zaslone dymna, ze nie widzialem aut za mna w lusterku;) Sprawdz, czy na 100% nie masz gdzies wyciekow, bo takiego spalania, to se nie moge wyobrazic.

pozdro;)

Exspider
08-01-11, 14:56
proponuje słupek od 6gen d16y7 i bez przerabiania podchodzi w w d15b2, tylko osprzet sie przekreca :cool:

Łukanio
08-01-11, 16:37
jezeli nie chesz przekladac silnika badz chesz zrobic to po taniosci radze ci pojsc do tesco kupic dwie sztuki "doktora silnika" i wlac do silnika. Mozecie sie smiac ze to pisze ale mialem taki sam problem z renówka mechanik zjebal cos przy wymianie oleju i bral cos kolo 4 litrów na 1000km. nie mialem nic do stracenia wiec kupilem i wlalem od 4 miesiecy nie bierze ani kropli oleju

pawciob80
08-01-11, 17:44
a przy następnej wymianie oleju wraz z nim wylejesz pół silnika...który od razu będziesz mógł wynieść na smieci

Borek29
08-01-11, 18:32
Znam chłopaka co mu D13B2 brała 3l na 100km. Kupił ją za 1600zł to niema co się dziwić :D

PeJot
08-01-11, 19:01
jak dla mnie, remont d15b2 nie jest zbyt opłacalny. chyba ze na jakichś tanich częsciach;) najlepiej byłoby kupić słupek od zaufanego handlarza, oczywiście z małym przebiegiem, lecz to trochę mało realne patrząc na rocznik.

Jak to remont Hondy nie jest opłacalny ? :confused:

5.gen jest lekki i można z D15B2 jeszcze sprawnie pomykać (albo założyć głowicę D16Z6 i będzie jeszcze przyjemniej) a jak sobie zrobisz remont uczciwie dla siebie to masz spokój na dłuższy czas.

A co do picia oleju to 4l przy totalnie rozwalonych pierścieniach tłokowych to nic nadzwyczajnego, do tego głowica też ma pewnie luzy, trzeba obejrzeć i zrobić co jest do zrobienia ;)

mayday-82
09-01-11, 15:47
zapewne do wymiany pierścienie olejowe, prowadnice zaworowe, uszczelniacze zaworowe

majdan
09-01-11, 16:10
Miałem podobna sytuacje przy D15B8, zużycie oleju było podobne.
Remont nie jest drogi, jednak nie koniecznie opłacalny. Na pewno pierścienie tłokowe. Reszta - to się okaże. Sensowne rozwiązanie to swap, może nawet na jakieś D16. Często chłopaki sprzedaja kompletne, zdrowe swapy D15 ponieważ przeżucają się na mocniejsze jednostki za nie duże pienądze.
Poszukaj w dziale giełda.