Zobacz pełną wersję : Ocena stanu silnika
Witam
Mój MB6 ma 285000 b18c4 przebiegu oto wykres
http://images40.fotosik.pl/465/b99c40ceea1f1e68med.jpg (http://www.fotosik.pl)
No ok, ale co jeszcze ma zrobione?
- dolot
- wydech
itd...?
coś się kolega nie wysilił żeby opisać co i jak :D
jak na prawie 300k km to nie jest tak źle
jakbyś zrobił remont silnika to byś wrócił w jakimś stopniu do serii
musisz wiedzieć ze takie elementy jak olej w silniku (gęstość), świece zapłonowe czy nawet głupi rozmiar opon ma jakiś tam wpływ na ilość KM
spotkałem się z przypadkiem (u znajomego w jajku D16Z6) że źle dobrany rozmiar opon zmulil mu samochód aż o 12KM!
Panowie,
Civic 5D - 97rok. Silnik D14A2 - nalatane 260 000. Olej to półstyntetyk. Od 180 000 jeżdzone na gazie. 60 000 na instalacji II generacji i 20 000 na sekwencji.
Olej zmieniany co 10 000. Zawory regulowane ostatnio jakieś 35 000 temu. Silnik nie bierze grama oleju. Pali w mrozy bez kłopotów, w ogóle samochód nie sprawia żadnych kłopotów. Miesięcznie robię ok 2000 km. Głownie trasa. Raczej spokojna jazda. Pytanie : Czy dobijając do 300 000 przebiegu powinienem się już rozglądać za nowym silnikiem / samochodem ? Powinienem pomału przygotowywać do jakiegoś remontu ? Ile ta moja hanka może jeszcze pośmigać ?
Nie ukrywam że uwielbiam ten samochód i chciałbym nim jeździć jeszcze długie lata jeśli tylko awaryjność będzie na poziomie dzisiejszej ( naprawiam tylko elementy ekspoatacyjne ).
Jeszcze nie znam tych samochodów ale wiem że jest kolektor 4-2-1. nie ma katalizatora, i jest tłumik przelotowy. Przed wymianą filtrów.
może średnica wydechu jest źle dobrana? a dolot jaki masz?
te silniki przy rozsądnym serwisowaniu (oleje,filtry,rozrząd), bez modyfikacji i szalenczej jazdy spokojnie dobijają 500 tyś przebiegu.
a spotkales taki egzemplarz z 500 kkm?
Nie bo pewnie nikt tyle tym nie bedzie jezdzil. Ale na 100% silniki w naszych haniach sa dlugodystansowe. Tylko jesli sie kupuje auto niewiadomo skad a poprzedni wlasciciel heblowal na gazie i oleju kujawskim to po 200.000 moga klekac. Zycie. Ja sie o swojego wogole nie boje.
SPUTNIK1957
24-12-10, 15:02
Zaleta to prostota, silniki hondy są proste więc i przebiegi 300 tys i w wyż nie sprawiają problemu, gorzej z skrzyniami, no ale ten typ juz tak ma...
spotkałem się z przypadkiem (u znajomego w jajku D16Z6) że źle dobrany rozmiar opon zmulil mu samochód aż o 12KM!
Tzn że były za szerokie ? tak ?
spotkałem się z przypadkiem (u znajomego w jajku D16Z6) że źle dobrany rozmiar opon zmulil mu samochód aż o 12KM!
Nie kumam. Rozumiem, że przez szersze opony auto jest zmulone ale to przecież nie odejmuje mocy:confused: Chyba, że chodzi Ci o to, że auto jeździ jakby miało 12KM mniej.
właśnie ze nie
znajomy miał opony szerokie i wysokie 16' nie powiem jakie dokładnie bo nie pamiętam ale wyglądało auto jak mała terenówka...
jak pojechał na hamownie to wyszło coś koło 120KM a jak zmienił koła na węższe i mniejsze 15' to wyszło coś ponad 135KM
właśnie ze nie
znajomy miał opony szerokie i wysokie 16' nie powiem jakie dokładnie bo nie pamiętam ale wyglądało auto jak mała terenówka...
jak pojechał na hamownie to wyszło coś koło 120KM a jak zmienił koła na węższe i mniejsze 15' to wyszło coś ponad 135KM
Ciekawe czy ja jak zmierzę na 15` a nie tak jak mierzyłem na 17` to wynik mi skoczy ;)
Moc na kołach raczej tak:)
SPUTNIK1957
25-12-10, 15:10
To nie zamulił, tylko moc została zamieniona na wiekszą predkość, to tak samo jak z biegami, im wyzszy tym moc na kołach mniejsza, jesli chodzi o szerokość to ona ma wpływ ale przy duzych predkosciach, gdzie szerokośc ma prawo stawiać wieksze opory.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.