Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : czym mocno doprężyć D15 N/A?



zakit
23-12-10, 00:17
wiem ze bylo o tym tematow, przeczytalem je chyba wszystkie ale nie moge znalezc jednoznacznej odpowiedzi.

setup: blok D15b7, glowa D16z6

Cr jaki bym chcial osiagnac to okolice 13:1
i teraz tak, wedlug kalkulatora zeala wychodzi ze przy bloku d15/wale d15/i glowie z6, wraz z tlokami p29, i uszczelka 2 warstwowa z y8 + planowanie ok 0.8mm
CR wychodzi 11.8
gdyby zamiast glowy Z6 dac Y8 wychodzi nam 12.4

co mozna jeszcze zrobic aby to doprezyc? jeszcze bardziej sciac glowice? czy aby zawory sie nie spotkaly z tlokami?
i czym jest parametr piston to deck height?

oraz przy okazji kolejne pytanie, czy przy tak wysokiej kompresji wypadalo by wzmocnic iskre? zewnetrzna cewka da rade czy o cos jeszcze musze zadbac?
czy np zewnetrzna cewka od silnika serii J dala by rade? (bo akurat mam takową na stanie) czy tylko gotowe rozwiazania - np MSD.
sry za tyle pytan ale jakos nie moge znalezc na to odpowiedzi ;)

Kras
23-12-10, 08:46
Piston to deck jest roznica pomiedzy gora tloka a gora golego bloku (bez uszczelki). Jesli jest ujemna to znaczy ze tlok wystaje ponad blok.
Co do tego ile mozesz splanowac to duzo bedzie zalezalo od walka jakiego chcesz uzyc - jesli bedzie mial spore wzniosy to jest prawdopodobne, ze zawory spotkaja sie z tlokami (OEMy nie maja szczegolnie duzych podciec).

Poniewaz chcesz isc az w okolice 13:1 to jednak sugerowalbym jakies tloki aftermarket z podcieciami. Przy takim CR az sie prosi o naprawde ostry walek i szkoda zeby jakies OEM tloki to ograniczaly.

Arturvf500
23-12-10, 09:12
wiem ze bylo o tym tematow, przeczytalem je chyba wszystkie ale nie moge znalezc jednoznacznej odpowiedzi.

setup: blok D15b7, glowa D16z6

Cr jaki bym chcial osiagnac to okolice 13:1
i teraz tak, wedlug kalkulatora zeala wychodzi ze przy bloku d15/wale d15/i glowie z6, wraz z tlokami p29, i uszczelka 2 warstwowa z y8 + planowanie ok 0.8mm
CR wychodzi 11.8
gdyby zamiast glowy Z6 dac Y8 wychodzi nam 12.4


glowica Y8 to kiepski pomysl; ma glebsza komore spalania niz Z6 - lepiej ta ostatnio splanowac do rantow komory i w razie potrzeby podciac delikatnie tloki; BTW, po co Ci 13? to do krecenia ponad 10tys;) moja cebra ma 12:1 a kreci sie do 13,5tys;)

DjHammer
23-12-10, 09:13
o cr 13.0 zapomnij max co mozesz miec to 12,5 z blokami 1.5 jest masakra zeby je mocno doprezyć:/ bo nie ma czym oprócz tłoków z d13b2 ale podobno to samobujcy wkładają jedynie aftermarket srp daja w okolicach cr12.0
pozatym do 13.0 to uszczelka cometic

mozna by pokombinowac w ten sposób
blok d15
wał d15
głowa d16y8
tłoki d15b7
conn rod d15b2/7
uszczelka y8

plus planowanie głowicy to po przeliczeniu wychodzi na 0,4mm wychodzi 0,0157 in

co daje nam 11,5 CR i jest bezpiecznie tłoki delikatnie by wystawały -0.014 bez planowania wychodz ze sa w bloku 0,002 ale za to cr spada do 11.0

niech ktos mnie poprawi jak sie pomyliłem

no i jakis wałeczek stg2 by sie przydał

embargo
23-12-10, 09:50
jeżeli chcesz mocno doprężyć d15 to jedynie tłoki z d13b2 + głowica y8 można jeszcze obspawać komorę spalania w głowicy ale przy tłokach z d13 może być z tym problem :)
Tak jak tutaj:
http://www.jgenginedynamics.com/Cylinder%20heads%20D16A6/JGE%20D16A6%20head%20flyer.jpg

Kras
23-12-10, 10:31
BTW, po co Ci 13? to do krecenia ponad 10tys;) moja cebra ma 12:1 a kreci sie do 13,5tys;)
Moze chce miec troche momentu na dole :P

zakit
23-12-10, 10:43
wedlug tego co pokazuje kalkulator to glowa Y8 ma mniejsza komore niz Z6. swoja drogą, tloki d13 - ktore wlasnie do tego celu speclajnie zostawilem okazuja sie nizsze niz d15b2/7 wiec w sumie nie widze w jaki sposob mialy by one podniesc tak mocno kompresje jak niektory piszą.


wedlug moich obliczen to:
blok d15
wal d15
glowa z6
uszczelka y8 2 warstwy
korby d15
tloki p29
glowa scieta 0.5

cr wychodzi 11,5 no chyba ze ew glowa z y8 ale akurat na stanie mam z6 ;)

wiec teraz pytanie czy da rade jeszcze sciac glowe?
co do walka, z tego co slyszalem to podobno seryjny walek potrafi dac wystarczająco duzo przy odpowiednim zestrojeniu - ale ograniczeniem sa obroty, powyzej tych 7k (a nawet mniej) nie da juz zadnej mocy
silnik mialby dostarczac mocy i momentu tylko na gorze, dol i srednie sa nie wazne...
glowa by otrzymała regulowane kolko i zestaw talezykow i sprezynek - ale tylko w przypadku ostrzejszego walka.

skad w takim razie obliczenia ze tloki d13 daja wieksza kompresje - nawet od p29?(nie mam ich na wierzchu zeby porownac do d13)

jarosz
23-12-10, 11:04
A może zapikować tłoki od d16z5/a9 PM7??

zakit
23-12-10, 11:05
to to samo co p29 ;)

LIO
23-12-10, 11:08
głowica od y8 ma mniejszą komore spalania
tłok P29/PM7 to dobry mod
nie liczyłem tego na kalkulatorze, ale wyniki o jakich sie czyta są rozbieżne
pamietaj, ze przy tak wysokim cr, bedziesz musial jezdzic na dobrym Pb98 i *****iscie to wystroic !!

zakit
23-12-10, 11:14
to akurat wiem ;) wiec powraca pytanie o zaplon - czy bedzie potrzebna zewnetrzna cewka do tego, i czy taka np od j serii sie nada. bo akurat taka gdzies mam.

wiec tak: zakladajac ze skoncze na setupie jak wyzej, mniej wiecej na cr 11,5:1 na fabrycznym walku tloki nie powinny sie spotkac z zaworami(glowica scieta ok 0.5mm), to jak wtedy np z jakims stage 2? (crower/zex) czy tez bedzie to bezpieczne? (nigdzie nie moge znalezc ile wynoszą wzniosy tych walkow)

Kras
23-12-10, 11:27
Za bardzo hipotetyczne. Mysle, ze tak na 100% to nikt ci braku kolizji nie zagwarantuje...zwlaszcza, ze chcesz ten zestaw dosc wysoko krecic.

LIO
23-12-10, 11:28
u majdana jest D16Z9 + tłoki PM7 + wałek GMS, ale szczegółów konfiguracji nie znam niestety

zakit
23-12-10, 11:31
dobra w takim razie sam to zbadam ;) narazie bez ostrego walka - najwyzej sie kupi nie scieta glowice :)

to pozostaje pytanie o zaplon - co z ta cewką, czy moze fabryczny zaplon da rade - i np lepsze swiece do tego(irydowki? albo inyn wynalazek)
oraz pytanie o te tloki z d13, wiem juz napewno sie roznia sie podcieciami na zawory i trzeba by bylo je powiekszyc. ale jak wyglada cr przy nich skoro ich wymiary - niby sa nizsze niz pm3(d15). na d-series znalazlem temat ze bez ciecia glowicy przy podobnym setupie wyszlo 12,5. natomiast bez zadnych konkretow...

DjHammer
23-12-10, 11:55
wedlug tego co pokazuje kalkulator to glowa Y8 ma mniejsza komore niz Z6. swoja drogą, tloki d13 - ktore wlasnie do tego celu speclajnie zostawilem okazuja sie nizsze niz d15b2/7 wiec w sumie nie widze w jaki sposob mialy by one podniesc tak mocno kompresje jak niektory piszą.


wedlug moich obliczen to:
blok d15
wal d15
glowa z6
uszczelka y8 2 warstwy
korby d15
tloki p29
glowa scieta 0.5

cr wychodzi 11,5 no chyba ze ew glowa z y8 ale akurat na stanie mam z6 ;)

padku ostrzejszego walka.


no te tłoki p29 pm7 były by dobre do mieszcza sie w bloku

ale tylko ja masz Connecting Rod od D15B1 2 7

embargo
23-12-10, 11:59
ad1 teoretycznie sworzenie w tłokach od d16 nie pasują do tłoków d15/3 :)
ad2 Tłoki od d13b2 to PM IG są wyższe od PM3 d15b2/7 bo mają garb:
http://users.telenet.be/christiaensjelle/piston%20vergelijking/DSCN0974.JPG
http://users.telenet.be/christiaensjelle/piston%20vergelijking/DSCN0969.JPG
W holandii był projekt dół d15 + PM IG + głowica y8 i bez problemu to banglało :)

ad3 komorna w y8 jest mniejsza niż w z6 , jest zmniejszona tak jak pokazałem na grafice stronę wcześniej.


i've build an mini-me D15B2/Z6 a few time's ago with D13 pistons.
compression ratio about 12,5.
wynik 151hp 180nm

zakit
23-12-10, 12:08
ad1 teoretycznie sworzenie w tłokach od d16 nie pasują do tłoków d15/3 :)
ad2 Tłoki od d13b2 to PM IG są wyższe od PM3 d15b2/7 bo mają garb:
http://users.telenet.be/christiaensjelle/piston%20vergelijking/DSCN0974.JPG
http://users.telenet.be/christiaensjelle/piston%20vergelijking/DSCN0969.JPG
W holandii był projekt dół d15 + PM IG + głowica y8 i bez problemu to banglało :)

ad3 komorna w y8 jest mniejsza niż w z6 , jest zmniejszona tak jak pokazałem na grafice stronę wcześniej.

@djhammer - mam korby w sumie jakie chcesz ;) akurat na stole leza d15b7 ;)

@embargo
chyba wlasnie ten projekt z holandii widzialem gdzies na d series.
aczkolwiek kilka dni temu byl u mnie bocian, i tak podczas rozmowy na ten temat wyszlo ze owszem tloki od d13 maja garba - to wiem bo leza obk wiebie na stole pm1g oraz pm3, wiec na pierwszy rzut oka widac, jednak po zmierzeniu odleglosci od sworznia do powierzchni tloka wychodzi ze tloki z d13 sa nizsze o okolo 1mm, nie liczac garba. wiec sam juz nie wiem jak to jest ;) najpierw pewnie dopadne te tloki p29 i dopiero wtedy porownam, bo wedlug twojego ostatniego zdjecia to widac tylko ze obydwa maja garby ;)

swonie nie pasuja, a w korbe d15 beda pasowaly ?:)

napisze pm do majdana co i jak - chociaz fajnie bylo by gdyby sie wypowiedzial :)


nadal pozostaje pytanie co z zapłonem ;)

embargo
23-12-10, 12:13
http://img24.imageshack.us/img24/9877/d13b2pistonpg1g.jpg
majda doprężał d16 a nie d15 więc o co chcesz pisać ? czy tłoki od d16 pasują do d16 ???
z tego co wiem tłoki można wymieniać (plug&play) między sobą w 2 grupach :
1) wewnątrz wszystkich d16
2) wewnątrz d13 i d15

co do chowania się nie sądzę a jeżeli nawet to garb i tak zniweluje w całkowitym rozrachunku ten
detal .

Co z zapłonem ? - przecież musisz to wystroić więc w czym problem ? ew. + regulowane kółko na wałek

zakit
23-12-10, 12:23
fakt, teraz sobie przypomnialem ze majdan ma d16, i tam wychodzi znacznie wieksza kompresja. czyli wychodzi na to ze najlepsza opcja bezie pozostawienie setupu jak wyzej. ew pomyslec nad tymi pm1g.

pytam sie co z zaplonem - nie o strojenie tylko czy cos bedzie w nim trzeba grzebac czy bawic sie w zewnetrzna cewke itp. regulowane kolko chyba obowiazkowo ;)

LIO
23-12-10, 12:47
seryjna wystarcza
zewnetrzna cewka to zbedny bajer

81saren
23-12-10, 16:38
Zostew seryjne tloki z b2/b7 zaaplikuj glowice od EConoma ma mniejsza komre spalania , bedzie ok 12,6 przy uszczelce od y8 a zawsze mozna jeszcze jedna warstwe wydlubac
oczywiscie do glowicy montujsz cala klawiature z walkiem od d16z6 . tylko taka kompresja bedzie zmuszala do paliwa 100+ cofnietych zaplonow no i bez ostrego walka . hmmm lepiej odrazu jakis ostry waleczek zaaplikowac i bedzie pieknie...

tylko w glowicy od eco jest jeden problem , ma male zawory ;/ ale zawsze mozne zaaplikowac od z6 , rozwiercajac gniazda , przy okazji regeneracji glowicy

jogal
23-12-10, 17:38
Nie wiem jak kolega stwierdził, że tłoki z d13 są niższe, skoro faktycznie są wyższe od d15 (CH 30.8 dome 2.5 vs CH 30.7 dome -1.5) nie wspominając już o tłokach pm7/p29(CH 29 dome 7.2). Tłoki należy porównywać tak:
http://i9.photobucket.com/albums/a76/a1337production/DSCN0273.jpg
Po bokach tłoki p29, w środku tłok z 1.3.

Po zrobieniu minime w d15 na tłokach p29 CR wychodzi ok 10.5:1, na tłokach z 1.3 wychodzi 11.4:1. Do d16 ładuje się tłoki p29/pm7, a do d15 z 1.3.

DjHammer
23-12-10, 17:39
jak ci tu wyszło 12,6na seryjnych tłokach z glowica econo ona ma taka sama komore spalania jak y8 czyli 32.8

jogal
23-12-10, 17:55
w d15z1 komora wynosi 25.3. Jakby ktoś nie wiedział to wszystkie potrzebne dane można znaleźć w kalkulatorze: http://www.zealautowerks.com/dseries.html

81saren
24-12-10, 01:25
jogal wyreczyles mnie


P:S
no i teraz powinienes zrozumiec nasza stara rozmowe co probowales mi wmówić ze to co zrobilem to jest nadal to samo

zakit
24-12-10, 20:17
Zostew seryjne tloki z b2/b7 zaaplikuj glowice od EConoma ma mniejsza komre spalania , bedzie ok 12,6 przy uszczelce od y8 a zawsze mozna jeszcze jedna warstwe wydlubac
oczywiscie do glowicy montujsz cala klawiature z walkiem od d16z6 . tylko taka kompresja bedzie zmuszala do paliwa 100+ cofnietych zaplonow no i bez ostrego walka . hmmm lepiej odrazu jakis ostry waleczek zaaplikowac i bedzie pieknie...

tylko w glowicy od eco jest jeden problem , ma male zawory ;/ ale zawsze mozne zaaplikowac od z6 , rozwiercajac gniazda , przy okazji regeneracji glowicy

dzieki za rzeczowe wypowiedzi wkoncu ;) co prawda mi przy takim setupie jak napisales wyszlo 13,5:1 kompresji ;) przy uszczelce y8 (2 warstwy) przy 3 warstwach wychodzi 13:1

w takim razie pojawia sie pytanie czy lepsza opcja by bylo zostawic kompletna glowe z z6, i ostrzejszy walek, czy mocniejsze doprezenie i seryjny walek + wieksze zawory.

@jogal dzieki za rzeczowe wypowiedzi rowniez,

przy uszczelce 2 warstwy wychodzi nawt 11,8:1 pytanie czy jeszcze ostrzejszy waleczek sie zmiesci tam :)