Zobacz pełną wersję : Swap Airbagów do Civic 5 gen. / co potrzeba?
dj-napster
21-12-10, 21:19
Temat skierowany do ludzi obeznanych w temacie poduszek powietrznych.
Co dokładnie potrzeba żeby przeszczepić 2xAirbag z Noblesse do EG4?
Z moich domysłów wiem tylko że:
- kokpit z zaślepką + airbag
- kierownica + airbag (ale co jeszcze żeby było połączenie z kierownicą)
- wiązka/kable/taśmy... ile sztuk nie wiem, niech ktoś wymieni poszczególne połączenia
- sterownik na 2xAirbag
- pewnie jakiś czujnik uderzeniowy
- ????
- sprawdzenie w profesjonalnym serwisie czy wszystko OK
Licznika chyba nie trzeba od razu montować bo wyczytałem kiedyś na tym forum że kontrolka nie ma wpływu na działanie poduszek.
Ludzie mają nieraz problemy z poduszkami ale dlaczego tak jest? czy w tym modelu warto robić swapa poduszek?
http://www.youtube.com/watch?v=5Y4yIjT83kA obejrzyj
myśle ze w 5 genie airbag i tak nie pomaga :)
dj-napster
21-12-10, 21:39
Więc w jakim celu montowali poduszki w tym modelu
No i mam jeszcze pytanie czy jak jedzie się wolno lub wcale się nie jedzie a jakiś osioł walnie na czołowe np w mieście to poduszki i tak nie zadziałają?
Jeżeli poduchy są na przodzie to czujniki lecą gdzieś na pas przedni/pod zderzak. Każde uderzenie z przodu, czyli np. takie o jakim mówisz spowoduje wypalenie poduszek - oczywiście, jeżeli uderzenie będzie wystarczająco mocne, żeby czujniki to wyłapały.
Przy większej ilości czujników, jak np. w Skodzie Octavii uderzenie w jeden z boków z odpowiednią siłą spowoduje wypalenie kurtyn i poduch z foteli właśnie z tej strony. Przy mocniejszych uderzeniach, które czujniki mogą zdefiniować jako zagrażające całemu autu, odpalą wszystko co możliwe.
dj-napster
21-12-10, 22:11
Teoretycznie poduszki mogą być przydatne w mieście bo różnie bywa z innymi kierowcami, szczególnie zimą. Zawsze tez lepiej mieć niż nie mieć:] co innego ABS który jest zbędny na nasze drogi i tylko może zaszkodzić.
Dlaczego ABS szkodzi? Niech ktoś mi w końcu odpowie...
bo nie działa na dziurach :)
Muzyk-Grzes
21-12-10, 23:44
I przy zjeżdzie z górki...Ciekawe temat był o SRS a przeszedł na ABS
ABS to zUo!
szczegolnie zimą, jak sie okazuje ze 90% spoleczenstwa jednak nie umie jezdzic i abs nic nie dał...
podłączam się do pytania dj napstera bo sam bym chciał przeszczepić kiedyś poduchy do swojej Hanki.
Robił to ktoś?? Trudne to do ogarnięcia?
Ja jak bym mial wybor to bym chcial auto bez poduch. moze i bezpieczniej ale pozniej jak sie okazuje ze sie auto robi to troche sobie licza za nowe(uzywane). przy slabym uderzeniu pasy sie blokuja i jest git. przy bardzo mocym to poducha nie pomoze. I ubezpieczalnie licza sabie odrazu szkode calkowita bo np w PZU za nowe poduszki licza 3tysie.
Muzyk-Grzes
22-12-10, 09:45
Ogólnie to liczona przez producenta gwarancja działania poduszki powietrznej wynosi 10 lat, biorąc pod uwagę że chcesz zrobić swap poduszek używanych z np: EGx z 1994/95 roku to taka poduszka jest już po gwarancji, więc taki swap nie ma sensu skoro nie ma pewnosci że taka poduszka zadziała lub zadziała wtedy kiedy tego się najmniej spodziewamy na przykład przy wyprzedzaniu (może przykład ekstremalny ,ale nic nie wiadomo)
Honda Civic V-gen. też jest już dawno po gwarancji :) więc nie ma sensu nią jeździć bo nie ma pewności że takie auto jedzie albo mu koło odpadnie w najmniej spodziewanym momencie (przykład ekstremalny ale nigdy nic nie wiadomo) :)
To że coś nie ma już gwarancji producenta nie musi oznaczać że nie nadaje się do użytku, chyba że jest made in China to może być różnie :)
Muzyk-Grzes
22-12-10, 12:17
W zasadzie to nie wychodzmy z domu bo na pierwszych schodach można sobie nogę złamać....
Producent daje okres gwarancji na auto , ale nie obejmuje ona np: klocków hamulcowych ,tarcz, przegubów i innych elementów które mają prawo się zużyć. To że Honda jest już po gwarancji nie oznacza wcale że trzeba ją zezłomować bo już jest nieprzydatna do użytku, z resztą po to jeżdzi się na przeglądy techniczne żeby badać stan auta. Z instalacją gazową jest podobnie jak z poduszką. Na butlę jest określony termin gwar. i po jego upłynięciu butlę należy wymienić, mimo ze jest jeszcze całkiem sprawna, bo żaden diagnosta nie podbije przeglądu z przeterminowaną butlą (nawet po znajomości). To czy AirBag jest sprawny czy nie to jedno ,a czy zainstalujesz sobie taką poduszkę to już tylko kwestia własnego wyboru.
Kolega zapytał co potrzeba do montażu poduszki, nie zadawał sobie pytania czy to bezpieczne.
Dokładnie, jak ktoś ma pecha to i w du*ie palec złamie :) Z tą gwarancją to temat dyskusyjny, kwestie homologacji/gwarancji a rzeczywistej przydatności to zwykle dwie różne sprawy. Co do sensu czy potrzeby montażu używanego układu SRS w aucie które go nie ma (ale jest przystosowane) się nie wypowiadam, bo nie było o to zapytania :)
dj-napster
22-12-10, 16:03
Tyle postów i same bzdury. Już kiedyś się naczytałem że w ogóle nie warto kupować auta starszego niż 10 lat bo w każdej chwili może coś odpaść, no ale że poduszki strzelają same to czytam dopiero tutaj.
Pytałem znawców tego tematu co trzeba do przełożenia poduch i czy ktoś wie czy jednak nikt.
P.S.
czasem odchylamy się w samochodzie do przodu patrząc np w bok w i głowa jest bliżej szyby/kierownicy, poduszka w takim przypadku pomogła by (P.S. kumpel się zagapił i wjechał maluchem przy 30km/h w dupe gościowi i walnął głową w szybę po czym szyba wyleciała:] no ale w maluchu jest ciasno:])
Chodzi głównie o to że jak bym sobie chciał przełożyć czarne wnętrze, to muszę wiedzieć czy szukać deski z airbagiem czy może darować sobie poduszki. Nie chcę imitacji airbaga:] czyli niby jest ale nie ma:]
:) czyli wszystko jasne, nikt nie wie czy się da i co potrzeba..........a tyle postów nabitych
:) czyli wszystko jasne, nikt nie wie czy się da i co potrzeba..........a tyle postów nabitych
Może i ktoś wie :D
Do założenia poduszek potrzeba:
- komputer poduszek, najlepiej nowszy który ma już wbudowany w środek czujnik uderzenia,
- poduszka kierowcy, kierownica z wersji z poduszką,
- poduszka pasażera, deska z wersji z poduszką,
- taśma poduszki kierowcy ze zwijaczem,
- żółta wiązka poduszek,
- dodatkowy moduł od poduszek wpinany w skrzynkę bezpieczników (jest to zasilanie instalacji poduszek),
- dodatkowy moduł SRS z zegarów (do kontrolki poduszek),
- oprócz tego przydałoby się wzmocnienie pasażera (taka rura która idzie pod deską przed pasażerem) i blachy do zamocowania kompa poduszek oraz poduszki pasażera.
Trzeba także przerobić klakson, żeby szedł przez przekaźnik a nie jak w zwykłej wersji bezpośrednio, bo styki zwijacza nie uciągną prądu klaksonu.
piotrstrojek
25-12-10, 10:40
Do wypowiedzi Tomka dodam jeszcze że:
- oprócz żółtych wiązek idących od kompa SRS do poduch, jakieś kable idą również w wiązce kabinowej, w sensie wiązka kabinowa MUSI być z samochodu z obydwiema poduszkami
Klakson można podłączyć tylko w jeden sposób, podpinając się do odpowiedniego złącza w taśmie SRS. Inaczej nie da sie tego zrobić ze względu na to iż styki od klaksonu umieczone są pod poduszką powietrzną i podpięte do taśmy SRS. Jak się podepnie na tare złącze to po naciśnięciu przycisku klaksonu nie bedzie działał...
- oprócz tego przydałoby się wzmocnienie pasażera (taka rura która idzie pod deską przed pasażerem) i blachy do zamocowania kompa poduszek oraz poduszki pasażera.
To jest wręcz koniecznie, gdyż to tego wzmocnienia przykręcana jest poduszka pasażera. Szczerze powiem że może byćz tym największy problem, bo z tego co pamiętam jak rozbieraliśmy kumpla Nobless to zastanawiałem się nad montażem Jaśków w moim EG4 i okazało się że to wzmocnienie jest wspawane w nadwozie a nie przykręcone...
maniak2007
25-12-10, 12:54
- oprócz żółtych wiązek idących od kompa SRS do poduch, jakieś kable idą również w wiązce kabinowej, w sensie wiązka kabinowa MUSI być z samochodu z obydwiema poduszkami
zawsze można dołozyć te kable, bo kupno całej wiązki i jej przekładanie dla paru kabli moim zdaniem nie ma sensu.
.
dj-napster
25-12-10, 15:36
Czyli rozumiem że Noblesse mają klakson prowadzony przez taśmę tą zwijaną,
A jeśli jest jeszcze tempomat to gdzie to wszystko jest podłączone...? pewnie potrzebna jest inna taśma no chyba że ta seryjna od airbagów ma wolne miejsca na podpięcie przycisków tempomatu?
Rozumiecie o co mi chodzi :] czy można mieć wszystko co było dostępne:]
Raczej musi to być tak jak piszesz że to idzie przez taśmę airbag.
Czy ma ktoś foto/schemat gdzie dokładnie jest umiejscowiona poduszka powietrzna w V genie ta od pasażera ? w którym miejscu na desce ?
http://www.jhpusa.com/store/pc/catalog/pwjdm/pwjdm.eg.airbagblock2_d.jpg tu gdzie ta kieszonka jest tam była poducha ;) zamontowana na 4 sruby w tym jedna kur**** ciezka do odkrecenia..
Witam!
Odkopię temat, wiem że to nie ten dział lecz nie będę śmiecić i zakładać kolejnego tematu :)
Posiadam 5D MB1 (Przedlift) wersja bez SRS. Mam cieknącą nagrzewnicę więc trzeba zdejmować deskę, w takim razie pomyślałem podjąć się montażu/swap'u poduszek powietrznych z wersji która je miała.
Z tego co się dowiedziałem to dopiero polifty miały napinacze pasów SRS, więc u mnie nie będzie potrzeby ich montować.
Czy jest jakaś osoba która jest mi w stanie pomóc? Odpowiednie schematy, i co dokładnie potrzeba??
Na ten moment posiadam kierownicę z VTi z poduszką, zegary z kontrolką SRS, zwijak/taśma SRS :)
O ile sie nie mylę to potrzebuje jedynie:
- deskę z poduszką pasażera
- żółtą wiązkę ze wszystkimi wtyczkami oraz komputerem
- czarna osłona pod kolumnę kierownicy
- czujnik uderzeniowy
Czytałem że występowały jeszcze komputery SRS jakieś nowsze które posiadają wbudowany czujnik uderzeniowy..
Do tego mocowania kompa poduszek są już w mojej budzie czy je trzeba również skołować?
Dalej, czy pod deskę rozdzielczą w przedlifcie 5D trzeba montować belkę do której się mocuje poduszkę podobnie jak w 5Gen Noblesse czy ona już jest?
Pozdrawiam, i dziękuję za zainteresowanie tematem.
Przerabiałem kiedyś temat , przedewszystkim brakuje ci skrzynki bezpieczników z miejscem na kostkę airbag gdyż seryjnie jest ono ślepe i trzeba mieć gniazdo by wpiąc kostkę bodajże 5 pinową a reszta jest P&P jak masz deskę z airbag gdyż sama poduszka pasazera trzyma się na swoim stelazu i nie trzeba żadnej rury wspawywać wszystko inne masz także tylko kwestia 2h i masz wszystko bo wiązka jest zupełnie odseparowana pytanie tylko jeszcze czy masz kiere jak pod airbag czy tradycyjną gdyż inaczej klakson występuje w taśmie a inaczej jako masa na śrubce , pamietaj by nie przekrecić zwijacza i ustawić go na zero :)
Kierę z air-bag mam już z VTi, kiedyś kupowałem przy zmianie wnętrza.
Zwijacz (taśmę srs) również mam, sprawa wycentrowania również jest mi jasna by jej nie zerwać, klakson działa gdyż wiem jak go podłączyć, już sobie gra 2 lata :D na takim dokładnie patencie:
http://i62.tinypic.com/2ia77tv.jpg
Tylko co dalej z tą skrzynką bezpieczników, czy jak wymienię na tą z miejscem na kostkę SRS to trzeba coś przerabiać w instalacji auta, oraz pod maską?
Na wszelakie modzenie jestem otwarty bo wiadomo deska idzie out przy zmianie nagrzewnicy więc mogę się podjąć :D
Masz jakieś fotki ze swojej pracy?
Przerabiałem kiedyś temat , przedewszystkim brakuje ci skrzynki bezpieczników z miejscem na kostkę airbag gdyż seryjnie jest ono ślepe i trzeba mieć gniazdo by wpiąc kostkę bodajże 5 pinową a reszta jest P&P jak masz deskę z airbag gdyż sama poduszka pasazera trzyma się na swoim stelazu i nie trzeba żadnej rury wspawywać wszystko inne masz także tylko kwestia 2h i masz wszystko bo wiązka jest zupełnie odseparowana pytanie tylko jeszcze czy masz kiere jak pod airbag czy tradycyjną gdyż inaczej klakson występuje w taśmie a inaczej jako masa na śrubce , pamietaj by nie przekrecić zwijacza i ustawić go na zero :)
Jestem właśnie w trakcie zbierania gratów :D
Kupiłem deskę z poduszką pasażera, taśmę SRS, oraz wiązkę z komputerem, jedynie brakuje jeszcze puszki bezpieczników.
Widziałem jak to wszystko jest podłączone w MB2, generalnie większej filozofii nie ma, lecz myliłeś się z tym Adi że nie trzeba nic spawać :)
Problemem jest to że komputer SRS jest przykręcony do stelaża który jest niestety wspawany do budy która posiada poduszki, u mnie tego nie ma więc trzeba wycinać i spawać to do mojej budy, lub wymyślić inne mocowanie.
Kolejny problem to stelaż do którego jest przykręcana poduszka pasażera, teoretycznie bez niej można montować ale obawiam się że przy ewentualnym wystrzale poduszki by wyleciała ze swojego stelażu w desce
więc również będę musiał wyciąć to mocowanie po czym wspawać je do mojej budy.
Porozmawiam z zaprzyjaźnionym mechanikiem i zobaczymy co da się zrobić.
Jak rozwiązałeś mocowanie kompa Adi?
http://i58.tinypic.com/29zvu53.jpg http://i61.tinypic.com/xggs2b.jpg
DONgregor_
20-06-15, 15:37
Chlopaki, to caly ten sterownik, sensor odpowiada za wystrzelenie poduszek ? ten co znajduje sie pod nagrzwnica ? bo tez robie swapa poduszek z tempomatem do V gena i pod maska na pasie, podluznicach, czy na scianie grodziowej nie ma zadnych czujnikow uderzeniowych, ani wiazki do tego. Czyli sensor decyduje ?
Mialem w planach pozbycia sie poduszek powietrznych ze swojej, ale jak widze ile jest zabawy to sobie odpuszczam. Gdzie sa te czujniki uderzeniowe? U mnie na pasie nie ma nic.
Nie wiem jak jest w V Gen, lecz w 5D MA/MB czujnik uderzeniowy (Impact Sensor) znajduje się wbudowany w komputer SRS, całe szczęście bo mniej jest wtedy roboty.
Ja jestem na etapie że kupiłem kompletną wiązkę kabinową z puchą bezpieczników z wersji która ma SRS (ok 10kg przewodów) :) i dochodzę które przewody do których,
niemal juz wszystko wiem, jedynie mam problem za tym jak podłączyć przewody pod gniazdo diagnostyczne pod schowkiem (niebieskie wtyczki) gdyż te samo gniazdo odpowiada za diagnostykę ABS oraz SRS.
U mnie w aucie bez SRS są dwie niebieskie kostki (jedna 2pin druga 3pin) natomiast w wersji z SRS wiązka ma 2pin oraz 5pin, domyślam się że te kolejne dwa piny są właśnie od SRS.
Tylko że w manualu to jest dziwnie opisane wszystko, nie rozumiem jak ta sama zworka 2pin może służyć do diagnostyki silnika oraz do SRS,. będę myśleć nad tymi przewodami jak rozbebeszę wiązkę moją obecną oraz tą z SRS.
Co do zasilania to SRS bierze prąd z puszki bezpieczników w 5D 6gen, jest na jednym ukladzie z bezpiecznikiem nr 15 gdzie samą kostkę SRS wpina się do instalacji zapłonu. (jest jeden wolny pin na SRS)
Zrobilem błąd w tym że kupilem kompletna wiazke od wersji ktora nie posiada Dimmera i musial bym go przekladac z mojej wiazki do kupionej obecnie z czym będzie też wiele roboty :)
Za 2 tygodnie ruszam z pracą, mam nawet kupiony stelaż do mocowania kompa SRS oraz mocowanie do któego trzyma się poduszka pasażera - jest ono niezbędne z oczywistych względów.
Generalnie przegladalem manual serwisowy 5gen oraz 6 gen, wiec trochę się różni między tymi generacjami montaż SRS gdyż schemat jest trochę inny :)
Jak jest jakas mądra osoba co może pomóc to chętnie bym się dowiedział jak poprawnie podłączyć przewody biegnące z lampki SRS przy zegarach do wtyczek niebieskich pod schowkiem bo chyba do kompa ECU też idzie jakiś przewód..
Najchętniej bym ominął ten krok lecz pewnie bez niego będzie kiszka i poduszki się nie uzbroją, i nie da nic kasowanie błędu SRS złączem MES 2pinowym przy puszce bezpieczników.
Mogę jeszcze tak zrobić że przekładam żywcem do mojego auta zakupioną wiązkę z MB2 gdzie wtedy SRS musi ożyć bo mam wtedy w 1000% kompletną instalację podłączoną jak fabrycznie w MB2 :)
tracąc na razie Dimmer który będę musiał przełożyć od nowa, oraz dołożyć przewod do VTEC który biegnie do ECU, problemem jest tylko pompa ABS gdzie u mnie jest inna niż w MB2
(moje MB1 posiada pompę ABS z takim zbiorniczkiem u góry, natomiast z MB2 pompa nie posiada tego zbiorniczka) :) - i chyba tak zrobię by być w 100% pewny że wszystko jest okej podłączone bez żadnych problemów.
http://i60.tinypic.com/amboth.jpg http://i59.tinypic.com/2itlvnt.jpg
To prawda od 95r zmieniły się poduchy i właśnie czujniki również co jest na plus gdyż nie trzeba obicia (wygłuszenia) wyszabrowywać i łatwiej taki swap ogarnąć ale jak widać VIg jest o wiele już bardziej skomplikowany , do kompa ECU napewno nie może iść przewód bo by były rózne kompy a to był by problem dlatego jest ososbny komp dla SRS osobny dla ABS
A pompa abs ma takie same wtyczki? Bo wątpie by były jakieś zupełnie inne w ciągu produkcji
Nie mam pojęcia, nie dobierałem się jeszcze do swojej pompy :D
Dzisiaj przeanalizowałem wiązkę której się bacznie przyglądam od kilku dni, i sprawdzam który przewód do którego.. Generalnie do puki nie wybebeszę swojej wiązki z auta to nic nie zrobię :)
Co do wygłuszenia grodzi to trzeba je "wyszabrowywać" bo bez tego nie dostaniesz się do wiązki (tak przynajmniej jest w 5D MA/MB)
Mam kilka ale ponieważ nie wiem jak będzie z przełożeniem przewodów od kontrolki SRS w zegarach do mojego autka :D oraz podłączenie pod złącze diagnostyczne.
Dla ciekawych/pomocnych odsyłam do mojego tematu może tam dostanę kilka wskazówek:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?159809-Srebrna-Strza%B3a-MB1-D16Y2-%29&p=2555777&viewfull=1#post2555777
DONgregor_
09-04-16, 18:13
Wy sie tak spuszczacie nad tym, powiem tyle. robilem przekladke srs i tempomatu z ej1 do eg3, najwiekszym problemem to jest idealne wspawanie podstawki pod sensor srs, czyli caly ten komputer sterujacy i mocowanie pod poduche pasazera, reszta to tylko przekladka. nejlepiej porobic zdjecia ze zdejmowanego auta, badz przekladac na miejscu z auta do auta. Łatwiej maja Ci co maja poduche juz kierowcy do podstawke juz maja. Pozniej reset zlacza diagnostycznego srs i powinno smigac :) aha i wazne, nie przekreccie tasmy z kierowownicy, bo ona moze wykonac maks 2 obroty lewo prawo, bo inaczej sciezki uszkodzicie i kontrolko srs bd sie swiecic a tempomat nie bd dzialac. pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.