Zobacz pełną wersję : d15z8 czy d16y7
witam ma takie pytanie planuje zmienic silnik bo moje serducho d14 pada :) i co lepiej wybrac d15 vtec czy d16y7 ktory lepiej stworzony jest do dalszych modyfikacji :) dzieki za opd i mam nadzieje ze takiego tematu nie bylo bo dlugo szukalem :)pozdrawiam
a jaki budżet przewidujesz przeznaczyć ? :p
to zalezy bo moge miec te dwa silnik za dobre pieniadze tylko nie wiem ktory lepszy do modyfikacji :)
Oba takie same:D Y7+VTEC lub D15+walek Z6.
Ale zmien skrzynie ta z EJ9 za dluga.
Wybierz ten z mniejszym przebiegiem,zdrowszy :D
jak oba takie same
hmm ...??
zalezy ile chcesz przeznaczyc ????
no powiedzmy silnik mam tam za pare zloty no to bez skrzyni 800zl :) a jaka skrzynie wsadzic ??
a jescz eo co chodzi zeby do y7 co wszdzic od vtec :)
najlepiej jak najkrótszą , jakas od z6 badz b2 najlepiej zmieniajac przelozenie od d13 95r. i do tego 3 i 4 crx
lekkie kolo zamachowe i bedzie juz milo
do y7 glowice od z6 .
a np ssacy od z6 do y7 bo troche bez sensu kupowac silnik y7 a pozniej jescz e glowice czyli minie me :) nie tak sa skrzynie poskladac to tez troche trzeba wiec chyba lepiej od z6 dopasc
a np ssacy od z6 do y7 bo troche bez sensu kupowac silnik y7 a pozniej jescz e glowice czyli minie me :) ............
Dlaczego bez sensu ? Jak zrobisz wszystko to co napisal wyżej saren to gwarantuje Ci, że będzie lepiej niż wsadziłbyś D15 :D
to w takim razie kupic sam dol od y7 a reszte od z6 :) lepiej bedzie tylko wtedy od z6 to glowica rozrusznik alternator aparat zaponowy wiazka i komp ?? i skrzynie od z6 ?? :)
A to nie lepiej od razu kupić D16Z6?
Lepiej :D bo
ale cenowo wychodzi podobnie..Dolicz uszczelki plyny robocizne we wlasnym zakresie.
na forum jest wiele projektow,mozesz zobaczyc jakie przyrosty mocy maja.
sam juz nie wiem bo naprawde mozna tyle zrobic fajnych rzeczy ze szok a przy swap np jak mam d14 a wpakowal bym np d15 to pompa paliwa i przekazniki co sa w kabi nie to zostaje ???do wymiany idzie silnik kompletny wiazka silnikowa komp i co jeszcze ???:)
witam też mam ej9 miałem d14a4 ale mi poszły panewki na korbowodzie tłoka więc postanowiłem zmienić silnik, jestem właśnie po swapie na d15z8 silnik kupiłem za nie duże pieniądze więc się opłacało tym bardziej że zmieniałem go sam z ojcem więc koszt wyszedł mnie nie duży,do swapu musisz mieć kompletny osprzęt silnika{skrzynia zostaje tylko ta sama)wiązkę silnikową od d15z8 lub d15z6 i kompa od d15z8 z ściągniętym imo ,wiązki kabinowej nie musisz kupować bo i tak by ci nie pasowała tylko trzeba przerobić tą silnikową z d14a4 ja tak zrobiłem robił mi to taki chłopak z forum,u mnie już silnik siedzi w budzie i działa ,jak masz jakieś pytania to pisz jestem z dębicy
Podmień słupek na D16Y7 zostaw aparat z D14 i osprzęt, będzie działać
sprawdz w tym temacie ziomek ma tak zrobione i jeździ,działa nic się nie dzieje
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?116561-EJ9-d16y7-milano-red-by-lugi666&highlight=lugi666
tak tyko kompa tak samo musi zmieniać na tego z y7 żeby to jeździło wiec i tak będzie trzeba przerabiać wiązkę bo w d14a4 jest obd2x ,ja bym na jego miejscu kupił d15z6 lub d15z8 bo jest ich po prostu więcej i można kupić w dobrym stanie taki silnik na start masz 114 koni i tryb econo który się przydaje jeśli komuś zależy na małym spalaniu,zakładasz kolektor 4- 2- 1 robisz wydech dolot i masz w granicach 130 km,później jeśli będzie mało ,zawsze możesz zrobić minime przekładając klawiaturę i wałek z d16z6 aparat i kompa p28 ja sam tak narazie planuje
Nie, kompa nie trzeba zmieniac,zostaje z d14
bez sensu na kompie z d14 to nie będzie jeździć dobrze wiem bo jeździłem d15z8 na starym aparacie i kompie z d14a4 po drugie jest to niebezpieczne dla silnika bo masz mapy pod 1.4 wgrane, silnik po takich modyfikacjach trzeba wystroić trzeba było by zrobić przejście na obd1 i p28,z tego co widzę twój kolega do którego dałeś link tez jeździ nie wystrojonym samochodem zobaczymy jak długo pojeździ pozdrawiam :p
Odświeżę trochę temat. Sam stoję przed wyborem silnika do mojej hanki mb2 teraz jest 1.4, a tych d15z8 jest naprawdę bardzo dużo w dobrych pieniądzach. U siebie mam praktycznie cały osprzęt od z6 i przerobioną wiązkę na obd1 z kompem p28 tzn:
-aparat zapłonowy
-kolektor dolotowy od z6
-wydechowy 4-2-1
-wiązka przerobiona pozostało tylko pociągnąć kabelek od V-teca
Czy jeszcze jakaś modyfikacja byłaby potrzebna oprócz wgrania mapy do kompa i poprowadzenia kabla do v-teca? Buda to mb2.
wiesko1261
12-09-14, 07:04
jeżeli masz już wiązkę na obd1 ;) bym szukał d16 (y8,y2 ,z9 ,z6,w4)
pojemność robi swoje :p
a do swapu potem wystarczy słupek i nowa kość z mapami +kabelek u ciebie od vteca i dodanie obsługi vteca do P06
ale 1.6 zaczynają się od tysiąca a ja chce trochę taniej. nie będe robił minime 115km wystarczy to ma jeździć eko i ma wytrzymywac długie trasy
Dolicz sobie też koszta rozrządu, płynu, oleju z filtrem. Jeśli kupisz silnik niewiadomego pochodzenia to wymiana rozrządu jest podstawową czynnością eksploatacyjną.
biorę to oczywiście pod uwagę. Kolega FRANTZ z forum proponuje mi d15z8 i gwarantuje że jest dobry, ale łyka 1-1,5 l na 10 000 km z tym ,że według niego to nie dużo bo jak na v-teca. Co o tym sądzicie?
1-1,5 l na 10 000 km
To bardzo małe zużycie oleju.
Prawdopodobnie silnik, który tyle bierze pożyje dłużej niż taki, który nie bierze przysłowiowej kropli, bo ma lepsze smarowanie i części się tak nie zużyją:). Taka jest przynajmniej teoria większości mechaników:)
Co do samego D15Z8, to jest to świetna jednostka. Na krótkiej skrzyni biegów i po podstawowych modach osprzętu jedzie to bardzo fajnie. Po zmianie wałka i klawiatury na te z D16Y8 powinno być jeszcze lepiej:)
Kumpel niebawem założy taki wałek do swojego D15Z8, to się z nim ustawię na kresce.
Podejrzewam, że moje D16 mu nie ucieknie:)
Czy któryś z kolegów jeszcze potwierdza? A jakbyście mieli do kupienia d15z8 za 700 i pewne d16b2 to co byście wybrali, nie mam zamiaru robić minime, co da mi wieksza frajde z jazdy?
Starstruck
13-09-14, 12:01
Jak jazda bez modów, to D16B2.
Konie prawie tę same a brak uczucia vteca?
Starstruck
13-09-14, 12:09
W D15Z8 nie ma VTECa, tylko VTEC-E, który działa na zupełnie innej zasadzie, niż ten "upragniony" VTEC.
Aha a ja myślałem że vtec e to d15z3 90km, no ale jak już to łatwiej wymienić wałek i klawiaturę w z8 niż głowice w d16 żeby mieć pełnego vteca
Starstruck
13-09-14, 12:22
Może nie tyle łatwiej, co mniej roboty.
A ile kucy dojdzie po zmianie walka i klawiatury do z8?
Starstruck
13-09-14, 12:29
15? Może 20. Oczywiście jak będzie wystrojone.
kazik2_h9w3
13-09-14, 12:36
Wątpię że aż tyle ale satysfakcja gwarantowana zwłaszcza jak się ogarnia samemu
No chyba że mówimy plus dolot i wydech to tyle moze przybyć
Starstruck
13-09-14, 12:40
Nie no, po strojeniu pod okolice 135 KM powinno podejść. Oczywiście z wydajniejszym układem wydechowym i dolotowym.
kazik2_h9w3
13-09-14, 12:44
No fakt no i dodatkowo jak jednostka jest zdrowa
Ją po tych zabawach miałem 128 km i wiem że spokojnie 130 dało by radę przekroczyć ale mój był już nieco zmęczony
Starstruck
13-09-14, 12:47
Czyli w sumie tyle co seria Y8, tyle że pojemność mniejsza.
kazik2_h9w3
13-09-14, 12:53
Dokładnie tak alre wiem że innym użytkownikom pokazywalo więcej na takim samym setupie
Ją bym wybrał d15z6/8
Choć z drugiej strony Y7 jest zduszone kolektorami i niejednokrotnie widziałem Y7 z kolektorami z Z6 mające ponad 130 km
Ja u siebie już mam wszystko od z6 łącznie z kolektorami i wydech powiększony i na oko aktualne d14a2 z walkiem od b7 ma sporo ponad 100
Od siebie dodam, że D16B2 fakt nie ma VTECa, ale przy granicy ~5k odczuwalne jest delikatne wciśnięcie w fotel, szczególnie na drugim biegu.
Także jak dla mnie D16B2 w serii da więcej przyjemności z jazdy niz D15Z8.
mialeem jedno i drugie
d15z8 srednie spalanie 7 litrow fajny odjazd powyzej 4,5rpm z dolnych parti obrotow tak sobie ale bez tragedii ( uroki econo ) na skrzyni z fd 4,4 banan na buzce za kazdym przekroczenem 4,5 rpm ladnie dciaga do odciny .
d16b2 tez dobre spala z litr wiecej srednie 8,2 ale za to lepiej ciagnie od dolu( brak eco ) no i wiecej poj czyli i pare Nm pchajacych tylek we fotel wiecej;D
ale szczerze w kwestij ekonomicznej d15z8 jest lepsze ' przy spokojnej jezdzie mozna smialo zmiescic sie 6,5 litra co w d16b2 na krotkiej skrzyni jest rzeklbym malo mozliwe
a jak chcemy przycisnac to do tys obydwa silniki daja ladnie rade
Ja zdecydowałem się na d15z6 ale skrzynie zostawiłem od 1.4 i fajnie to jeździ ale spalanie mi wyrosło do 10l gazu na 100km w 1.4 paliło przy oszczędnej jeździe 8l. Chyba założe skrzynie od ekono
to nie od skrzyni bardziej od kalibracji ma lpg
robilem kiedys tes spalania na komputerze takie dokladane ustroistwo ktore poazywalo chwilowe spalanie wywalilem to ze wzgledu na kipsi wyglad ale co mogelm sprawdzlem ,,
np na dlugiej skrzyni d15z8 przy 80kmh ( spokojna jazda jak to po zabudowanym ) na 5 biegu obr jakies 2100 spalanie 7,8 /8,1litra
redukcja na 4 bieg obrotow juz jakies 2,5 tys, a spalanie litr w dol;) jak zalozysz dluga skrzynie to predzej to spalanie wzrosni niz spadnie bo to bardziej obciaza silnik
moze jest ekonomiczne ale jak sie jedzie 140 po autostradzie
ale przy codziennych predkosciach 60 / 100kmh mysle ze skrzynia nie pomoze tylko pogorszy sprawe
mi na skrzyni z fd 4,4 srednie teraz wychodzi w okolicach 7 litrow a lekiej nogi nie mam szczegolnie przy rozpedzaniu
swoja droga sprawdz ile ci pali beny bo moze za 35zl zrobisz 100km zamiast za 25gazu plus benzyna na odpalanie co po moich karkulacjach spowodowalo to ze wywalilem lpg
rachune prosty lalem za 70zl gazu i za 30 benzyny robilem okolo 300km
teraz leje za 100 benzyne i robie 280km
Gaz sobie sam ustawiam mam staga 300 i mapki mi się pokrywają z benzyną. Chyba że coś mam nie tak z mapa benzyny. Instalacja przełącza się po kilku sekundach bo mam ustawione przełączanie przy 15 stopniach
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.