Zobacz pełną wersję : ściąga przy hamowaniu
Przeszukałem już i przeczytałem wszystkie posty oznaczone takim opisem jak mój zrobiłem to co było w nich napisane i co nic nie pomogło... Mam problem w moim EJ2 coupe ściąga mnie tak jakby buja w prawo podczas hamowania dziwne uczucie niby ściąga ale samochód jedzie proso dodam co było już zrobione geometria, tuleje i sworznie w przodu, górnych nie ruszałem, nawet bylem na rolkach sprawdzić heble i są ok tył trochę mocniejszy od przodu ponoć ale diagnosta powiedział że jest ok odpowietrzam przód bo myślałem że to przód ściąga ale nie podczas hamowania na śliskiej nawierzchni auto leci tyłem w prawo myślałem że cylinderki ale pojechałem do mechanika rozebrał i powiedział że chodzą szczęki jak nowe, opony nowe dodam że na alusach jak i stalówkach opony są idealne tak więc nie wiem co jest diagnosta powiedział że to korektor siły hamowania może być lub coś z zawieszeniu ale wymieniłem tuleje w z przodu a tył był wymieniany rok temu dodam że zaczęło się to dziać w momencie gdy wymieniłem maglownice z przodu tak nie mogę sobie z tym poradzić co ją boli... Pomocy...
sprawdzałeś luzy na maglu ? magiel nowy czy używka ?
Magiel używka ale jak to się sprawdza niby kupiłem w dobrym stanie nie było luzów
Maximus1919
24-12-10, 01:30
A sprawdź tak z ciekawości jeszcze poduszki silnika :) U mnie np. przy dodawaniu gazu ściągało na prawo, a w serwisie mi powiedzieli że poducha do wymiany i ponoć to było przyczyną... :rolleyes:
U mnie podczas dodawania gazu idzie prosto jak strzałą najbardziej mnie martwią heble bo jak hamuję to tył łapie pierwszy prawy i rzuca mi dupę nie wiem czy do regulacji jest korektor siły hamowania czy coś jest za mocno podciągnięte
KOWAL ziom
31-12-10, 00:43
może być korektor walnięty. warto dać na regulację bębenki, koszt ok 50 zł, a poczyszczą i obadają wszystko, jeszcze w kwestii tyłu, jak czujesz, aż taką różnicę, to po prostu pojedź na przegląd i poproś o sprawdzenie samych hebli, jak to się ma L/P na forum był już taki przypadek, że gość z przodu miał po jednej stronie 262, a po drugiej 240. wiem, że to hardcore... ale takie przypadki też się zdarzają
krzywe tarcze hamulcowe.
przy krzywych tarczach to by raczej bylo czuc bicie na hamulcu
znam objawy sciagania, znajomy miał, ale byc moze mial rowniez inna wade.
budowarajdowek
02-01-11, 13:04
Głównie dzieje się tak jak masz źle zrobioną geometrie, może jakiś wahacz jest krzywy ? Jeśli to jest ok. to moze przednie zaciksi są już kiepskie.. Przy odpowietrzaniu sprawdź czy odpowietrzniki nie są skorodowane, bo przez to nie da sie prawidłowo odpowietrzyc hamulców..
Na moje wyraźnie tył łapie za wcześnie prawy bęben czuć to przy hamowaniu wahacze proste jak żyleta zaciski prawdopodobnie też dobre tarcze prościutkie raczej skłonie się przy radzie KOWALA coś z bębnami albo korektorem z tyłu musi być bo przy delikatnym hamowaniu bierze już prawy bęben na honowanie tak jak by było tam coś podkręcone i od razu auto się wygina w prawą stronę na pobocze drugie depnięcie hebla mocniejsze i jest już jakby lepiej wiadomo że stracił na prędkości po pierwszym do hamowaniu delikatnym ogólnie pierwsze naciśniecie hebla jest najbardziej odczuwalne że auto wygina się w prawą stronę przodem...
Kolejność odpowietrzania:
1. Prawy Tył
2. Lewy Przód
3. Lewy Tył
4. Prawy Przód
Więc jak hamujesz płyn uderza najpierw na prawy tył a później w kolejności.
I jeszcze... czy przypadkiem w Coupe V generacji nie masz JEDNEGO korektora? Przypadkiem nie jest on na ścianie grodziowej pod maską ?
Nie dam sobie ręki uciąć ale przynajmniej u mnie w EJ1 z korektora wychodzą 4 przewody na koła więc później to już tylko złączki przewodów i zaciski.
Dokładnie tak jak napisałeś mam korektor na ściance grodziowej pod majką i wychodzą od niego 4 przewody czy też mam go rozebrać i przeczyścić czy nic nie ruszać i odpowietrzyć według tej kolejności...
Odpowietrz w tej kolejności. To kolejność dla Coupe 92-95 :)
Korektora nie rozbieraj (zresztą to chyba odlew jak dobrze oczy pamiętają więc się nie da).
Korektor to nawet nie urządzenie tylko część która łączy i rozgałęzia przewody na 4 koła po 1 na koło więc tam się mogło ewentualnie przytkać jak ktoś się mega postarał i nawalił syfu co jest trudne jako iż wlew płynu hamulcowego ma dobry filtr siateczkę.
Jak chce się Tobie bawić to kup smar do prowadnic zacisków, gumki prowadnic, patyczki do uszu, recznik papierowy, powietrze sprężone, spray do czyszczenia hebli. Odkręć jarzma, wyjmij prowadnice, umyj benzyną zajrzyj do slotów prowadnic, umyj je porządnie nasmaruj pozakładaj gumki prowadnice i zamontuj. Może to coś pomoże.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.