Zobacz pełną wersję : Słaby wynik na hamowni
wyszedł mi taki wykresik :
http://img691.imageshack.us/img691/1586/sdc12491c.jpg (http://img691.imageshack.us/i/sdc12491c.jpg/)
Silnik d16W3 ( seryjnie 116 koni ). Silnik był malinka nie miał 100 tys ori przebiegu. Dostał głowice, ssący i kompa z d16z6, dolot short ram AEM + stozek, 4-2-1 2'' + wydech 2'' na 2 przelotowych AWG i koncowym z B16A2 pospawany bez zadnych progów. Głowica poszła w dół o 0.7mm, uszczelka 0,7 mm z D16Y8.
Wyszło 126 HP i 138 NM.
Vtec 5000 obrotów, linia nie powinna wtedy wzrosnąc ?? podczas jazdy dobze czuc załonczenie sie zaworu, tak samo dźwięk swiadczy o zmianie fazy, mimoto linia idzie praktycznie tak samo na całej długości. Delikatnie cieknie z pod Vteca, moze byc to przyczyna ??
Troche mało koni, spodziewałem sie od 130, w góre. Gdzie szukac przyczyny ?? i dlaczego wedłóg wykresu odcioło obroty przy 7000 obr/min a nie 7800 ?? Bo własnie 7800 odcina.
a wystroiles czy tylko wrzuciles kompa na seryjnej mapie?
jak na moje to cos z ta odcinka jest nie tak, wedlug seryjnej mapy z6 powinno odcinac przy 7500(cos kolo tego) wiec chyba caly pomiar jest przeskalowany...
sprawdz AFR i jak bedzie lipton a zapewne bedzie to strojenie. po takich modach nie powinno sie jezdzic na seryjnej mapie
7500 to chyba wg obrotka, bo raczej odcinka w komputerze jest troche nizej.
seryjny komp ma jakies 7400 ja bym sie niespodziewal cudow cr jakies 9.8:1 sprawdz AFR ew wystroic autko . Mozna pobawic sie ustawieniem zaplonu
ale to itak da max 130-135 niewiecej
No i zmien hamownie , hgw co to jest i jak z wiarygodnoscia pomiaru
Na seryjn ej mapie z6 jest przelany
Pomiar AFR potrzebny wtedy bedzie wiadomo co i jak
Arturvf500
21-12-10, 14:41
Na seryjn ej mapie z6 jest przelany
a skad Ty to wydumales? ma teraz SERYJNE Z6 z minimalnie wyzsza kompresja wiec jak przelany?
troche za szybko opada moment; moze zle ustawiony zaplon, moze wytarty walek; tego nie wywrozysz; jedyne co widze to jakis chory wykres oporow; deko duze
Pewnie z obiegowej opinii, ze w serii kazda Honda jest przelana:p
Odcina około 7800 bo w drodze na hamownie po rescie kompa pare razy odciołem.
AFR macie na sensie wbicie z szerokopasmówką i jazda ??
Na wałku nie ma śladu zuzycia, zapłon ustawiony wg księgi na wyprzedzienie o 14 stopni.
Świece nowe katalogowe do z6
Co zrobic zeby doszło do 140 ?? Ostrzejszy wałek ??
Hamownia V-Techa ale to nowosc na wsi wiec mozliwe ze jeszcze nie ogarnieta, choć słyszałem koentarze poprzedników ze zaniza, aczkoolwiek mogli tak mówić nie godząc sie z okrutnaprawdą.
Wiem ze siolnik zdrowy i na tym setupie powinno wyjsc troche więcej, chyba ze sie myle ??
Moze zmienic cisnienie paliwa ?? Filtra paliwa nie wymieniałem od roku, zamówiłem, na jutro bedzie ale wątpie zeby to.
Zastanawiam mnei to ze w momencie załonczenia Vteca wykres nie podskoczył tylko dalej równo szedł.
wg księgi na wyprzedzienie o 14 stopni
a nie 16:confused:
16 +/- 2
ps zobacz sobie na mój wykres, jest niemal ze taki sam jak Twój wiec tak ma być zapewne
http://img839.imageshack.us/img839/8942/d16y2seria.th.jpg (http://img839.imageshack.us/i/d16y2seria.jpg/)
to przy takim setupie pokusiłbym minimum o 16 a nie 14 stopni
1. wywal ten badziew short ram (a moment będzie bardziej płaski, nie będzie doła od 3 do 4,5 tyś Obr)
2. wykres jest dobry nie widzę w nim nic złego
3.Twoj opis jest bardzo mało szczegółowy, co tak naprawdę zmieniałeś
4.Opory toczenie spowodowane niskiej klasy opona zimową lub skrzynią biegów zapewne jedno i drugie (nie ma wpływu na wynik mocy na silniku)
5. czy sprawdzałeś czy koło zębate paska rozrządu różni się miejscem znaku położenia wału, czy znak na bloku jest w tym samym miejscu ta strzałeczka przy kole zębatym ,na jakie znaki ustawiałeś rozrząd?, jakie masz koło pasowe wału korbowego? W3 jest silnikiem z obd2 a tam jak dobrze pamiętam ustawia się zapłon na 12 + -2 wiec wszystkie znaki ustawienia statycznego kąta zapłonu na obudowach itp, będą cię kierować pod kąt od silnika z którego jest obudowa rozrządu i koło pasowe, a mapa P28 jest pod 16st. Ale generalnie wynik nie jest taki tragiczny zeby było cos aż tak źle poustawiane :/ ogolnie jest ok, ale bylo by lepiej bez stożka :) mi short tez zabral momentu i mocy
poprawka: akurat po liftowe 5D - d14a6, d14a8, d16b2, d14a7, d15z8 wszystkie na 16 st co do w3 nie mam danych ale zapewne tak samo
Odcina około 7800 bo w drodze na hamownie po rescie kompa pare razy odciołem.
Czytamy ze zrozumieniem. Na obrotku to niektore i 8000 widzialy chociaz z prawda to wspolnego nic nie ma.
4mell
Co do 1) to różnica pomiedzy short ramem a ori dolotem jest masakryczna w odczuciu
3 i 5) Silnik wygląda tak ze jest blok, tłoki, wał i micha z d16w3 reszta jest z z6. koła pasowe są z d16z6, tak samo pompoa wody, rozrząd i cała reszta. Strzałki nie sprawdzałem. Ustawiłem jak sie ustawia, czyli górne kolo z UPem u góry i jednoczesnie dolne strzałki wyszły na wprost a i na dolnym kole tez strzałka wraz z nacięciem nawprost. Obudowa rozrządu ta wewnętrzna jest z d16z6, zewnętrzna z W3
4) Opny tak, są zimówki, skrzynia wydaje sie byc seria d16z6
Przyznam sie szczeze ze doyebaaałem troche w jednej sprawie bo auto przed wjazdem na hamownie chodziło sobie na wolnych obrotach z 30 minut, a stozek nie odseparowany czyli było ciepło pod machą. Mogło to wpłynąc na wynik ??
poprawka: akurat po liftowe 5D - d14a6, d14a8, d16b2, d14a7, d15z8 wszystkie na 16 st co do w3 nie mam danych ale zapewne tak samo
Przed liftingowy czyli do 99 Obd2 ustawia się na 12* tak??
Przyznam sie szczeze ze doyebaaałem troche w jednej sprawie bo auto przed wjazdem na hamownie chodziło sobie na wolnych obrotach z 30 minut, a stozek nie odseparowany czyli było ciepło pod machą. Mogło to wpłynąc na wynik ??
mógł z oczywistych względów
w sumie nawet gosc od hamowni mówił ze co pomiar to zawsze wychodzi słabiej bo auto coraz cieplejsze
w sumie nawet gosc od hamowni mówił ze co pomiar to zawsze wychodzi słabiej bo auto coraz cieplejsze
To trzeba było hamować na zimnym silniku :o
rozumiem ze to zart :P
Nie chodzi mi o całkim zimny silnik, ale w temeraturze roboczej czyli np w trasie
Tak naprawde to nic by nie zmienilo. Jesli masz shorta pod maska to sam powolny wjazd na hamownie, dopiecie auta, potem przejazd probny zeby ustawic przelozenie i juz masz praktycznie taka sama temperature w dolocie.
Polecam wykres temperatury jaki kiedys zrobila hondata...wystarczy, ze auto stoi w miejscu z 30-40 sekund bez przewiewu powietrza i pod maska robi sie megagoraco.
genralnie short zawsze popsuje wykres na hamowni ale jak jest naprawde na trasie, tego jeszcze chyba nikt nie sprawdził bo dla mnie odczucia też byly lepsze, ale czy to przez dzwięk itp cholera wie, hamownia pokazala 5KM moc max mniej na shorcie niż na seri i dolek w srodkowych obr, a na seri prawie od 1500 obr idzie powyzej 140 Nm i tak prawie do końca
jesli chodzi o rozrząd ja to zawsze ustawiam tak: koło rozrządu "up" wiadomo i przy twoim silniku na dolny znak kółka wałka rozrządu z dolnym znakiem wew pokrywy ,nastepnie kółko zebate wału korbowego wycięciem miedzy zębami, na wprost strzałki na bloku
no tak mam rozrząd ustawiony jak piszesz 4mell. a Co do dolotu to co proponujecie ?? do short rama dorobic CAI ?? Parówa ponoc nie robi szału, więc ?? Dla mnie kazde pół konia jest wazne.
no tak mam rozrząd ustawiony jak piszesz 4mell. a Co do dolotu to co proponujecie ?? do short rama dorobic CAI ?? Parówa ponoc nie robi szału, więc ?? Dla mnie kazde pół konia jest wazne.
Zacznij od puchy na stożek i doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka , żadnych górek i dołków ja nie miałem na takim zabiegu, ale i tak moment słabo przez wydech 2,5 http://img713.imageshack.us/img713/6453/moc.th.gif (http://img713.imageshack.us/i/moc.gif/)
ja teraz będę kombinował dolot na seryjnej puszce tylko może rurę troszkę szerszą lub może na jakimś boxie, oczywiście z doprowadzeniem powietrza z pod zderzaka ,teraz mam serie puszkę bez rezonatora i doprowadzenie zimnego ze zderzaka pod sama puszkę i auto jeździ ok ale dźwięk już nie ten :P zresztą ten nowy dolot będzie już pod JRSC wiec tak naprawdę jaki będzie to mnie aż tak nie martwi byle żeby zimne ssała :p ale jeszcze przed JRSC będę się hamowała na tym dolocie stock który mam teraz tylko z doprowadzaniem zimnego bo ostatnio hamowałem się bez doprowadzenia zimnego ale zmieniony jest tez troszkę AFR do 5 tyś obr, wykresik zamieszczę jak coś. CAI tez jest dobrym rozwiązaniem ale FAKTEM jest że potrafi zassać co nie trzeba
no to wiem ale jakies takie polug and play zeby tylko wrazie deszczu zatkac dolot ze zderzaka czy cos
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.