PDA

Zobacz pełną wersję : wynik z hamowni - co dalej...



lar
20-12-10, 20:17
witam. Po roku użytkowania auta trafiła sie okazja na shmowanie go i oto wynik:
http://img839.imageshack.us/img839/8942/d16y2seria.th.jpg (http://img839.imageshack.us/i/d16y2seria.jpg/)

jako ze to totalna seria (poza tłumikiem przelotowym awg w miejscu kata) wynik zadowalający ale... no właśnie ale w końcu coś brakuje i fajnie by bylo coś wiecej wycisnąć...
Nigdy nie interesowałem sie zadnymi modami silnika wiec najwyższa pora zacząć, no i tu pytania do was, od czego zacząć??

Czytałem trochę to forum i we wszystkich tematach "jak uzyskać wiecej koni" pojawiają sie odpowiedzi - " wez to z z6 i tamto z z6 i jeszcze to......." no ale ja juz to wszystko mam bo d16y2 to jak by nie patrzeć z6.

Osiągnąć chce jakieś 135-140 KM i 150NM (zaledwie, patrząc na to co niektórzy wyciskają z silnika 1.3:P) wiec od czego zaczać zeby małym kosztem i bez większego dłubania to osiągnąć. Od razu mówie ze nie interesują mnie jakieś badziewne przeróbki typu parówa czy kibel rura podwieszona na jakiejś opasce do kabli i oddzielona styropianem... skoro mozna to samo osiągnąć dobrą wkładką...

embargo
20-12-10, 20:27
Jeżeli to jest wykres d16y2 to coś mu dolega skoro seria ma 126KM (jak pamiętam)

Autor nie napisał z gruntu jaki to silnik więc myślałem ,że to pomyłka i siedzi d16y7 czy tam inne twory

lozek
20-12-10, 20:28
Jeżeli to jest wykres d16y2 to coś mu dolega skoro seria ma 126KM (jak pamiętam)

Tsaaaa bo strata 3 koni po tylu latach to coś niezwykłego... Ja to bym sie cieszył, że tylko tyle a nie sie martwił.




Jak dla mnie seryjn dolot to wąskie gardło i warto to zmienić. Zmiana dolotu to nie badziewna przeróbka :)


podstawy:
-kolektor 4-2-1 z nierdzewki (chinol) i Wydech 2" (kompletny przelot na 2 środkowych)
-dolot - rura ze stożkiem / parówa + odgrodzenie + doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka
-rozwiert ssaka i większa przepustnica

To powinno dać taki wynik jaki oczekujesz (jak dobrze pójdzie to i po samych pkt 1 i 2 bedziesz miał moc jakiej oczekujesz)

Natomiast robiąc hybrydową skrzynie (przełożenie główne 4,4 i 3,4 z crx) oraz wsadzając lekkie koło zamachowe będą mniejsze straty mocy i momentu w przekazywaniu tych wartości na koła = bez zwiększania mocy i momentu auto zdecydowanie lepiej bedzie jeździć.

lar
20-12-10, 21:14
Jeżeli to jest wykres d16y2 to coś mu dolega skoro seria ma 126KM
no silnik jest zdrowy oliwy nie bierze nic, czy faktycznie po 140tys przebiegu i 14latach uzytkowania wg Ciebie powinien mieć 126KM? moze jednak to hamownia sie troche myli, czy to az tak precyzyjne urządzenie?
W kazdym razie bede pomalutku coś próbował grzebać zeby te 135km wydusić. dzieki lozek

zakit
20-12-10, 22:35
dlaczego na 2 srodkowych? jeden starczy ;)

jak na moje to tylko sie cieszyc ;) hamownia tez nie jest precyzyjna i moze byc blad pomiaru! pozdro