Zobacz pełną wersję : Olej w świecy
Ostatnio zauważyłem że rano auto nie chce się na "dzień dobry" właczyć na ssanie, a jak się lekko doda gazu i puści to obroty tak spadają że auto gaśnie, dopiero po kilkunasto sekundowych trzymaniu gazu w okolicach 1500rpm auto zaskakuje na ssanie. Nie wiem czy problemem jest mój drugi problem którym jest olej w 4 świecy (najbliższa przy pompie wspomagania) stało tam mniej wiecej 1/4 całej wnęki kapy zaworowej, zostały wymienione uszczelki świec (łączenie kapa-głowica)
Silnik B18c4
Aftermarkowa pokrywa Mugen, czy to możliwe by nie dolegała idealnie?
są jakieś możliwości dostawania się oleju ? w to miejsce?
Chodzi na wszystkie 4 tłoki.
jak sciagałes dekiel to przyglądałes sie moze tej tulejce w którą wpuszczana jest świeca ?? nie jst ugięta, pęknięta lub nie przemiesciła sie ?? bo poza pękniętą głowicą to chyba nie ma innej opcji
pęknieta głowica...nie wydaje mi się że byłby to aż taki hardcore
maniak2007
21-12-10, 12:03
za ssanie odpowiedzialny jest zawór FITV, masz przepustnice z zaworem FITV?miałem podobny problem u siebie, ze po zmianie kompa na p28 nie miałem ssania na zimnym silniku.
a co do oleju na świecy, to raczej jest jedna droga, olej na pewno leci od góry lub tak jak pisze Piątek, gdzies jest lekko pęknięta głowica i się sączy
wykrecilem dzisiaj swiece, przetarlem wszystko, w komorze spalania sucho, wiec olej dołem nigdzie nie idzie, wytarłem równiez do sucha łączenie kapa-głowica, wydmuchalem kompresorem, zobaczymy czy się bedzie sączył na łączeniu, czy jakos inaczej. A co do obrotów na "dzień dobry" po odpaleniu zimnego silnika obroty bez trzymania gazu koło 600-700 i telepie lekka budą... jakby chciał zgasnąć, może byc to krokowiec ? Co prawda był czyszczony latem mimo ze był czysty ale czy to nie inna awaria jego?
masz ten termostat fitv???
termostat ?? przepustnica na pewno a czy termostat, ale co ma wspolnego termostat za obroty?
maniak2007
21-12-10, 19:40
masz takie coś pod przepustnicą?
http://www.ff-squad.com/tech/tb/tb.fitv.jpg
to jest odpowiedzialne za ssanie, pewnie buda telepie, bo sa za niskie obroty
mam seryjna przepustnice aktualnie wiec zapewne jest
maniak2007
21-12-10, 20:03
mam seryjna przepustnice aktualnie wiec zapewne jest
Seryjna przepustnica z C4 nie ma zaworu FITV, wiec zapewne to jest problem z brakiem ssania.
przerabiałem ten temat u siebie... po założeniu przepustnicy z h22 (obd1) problem zniknął:)
latem nie bylo takiego problemu....Dopiero gdy auto postało dłuzej na pierwszych przymrozkach czy tez wilgotnych nocach.
w lecie ssanie nie było takie potrzebne
bo latem ssanie jest nie potrzebne ;) załóż przepustnice z fitv chyba już enty przypadek ze fitv nie ma a ludzi narzekają ze xle auto chodzi sam byłem wśród nich założeniu fitv problem z nikł a w lato faktycznie wszystko było spoko :) więc nie mundruj sajmonie tylko przepusatnice z h22 zamont\uj :DD pozdro :D
maniak2007
21-12-10, 20:49
przepusatnice z h22 zamont\uj D pozdro
lub b16 jakąś, wazne zeby była z obd1.
w takim razie wezme na podmianke jakas przepustnice i sie sprawdzi:)
o właśnie panie maniak2007 o tym zapomniałem ;P b16 tez bedzie spoko
Obroty wyregulowane, wystarczyło pokrecić troche srubą przy przepustnicy i nagle jest ssanie, nie ma zadnych problemów, na jałowym kolo 850rpm. Jednak nadal ten olej w świecy jest, dzisiaj po lekkim pałowaniu otworzylem maske, wyjąłem kabel pierwszy z lewej (przy wspomaganiu) i znowu pełno oleju. Olej jest również na kapie zaworowej w tym tunelu gdzie są wpięte kable Wysokiego napięcia. Wydawało mi się ze moze olej cieknie przez gumki pod srubami mocującymi kape jednak chyba ten olej wycieka przez to gniazdo ze świecą, jednakże chyba tam nie panuje żadne cisnienie by ten olej tak wychodził. Na tyle ubywa ze tunelem leci na skrzynie biegów po czym lekko kapie na ziemie. Wymienione zostały uszczelki świec. Z komorze spalania pod świecą jest sucho.
maniak2007
07-01-11, 21:10
dziwna sprawa.... może włóż tam chusteczke, przejedź się kawałek i zobaczysz przynajmniej z której strony chusteczka jest w oleju.
Obroty wyregulowane, wystarczyło pokrecić troche srubą przy przepustnicy i nagle jest ssanie, nie ma zadnych problemów, na jałowym kolo 850rpm. Jednak nadal ten olej w świecy jest, dzisiaj po lekkim pałowaniu otworzylem maske, wyjąłem kabel pierwszy z lewej (przy wspomaganiu) i znowu pełno oleju. Olej jest również na kapie zaworowej w tym tunelu gdzie są wpięte kable Wysokiego napięcia. Wydawało mi się ze moze olej cieknie przez gumki pod srubami mocującymi kape jednak chyba ten olej wycieka przez to gniazdo ze świecą, jednakże chyba tam nie panuje żadne cisnienie by ten olej tak wychodził. Na tyle ubywa ze tunelem leci na skrzynie biegów po czym lekko kapie na ziemie. Wymienione zostały uszczelki świec. Z komorze spalania pod świecą jest sucho.
A czy to czasem uszczelki między pokrywą a gniazdami świeć przepuszczają??
A czy to czasem uszczelki między pokrywą a gniazdami świeć przepuszczają??
tez stawiam na te uszczelki u mnie tak bylo i po wymianie olej juz nie leciaLł:cool::p
napisałem przecież, że wymieniłem uszczelki świeć, te okrągłe 4, ktore nasuwa sie pod kape. Myślałem że moze kapa aftermarkowa bo Mugena i moze nie przylegać idealnie jednak przez pół roku tego nie było. Dobry pomysł z tą chusteczką, tak własnie zrobie. Jednak nie wiem czy będzie to dokładny okaz tego, co jest przyczyną.
pozwole sobie na odkop bo potrzebuje porade, mam problem z zapłonem - wymaga ustawienia na lampie ale czy ten problem może być spowodowany olejem w świecach? Chodzi mi o to czy najpierw wymienić te 4 uszczelki i potem ustawiać zapłon czy moge sobie go ustawić już teraz i spokojnie wymienić uszczelki jak dojdą
Możesz wymienić po ustawieniu, chyba, że ten olej występuje w takich ilościach, że zakłóca Ci pracę silnika, wtedy nie będziesz mógł dobrze ustawić.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.