Zobacz pełną wersję : Pytanie o elektrykę
Hej
Nie znam się za bardzo na prądzie, uprzedzam.
Nastąpił problem podczas podłączania żyrandola. Już różnych rzeczy próbowaliśmy i i dziwi mnie takie zachowanie przewodu.
Przewód 3x1.5 mm2 niebieski, czarny i żółto-zielony. Spróbowaliśmy takiej rzeczy, że podłączyliśmy napięcie do jednej żyły, obojętnie której, a na drugim końcu kabla neonówka pokazywała, że napięcie jest na wszystkich 3 żyłach. Czy takie coś jest możliwe? Czy może przewód jest gdzieś "walnięty"?
Na razie chciałbym zapytać o ten problem. Z czasem może będę zadawał dalsze pytania:)
problem jest taki że udzieliłeś za małoinformacji odnośnie instalacji i tego gdzie podłaczacie "napięcie" a gdzie sprawdzacie. nie wiadomo czy piszesz o instalacji żyrandola czy ściennej. czy to ma świecić całe czy "połówkami" tzn czy włącznikjest podwójny czy jeden..itd
przewód żólto-zielony zostaw w spokoju. po popięciu czarnego i niebieskiego żyrandol powinen świecić
Po co Ci żyrandol w Hance?
:D
Masz rację słabo opisałem sytuację.
Zostawmy żyrandol, włącznik itp. w spokoju. Chodzi mi o własność przewodu. Czy jeśli w kablu 3 żyłowym po przyłączeniu napięcia do jednej żyły to na drugim końcu tego kabla neonówka powinna zaświecić się tylko na tej żyle do której podłączyliśmy zasilanie czy na każdej żyle, bo u nas świeci sie na każdej i nie wiemy czy to kabel jest zły czy tak powinno być.
Po co Ci żyrandol w Hance?
:D
Taki prezent na gwiazdkę:)
no pewnie, że na jednej! :D :D
a jak neonówka pokazuje napięcie na wszystkich żyłach? Bo tak jest u nas. Bo przez to chyba cyrki dzieją sie z podłaczeniem tego żyrandola
to kabel jest walniety,
a może przy podłaczaniu zle odizolowaliście i jest przebicie?
w każdym razie po podłączeniu kabli powinieneś mieć na jednym napięcie, na drugim mase, a na trzecim uziemienie