PDA

Zobacz pełną wersję : Problem ze skrzynią biegów



bastialdo
19-12-10, 13:46
Witam.

Mam problem ze skrzynią biegów w moim civiku silnik 1.4 d14a7.
Ciężko czasami wchodzą biegi np. 1 i 2, Wsteczny. Problem jest zwłaszcza podczas redukcji z 3 na 2 i z 2 na 1 tu prawie zawsze. Przy rozgrzanej skrzyni problem jakby występuje rzadziej ale jest zwłaszcza przy redukcji biegu. Zmieniałem teraz olej na mobila pełen syntetyk, więc to nie olej, stary był czysty bez żadnych opiłków itp.

Za wszelkie info dziękuje.

reXio
19-12-10, 14:57
Ale to wymieniles olej w silniku jak mniemam. W skrzyni kiedy byl zmieniany?

Kupiles auto uzywane? Masz ksiazke, ew. rachunki za serwisowanie?

Moze jakis poprzedni magik zalal skrzynie olejem przekladniowym, co w Hondzie jest niedopuszczalne - jest za gesty, skrzynia zle chodzi az zdechnie...

Jak nie wiesz co bylo lane to wal zaraz do mechanika i zalej albo Hondowski MTF albo olej polsyntetyczny 10W-40. Nic innego tam wlewac nie mozesz!!

bastialdo
19-12-10, 20:04
Dwa tygodnie temu wymieniłem na Mobil MOBILUBE 1 SHC SYNTETYK 75W90

comatose
19-12-10, 20:15
Do skrzyni to wlałeś? O stary, zastosuj się do porady z drugiego postu ;]

reXio
19-12-10, 21:01
Leja smalec bo co 2 mechanik wychował się na VW.

Zmien tą oliwe bo będziesz zmieniał skrzynie!!

bastialdo
19-12-10, 21:19
Tak czy siak problem zaczął się dużo wcześniej przed wymianą oleju w skrzyni biegów, na tym mobilu czuć że skrzynia chodzi lepiej zwłaszcza teraz na tych mrozach.

straznik
19-12-10, 22:28
wylej to czym prędzej! po co pytasz skoro wiesz lepiej?

bastialdo
20-12-10, 09:34
Czemu ten mobil jest zły? zła gęstość? Kupowałem go w hurtowni gdzie zapewniano że producent dopuszcza ten olej do użytku.
Tak czy siak problem nie dotyczy bezpośrednio oleju bo problem pojawił się długo przed wymianą. I jest nadal.

No chyba że jesteście pewni że to wina oleju choć stary nie był zużyty był ok a problem się pojawił.

lar
20-12-10, 10:21
gęstość oryginalnego oleju MTF Honda jest rzędu 5W30 a w manuala podają ze tymczasowo mozna zalać zwykłym silnikowym 10W40. A co kto se wleje to juz tylko i wyłącznie jego sprawa...
A co do tego ze biegi nie chcą wchodzić lub ciężko wchodzą (przy wstecznym to zupełnie normalne w tym aucie) to wina najprawdopodobniej nie działających juz synchronizatorów w skrzyni. Auto zapewne ma juz swoje lata (parenaście) i to raczej normalne ze cała skrzynia sie zużywa bo jest to element eksploatacyjny i nic nie jest wieczne.

reXio
20-12-10, 10:49
Czemu ten mobil jest zły? zła gęstość? Kupowałem go w hurtowni gdzie zapewniano że producent dopuszcza ten olej do użytku.
Tak czy siak problem nie dotyczy bezpośrednio oleju bo problem pojawił się długo przed wymianą. I jest nadal.

Wlej do silnika kujawski a do szkryzni przekladniowy - w sumie kujawski w reklamach tez zachwalaja ze z 1 tloczenia.

Moze to nie bezposrednio problem oleju, moze, jak pisza wczesniej synchronizatory. Jedno jest pewne - obecny olej w zywotnosci skrzyni nie pomoze. Wrecz przeciwnie. Jezeli jakis Edek z hurtowni jest madrzejszy i mu wierzysz - ok. Twoje auto, twoja kasa, twoje problemy.

Puca
20-12-10, 18:59
Miałem kiedyś podobny problem w crx'e okazało się że winowajcą było sprzęgło :cool:

Do skrzyni TYLKO MTF z ASO !!!

lar
20-12-10, 19:31
swoją drogą sprawdź poziom płynu sprzęgła w małym zbiorniczku pod maską