Zobacz pełną wersję : Problem ze skrzynią biegów
Witam.
Mam problem ze skrzynią biegów w moim civiku silnik 1.4 d14a7.
Ciężko czasami wchodzą biegi np. 1 i 2, Wsteczny. Problem jest zwłaszcza podczas redukcji z 3 na 2 i z 2 na 1 tu prawie zawsze. Przy rozgrzanej skrzyni problem jakby występuje rzadziej ale jest zwłaszcza przy redukcji biegu. Zmieniałem teraz olej na mobila pełen syntetyk, więc to nie olej, stary był czysty bez żadnych opiłków itp.
Za wszelkie info dziękuje.
Ale to wymieniles olej w silniku jak mniemam. W skrzyni kiedy byl zmieniany?
Kupiles auto uzywane? Masz ksiazke, ew. rachunki za serwisowanie?
Moze jakis poprzedni magik zalal skrzynie olejem przekladniowym, co w Hondzie jest niedopuszczalne - jest za gesty, skrzynia zle chodzi az zdechnie...
Jak nie wiesz co bylo lane to wal zaraz do mechanika i zalej albo Hondowski MTF albo olej polsyntetyczny 10W-40. Nic innego tam wlewac nie mozesz!!
Dwa tygodnie temu wymieniłem na Mobil MOBILUBE 1 SHC SYNTETYK 75W90
Do skrzyni to wlałeś? O stary, zastosuj się do porady z drugiego postu ;]
Leja smalec bo co 2 mechanik wychował się na VW.
Zmien tą oliwe bo będziesz zmieniał skrzynie!!
Tak czy siak problem zaczął się dużo wcześniej przed wymianą oleju w skrzyni biegów, na tym mobilu czuć że skrzynia chodzi lepiej zwłaszcza teraz na tych mrozach.
wylej to czym prędzej! po co pytasz skoro wiesz lepiej?
Czemu ten mobil jest zły? zła gęstość? Kupowałem go w hurtowni gdzie zapewniano że producent dopuszcza ten olej do użytku.
Tak czy siak problem nie dotyczy bezpośrednio oleju bo problem pojawił się długo przed wymianą. I jest nadal.
No chyba że jesteście pewni że to wina oleju choć stary nie był zużyty był ok a problem się pojawił.
gęstość oryginalnego oleju MTF Honda jest rzędu 5W30 a w manuala podają ze tymczasowo mozna zalać zwykłym silnikowym 10W40. A co kto se wleje to juz tylko i wyłącznie jego sprawa...
A co do tego ze biegi nie chcą wchodzić lub ciężko wchodzą (przy wstecznym to zupełnie normalne w tym aucie) to wina najprawdopodobniej nie działających juz synchronizatorów w skrzyni. Auto zapewne ma juz swoje lata (parenaście) i to raczej normalne ze cała skrzynia sie zużywa bo jest to element eksploatacyjny i nic nie jest wieczne.
Czemu ten mobil jest zły? zła gęstość? Kupowałem go w hurtowni gdzie zapewniano że producent dopuszcza ten olej do użytku.
Tak czy siak problem nie dotyczy bezpośrednio oleju bo problem pojawił się długo przed wymianą. I jest nadal.
Wlej do silnika kujawski a do szkryzni przekladniowy - w sumie kujawski w reklamach tez zachwalaja ze z 1 tloczenia.
Moze to nie bezposrednio problem oleju, moze, jak pisza wczesniej synchronizatory. Jedno jest pewne - obecny olej w zywotnosci skrzyni nie pomoze. Wrecz przeciwnie. Jezeli jakis Edek z hurtowni jest madrzejszy i mu wierzysz - ok. Twoje auto, twoja kasa, twoje problemy.
Miałem kiedyś podobny problem w crx'e okazało się że winowajcą było sprzęgło :cool:
Do skrzyni TYLKO MTF z ASO !!!
swoją drogą sprawdź poziom płynu sprzęgła w małym zbiorniczku pod maską
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.