Zobacz pełną wersję : Termostat. Koszt i wymiana.
Witam
zaczne od tego , że szukałem ale nei znalazłem
gdzie w d15b2 znajduje sie termostat ?
jak go wymienic? czy to poważny problem, i dużo rozbierania silnika?
jaki jest przykladowy koszt takiego termostatu?
dzieki z gory
skolopendra
18-12-10, 18:08
gdzie w d15b2 znajduje sie termostat ?
najwyższa pora pobrać manual :mad:
jaki jest przykladowy koszt takiego termostatu?
http://allegro.pl/termostat-honda-accord-preluda-civic-crx-concerto-i1363356222.html
czy to poważny problem
poważnym problemem jest brak umiejętności korzystania z opcji szukaj !:cool:
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
ten jak pyskuje :D ogarnij sie :P ;)
manuala nie dzierżę :] wole zapytac tych co już to robili :D
edyta :---
znalazlem opis wymiany w "sam naprawiam":>
dziekuję za "pomoc" :D
ps. ale i tak prosiłbym kogos kto już wymieniał o zdanie ;)
ehhhhhh zwalasz płyn zdejmujesz waż który siedzi na obudowie termostatu odkręcasz obudowę wymieniasz termostat z uszczelką i skręcasz wysztko do kupy zalewasz nowym płynem odpowietrzasz i po sprawie. Max 15 minut jeżeli masz jakiś garaż z plusową temperaturą bo na takim mrozie palce zmarzną i ciężko będzie załapać te pierdzielone śruby
http://www.civic4g.pl/forum/imgshack/_f/f_0003573.jpg w tym miejscu
Wymiana polega na odkreceniu dwóch śrub i wymianie termostatu. Pozniej ewentualnie uzupełniasz plyn,ale wiele sie nie uleje przy wymianie
Kolego Budziniak, po co spuszczać płyn? Nie rozumiem?
Mariuszu dalej napisałem że zalać układ nowym płynem :rolleyes:
kurde ja nie mam takiego odpowietrznika u Siebie a też mam ek3 :)
ten jak pyskuje :D ogarnij sie :P ;)
manuala nie dzierżę :] wole zapytac tych co już to robili :D
edyta :---
znalazlem opis wymiany w "sam naprawiam":>
dziekuję za "pomoc" :D
ps. ale i tak prosiłbym kogos kto już wymieniał o zdanie ;)
Kolego ale żeby tak opcji szukaj użyć to nie bardzo. Na tym forum to termostaty już od podstaw są przerobione w każdą stronę. A manual fajna sprawa- naprawdę warto, nie ma co się bać. Pozdrawiam
Wymiana termostatu w silniku D15B2 :
http://www.civic5g.yoyo.pl/silnik.php?art=wym_term
I wszystko jasne :D
http://www.civic4g.pl/forum/imgshack/_f/f_0003573.jpg w tym miejscu
Wymiana polega na odkreceniu dwóch śrub i wymianie termostatu. Pozniej ewentualnie uzupełniasz plyn,ale wiele sie nie uleje przy wymianie
Kolego Budziniak, po co spuszczać płyn? Nie rozumiem?
a możesz mi wytłumaczyć skąd ci się wziął pod tym czerwonym kółkiem termostat ? Masz jakąś wersję silnika na syberię czy jak ? bo tak można rozumieć twój post
Muzyk-Grzes
19-12-10, 00:13
Bo kolega ma ukryty termostat w króćcu wody, a ten na wężu idącym od dołu chłodnicy do silnika jest rezerwowy i notabene na 3 śrubach.
http://www.civic4g.pl/forum/imgshack/_f/f_0003573.jpg w tym miejscu
Wymiana polega na odkreceniu dwóch śrub i wymianie termostatu. Pozniej ewentualnie uzupełniasz plyn,ale wiele sie nie uleje przy wymianie
Kolego Budziniak, po co spuszczać płyn? Nie rozumiem?
ale jaja hehe ta śruba służy do odpowietrzania układu chlodzącego
Uzupełnienie płynu i odpowietrzenie wstępne układu chłodzenia po wymianie np. termostatu.
-Odkręcamy odpowietrznik całkowicie ( foto. kruciec zaznaczony na czerwono ).
-Oczyszczamy jego gwint oraz króciec. Przedmuc****my otwór udrażniając jego kanał odpowietrzający.
-Smarujemy np. smarem miedzianym lekko gwint i wkręcamy ręką ale nie do końca, tak żeby swobodnie wydostawało sie powietrze.
-Otwieramy korek chłodnicy - wciskamy w dół i przekręcamy.
-Uzupełniamy płynem do MAX zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia i zakręcamy go aby wężyk łapał płyn a nie powietrze.
-Wlewamy delikatnie płyn do korka chłodnicy, będą wydobywać sie bąble. Lejemy tak długo aż przestanie wchodzić do układu.
-Następnie dłonią zatykamy korek chłodnicy aby nie chłapało i ściskamy wielokrotnie dolny waz chłodnicy (ten, który idzie do termostatu). Będą wydobywać sie bąble i płyn będzie zasysany pod nasza ręką. Możemy tam zaglądać co chwile. Uzupełniamy co chwile płyn, który "uciekł do układu).
Gdy przestana wydobywać sie bąble powietrza z korka chłodnicy powinien zacząć przy naciskaniu wydobywać sie płyn przez króciec odpowietrzający. Można jeszcze pościskać górny waz chłodnicy.
Uzupełniamy płyn w chłodnicy, zakręcamy korek. Uzupełniamy płyn w zbiorniku jeżeli jest taka potrzeba.
-Zatykamy palcem króciec i pompujemy górnym wężem wielokrotnie do czasu aż po puszczeniu krucca zacznie wydostawać sie sam płyn. Powinien lecieć sam, bez naszego ściskania węża. Gdy tak sie stanie dokręcamy go.
Reszta odpowietrzy sie sama. Uzupełniamy płyn do max i jedziemy. Następnego dnia jeżeli konieczne na zimny silniku (po nocy) uzupełniamy do max płynem i koniec. Dziękuje :p:p:p
Koszt termostatu 60zł pamietaj ażeby kupić odpowiedni, chodzi tu o wysokosc tempertury a wymiana jak ktoś potrafi robić zgodnie z zaleceniami jakie podaje nam "ściągniety" wcześniej manual jest bezpłatna hehe
dziekuje koledze "zbyszek !" za przeslanie mi rewelacyjnie opisanej instrukcji :) http://www.civic5g.yoyo.pl/silnik.php?art=wym_term
pozdro
skąplikowany proces odpowietrzania;P ja leje do chłodnicy płyn potem do zbiorniczka odkrecam odpowietreznik odpalam auto jak płyn trysnie to zakrecam , jesli po paru parunastu minutach z nawiewu leci ciepłe powietrze układ jest odpowietrzony ;P
jest chyba jakaś zasada, że musi załączyć sie wentylator :confused::confused::confused:
niee ;P a co bedzie w wypadku jak wentylator sie nie włączy ?:D :D :D
nie wiem jak wy ale ja nigdy nie korzystalem z tej srubki, zalewam plyn tak dlugo az bedzie pelno, pojezdze chwile az sie zagrzeje, uzupelnie plyn i nic nie musze opowietrzac...
niee ;P a co bedzie w wypadku jak wentylator sie nie włączy ?:D :D :D
nie wiem ;););)
zakit - Twój sposób jest bardzo "nie fajny". Po toskośnookie umieściły tam tą śrukę, żeby odpowietrzać ten układ !
Działając w Twój sposób ruzyjesz weże, uszczelke i inne tego rodzaju:>
powietrze ma to do siebie ze trzyma sie zawsze u gory, wiec jak by nie patrzec zbiera sie pod korkiem chlodnicy, wiec jakos nie widze w tym problemu...odkrecasz i zalewasz plyn. po problemie ;)
Yotomeczek86
20-12-10, 09:33
Dokładnie, zresztą układ chłodzenia potrafi sie sam odpowietrzyć
A ja wczoraj zmieniałem płyn po wymianie termostatu. Nie chciałem dolewać do Petrygo płynu K2 Kuler i postanowiłem wymienić całość. Koszt nie duży a wiem co jest w środku. Spuściłem cały płyn, odkręciłem odpowietrznik i lałem do korka chłodnicy płyn czekając aż z odpowietrznika zacznie lecieć płyn. Gdy już zaczął dolałem płynu do zbiornika wyrównawczego i wyszło wszystkiego 4.2l. Dzisiaj jechałem w niedaleką trasę ok 30km i auto grzeje tak jak powinno. Nic się nie zapowietrzyło. Nie miało prawa przy odkręconym odpowietrzniku.
Co do kosztów termostatu to zapłaciłem 45PLN. Wymiana w 5 stopniowy mróz jest trochę kłopotliwa a i dostęp jakiś nie bardzo w D13B2, ale w 1h można się uporać. Pewnie w garażu zajęłoby to max 30 minut.
Orientuje się ktoś od kogo można kupić OEM termostat do 5 gen'a?
prawdopodobnie dzida moze miec (www.haparts.pl) ale z drugiej strony to pewnie w aso mozna dostac bez problemu - tylko jakim kosztem ;)
fakt ze wymiana termostatu w d13 jest bardziej klopotliwa - przez patelnie, ale wszystko da rade ;) na szczescie to wciaz tylko 2 srubki, a nie caly rozrzad i pas przedni jak w tdi :D
Muzyk-Grzes
21-12-10, 09:27
Hymm wymieniałem w D13B2 i najłatwiej idzie kiedy się ściąga pompkę paliwa, bo wtedy dostęp jest łatwiejszy, bez tego to trzeba się nieco namęczyć...tylko po co?
zeby miec cieplo ?
byłem dzis w jappartsie, znalazlem wolny dzien i myslalem ze to ogarne na szybko, niestety nie mieli na miejscu. jak zawsze :D
Zamówiony n ajutro, koszt 60zł jakiejś japońskiej irmy- nazwy nie pamietam.
Kolego "wanciak86" możesz bardziej przybliżyć co to za sklep ?
Gdzie dokładnie się znajduje i jakie części można tam dostać?:confused:
Gdański adres i lokalizacja jest tutaj :
http://www.japparts.pl/www/index.php
niestety z innymi miastami Ci nie pomoge:)
gotowe:)
Sama robota, z przejazdzka odpowietrzaniem itp około godziny.
Musiałem pościagac dolot (nieseryjny) żeby tam dojść, śrubki poszły bez problemu (najcieżej jest z tą od bloku silnika,klucz nasadowy sie kłania)
mój stary termostat był w bardzo złym stanie, ale po tescie w goracej wodzie jednak nieznacznie sie otworzyl ( bardzo nieznacznie)
Z nagrzewnicy jednak leci cieplejsze powietrze, ale nie jest ono jakims gorącym , poprostu cieplejsze.
Jakis inny powod / pomysl ktos ma ? kiedys komp podczas testu pokazal mi błąd nr 6 czyli czujnik temperatury płynu lub jego obwód, moze byc to ?
jak tak to gdzie moge go kupic i jak wymienic ?
to moze nagrzewnica sie juz zasyfiła?
nie wiem jaki jest dostęp do nagrzewnicy ale jak wyjmiesz schowek bo bardzo ładnie ją widać ;););)
Jeśli chodzi o V gena to wymiana nagrzewnicy = wywalenie prawie do końca deski jak ktoś sprytny to da radę z odchyloną deska ale odkręcić trzeba całość. No chyba że zna ktoś jakiś lepszy sposobik to chętnie posłucham na przyszłość :)
Jeśli chodzi o V gena to wymiana nagrzewnicy = wywalenie prawie do końca deski jak ktoś sprytny to da radę z odchyloną deska ale odkręcić trzeba całość. No chyba że zna ktoś jakiś lepszy sposobik to chętnie posłucham na przyszłość :)
raczej nie, ale najwygodniej jest to robic ze sciagnieta deską.
tylko skad wychaczyc dobra nagrzewnice, żeby ktos takiego gó*** Nam nie wcisnał ;)
to niestety loteria chyba że od kogoś zaufanego bo szkoda dwa razy powtarzać roboty
najlepiej nową nagrzewnice :) moge cos o tym pomyślec dla ciebie
sivy ma dobre ceny uderzaj do niego :o:o:o
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.