PDA

Zobacz pełną wersję : Zimno w moim ufo



koniarm
17-12-10, 20:23
Witam . Po nagrzaniu się auta i włączeniu nawiewu nie leci bardzo ciepłe powietrze tylko letnie , dodam iż sprawdzałem stan płynu i wszystko jest ok . Jeżdzę nią pierwszą zimę i jestem niemile zaskoczony , wcześniej posiadałem audi , seata no i kaszlaka oprucz tego ostatniego w autkach miałem dużo cieplej niż w obecnym . Napiszcie jak jest u Was czy tak samo czy mam szukać usterki :(

Lucas.FK2
17-12-10, 20:32
Nie masz przypadkiem włączonej klimy na auto?
Powiem Ci jak w UFO jest (domowe nasze auto) temp. ustawiona jest na 22st. puszczony nawiew na szybę i nogi i 3kreski nawiewu. Klima OFF i jest cieplutko. Obieg zamknięty. Leci tez bocznymi nawiewami ciepło. :) Jak tak ustawisz bedzie cieplutko jeśli nie to coś nie tak jest.

Hoze
17-12-10, 20:36
Nie masz przypadkiem włączonej klimy na auto?
Powiem Ci jak w UFO jest (domowe nasze auto) temp. ustawiona jest na 22st. puszczony nawiew na szybę i nogi i 3kreski nawiewu. Klima OFF i jest cieplutko. Obieg zamknięty. Leci tez bocznymi nawiewami ciepło. :) Jak tak ustawisz bedzie cieplutko jeśli nie to coś nie tak jest.

Dokładnie, do tego dodam,że zawsze po włączeniu wiatraka najpierw uruchamia klimę, musisz nacisnąć AC i pojawi się AC OFF, wtedy puszczasz same powietrze,obieg zamknięty, ale ja osobiście polecam nawiew tylko na przednią szybę z obiegiem otwartym (oczywiście AC OFF) - jak Boga kocham, lepiej się nie da, a i szyby nie parują:)

wojtek1963
17-12-10, 20:46
Na samą szybę się nie da, przynajmniej w HB bo nie wiem jak jest w sedanie. Jedyna możliwość wyboru to jednocześnie na szybę i nogi tak jak pisał lucas.

mrcn
17-12-10, 20:46
Hehehe... normalka.

koniarm
17-12-10, 21:32
jutro sprawdzę , dzięki co prawda klimę wyłączam ale na zamkniętym obiegu nie próbowałem

wojtek1963
17-12-10, 21:57
Ale czy na zamkniętym obiegu nie parują szyby?

Hoze
18-12-10, 00:48
Ale czy na zamkniętym obiegu nie parują szyby?
Parują:D. A co do nadmuchu na samą szybę..oczywiście że się da:)

engey
18-12-10, 09:05
Parują:D. A co do nadmuchu na samą szybę..oczywiście że się da:)

wojtek1963: znajac zycie Hoze ma na mysli cytujac za instrukcja "przycisk usuwania zaparowania przedniej szyby" i teoretycznie na przedniej szybie powinienes miec tornado ;)

wojtek1963
18-12-10, 10:25
No tak masz rację ale mi chodziło o normalne ustawienie nawiewów w czasie jazdy. Jest tylko opcja na szybę i nogi. Nie ma możliwości tylko na szybę. Natomiast ta opcja odmrażania jest OK ale przede wszystkim aby oczyścić szybę przed jazdą. Uważam że włączenia obiegu zamkniętego daje dużo ciepła ale powoduje zaparowanie szyb i tylko ustawienie nawiewu z zewnątrz pomaga w ich osuszeniu.

freak502
18-12-10, 11:36
a może to kwestia tego ze diesel się po prostu wolniej nagrzewa ?

Jacek65
18-12-10, 12:02
Witam . Po nagrzaniu się auta i włączeniu nawiewu nie leci bardzo ciepłe powietrze tylko letnie , dodam iż sprawdzałem stan płynu i wszystko jest ok . Jeżdzę nią pierwszą zimę i jestem niemile zaskoczony , wcześniej posiadałem audi , seata no i kaszlaka oprucz tego ostatniego w autkach miałem dużo cieplej niż w obecnym . Napiszcie jak jest u Was czy tak samo czy mam szukać usterki :(

Może termostat już słabo działa lub wcale.Ja tak miałem we Fiacie,że długo się nagrzewał zimą.I termostat był do wymiany.Pozdrawiam.:)

Hoze
18-12-10, 13:37
Jeżeli silnik osiąga optymalną temperaturę to termostat nie ma tu nic do rzeczy, co najwyżej nagrzewnica może być niesprawna, ale nie słyszałem jeszcze, aby w naszych Civicach szwankowała

Jacek65
18-12-10, 15:09
We fiacie też nie szwankowała.Tylko ten termostat.I właśnie w aucie było wtedy chłodniej mimo iż silnik się nagrzał.Dopiero zasłonięcie chłodnicy pomogło.:)

Lucas.FK2
18-12-10, 16:32
jutro sprawdzę , dzięki co prawda klimę wyłączam ale na zamkniętym obiegu nie próbowałem
to już masz odpowiedź czemu było chłodniej w aucie :) Jak szybko chcecie odparować szyby to włączcie tylko przycisk od szyby przedniej i nic więcej nie ruszajcie ;)

ga_cex
18-12-10, 18:25
Zauważyłem dzisiaj jadąc ze śląska w góry - Jeleśnia/Korbielów następujące zjawisko:
- ruszam z domu, autko sie pięknie nagrzewa - droga dobra lece 120k-130 kmh (-7 na dworku)
- dojeżdżam do bielska - korek - jedyneczka, dwójeczka - niskie obroty - temperaturka silnika opada...
- dalej za bielskiem na żywiec - zderzak w zderzak - 50-60 kmh na 3/4 biegu- niskie obroty, wskazóka spadła na dół jednak w autku ciągle ciepło ( w tym czasie na zewnątrz już -9 było).

Wynika z tego że silnik jest podatny na zmiany temperatur, dobra praca w ziemie to przynajmniej 2500 obrotów - poniżej niestety jest zbyt szybko chłodzony.

Hoze
21-12-10, 08:41
To w takim razie faktycznie termostat, bo w moim Cifie jak się nagrzeje, to trzyma temperaturę w korkach przy pracującej dmuchawie, nawet w -15.