PDA

Zobacz pełną wersję : DOLOT D13B2 (srednica, rodzaj filra, dlugosc ???)



SAJENS
16-04-05, 21:59
Witam

Chcialem zaczac temat odnosnie duzego problemu tzn tworzenia nowego dolotu do silnika z gazniczkiem :) Dzisiaj wziolem sie ostro za sprawdzenie mojego gaznika dlaczego mi tak duzo pali itp. I postanowilem zmienic dolot.
I teraz jest kilka problemow tzn trzeba sie zastanowic jak zamontowac dolocik poniewaz w gaznikowcach wchodzi od gory a nie z boku.
Zrobilem dokladne pomiary:
- srednica wlotu na oryginalnym gazniku tzn to do czego zamontujemy kolanko 84mm
- wysokosc kolanka jaka sie miesci pod maska to 70mm
Takze wyjsciem bedzie znalezienie kolanka najlepiej silikonowego uzywanego do laczenia elementow dolotu o srednicy w tolerancji (80mm - 90mm) i o wysokosci 70mm to dosyc sporo.

Ok jak mamy kolanko to teraz trzeba sie zastanowic gdzie zamontowac rozne *******ki, czujnik temepratury powietrza na dolocie, wyjscie na rorke ktora prowadzi do regulatora obrotow (wchodzi po prawej stronie do puszki filtra od dolu dosyc gruba rurka), gdzie zamontoewac czujnik z blaszka (widac go po otworzeniu puszki z filtrem po lewej stronie), gdzie zrobic wyjscie na rurke do (chyba ssania tak doszedlem po kablach i rureczkach), gdzie zamontowac (chyba termostat) na dolocie.
Jest tego troche i trzeba to popodlanczac bo nie ma sensu ingerowac w sterowanie kompem.
(Dzisiaj sie bawilem i niechcacy rozlaczylem czujnik temperatury powietrza i musialem kompa od nowa uczyc bo wyskoczyl blad).

Pomyslalem sobie ze mozna te czujniki i wyjscia oprocz termostatu zamontowac w ruze na dolocie zaraz przed kolankiem ktory wchodzi do gaznika.

Powiedzcie mi czy to jest dobry pomysl?


I teraz najwazniejsze pytanie:
Jesli wejscie do gaznika jest srednicy 84 mm to czy sensowne bedzie zamontowanie kompletnego dolotu w tej srednicy oraz filtra srednicy okolo 84mm?
Jaka dlugos dolotu zastosowac czy trzeba to przetestowac czy sugerowac sie seryjna dlugoscia dolotu?

Wiec do calego zestawu bedzie nam potrzbena rureczka jeszcze nie wiem jaka dlugosc, jedno kolanko 90 stopni (srednica 84 na wejsciu do gaznika, mozna tez poszukac przejscia z np 60-70mm do 84mm), jedno kolanko 120 stopni, filtr powietrza (mam na oku dwa modele albo stozkowy albo walcowy).

Prosze o odpowiedz w tym temacie poniewaz interesuje napewno wiele osob.
Pozdrawiam SAJENS

badyl
16-04-05, 22:43
Srednica dolotu najlepiej taka jak wlotu do gaznika,długosc(jak robiłem u siebie to sugerowałem sie oryginalną długoscia),czujnik powietrza noł problem(dziura w rurze i montujesz tuz przed kolankiem,kolanko zakupisz w NorAuto np.reszty nie kumam bo nie nan gaznika :wink:musiałbym widziec :shock:
oczywiscie wszystkie rurki podcisnieniowe muszą być podłączone
Chyba jest tam taka rurka co podaje ciepłe powietrze z kolektora,jej nie potrzeba montowac

rem36
17-04-05, 00:08
Srednica dolotu najlepiej taka jak wlotu do gaznika

a tu to bym polemizował :P bo scianki stawiaja opor i wydaje mi sie ze srednica dolotu powinna byc odpowiednio (nie chce strzelac ile) wieksza aby zapewenic jakgdyby nie zakłocony przeplyw powietrza na srednicy odpowiadajacej zewnetrznej srednicy przepustnicy.

jamal
17-04-05, 01:28
Sajens to widze ze chyba ci chodzi o wsadzenie filtra storzkowego z rolka prowadzaca bezposrednio do gaznika tak jak np: w przypadku silnika z wtryskiem ?:). Tez nadtym sie zastanawialem bo jak by wszystko powsadzac do tej rolki zamiast obudowy filtra to tez powinno normalnie chodzic. Acha mam jeszcze jedno pytanko czy ten czujnik powietrza to jest taki bolec wystajacy w obudowie filtra taki jak maly paluszek po prawej stronie ? bo nonstop wyskakuje mi blad w kompie i niewime gdzie to jest ?:(

SAJENS
17-04-05, 09:33
Dokladnie to jest ten plastikowy bolec (jak podniesiesz pokrywke od filtra to on jest o gory po prawej). U mnie na kompie tez pokazywal wlasnie blad 10 mrugniec i uczylem kompa od nowa (prawdopodobnie mialem wlasnie duze spalanie przez to poniewaz do kompa podawalo caly czas sygnal ze jest na ssaniu poniewaz jest zimne powietrzei silnik nie dogzany).

Dokladnie chcem zamontowac duzy stozek bo mamduzo miejsca pod maska i chcialem to jakos ladnie doprowadzic do gazniczka bedzie rasowo wygladalo :) i napewno zmieni sie troche harakterystyka pracy silnika (licze na lesze).

Specjalisci wypowiadac sie w tym temacie :)
SAJENS

jamal
17-04-05, 11:39
Dziekie wielkie Sajejs a gdzie takie cos kupic ? ten czujnik powietrza bo mi nonstop po nauce kompa pokazuje po paru km ze blad :( 10 jak by ktos wiedzial to poprosze o dane :) a co do storzka to tez czekam na wypowiedz znachorow bo ta obudowa filtra jest zaduza a ze storzkiem to by sie nawet rozpurka zmiescila orgdzinalna z hondzi :lol: :lol:

SAJENS
17-04-05, 15:05
Bylem dzisiaj na gieldzie i znalazlem filtr stozkowy w obudowie bitermicznej w koloze niklu (nie metalowa, nie aluminiowa tylko jakis specjalny stop platiku ktory nie pochlania temperatury). Stozek z wlukna firmowanego przez KN i o dziwo znalazlem srednice wyjsciowa 84 mm dokladnie taka jak do dolotu w 1,3. Taki filtr jest dosyc sporych rozmiarow ale prezentuje sie naprawde inponujaco cena 130 zł za sztuke razem z oslona.
Co do lacznikow i rurek to koles ktory sprzedaje te filtry wziol mnie na bok i powiedzial ze nie ma sensu przplecac za jakies gunki i lacznik bo wystarczy podejscie do pierwszego lepszego (wiekszego) sklepu z kominkami gdzie robia montaz kominkow i oni dogna rure na wymiar. Dlaczego do kominkaza poniewaz on robi instalacje kominkowe z kwasowki i wygina rury o duzej srednicy. I jesli by sie udalo to mozna wygiac odrazu pelny ksztalt rury czyli kolanko 90 % potem rurke w bok potem jakies 120 % i rurke do stozka i to wsyztsko bez lacznikow tylko czytso powiginana rurka :)

Zobaczymy jak to wyjdzie.
Pozdrawiam SAJENS

Jutro zaczynam poszukiwania na terenie Wroclawia.

emg
18-04-05, 15:47
Stozek z wlukna firmowanego przez KN i

cena 130 zł za sztuke razem z oslona

:D :D :D :D :D :D :D :D

P.S. Nie śmieję się wcale

SAJENS
18-04-05, 19:09
Jak bedzie to sobie obejzysz. Wiadoma zecz ze produkowany na tajwanie ale jest i z tego co widzialem bo mialem w rece KN i ten co chcem wziasc to wlukno jest takie same i niczym sie nie rozni ma nawet ten sam kolor. :) Emg nie smiej sie !!!! ;) :D :D
Ma dzialac i koniec a ktora firma sie na nim podpisze to mi to lata kolo nosa :).

PS. Dzsiaj znalazlem lakiernika ktory bierze 100 zł za lakierowanie elementu ale trzeba miec swoj lakier :) u mnie na autko wyszlo 1000 zł :) hehehe + moj lakier :)


Pozdrawiam SAJENS

JAPAN
19-04-05, 23:53
u mnie na autko wyszlo 1000 zł hehehe + moj lakier
Ile ci poszlo lakieru na autko?

SAJENS
20-04-05, 08:34
Jeszcze nie wiem dokladnie ile za lakier ale cos w granicach 500-700 zł bo trzeba kupic wsztsko lakier mieszalniki itp nie znam sie za dobrze ale dzisiaj podajade do mieszalni i sie dowiem. Tylko jak znowu zaczolem powaznie myslec o lakierowaniu to nie wiem jaki kolor wybrac :)

A co do dolotu to sie dowiedzialem ze rurki proponowane przez na Jacky i inne firmy do doprowadzenia powietrza od filtra stozkowego to najwieksza srednice jaka maja to 77mm ale wpadlem na pomnysl ze mozna wykorzystac rurki od rynny i sa o srednicy 87mm. Dzisiaj podjade do firmy ktora handluje takimi zeczami i zapyt o rurki z aluminium i tytanu bo wiem ze sa takie. Na 100% powinny byc do tego kolanka 90 stopni oraz 120 stopni. Takze bedzie mozna to zlozyc i zamontowac bez problemu.
Jedyny problem przy takim zakupie to to ze trzeba kupic rure o dlugosci chyba najmniejsza 1,5 m albo 3 m :)


Pozdrowionka napisz wieczorkiem cos wiecej jak sie dowiem.

emg
20-04-05, 10:46
ale jak będzie przepuszczał ziarekna piasku, a małe kamyczki nie to też niby działa

a tak jest z taniością, że będą filtrować dużo gorzej niż firmowe - zresztą gdzieś na forum chyba był jakiś test tego

przecież napisałem, że się nie śmieję

LIO
20-04-05, 10:48
Rurki z tytanu bylyby kozak ;)

SAJENS
20-04-05, 12:16
Witam
Tak pisalem wczesniej mam namierzone rurki o srednicy 87mm czyli prawie ze idealne do dolotu do 1.3 z tym ze nie ma kolanek katowych.
Rurki sa ze stopu tytan-cynk (swieca sie jak psu ... ). Bardzo ladnie sie prezentuja kupuje sie je w sztangach po 3 m :) cena 1 m 40zł.

Czas teraz znalesc kolanka silikonowe :)

Szukam dalej. Aha ja biore jedna sztange jak by ktos chcial odkupic kawaleki bo mi wystarczy okolo 0.5 do 1 m nie wiecej wiec troche zostanie.
Jeszcze zastanawiam sie czy nie doprowadzic powietrza taka rurka ze zdezaka na filtr :) fajnie by to wygldalo :) i spelnialo swoje zadanie :) nie mnie jednak zostanie duzo :) jak ktos chce moge odsprzedac po cenie hurtowej :) hihi i tak wychodzi 3x taniej niz jak ceny za rurki niby do dolotu.

Pozdrawiam SAJENS

rem36
20-04-05, 12:47
a mam takie pytanie czemu bierzesz rurki 87mm?? Przepustnica w d16 ma 56mm w 1,3 nie wiem ile ale chyba nia wiecej niz 50mm....

SAJENS
20-04-05, 13:47
Przepustnica owszem jest mala ale wejscie do gaznika ma srednice 84 mm i tyle jest potrzebne bo nie chcem dawac zwezki.

A nawiazujac do poszukiwania kolanek silikonowych na dzien dzisiejszy jest lipa najwieksze jakie znalazlem to na srednice 77mm.
Wpadl mi jeszcze do glowy inny pomysl co myslicie o zrobieniu kolanek wyprofilowanych z wlukna szklanego i zywicy. Kiedys robilem cos takiego do Ciezarowki i powiem ze wyszlo mi to calkiem calkiem.

Pozdrawiam SAJENS

Bono
20-04-05, 17:28
no no dobrze chłopak kombinuje:) czekam jak sie sprawa zakończy to tez sobie zrobie taki dolot w 1.3:) ps. miałemkiedys opelka ascone z takim dużym filtrem powietrza(talerz) i przerobilem dolot na stożek, puszke filtra dałem od vectry a(taki sam silnik a filtr już był przy nadkolu) a rure zrobilem od odkurzacza:) i odziwo pasowała:), co do kolanek, poszukaj może jakiegoś wyrobu gumowego? może robią cos zagietego??

SAJENS
21-04-05, 22:20
Hmmm tak przemyslalem i nie jestem pewien czy sie porywac na robie z zywicy i wlukien kolanka ale alem ciala bo ja pytalem o kolanka wykonane z tytanu a przeciez mozna zastosowac PCV itp :) Musze o takie spytac troche je przerobic zeby nie wygladaly jak od rynny :)
Hehe jutro zaczynam dzialac :)
Mam male problemy z kompem ale niedlugo bedzie gitara :)
Pozdrawiam SAJENS

[ Dodano: Sob Kwi 23, 2005 6:54 pm ]
No i stalo sie :) U mnie jest nowy dolocik :) Jeszcze musze oslonki pokombinowac.
Szczeze autko poprawilo wkrecanie na obroty przy wyzszych obrotach na wyzszych biegach.
Na 4 niezle sie kreci do predkosci 170 km a pozniej troszke wolniej ale 2, 3 i 4 bieg masakra.
Dzisiaj na zimowkach jeszcze zapiszczalem na 3 biegu jak ostro poszedlem :)


http://img235.echo.cx/img235/2014/33fq1.jpg


A wiec srednica zamontowana to 77mm najwiekszy dostepny na rynku tuningowym.
Zamontowalem na gaznik kolanko od rynny :) odpowiednio przerobione. Ale jeszcze musze dopracowac. Podpiete wszystkie czujniki i smiga niezle.

Pozdrawiam SAJENS

[ Dodano: Nie Kwi 24, 2005 6:21 pm ]
Ej nikt nie skomentuje moge dolotu HMMMMMMMMMMM. Nie podoba sie :(

[ Dodano: Nie Kwi 24, 2005 6:22 pm ]
Dajcie jakas opinie na jego temat co jeszcze zmienic poprawic ?

SAJENS

siemaR
25-04-05, 13:31
Ej nikt nie skomentuje moge dolotu HMMMMMMMMMMM. Nie podoba sie
ta charmonijka w środku jest gładka, czy też taka charmonijka :lol: zawsze wydawało mnie się że dolot powinien w miarę być w środku gładki, a nie takie coś - ale może się mylę. No i jakaś przegroda dla filtra by się przydała.

maciek
25-04-05, 13:32
Wszystko bardzo ladnie i elegancko zrobione :)
77mm to zdecydowanie zbyt duzo.
Dla tej pojemnoscii i obrotow max to 50mm.
Po prostu powietrze w takiej szerokiej rurze nie zapitala tak jak w wezszej przy tej pojemnosci i pogarsza sie wypelnienie.
Tym dolocikiem zyskales pewnie na dynamice ale gdybys zrobil duzo wezszy i prostszy - byloby duzo lepiej.
Gdzies byl kalkulator do liczenia srednicy hmm jak poszukam to wkleje.
Dla D15 policzylem (6000rpm peak) ze srednica optymalna to 56,7mm.

wieshaq
25-04-05, 13:36
gitara!!!!

ile kosztowalo wszytko bez filtra?
czujesz to pod pedalem?
kiedys probowalem przy diagnostyce startowac bez filtra i obudowy i wyraznie to czulem pod pedalem.

musimy sie ustawic gdzies bo chetnie to obadam organoleptycznie :-)

SAJENS
25-04-05, 13:46
A wiec na prosbe kolegow opisze sposob instalacji.

Czesci jakie zuzylem do przeprowadzenia montazu stozka:


- Kolanko rynnowe (kupione w castorama)
- prosty odcinek rurki cienkosciennej ale bardzo solidnej z chromoniklem na zewnatrz srednica 77mm
- łacznik elastyczny srednica 77mm (z przeznaczeniem wlozenia do wnetrza rurki niklowanej i mialo byc sklejone klejem od srodka ale udalo sie naciagnac gumke :) i nalozyc na zewnatrz), wiadoma zecz nie ma zwezki w srodku dolotu :)
- lamany odcine z rurki cienkosciennej
- filtr stozkowy
- 2 elementy metalowe z opaskami plastikowymi do uszcztywnienia konstrukcji rurek zamontowane do silnika (malo widoczne na zdjeciu)
- opaski metalowe do zacisniecia 5 szt

Odrazu mowie ten montaz byl bardzo spontaniczny i ma kilka niedociagniec w miare uplywu czasu bedzie to doprowadzone do perfekcji :)

Na poczatku trzeba bylo wymontowac seryjna puszke :) (sciagamy dekiel od pokrywy puszki, nakretka motylkowa mniejwiecej na srodku puszki i 4 zaciszki na obwodzie puchy). Po sciagnieciu dekielka wyciagamy filtr i widzimy siateczke metalowa nad gaznikiem. Bierzemy klucz 10 najlepiej oczkowy bo te sruby czasami sie niezle zaciskaja. Odkrecamy ta dluzsza i sama nakretke (2 szt). Jak stoimy na wprost silnika to od puszki od naszej strony wychodzi uchwyt ktory jest przykrecony do obudowy silnika (pokrywa zaworow). Klucz dziesiatka i odkrecamy. Puszka joz jest luzna. Teraz zabieramy sie za przewody. Po prawej stronie od spodu puszki mamy taki gruby wezyk odpinamy go, od strony kabiny pod puszka podpiety jest kabel do czujnika tepmeratury, idziemy dalej mamy cieniutki wezyk podpiety do wyjscia z puszki odpinamy go. Po lewej stronie na dolocie mam takie cus (mi to wyglada na podcisnieniowy regulator wlotu powietrza odpinamy od niego wezyk, przy nim jest jeszcze jeden wchodzi po prawej stronie od spodu z trujniczka, odppinamy go.
Jak mamy wszystko porozlanczane to odkrecamy kluczem 10 dwie srubki ktore trzymaja dolot po lewej stronie komory silnika. Jak to odkrecimy to wyciagamy calosc na zewnatrz.
Teraz najlepsze ja zaczolem od montazu kolanka na gazniku.
Co bylo mi potrzebne na poczatek samo kolanko, opaska zaciskowa na srednice 90mm bo wlot na gazniku ma 84mm, z nazedzi to jakis wkretak do zacisniecia opaski, nagrzewnica, jakie dobre kombinerki, jakis bardzo ostry nozyk.
Na poczatku nalezy kombinerkami wykrecic szpilki tzn te gwinty ktore wystaja z gaznika do gory do ktorych przykrecone bylo wczesniej sitko. Mosniej zlapac kombinerkami lub na kantre odkrecic (uwaga na gwint). Jak to wykrecimy to bierzemy nasze kolanko i przymierzamy czy czasami pasuje. Na 95% okaze sie ze nie pasuje ze srednica kolanka jest za mala. W tym momecie do reki bierzemy nagzewnice (kolanka PCV sa bardzo podatne na zmiany objetosci po rozgrzaniu). Wciskamy powoli kolanko i nagrzewamy aby ladnie nam sie dopasowalo. W momecie kiedy kolanko najdzie nam na krawedzie na gazniku i jest jeszcze dosyc elastyczne zaciskamy je opaska zeby sie dobrze przypasowalo.
Dalszej czesci montazu dolotu nie bede opisywal poniwaz to kazdy zamontuje zgodnie z posiadanymi czesciami na dolot.
Najwazniejsza sprawa sam dolot to nie problem ale trzeba sie teraz zastanowic nad zamontowanie czujnikow i wyjsc na odpiete wczesniej rurki i kabelki. Ja na dzien dzisiejszy zamontowalem wszystko w kolanku nad gaznikiem ale po opracowaniu nowego kolanka bo takie mam plany wczytkie czujniki i rurki beda podpiete bezposrednio do tego prostego odcinka rurki na dolocie.

To tak mniejwiecej opisane to trzeba zobaczyc zeby bylo wiadomo o co chodzi dokladnie :)
Ja sie bawilem od rana w sobote do wieczorka :)
Pozdrawiam SAJENS

[ Dodano: Pon Kwi 25, 2005 11:56 am ]
Koszta:
Filtr: 150 zł
Rurki (prosta i lamana): komplet 140 zł
Element elastyczny: 60 zł
Kolanko: 10 zł
Opaski: 1 szt = 2.30zł
Moja zabawa:): BeZcEnNa :)


Odczucia powiem tak. Wydech glosniej chodzi, silnik jeszcze musze dostroic do konca wyregulowac gazniczek itp. Bardzo ladnie sie wkreca na obroty prz obciazeniu tzn pod czas jazdy. 2,3,4 bieg wchodzi rowniutko w pelnym zakresie obrotow.

Co do dodzielenia oczywiscie jak najbardziej bedzie niebawem jak tylko skoncze sama instalacje filtra.

Co do srednicy dolotu opinie sa podzielone. Tzn czy ma byc srednica odpowiednia do pojemnosci czy srednica ma byc odpowiednia do srednicy wlotu na gazniku.
Zdecydowalem sie na to drugie rozwiazanie poniewaz wydaje mi sie bardziej racjonalne.
W momecie kiedy doprowadzone jest powietrze bezposrednio na filtr storzkowy tzn silnik nie potrzebuje zaciagac tylko powietrze samo wpada to sila wltoczenia powietrza w dolot bedzie wieksza niz w cienszej rurce. A ze gaznik ma podobna srednice wchodzi regularnie i nie przechodzi przez jakies smieszne trumiennice na dolocie ani zwezki dla poprawienia efektywnosci.
Podsumowujac trzeba by sprawdzic jak silnik sie zachoduje na cienszym dolocie i jak sie zachowuje na tym co ja zamontowal. Bo inaczej tego sie nie da stwierdzic. Nawet wykorzystujac obliczenia. A ten kalkulator mozna sobie o kant dupki rozbic poniewaz jest on napisany w ten sposob ze wyciaga proporcje co do pojemnosci i wysokosci obrotow. A teraz jak przeliczyc taki silni D13B2 (1.3 pojemnosci i 11000 obrotow :) ).
Pozdrawiam SAJENS

jamal
25-04-05, 14:18
Sajens wiec wszystkie podcisnienia i czujnik dales do kolanka ? hehe a te twoje 11000 obr jest juz prawie jak w f-1 co dochodzi do 12000 ;) gdzies slyszalem jak mowili :D

gadu
25-04-05, 14:21
Bardzo fajnie , a teraz jakas fotorelacje dla wzrokowcow :wink:

maciek
25-04-05, 15:09
Co do srednicy dolotu opinie sa podzielone. Tzn czy ma byc srednica odpowiednia do pojemnosci czy srednica ma byc odpowiednia do srednicy wlotu na gazniku.
Zdecydowalem sie na to drugie rozwiazanie poniewaz wydaje mi sie bardziej racjonalne.




W momecie kiedy doprowadzone jest powietrze bezposrednio na filtr storzkowy tzn silnik nie potrzebuje zaciagac tylko powietrze samo wpada to sila wltoczenia powietrza w dolot bedzie wieksza niz w cienszej rurce. A ze gaznik ma podobna srednice wchodzi regularnie i nie przechodzi przez jakies smieszne trumiennice na dolocie ani zwezki dla poprawienia efektywnosci.
O zgrozo! musialbys jechac 900km/h



Podsumowujac trzeba by sprawdzic jak silnik sie zachoduje na cienszym dolocie i jak sie zachowuje na tym co ja zamontowal. Bo inaczej tego sie nie da stwierdzic. Nawet wykorzystujac obliczenia. A ten kalkulator mozna sobie o kant dupki rozbic poniewaz jest on napisany w ten sposob ze wyciaga proporcje co do pojemnosci i wysokosci obrotow. A teraz jak przeliczyc taki silni D13B2 (1.3 pojemnosci i 11000 obrotow :) ).
Pozdrawiam SAJENS
W takim razie Corky Bell to lama, jak on smial sie podpierac matematyka i fizyka w swoich ksiazkach. Od dzisiaj ty jestes moim guru. Czekam na wykresik :mrgreen:

Stawiam 10zl ze pojedzie lepiej na cienszym dolocie i bez tej harmonii w srodku :)
Ogolnie projekt bardzo milutki.

SAJENS
25-04-05, 18:41
Maciek dzieki za podsumowanie staram sie jak moge jestem i tak chyba jednym z nielicznych ktorzy podjeli sie montazu stozka do D13B2 a uwiez mi moj silniczek tego potrzebowal :) A z tymi 900km/h to nie przesadzajmy bo koncowy etap montazu ma miec doprowadzona bezdposrednio rurke na wlot filtra albo bedzie wlozony w obudowe i do niej wstawiony storzek.
Zobaczymy jak tobedzie na koncu jeden ma takie zdanie drugi inne teraz trzeba tylko zobaczyc co lepsze.
SAJENS

maciek
25-04-05, 22:43
Maciek dzieki za podsumowanie staram sie jak moge jestem i tak chyba jednym z nielicznych ktorzy podjeli sie montazu stozka do D13B2 a uwiez mi moj silniczek tego potrzebowal :) A z tymi 900km/h to nie przesadzajmy bo koncowy etap montazu ma miec doprowadzona bezdposrednio rurke na wlot filtra albo bedzie wlozony w obudowe i do niej wstawiony storzek.
Zobaczymy jak tobedzie na koncu jeden ma takie zdanie drugi inne teraz trzeba tylko zobaczyc co lepsze.
SAJENS
Ja tam wcale nie zlosliwie, projekt bardzo fajny, elegancko wszystko wyglada.
Po prostu pisze jak ja to widze technicznie.
Zycze wiecej konikow oczywiscie.
Pozdrawiam :)

rem36
25-04-05, 23:11
Wszystko bardzo ladnie i elegancko zrobione :)
77mm to zdecydowanie zbyt duzo.
Dla tej pojemnoscii i obrotow max to 50mm.
Po prostu powietrze w takiej szerokiej rurze nie zapitala tak jak w wezszej przy tej pojemnosci i pogarsza sie wypelnienie.
Tym dolocikiem zyskales pewnie na dynamice ale gdybys zrobil duzo wezszy i prostszy - byloby duzo lepiej.
Gdzies byl kalkulator do liczenia srednicy hmm jak poszukam to wkleje.
Dla D15 policzylem (6000rpm peak) ze srednica optymalna to 56,7mm.

A co to za kalkulator, jestem bardzo ciekawy, liczy dla silnikow hondy czy ogolnie, jak dla hondy to dla jakich modeli??
Jesli to kalkulator ogolny dla silnikow, to nie ma sie co na nim zabardzo opierac, mozna jedynie okreslic pewny rząd wartosci i nic wiecej, dolot to nie kompresja czy pojemnosc skokowa, nie mozna go dokladnie wyznaczyc opierajac sie jedynie na teori matematycznej i fizycznej. We wszystkich ksiazkach jakie czytalem bylo zgodnie napisane ze ostateczne wymiary dolotu wybiera sie na drodze doswiadczen, firmy motoryzacyjne maja juz swoje okreslone dla danych modeli i typow ukladow zaleznosci, wedłog ktorych dobieraja ukłądy i o dziwo zaleznosci sa inne dla innych producentów.
Pozatym peak dal silnika d13 mozna chyba "ustawic" na 7000tysiach jesli odcinki nie ma.

maciek
26-04-05, 00:17
A co to za kalkulator, jestem bardzo ciekawy, liczy dla silnikow hondy czy ogolnie, jak dla hondy to dla jakich modeli??

Zartujesz sobie?



Jesli to kalkulator ogolny dla silnikow, to nie ma sie co na nim zabardzo opierac, mozna jedynie okreslic pewny rząd wartosci i nic wiecej, dolot to nie kompresja czy pojemnosc skokowa, nie mozna go dokladnie wyznaczyc opierajac sie jedynie na teori matematycznej i fizycznej. We wszystkich ksiazkach jakie czytalem bylo zgodnie napisane ze ostateczne wymiary dolotu wybiera sie na drodze doswiadczen, firmy motoryzacyjne maja juz swoje okreslone dla danych modeli i typow ukladow zaleznosci, wedłog ktorych dobieraja ukłądy i o dziwo zaleznosci sa inne dla innych producentów.

Owszem jest jeszcze glowica, kolektor dolotowy przepustnica.
Z drugiej strony patrzac dolot to nie archiwum x i pewne wnioski mozna wyciagnac.
Powietrze zasysane musi osiagac okreslona predkosc w dolocie inaczej nie bedzie dobrego wypelnienia cylindrow.

Pozwole sobie zacytowac twoj artykul:

Kolejna sprawa jest średnica układu, za wąski będzie stawiał duży opór , za duży będzie sprawiał ze powietrze będzie poruszać się w nim wolniej i efekt doładowania dynamicznego będzie obniżony.
Wiec jak? ma znaczenie czy nadal uwazamy ze dolot to objawienie Maryjne?
Ja stwierdzilem ze srednica jest zbyt duza, nadal podtrzymuje.



Pozatym peak dal silnika d13 mozna chyba "ustawic" na 7000tysiach jesli odcinki nie ma.
Tak? a w jaki sposob?

Bono
26-04-05, 00:47
zamiast sie kłócić, niech którys mądry obliczy najlepsza średnice dolotu, i jak bede montował, to skorzystam z rady i zrobie mniejszą średnice...

rem36
26-04-05, 00:50
Zartujesz sobie?

Nie nie zaruje sobie tylko sie pytam, bo nie napotkalem nigdy tego cuda.



Owszem jest jeszcze glowica, kolektor dolotowy przepustnica.
Z drugiej strony patrzac dolot to nie archiwum x i pewne wnioski mozna wyciagnac.
Powietrze zasysane musi osiagac okreslona predkosc w dolocie inaczej nie bedzie dobrego wypelnienia cylindrow.

to chyba napisalem

mozna jedynie okreslic pewny rząd wartosci i nic wiecej




Wiec jak? ma znaczenie czy nadal uwazamy ze dolot to objawienie Maryjne?
Ja stwierdzilem ze srednica jest zbyt duza, nadal podtrzymuje.

Ale ja nie wchodzilem w zagadnienia czy zaduza czy zamala. I tez nigdzie nie pisalem ze nie ma znaczenia wiec nie rozumiem zabardzo:/



Tak? a w jaki sposob?
długoscia i srednica


zamiast sie kłócić, niech którys mądry obliczy najlepsza średnice dolotu, i jak bede montował, to skorzystam z rady i zrobie mniejszą średnice...

Własnie w tym problem ze tego sie nie da wyliczyc, mozna dokonac jakiejs wstepnej kalkulacji ale czy lepiej bedzie 10mm wiecej czy mniej to juz nie wiadomo :( .

SAJENS
26-04-05, 08:50
Dokladnie tak jak napisam rem jest tak ze trzeba wyprobowac poniewaz nie zawsze jest tak samo a zwlaszcza jesli chodzi o gazniki ja mam gaznik rozkrecony na maxa tzn dysze ktore podaja paliwo sa prawie ze 2 razy wieksze i jeszcze kilka innych przerubek jest zrobione :). Co sie z tym wiaze przepustnica od powietrza otwiera sie maksymalnie po wryfikacji danych z sondy i mieszanka paliwowo powietrzna wyglda calkiem inaczej. I jesli ja podam parametry technichniczne z ksiazki do tego kalkulatorka to mozna sobie to wsadzic w buty bo i tak silnik bedzie mi pracowal calkiem inaczej. To prawda mozna sie oprzec o jakies zrodlo ale tez trzeba wiedziec w jaki sposob jest to liczone. Wiadoma zecza jest fakt ze dopoki nie sprobujesz to nie masz. To wszystko jest scisile ze soba powiazane i takie jest pryznajmniej moje zdanie (wcale nie bronie swojej racji tylko tlumacze dlaczego chcialem miec srednice taka jak na wlocie na gazniku).

PS. To nie jest klutnia tylko debata :) (bez nozy prosze :))
Pozdrawiam SAJENS

maciek
26-04-05, 09:16
To wszystko jest scisile ze soba powiazane i takie jest pryznajmniej moje zdanie (wcale nie bronie swojej racji tylko tlumacze dlaczego chcialem miec srednice taka jak na wlocie na gazniku).

PS. To nie jest klutnia tylko debata :) (bez nozy prosze :))
Pozdrawiam SAJENS
Przeciez nie bede nikogo nawracac na sile.
Jestes zadowolony, fajnie sie wkreca i ok.
Good job :)

:527: :528: :529:

SAJENS
26-04-05, 11:21
Panowie dzisiaj zlitrazowalem autko od momentu jazdy na dolocie i regulacji gaznika.
Autko na dzien dzisiejszy pali 11 litrow co miesci sie w mojej normie tzn palil od 10 do 14 litrow w zaleznosci od stylu jazdy. A teraz go pocisnolem dosyc ostro wiec jest ok. :)
Pozdrawiam SAJENS

jamal
26-04-05, 11:26
11 l bendzynki na 1.3 silnik super :D ale tak powaznie Sajens dzieki ze za cos takiego sie wzioles bo naprawde robi wrazenie a nie otwierasz klape i widzisz pokrywe zaworow i obudowe filtra taka duza :D:P

SAJENS
26-04-05, 11:33
Ano tez mnie to denerwowalo ale pozatym brakowalo oddechu w mojej hani :) Teraz wyglada troszke bardziej rasowo i poniekat troszke moze zdradzic ze w srodku poprzerabiane jest troche :) hehehe. Poza samym wygladem spelnia swoje zadanie w nalezyty sposob wiec mnie satysfakcjonuje wpelni. Polecam taka przerubke innym. Moge podac adresy gdzie mozna czesci nabyc.
Pozdrawiam SAJENS

[ Dodano: Wto Kwi 26, 2005 9:48 am ]
Znalazlem firme ktora prawdopodobnie dorobi mi precyzjne kolanko na dolocik do montazu na gazniku. Kolanko bedzie wykonane z sylikonu mocno tloczonego. Wykonuja elementy do zestawow turbo itp. Jutro bede mial wycene i dokladne parametry kolanka takie jak wymiar i wysokosc poniewaz jest mozliwosc dorobienia calkiem na zamowienie a jest takze mozliosc podebrania czego do podpasowania.
Jak tylko bede mial jakies szczegulowe informacje to zaraz napisze w tym temacie.
Pozdro SAJENS

Bono
26-04-05, 15:42
no ja własne ukończyłem mega - emerycko-lanserski test na min. spalanie, wyszło 8,5litra /100km!!! ale strasznie się męczyłem! i nie polecam takiej jazdy nikomu bo to duszenie silnika i siebie!!! hondę trzeba kręcić nie ma bata!!! dziś zalałem znowu i dałem po garach jak trzeba i teraz pali średnio 10 litrów i nie ma co się katować dla tych 1,5 litra czyli 6 zł! ja wam mówie :twisted:

jamal
26-04-05, 16:20
krecic trza ja ma 1.3 i mam gaz(nie bujcie:( ) i jezdzilem przez 2 tygodnie z k-ce do gliwic jakies okole 50km w jedna strone i raz probowalem jechac tak jak nalerzy przyslowiowe 90km/h psycha wysiada:D i spalil mi 8,2 l gazu :D a przy 170km/h 9,3l az mi sie plakac chcialo wiec teraz wiem ze jazda ekonomiczna niejest wskazana :D

Bono
26-04-05, 16:49
a psyche szczególlnie siadała jak maluszki wyprzedzały:/ juz nie mówiac o innich trupach :shock: :?

SAJENS
26-04-05, 17:04
Ja tez zauwazylem ze na gazniku duzej roznicy nie ma w spalaniu czy cisniesz czy jezdzisz ekonomicznie i tak itak spali ze hoho :)

SAJENS

Bono
26-04-05, 17:12
sajens napisz co namodziłes z dyszami od gaźnika? zamontowałes je od gaźika czy co?że takie duze są:)???

SAJENS
26-04-05, 17:16
Bono to nie ja robilem to bylo joz zmienione w gazniku Bono przeczytaj moj opis autka gdzies na forum jest nie chce mi sie rozpisywac znowu ale po krotce powiem tak gdyby nie lalo wiecej paliwa to silnik by nie odpalil :). Pewnie niektorzy beda sie smiali ja tez sie smialem ale to prada :) HEHE Przy kutych gratach trzeba sie liczyc z tym ze bedzie wiecej paliwa lalo :)

SAJENS

Bono
27-04-05, 12:28
:shock: :D

SAJENS
27-04-05, 22:45
Siemka
Panowie dzisiaj zwalczylem tzn zamontowalem dolot powietrza do stozka :) uzylem do tego rurki z aluminium srednica 120mm zostala zamontowana od dolu tzn zaczyna sie pod zdezakiem i wchodzi do komory pod chlodnica i skierowana jest bezposrednio na stozek.
Zastanawialem sie nad oddzieleniem stozka od silnika ale nie mam zabardzo jak to zmontowac. Jeszcze musze pomyslec.
Jak sie uda to jutro zapodam jakies zdjecie jeszcze musze to przetestowac czy przy predkosci 250 km/h nie wyleci rurka :) hahahaha

Info w sprawie kolanka silikonowego jeszcze nie dostalem moze jutro :)

Pozdrawiam SAJENS

[ Dodano: Czw Kwi 28, 2005 12:30 pm ]
Heh dzisiaj dostalem odpowiedz od firmy ktora robi wyroby z sylikonu odnosnie tego kolanka na gaznik. Przeczytajcie sami i ocencie :)

"Witam,
Podaje Panu wymiary najbardziej zblizone do tego czego Pan poszukuje bez koniecznosci ponoszenia dodatkowych kosztow z tytulu oprzyrzadowania. Prosze o komentarz
Kolanko 90 D
srednica wew. 83/80mm dłg. ramion 100x100mm
Cena netto zl 170,00
lub
srednica wew. 82/75mm dłg. ramion 100x100mm
cena netto zl 175,00
Termin dostawy: 3-4 tygodni"


I co wy na te ceny :) bo mnie troszke zbily z tropu :)
I powiem ze to nie sa robione na zamowienie to sa podebrane od czegos tak jak pisza :) Najbradardziej odpowiedni byl by ten drugi poniewaz guma sie troche rozciagnie i da rade elegancko zamontowac.
Pozdro SAJENS