Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Roznica d14a3 - d14a4



BartekR
15-12-10, 09:07
Witam, zarejestrowalem sie tutaj z powodu niedomagan mojej Hondki. Przepraszam za niewiedze ale zaistniala sytuacja wymaga odemnie pospiechu. Przelecialem forum w wyszukiwarce ale nie znalazlem tego co chcialem. Wiem tylko ze ''litania'' modeli silnikow w civicach jest dluga. Doczytalem sie natomiast ze d14a3 a d14a4 rozni sie tylko zwezka w dolocie i inna przepustnica. U mnie silnik d14a3 wymaga kapitalnego remontu. Bierze okolo 1l oleju na 1000 km, dymi na niebiesko. Rozeznalem sie po sklepach itd. I remont tej jednostki wynioslby mnie okolo 1500 zl same czesci. Mam mozliwoc kupienia silnika d14a4 za dobre pieniadze. Chdozi mi glownie o to czy komputer od d14a3 bez problemu podpasuje do d14a4. Czy te silniki sa plug & play jesli chodzi o elektronike i inne rzeczy ? Jesli kupie d14a4 z kolektorem ssacym to nie bede mial niespodzianek przy wymianie motoru? Prosze o wyrozumialosc, jesli mialbym wiecej czasu na decyzje przeszukalbym forum doglebniej.

Dziekuje za wszelkie odpowiedzi i Pozdrawiam Bartek.

Baracuzzz
15-12-10, 11:03
W tym temacie w punkcie 10 masz opisane co i jak.
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?15180-modyfikacje-silnika-d14a3

D14A3

* Found in:
o 1997-2001 Honda Civic 1.4i EJ9 (European Market)
+ Displacement : 1,396 cc (85.2 cu in)
+ Bore and Stroke : 75.0 × 79.0 mm (2.95 × 3.11 in)
+ Compression : 9.1:1
+ ECU code: P3X
+ Power : 75 hp (55.9 kW, 76.0 ps) @ 5700 RPM also 90 hp
+ Torque : 82.60 ft·lbf (11.42 kg/m, 112 Nm) @ 3000 rpm
+ Valvetrain : SOHC (4 valves per cylinder), non VTEC
+ Redline : 6800 RPM
+ Fuel cut: 7200 RPM
+ Fuel Control : OBD2-a, DPFI (SFi - Simplified Fuel injection), 1+3 2+4 injectors thrown together
+ Transmission: S40

[edit] D14A4

* Found in:
o 1996-2000 Honda Civic 1.4iS EJ9 (European Market)
+ Displacement : 1,396 cc (85.2 cu in)
+ Bore and Stroke : 75.0 × 79.0 mm (2.95 × 3.11 in)
+ Compression : 9.2:1
+ Piston code: P3Y
+ ECU code: P3Y
+ Big-end bore: 43 mm
+ Rod length(center to center): 138mm
+ Power : 90 hp (67.1 kW, 91.3 ps) @ 6400 rpm
+ Torque : 91.46 ft·lbf (12.64 kg/m, 124 Nm) @ 4800 rpm
+ Valvetrain : SOHC (4 valves per cylinder)
+ Red line : 6800 RPM
+ Fuel cut: 7200 RPM
+ Fuel Control : OBD2-a, DPFI (SFi - Simplified Fuel injection), 1+3 2+4 injectors thrown together
+ Transmission: S40 (or S4PA for 4AT)