Zobacz pełną wersję : co lepsze ? D15B czy D16z6 ?
witam mam pytani takie jak w temacie . proszę o podanie jeszcze wady i zalety tych silników
D16z6 jest popularniejszy przez co masz większa możliwość doboru zamienników. Cenowo D16z6 chyba lepiej wychodzi ale gorzej ze znalezieniem zdrowego silnika u sprawdzonych ludzi trzeba kupować. Pod względem modyfikacji myślę że podobne wyniki można osiągnąć w obydwu przypadkach.
d15b jest troche ciezej podlubac, ale wszystko zalezy co chcesz osiagnac... pamietaj ze tlokow kutych latwo nie znajdziesz do niego...korby sa takie same, walki tez, glowica jest taka sama. wiec pozostaje jedynie dol ew. i ja osobiscie jeszcze nigdzie nie znalazlem zadnego info czym sie roznia (podobno d15b ma unikalny wał ktory nie wystepuje nigdzie indziej...)
kuba_guzik110
15-12-10, 11:09
najlepiej by bylo wyjac wal i pomierzyc z tym co jest w d16z6
a tak btw jak bym polecal d16z6 wiecej czesci bardziej dostepne i ogolnie silnik mega wypasiony ;)
nie jest to co w z6, bo to 1.5
D15B będzie lepszy !! !! !!
dlaczego ? uzasadnienie bym prosił
najlepiej by bylo wyjac wal i pomierzyc z tym co jest w d16z6
Wał jest zupełnie INNY o czym świadczy chociażby OEM nr 13310 p08 000
pytanie tylko czym sie rozni od walu ze 'zwyklego' 1.5 bo jesli pojdzie panewka to nawet nie ma szans odbudowac czegos takiego...
d15b to nic innego jak d15 z korbami i głowicą d16z6. Wał ma wykorbienie takie jak w d15, ale panewki są od d16z6. Tłoki też są inne niż w zwykłym d15, ponieważ są o ok 3 mm niższe (wszystko dlatego, ze korby są o 3 mm dłuższe).
dlaczego ? uzasadnienie bym prosił
ma lepszy r/s ratio, można bezpieczniej dół zakręcić
lepszy jesli planujemy ten silnik modyfikowac
Dodajmy mocno modyfikowac. Bo do klasycznego dolot/wydech/strojenie to lepiej D16.
no pisząc o r/s ratio, to raczej mialem na mysli wewnętrzne bebechy :)
w innym wypadku, to raczej bez znaczenia
Jak ktoś się chce bawić w 1/4 mili to zdecydowanie d15b... moc taka sama, a startuje się w niższej klasie pojemnościowej :)
d15b to nic innego jak d15 z korbami i głowicą d16z6. Wał ma wykorbienie takie jak w d15, ale panewki są od d16z6. Tłoki też są inne niż w zwykłym d15, ponieważ są o ok 3 mm niższe (wszystko dlatego, ze korby są o 3 mm dłuższe).
Co do wału w US i A do tego bloku wkładają wał od d15z1 (lżejszy o 3kg) wiec zapewne panewki główne są od z1...
hm, teraz to ciekawe rzeczy mowisz :) moze tez zrobie taka operacje u siebie w takim razie :D
Panewki główne w d15z1 oraz d15b są identyczne, panewki pod korby są od d16z6. Oczywiście wciąż mowa o D15B z V gen
hm, teraz to ciekawe rzeczy mowisz :) moze tez zrobie taka operacje u siebie w takim razie :D
No co Ty, taki superspecjalny wal bys zmienil:D:D:D
No co Ty, taki superspecjalny wal bys zmienil:D:D:D
wiesz ciezko znalezc jakies info na ten temat, wychodzi na to ze wal rzeczywiscie jest unikalny, ale skoro wszystko mozna czym zamienic, to wychodzi na to ze fajniej bylo by wrzucic lzejszy wal od z1, skoro jest taki sam ;) w kazdym razie tak czy siak ciezko znalezc z1 na czesci ;)
Info jakie zebrałem na temat d15b z Vgena Informacje o d15b FAQ (http://civic-4wd.pl/forum/viewthread.php?thread_id=8&pid=16#post_16)
tu takze sa info:
http://www.sohchonda.com/forums/index.php?showtopic=5438
http://www.d-series.org/forums/naturally-aspirated/17840-jdm-d15b-vtec-honda-part-numbers-official.html
http://www.d-series.org/forums/general-tech/32597-d15b-vtec-faq.html
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.