Zobacz pełną wersję : czy warto hondata ....
S100 z boostem czy uber, crome ... do zakutego d16z6
wiem, ze ktos pewnie napisze, ze jak masz $ to hondata jak :| to uber ... :D chodzi mi tylko i wylacznie o techniczny aspekt tego wyboru ....
i tak nie bede tego stroil sam ... dla mnie jako usera najbardziej by pasila mozliwosc przelaczania map [soft i hard albo im wiecej tym lepiej :D]...
dla mnie jako usera najbardziej by pasila mozliwosc przelaczania map
bylaby taka mozliwosc jesli byś przerabiał seryjne ECU
no taki dokladnie mam zamiar :) co napisalem wyzej ... tylko ktora opcje wybrac ??
troche autke jezdzi z uber, crome
ecuperformance tez robi troche autek z hondata
z racji autka codziennego chcialbym miec najlepiej 3 mapy [0,6 0,8 1,2 bara]
jak chcesz miec takie proste przelaczanie to wystroic ladnie hondata i zapodac elektroniczny boost kontroler (Apex'i AVC-R).
Ja polecam hondate. S100 z boostem to S200, a kosztuje juz prawie tyle samo co S300. A S300 jest przewypas :)
A S300 ze strojeniem ile kosztuje? :)
pytanie do Dominika, nie do mnie ;)
ceny sa podane na stronie (http://szablony.freeware.info.pl/mobilna.html) :wink:
"Podstawowa cena za S200 to 1599 zl"
"S300 występuje tylko w jednej wersji. Cena wynosi 2699zl"
[netto wraz z wystrojeniem]
chodzi o to, ze moge miec s100 z boostem lub s200 raczej w mniejszzzych pieniazkach i stad moje pytanie ... a strojenie u Dominika 500-700
Mi sie wydaje ze jak ktos chce gmerać co chwila przy aucie (mapach) no to Hondata, a jak miec poprostu wystrojone auto i nim jezdzic to modyfikacja seryjnego ECU wystarczy.
nie chce sam stroic - chce miec mozliwosc zmiany map
mape masz jedną. masz zapłon i dawki paliwa uzaleznione od doladowania. jedynie zmieniasz doladowanie jakims regulatorem cisnienia.
no i wiesz ze potrzebujesz 2.5 barowy map sensor?
Przy seryjnym ECU jest mozliwosc umieszczenia podwojnych map, oby dwie stroi sie w CROME lub UBER , nastepnie wypalajac na czip z zmiennym adresem, do tego jest specjalna przystawka, ktora zmienia mapy, mozna powiedziec iz my razem z kukim reprezentujemy scene "underground" jesli chodzi o strojenie,a dla tych co s300 jest za drogie proponujemy mala alternatywe http://www.hrtuning.com/ :) full RTP , wiec jezeli chcesz tanio sobie wystroic furke to najblizej masz kukiego, a jazeli chcesz miec full serwis to dominik.
tak jest
http://i24.ebayimg.com/07/i/000/7f/63/15e0_1.JPG
jeszcze musze sobie jakiegos EBC poszukac bo manual raczej odpada
wlasnie cos gdzies tam czytalem o NepTune .... dobre to to ??
hmmm niezle
Add-ons:
*Bluetooth wireless connectivity for datalogging and programmingogolnie wyglada jak s300
wlasnie albo zrobic 2 mapy przelaczane przelacznikiem [dobrze zrozumialem -- mialem kiedys taki przelacznik kickstartow w Amidze] albo EBC i z glowy
Spytam z ciekawosci - a dlaczego nie SMT?
w sumie mam smt6 [jak ktos chce to sprzedam]
ale sensownie zrobione to raczej uber i inne lub hondata
No ok ale dlaczego SMT jest niesensowne w tym przypadku?
smt obsysa. howgh.
tzn?? bo nie rozumiem??
nie twierdze, ze sie na tym znam lecz z tego co wiem smt ma dosc biedne mozliwosci w porownaniu z innymi rozwiazaniami
Pati - rozwin prosze swoja wypowiedz
No ok ale dlaczego SMT jest niesensowne w tym przypadku?
Dlaczego ma byc sensowne? Nie znam sie na SMT,ale czy tam przesuniesz rev limiter? Zreszta powiedz mi, co moze byc lepszego od seryjnego ECU-chyba tylko SA.
z tego co mi wiadomo to smt jets jak najbardziej ok tylko poprostu stalo sie hmmm nie modne??? to tak jak z felgami i kazdym innnym stuffem
Bracia - nie zamierzam sie sprzeczac co jest lepsze gdyz ani to w moim interesie, ani poziom posiadanej wiedzy na temat tych 2 czy 3 rozwiazan nie stoi na wysrubowanym poziomie.
Niemniej jednak chcialbym aby osoby, ktore zachwalaja Hondate czy Uberdate wypowiedzialy sie co moga ww. czego nie moze np takie SMT i co rzeczywiscie jest wazne i potrzebne.
Niemniej jednak chcialbym aby osoby, ktore zachwalaja Hondate czy Uberdate wypowiedzialy sie co moga ww. czego nie moze np takie SMT i co rzeczywiscie jest wazne i potrzebne.
Sluchaj, to ty powiedz nam co moze SMT , gdyz osoby siedzace w HO$D$T$, CROME, UBER moga nie wiedziec co moze SMT, ja np. nie wiem co w pelni potrafi, wiec jesli chcesz dalej dyskutowac to powiedz co moze SMT a wtedy reszta okresli sie co potrafia "alternatywne" rozwiazania, tak chyba bedzie najlepiej.
a wiec [wale z pamieci :lol: :lol:]
Podstawowe możliwości SMT6:
* nauka sygnału przepustnicy,
* tuning mapy paliwa w 128 komórkach,
* tuning mapy zapłonu w 128 komórkach,
* kalibracja rpm,
* wysoki zakres obrotowy,
* zakres analogowy od 0 do 10 Volt,
* wyjście do sterowania dodatkowego wtrysku wody lub paliwa do 6 Amp (np. 6 wtrysków po 16 ohm),
* programowalna ilość cylindrów,
* różna polaryzacja sygnałów,
* limitowanie korekcji paliwa aby ECU nie wchodzi w awaryjny tryb pracy,
* limitowanie korekcji zapłonu,
* autotestowanie,
* sygnał z koła zamachowego (przyspiesza/opóźnia max do 2 zębów),
* sterowanie dodatkowym wtryskiem/wtryskami za pomocą mapy z 128 komórkami,
* sterowanie dodatkowymi urządzeniami jak wiatraki pompy paliwa, pompy wody, Shift Light,
* przełączanie pomiędzy mapami w czasie jazdy,
* tuning sygnału lambda liniowo i nie liniowo,
* tuning czasu ładowania cewek zapłonowych,
* przełączanie faz rozrządu w zależności od rpm, temp., przepływu powietrza,
* sterowanie progresywnym wtryskiem podtlenku azotu,
* wejścia na czujnik temperatury oraz przepływu powietrza – każde ma swoją mapę którą można wpływać na paliwo, zapłon lub dodatkowy wtryskiwacz/nitro.
* kalibracja rpm,
Czy to znaczy ze w seryjnym ECU z hondy podniesiesz odcinke do np. 10tys? Bo cos srednio widze ten pomysl.
CROME:
mapy paliwa i zaplonu: 20x10 Low cam
20x10 Hi cam
to dla NA , dla turbo dochodzi jeszcze cisnienie czyli 20x10-24 dla paliwa i zaplonu
mozliwosc ustawienia max odcinki do 11tys
mozliwosc ustawiania jak szybko ma sie odcinka wznowic(czyli jak szybko bedzie cykac :))
modyfikacja wolnych obrotow i takich tam z tym zwiazanych *******ek , IAT i reszta
osbluga ITB z skalowanym TPS , czesc zakresu pracuje na vacum czesc na TPS
skalowanie map w zaleznosci od wkladanych wtryskiwaczy
i kupa innych potzrebnych rzeczy
Wniosek: w samych mapach juz SMT traci na dokladnosci
Seryjne ECU hondy obd1 z rodziny p28/p30 oraz pokrewne daja tak wiele możliwości strojenia oraz roznych konfiguracji ze tylko niewiedza o tym usprawiedliwia imho montowanie smtX.
Wiem ze smt mozna wystroic "tak samo" jak strojeniem ecu lecz imho smtek to niepotrzebny dodatkowy byt w ustroju :)
Zamiast kantowania seryjnego ECU wolalbym (zreszta tak jak to robie u siebie) po prostu zestroić to co dostałem od producenta.
Wybieram prostsze :)
CROME:
mapy paliwa i zaplonu: 20x10 Low cam
20x10 Hi cam
....................
NepTune RTP:
Uberdata:
przydaloby sie ...... plusy i minusy danego rozwiazania i byloby dla potomnych :D
przydaloby sie ...... plusy i minusy danego rozwiazania i byloby dla potomnych
O jezu :), normalnie referat to bedzie, mi tam sie nie chce tego pisac :) a i wszystkiego tez pewnie nie wiem.
byl taki temat tutaj w tym dziale o AEM EMS, Hondata i Uberdata itd w któym Bracia m.in sie wypowiadali. Proponuje go znalezc, bo w tej chwili mi sie nie chce (moze za sekunde) i tam bylo chyba troszke napisane :-)
sorka wodzu :)
pomecze z czym innym :)
jak sie ustawia doladowanie w ebc .. tak ajk w np kliemie: ile chce tyle mam ??
w sumie to mozna tez recznym bc skoro i tak mam wskaznik doladowania .....
ustawiasz wartosc i masz. w mbc kręcisz kurkiem i sprawdzasz czy juz czy nie, a i tak po kilkunastu kilometrach sie rozreguluje.
a i tak po kilkunastu kilometrach sie rozreguluje.
uuuuuuuuu :? ?? kazdy chyba nie
czyli jedyna alternatywa to ebc :?:
a np http://www.allegro.pl/show_item.php?item=152004684 "Posiada bardzo precyzyjną, zapadkową regulację (zapobiega przypadkowemu zwiększeniu doładowania)."
jednak bracia w tym temacie sie nie wypowiadali :-)
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=10462&highlight=aem+ems
jest o hondacie i AEM
Szukam dalej :-)
dominik...
29-12-06, 22:45
w nowym sofcie do S300 jest mozliwsco przelaczanie dwoch map zewnetrzym buttonem.
pytanie tylko po co?
mapy robi sie dla calego zakresu doladowania, potem tylko kreci sie boost kontrolerem,
a ecu samo dopasowuje mapy.
Mysle ze jak ktos inwestuje sporo pieniedzy w silnik , zakucie itp.
to az nie wypada zalozyc piggybacka jakiegos :wink:
Dominik dwie mapy to dla drugiej osoby(kobitka) by fury nie wkrecala :)
Mysle ze jak ktos inwestuje sporo pieniedzy w silnik , zakucie itp.
to az nie wypada zalozyc piggybacka jakiegos
wiec czemu nie smt skoro jets tansze 3* niz hondata??
dominik...
30-12-06, 09:19
3x? to jeszcze zalezy ktora Hondata.
Podstawowa roznica to to ze Hondata dziala jak standalone, a nie jako modyfikacja sygnalu seryjnego ECu.
Co za tym idzie, piggyback niemoze regulowac realnego czasu wtrysku,
Zakladajac troszke wieksze wtryski i zostawiajac seryjny regulator cisnienia paliwa, auto bedzie ciagle sie zalewalo, i przy spokojnej jezdzie moze palic z 20L.
Przy sporo wiekszych wtryskach czesto nie idzie juz odpalic autka.(wiec juz do piggybacka nalezy dokupic regulator cisnienia paliwa i probowac zmniejszac cisnienie na listwie, czasami nawet missing linka do mapsensora)
Pozatym piggybacki niemaja mozliwosci przesuniecie revlimitera.
Zalety instalacyjne, wszystko jest w seryjnym ecu, niema modyfikacji wiazki i plataniny kabli.
Jest duzo zalet, wymienielm tylko pare podstawowych, natomiast najlepiej zapytac sie o roznice w uzytkowaniu auta, bo chyba to jest najwazniejsze ,jak sie jezdzi takim autem, jak odpala na zimnym, ile pali, itp. jest pare uzytecznych funkcji jak boost cut, na zimnym silniku , na cieplym. mozliwosc odciecia samego paliwa,lub paliwa i zaplonu, ustawianie trimow paliwa np. przy naglych otwarciu przepustnicy,kompemsacja paliwa i zaplonu w zaleznosci od biegow,wylaczenia wielu bledow ktore czasami sie pojawiaja jak Injector error,albo ELD, itp. spora zaleta jest pelna regulacja wolnych obrotow, ich wartosci rpm jak i duty Cycle samego zoworu IAC.
osob ktore przechodzily z smt6 na hondata jest kilka a ich wlasciciele napewno chetnie sie podziela opinia.
Jest duzo zalet, wymienielm tylko pare podstawowych, natomiast najlepiej zapytac sie o roznice w uzytkowaniu auta, bo chyba to jest najwazniejsze ,jak sie jezdzi takim autem, jak odpala na zimnym, ile pali, itp. jest pare uzytecznych funkcji jak boost cut, na zimnym silniku , na cieplym. mozliwosc odciecia samego paliwa,lub paliwa i zaplonu, ustawianie trimow paliwa np. przy naglych otwarciu przepustnicy,kompemsacja paliwa i zaplonu w zaleznosci od biegow,wylaczenia wielu bledow ktore czasami sie pojawiaja jak Injector error,albo ELD, itp. spora zaleta jest pelna regulacja wolnych obrotow, ich wartosci rpm jak i duty Cycle samego zoworu IAC
Większość tych możliwości mozna przypisać także dla Crome`a :)
Hondata jest poprostu ladnie ulozona, zapakowana, przygotowana przez producenta z ladnym interfejsem oraz konkretnym supportem z Twojej strony, no i z gwarancja mysle.
est pare uzytecznych funkcji jak boost cut, na zimnym silniku , na cieplym. mozliwosc odciecia samego paliwa,lub paliwa i zaplonu, ustawianie trimow paliwa np. przy naglych otwarciu przepustnicy,kompemsacja paliwa i zaplonu w zaleznosci od biegow,wylaczenia wielu bledow ktore czasami sie pojawiaja jak Injector error,albo ELD, itp. spora zaleta jest pelna regulacja wolnych obrotow, ich wartosci rpm jak i duty Cycle samego zoworu IAC.
ktory model ma to wszystko bo u mnie max byloby s200
dominik...
30-12-06, 13:19
do tej pory mial to S300,
ale whcodzi nowy soft do S100 i S200 i tez juz to bedzie, ale dokladnie liste bede mogl podac jakos wkrotce. Polecam wybor miedzy S100 a s300, poniewaz s200 to nic specjalnego....
a cenowo zblizone do s300. S300 juz jest full opcja, w pelni realtime, kazdy zewnetrznie moze sie podpiac po USB i zmodyfikowac, nie jest wymagane jakies rom editory i programatory epromu.
Bo HONDATA i CROME z UBER wywodza sie z tego samego zrodla, wiec i mozliwosci sa zblizone. Tylko tak jak wspomniales , ladnie jest spakowana, interfejs przystepniejszy i takie tam inne, ale chlopaki od CROME nie zasypiaja gruszek w popiele i zwieraja szeregi http://forum.pgmfi.org/files/crome_au_182.jpg
dominik...
30-12-06, 13:29
dokladnie tak,
napewno wybrac ktoras z tych opcji, niz decydowac sie na piggybacka.
A jak juz chcesz piggy to tylko japonski :D :P :wink:
jako uzytkownik d16z6 moge powiedziec troszke na ten temat bo mialem u siebie smt6 podobno swietne uzadzenie ale niestety w hondach sie nie sprawdza poniewaz honda przy spokojnej jezdzie palila 18 a przy katowaniu 25 po 8 tys kilometrow wyszla korba bokiem bo to uzadzenie nie mialo zadnych zabezpieczen i jak wiadomo przy oszukiwaniu komputera w hondach ecu wariuje i cofa zaplon co nie jest zbyt bezpieczne
aktualnie mam hondate s300 jest poprostu mega wszystkie parametry sa zczytywane na bierzaca na zimnym silniku mam ustawione ze nie moge zaladowac wiecej niz 0.2 bara a na cieplym nie moze doladowanie przekroczyc 0,7 wiec nic sie nie moze stac oprocz tego samochod pali za pierwszym razem trzyma idealnie 800 obr czego nie bylo na smt spalanie wynosi teraz w cyklu miejskim mieszanym 10 l a przy katowaniu max 12 l jest gigantyczna roznica oprocz tego samochod sie nie zalewa jak sie odpuszcza gaz i plynnie przyspiesza ...
wszystkim polecam hondate jest to uzadzenie idealne do hondy i nie warto na tym oszczedzac bo i tak w ogolnym rozliczeniu wyjdzie to taniej ...
pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.