Zobacz pełną wersję : Swap czy mini me ???
BlackCoupe
14-12-10, 10:50
zapewne ten temat gdzieś sie już przewinął ale nie mam czasu szukać , wiec moje pytanie jest następujące : co warto zrobić swap (d16z6) czy mini me , znam różne opinie na ten temat wiec zasięgam jeszcze waszej rady , co da mi więcej mocy itd
podajcie kilka plusów i minusów jednego i drugiego zabiegu.
mam możliwość załatwienia całego silnika z automata a slyszalem ze z automatów silniki są ok , lub po prostu zakładam czapke , szlify wszystkiego co można no i remont , tylko co mi dłużej pośmiga...
psycholoog
14-12-10, 10:54
zdrowe 16z6 polecam, mialem minime i nie bylo wcale takiego szalu jak to niektórzy mówiał. ale to tylko moja opinia. Najtanszym rozwiazaniem byloby kupic vteca-e d15z6 lub d15z8 i wpakowac do niego walek i klawiature od d16z6 plus do tego dobry dolot i wydech i 140hp jest spokojnie do osiagniecia. Gdybym teraz cofna sie w czasie i mial robic minime na b7 to zrobilym tak jak napisalem.
aha i takie rozwiazanie jest duzo tansze bo zdrowego economa kupisz za 700(slupek)+walek i klawiatura jakies 250 i tyle nie bawisz sie w jakies tam regolowane kolka i inne *******y
Mini me = remont , daje taką przewagę nad swapem ,że masz pewność silnika , i zostajesz w klasie do 1500ccm
Ja bym stawiał na mini me + remont i może jakies wzmocnienie.
D16 nie wiadomo w jakim bedzie stanie, pojeździsz pół roku i może paść.
A tak wyremontujesz i masz spokój :)
BlackCoupe
14-12-10, 12:50
hmm tylko widzisz ja mam dół do remontu bo bierze olej na wysokich i kompresje od 8-10, wiec musze i tak remont zrobic a jak kupię caly silnik to tez go od razu wyremontuje , musze to przemyśleć jaka operacje przeprowadzić...
Aa... no chyba ze nowy też remontujesz :)
To jak masz w dobrej cenie D16 to bierz :D
marcinbynio
14-12-10, 18:05
Ja też miałem ten sam problem co Ty. I zdecydowałem się na mini me ponieważ zostaje w klasie 1500 i większa frajda jest...
sam brałem swap d16z6 z automatu i odpukać jest naprawdę w bdb stanie. nie mogę narzekać;)
a jaki przebieg silnika?
KOWAL ziom
14-12-10, 19:11
jak swapa to z pewnego źródła i nie powinno być problemów
BlackCoupe
14-12-10, 23:03
jaki przebieg to sie pewnie dowiem przed zlozeniem zamowienia , narazie wiem że znajomy kolegi sprowadza i wstawia takie silniki tylko z automatów , juz 4 takie silniki sa zaimplantowane w Toruniu i sprawują się świetnie bo pytałem o opinie użytkowników....
marcinbyni a powiedz mi gdzie wykorzystujesz jak często to że jestes w klasie 1.5 ?
Dokladnie. Co za glupi argument. Co z tego ze jestes w klasie 1500...majac 130-140KM mozna cos wygrac?? Chyba tylko w jakis bardzo lokalnych zawodach o pietruche. Poza tym jak czesto sa takie zawody?? Jesli auto jest codzienne to nic nie zastapi pojemnosci...dodatkowe 0,1l a przede wszystkim wiekszy skok D16 sie bardzo przydaja. Trzeba isc w to co da najwiecej mocy i momentu...a to bedzie D16.
Mini-me ma tak naprawde sens jedynie wowczas gdy masz swoj blok w super stanie i nic nie musisz z nim robic. Jesli trzeba remontowac to duzo lepiej remontowac wiekszy motor.
marcinbynio
15-12-10, 09:37
jaki przebieg to sie pewnie dowiem przed zlozeniem zamowienia , narazie wiem że znajomy kolegi sprowadza i wstawia takie silniki tylko z automatów , juz 4 takie silniki sa zaimplantowane w Toruniu i sprawują się świetnie bo pytałem o opinie użytkowników....
marcinbyni a powiedz mi gdzie wykorzystujesz jak często to że jestes w klasie 1.5 ?
Dopiero bede zaczynał od przyszłego sezonu... NIedawno zrobiłem minime więc to są moje początki.
BlackCoupe
15-12-10, 10:13
Mini-me ma tak naprawde sens jedynie wowczas gdy masz swoj blok w super stanie i nic nie musisz z nim robic. Jesli trzeba remontowac to duzo lepiej remontowac wiekszy motor.
też jestem tego zdania i raczej tak zrobię , że kupie caly motor i go na glanc przygotuje to da mi pare dodatkowych koni.
tez zastanawiam sie nad swapem albo mini me. i wlasnie, wydaje mi sie ze koszta mini me + remont wyjda mniejsze niz swap + remont, chyba ze sie myle?
BlackCoupe
21-12-10, 18:32
hmm w sumie to chyba mini wyjdzie taniej bo bierzesz tylko głowice i parę gratów a tak bierzesz cały silnik... ale mysle ze jak maasz do remontu ten obecny to lepiej zrobic na cycus glancus mocniejszy silnik
greatstar2010
28-12-10, 02:31
Pozwolicie że zadam pytanie w tym temacie żeby nie zakładać kolejnego o tym samym.
Mam silnik D15B7, mechanikiem nie jestem ale moim zdaniem jest zdrowy i idzie jak żyleta.
Brakuje mi mocy i mam trzy opcje.
1) mini-me - koszt całego osprzętu to ok 2000zł
2) swap na D16Z6 - koszt silnika z osprzętem ok 2500zł
3) swap na B16A2 - koszt silnika z osprzętem ok 5000zł
Ile czasu zajmie mini-me a ile swap ? ile pieniedzy wydam na montaż ?
Możecie polecic mi kogoś kto zajmuje się sprzedażą tych silników i nie wepcha mi shitu ?
Czy do D16Z6 podpasuje moja seryjna skrzynia ? Czy przy swapie musze wymieniac zegary ?
kooondzikkk
28-12-10, 10:50
Ja osobiście polecam użytkownika Cairo, kilka osób z okolic kupiło od niego silniki , swapy hamulców itp itd i wszyscy są bardzo zadowoleni.
Ile czasu zajmie mini-me a ile swap ? ile pieniedzy wydam na montaż ?
Możecie polecic mi kogoś kto zajmuje się sprzedażą tych silników i nie wepcha mi shitu ?
Czy do D16Z6 podpasuje moja seryjna skrzynia ? Czy przy swapie musze wymieniac zegary ?
mini me zajmuje wiecej czasu niz swap przy zalozeniu ze kupujesz silnik, jest zdrowy i odrazu go wkladasz. Jak tak to z 3 godziny sumiennej pracy.
mini me wiecej pracy wiec wieksze koszta.
tak podpasuje skrzynia z d15b7 ale szalu nie robi w tym silniku. Sprzedaj ja i kup najkrotsza.
zegary zostaja te same.
skrzynię wystarczy że kupisz od b2.. ma te same przełożenia co skrzynia z Z6..
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.