PDA

Zobacz pełną wersję : Gwint czy sprężyny + amorki



Wojtec12345678
13-12-10, 23:54
Witam,wiem że o gwintach i sprężynach było wałkowane już sporo,ale zastanawiam się nad zmianą zawieszenia w aucie na lato...

Chciałbym coś dobrego i zastawia mnie jedno, czy lepiej kupic np sprężyny Weitec plus amortyzatory Koni Sport czy jakiś lepszy gwint powiedzmy za 2500 zł

W sumie cena sprężyn Weitec plus amortyzatorów Koni Sport byłaby podobna do takiego gwintu ala mam dylemat,i prosze o wszelkie rady i sugestie...

Wiem że w gwintach jest tak że jeśli się obnizy auto na maxa to zrobi się miękkie jak galareta,czy w tych za 2 klocki też tak jest?nie szukam komfortu w aucie,ma się dobrze prowadzić...

Moja pierwsza myśl to sprężyny Weitec plus amortyzatory Koni Sport bo mogę powiedzmy pokusić się o amorki z regulacja twardości gdzie w gwincie za 2500 wątpię że coś takiego bym znalazł...

Civic EJ2 1995r Coupe

Karot
14-12-10, 00:37
Wiem że w gwintach jest tak że jeśli się obnizy auto na maxa to zrobi się miękkie jak galareta,czy w tych za 2 klocki też tak jest?nie szukam komfortu w aucie,ma się dobrze prowadzić...
Civic EJ2 1995r Coupe

Co Ty palisz...
Co odpowiada za twardosc zawieszenia?Sprezyna....Wiec jak ja skrecasz to logicznie jest twardsza...
Ja mam Raceland i przy -60/-60 jest dosc twardo.
Samo zawieszenie nie poprawi prowadzenia.To ukladanka jest:p

spychu
14-12-10, 10:20
Nie ma się co oszukiwać, że za 2.5k to nie będzie dobry gwint. Będą to podstawowe markowe modele.

Jak chcesz dobry gwint to trzeba położyć 3.5-4k. Tyle kosztuje czy to KW V2, Koni, BC N+, Tein SS.

Jak chcesz wydać nie więcej niż 2.5k to ja bym się w gwint nie pakował, chyba, że zależy Ci tylko i wyłącznie na możliwości kręcenia gwintem w celu dowolnego obniżenia auta.
Ja jako posiadacz Koni Sporta + Weitecka polecam Ci takie rozwiązanie, bo jak dla mnie jest dużo lepsze niż jakieś podstawowe gwinty bez regulacji.

Wg mnie z Koni czy to z Weiteckiem czy też np. z HRem będziesz dużo bardziej zadowolony niż z podstawowego gwintu. Koni to naprawdę fajny amor, który w połączeniu z dość twardą sprężyną jaką jest Weitec czy HR i dodatkową regulacją tłumienia daje dobrze działający twardy zawias i jak dla mnie nieporównywalnie lepszy niż Tein Baisic czy KW V1.

Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czym bardziej Ci zależy, na kręceniu gwintem czy możliwości regulacji tłumienia.

Wojtec12345678
14-12-10, 16:14
Samo zawieszenie nie poprawi prowadzenia.To ukladanka jest


Wiem ale od czegoś trzeba zacząć...tym bardziej że moje autko juz jest obnizone ale nie tak jakbym chciał,i amorki wymagają wymiany.


Co Ty palisz...
Co odpowiada za twardosc zawieszenia?Sprezyna....Wiec jak ja skrecasz to logicznie jest twardsza...


Sporo czytałem o gwintach za powiedzmy 1k i wiele osób twierdzi że im niżej tym auto jest miękksze im wyżej tym twardsze bo spężyna jest ściśnięta,sam o tym piszesz więc skąd ta spina? A co za tym idzie to im auto niżej tym miękksze tym gorzej się prowadzi,a przy moich 17' felach będą trzeć o błotniki, Mniejsza z tym,prosiłem o jakieś sugestie :)



Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czym bardziej Ci zależy, na kręceniu gwintem czy możliwości regulacji tłumienia.

Gwint miałby byc tylko po to aby np podnieść ją zimą bo teraz mam spychacz :D

Ale myślę że wolę regulację tłumienia niż regulację wysokości,zestaw ma byc lepszy,jeśli za tą cenę bedzie lepszy gwint to wezme gwint,jeśli sprężyny + amorki to biorę tą drugą opcje,jeśli chodzi o obniżenie to zawsze można kupić sprężyny -60 bądź amorki od koni z regulacją tłumienia i regulacją wysokości ale nie gwintem tylko talerzykami,tylko hmmmm będzie już trochę kosztował?

kivik
14-12-10, 17:06
Co Ty palisz...
.....Sprezyna....Wiec jak ja skrecasz to logicznie jest twardsza...

Raczej unikałbym kategorycznych stwierdzeń jak sie do końca nie wie.....
Jak sprężyna ma charakterystykę liniową, a wiele dobrych gwintów taką ma to Twoja "logika" nie działa.
Wtedy bez względu na to ile jest wstępnie ściśnięta to, żeby ją ścisnąć o kolejny mm potrzeba zawsze tyle samo kg. Pomijam jakiś skrajny przypadek jak jest ściśnięta maksymalnie.

spychu
14-12-10, 22:57
Wojtec ale przecież wymienione przez Ciebie w pierwszym poście Koni Sporty mają frezy do regulacji wysokości więc nie wiem nad czym się zastanawiasz. Z dobrym springiem wyjdzie właśnie w okolicach 2.5k i będzie dużo lepsze niż podstawowy jakiś markowy gwint.

Wojtec12345678
15-12-10, 00:35
Wojtec ale przecież wymienione przez Ciebie w pierwszym poście Koni Sporty mają frezy do regulacji wysokości więc nie wiem nad czym się zastanawiasz.

Zastanawiam się, i mam obawy bo auto kupiłem juz obniżone i było to zrobione hmmm powiedzmy nie po mojemu i nie chce kupić jakiegoś babola

Tak wiem że mają frezy,a co gdyby miały jeszcze oprócz tych frezów regulacje tłumienia? Cena mocno idzie w górę?

2 pytanka:
I co ile cm jest 1 frez?
I czy przy Twoim obniżeniu bo widze że opona lekko chowa się w nadkole,i przy maksymalnym skręcie kół i wjechaniu w dziure koło nie uderza w błotnik?

Gorliś
15-12-10, 01:22
Wojtec, koni sport maja frezy do regulacji i regulacje sily odbicia.
Na przednich amortyzatorach do Vgena sa dwa frezy: seria i -30mm
Na tylnych 3 frezy: +20mm, seria, -20mm

spychu
15-12-10, 08:31
Zastanawiam się, i mam obawy bo auto kupiłem juz obniżone i było to zrobione hmmm powiedzmy nie po mojemu i nie chce kupić jakiegoś babola

Tak wiem że mają frezy,a co gdyby miały jeszcze oprócz tych frezów regulacje tłumienia? Cena mocno idzie w górę?

2 pytanka:
I co ile cm jest 1 frez?
I czy przy Twoim obniżeniu bo widze że opona lekko chowa się w nadkole,i przy maksymalnym skręcie kół i wjechaniu w dziure koło nie uderza w błotnik?
Cena się nie zmienia bo regulacja tłumienia w koni sport to standard.

Frezy tak jak napisał Gorliś.

U mnie przy skręconych kołach jak wjadę w dziurę czy jak jadą nie wiem np. 4 osoby, nigdy nic nie obtarło

Wojtec12345678
15-12-10, 15:50
Wojtec, koni sport maja frezy do regulacji i regulacje sily odbicia.
Na przednich amortyzatorach do Vgena sa dwa frezy: seria i -30mm
Na tylnych 3 frezy: +20mm, seria, -20mm

Czyli jeżeli kupię powiedzmy Weitec -35 i na frezach ustawię -30 to ogółem będzie -65?

chudypiter
15-12-10, 16:22
Czyli jeżeli kupię powiedzmy Weitec -35 i na frezach ustawię -30 to ogółem będzie -65?

Zgadza się;)

Wojtec12345678
15-12-10, 21:55
To gitara :)

A czy jest różnica w twardości sprężyn między -40 a -60 ?

TougeRicer
15-12-10, 22:46
To gitara :)

A czy jest różnica w twardości sprężyn między -40 a -60 ?

zależy co to za spring/ jaki producent. im krótsza sprężyna tym krótszy skok, tym samym twardziej... ale mozesz kupic -40 która jest twardsza niż jakaś -60....

Wojtec12345678
16-12-10, 15:06
zależy co to za spring/ jaki producent.

Mowa o Weitec'ach

A jak wygląda sprawa regulacji siły tłumienia w koni sport,chodzi mi o to czy moge to robić sam na podwórku?
I czy jest jakaś skala na amorku gdzie widać jaka jest ustawiona siła tłumienia? wiecie... aby na każdym kole było tyle samo heh :)

And84
16-12-10, 22:18
Tak samemu regulujesz pokrętłem które dostajesz wraz z amorami , regulacja jest płynna nie skokami .
Ja zazwyczaj mam na miękko skręcone a jak latam gdzieś to na max twardo skręcam :D
http://www.tuning.xcar.com.pl/images/stories/yelreg.gif

Wojtec12345678
16-12-10, 22:37
Dobrze widzę na rysunkach?
Robi się to z pod maski? Tam gdzie wystają amorki?

Skąd wiesz jak ustawić każde koło,żeby każde było tak samo twarde?:) jest jakaś skala czy cos ?:)
I jaki jest zakres regulacji ? Chodź wątpię że da się to jakoś opisać :)

Gorliś
17-12-10, 00:10
Skala to chyba 2 i pol obrotu. Podzialki zadnej nie ma, musisz pamietaj ile skreciles z kazdej strony.
W koni sport regulacja jest na samochodzie tak jak mowisz - otwierasz maske i regulujesz.

Wojtec12345678
18-12-10, 20:01
Narazie to wszystko co chciałem wiedzieć,dziękuje za wszystkie info :)

TougeRicer
18-12-10, 20:48
masz obrót do 720 stopni, kręcisz, se ustawiasz..

Wojtec12345678
20-12-10, 00:12
Ok, a myslicie co lepiej kupić :)

Spring -40 i postawić ją na najniższych frezach czy -60 i frezy w defaultowym położeniu :)

spychu
20-12-10, 09:39
Na springu -35/40 z najnizszymi frezami bedzie tak jak u mnie w temacie, na 60 z seryjnymi frezami tez powinno byc niemal identycznie, moze odrobine wyzej.

Wojtec12345678
20-12-10, 22:33
Na springu -35/40 z najnizszymi frezami bedzie tak jak u mnie w temacie, na 60 z seryjnymi frezami tez powinno byc niemal identycznie, moze odrobine wyzej.

Tyle że ja mam 17' 205/40 fele i czy przy takim obniżenieu czyli -70 nie będzie trzeć koło o błotnik? Już to przerabiałem :/

Tu masz fotke jak wygląda moja Hania na springach -40

http://wojtec12345678.wrzuta.pl/obraz/039A2Y7DASV/dsc00333

Ciutek nisko nie uważasz? Mysle że -60 jest co?
Czy Amorki od lowtec'a maja niżej frezy?

spychu
21-12-10, 15:11
Myślę, że na 100% nie ma -60 tylko duże koło potęguje "niby glebę" bo szczelniej wypełnia nadkole.

Tak czy siak, zawsze możesz dać koni na seryjne frezy i mieć tylko obniżenie tyle ile dają sprężyny.

Wojtec12345678
21-12-10, 22:35
Kumpel ma też hanie na -40 ale na felach 16' ale ma większy profil 55 i u niego stoi wyżej,myslisz że na pewno nie ma -60? Na zimówkach teraz jest podobnie,bo -40 to też na 100% nie jest

spychu
21-12-10, 22:38
Podaj rozmiar opony letniej i zimowej :) tak będzie najprościej.

Wojtec12345678
21-12-10, 23:24
Podaj rozmiar opony letniej i zimowej :) tak będzie najprościej.

Felgi 17' Przód Continental 205/40
Tył Toyo 215/45

Zimówek nie pamiętam ale jak zakładałem je na zimę to postawiłem zimówkę obok letniej i była naprawde niewielka różnica, 1-2 cm

And84
22-12-10, 17:02
Wojtec12345678 foty zapodam tutaj ... czyli Eibach pro kit + Koni sport na najniższym rowku koła zimówki 13'' \ 70
http://i290.photobucket.com/albums/ll258/Rippol/th_KONISportEibachproKitCivicEG.jpg (http://i290.photobucket.com/albums/ll258/Rippol/KONISportEibachproKitCivicEG.jpg) http://i290.photobucket.com/albums/ll258/Rippol/th_KONISportEibachproKitCivicEG-1.jpg (http://i290.photobucket.com/albums/ll258/Rippol/KONISportEibachproKitCivicEG-1.jpg)

Wojtec12345678
22-12-10, 22:30
Czyli to jest - 65 tak?


Myślę, że na 100% nie ma -60 tylko duże koło potęguje "niby glebę"
Mój stoi tak samo na zimówkach więc na pewno mam -60,jutro postaram się wrzucić fotke :)

Wojtec12345678
23-12-10, 13:13
O to fotki na oponkach 175/65/R14 :

http://c13.wrzuta.pl/wm1647/c95ef43100047a2e4d133cda/20101223038? (http://wojtec12345678.wrzuta.pl/obraz/0BzvgMcsBBH/20101223038) http://c10.wrzuta.pl/wm7154/9c0d8ed7002cba9b4d133cdb/20101223039? (http://wojtec12345678.wrzuta.pl/obraz/0A5YbUQIotf/20101223039) http://c10.wrzuta.pl/wm16993/9aa046ab0002ef9c4d133cdc/20101223040? (http://wojtec12345678.wrzuta.pl/obraz/7QS1nyYjzdX/20101223040) http://c11.wrzuta.pl/wm8019/aa87731e001afd824d133cde/20101223041? (http://wojtec12345678.wrzuta.pl/obraz/69TmBHL7xZP/20101223041)

Fakt koło jest o cal większe a i tak stoi tak samo jak u kolego wyżej...dodam że na zimę wsadziłem gumy usztywniające między zwoje i podniósł sie o 1,5 cm więc Spychu nadal uważasz że nie ma -60?

spychu
24-12-10, 14:14
Tak nadal uważam, że nie ma -60mm a to dlatego, że zobacz jak wygląda moje 195/50R15 przy -65mm i teraz tak.

195/50R15 to koło o średnicy 576mm

Twoje zimowe 175/65R14 to średnica 583mm
205/40R17 to średnica 596mm
215/45R17 to średnica 625mm

Teraz wiesz o co mi chodziło mówiąc, że Twoje koła szczelniej wypełniają nadkola przez co potęguje się efekt gleby ?

Gdybym Twoje 17-tki założył do siebie do auta to bym z miejsca nie ruszył przy moich -65mm bo auto by się położyło nadkolami na Twoich kołach :)

Wojtec12345678
24-12-10, 22:32
Ok kumam o co Ci chodzi,teraz mój argument :)
Moje koło ma średnicę 583mm jeżeli dobrze obliczyłem to średnica kół kolegi And84 13'' \ 70 ma średnicę 575 mm więc dlaczego stoją tak samo skoro on ma -65 a ja wg Ciebie nie?

Pamiętaj że w aucie na zimę są teraz gumy między zwojami które go podnisły o 1,5 cm więc po wyjęciu ich autko opadnie o 1,5 cm i ta różnica 8 mm między moimi oponkami i And84'a się zniweluje czyż nie? Bądź co bądź auto opadnie o 1,5 cm to już sporo

P.s. fotka na 17' jest bez gum fotka na zimówkach jest z gumami

I jeszcze jedna sprawa,jeżeli moje koła róznią sie tylko 7 milimetrami od twoich to pamiętaj że w nadkolu róznica to tylko 3,5 mm
Małe wyjaśnienie o co mi chodzi...całe koło to różnica 7mm ale tak jak piszemy CAŁE,ale koło przecież przykręca się srubami które są na jego środku więc róznica w wielkości dzieli się na górę i dól po 3,5 mm czyli auto będzie stało wyżej o 3,5 mm i będzie mniej miejsca między nadkolem o 3,5 mm nie wiem czy wiesz o co mi chodzi :)

Wojtec12345678
21-03-11, 21:18
Odnowie swój temat :)

Plany się troche zmieniły,mianowicie springi weitec w planach nadal są ale koni sport chyba odejdzie w marzenia ze względu na cęnę :(
Więc mam prośbę,czy możecie polecić jakieś dobre amorki w nie tak zaporowej cenie jak koni sport?
Tzn bez frezów bo auto będzię jeździło na stałe na -40 mm i bez możliwości regulacji siły tłumienia...
Może jakieś inne ze stajni Koni? Koni STR.T/Special ?
Specjal ma regulację więc co powiecie o STR.T?
Czytałem też sporo dobrego o KYB ULTRA SR

sivy
21-03-11, 21:37
KYB ULTRA SR
to bedzie dopbre

Wojtec12345678
21-03-11, 21:39
Gdzie kupić/szukać ? sklepu internetowego znaleźć nie mogę :( o allegro nie wsponę

sivy
21-03-11, 22:04
PW

Wojtec12345678
22-03-11, 19:28
To ja skożystam z tematu :)

Latem zamierzam wymienić springi i amorki...myślę właśnie nad weitec :)
Tylko mam pewne obawy ponieważ chcę kupić -60/-60 a moja felga z oponą to 205/45/16

Ma być to weitec ze względu na twardość sprężyny...i czy przy tej oponie nie będzie chaczyło koło o błotnik jeśli będą skręcone koła i np wjadę w dziurę lub nierówność ? Et felgi to 40...a amorki mają być Koni Specjal lub KYB ULTRA SR

Budziniak
22-03-11, 19:39
http://img707.imageshack.us/f/img028v.jpg/ masz tu fotkę mojego auta na takich sprężynach z kołami 14 cali. jak myslisz wejdą tam 16 ?!
:)
ps. na fotce widać nadnaturalny negatyw...w realu jest trochę mniejszy :D :D

sivy
22-03-11, 19:42
ja myśle ze i 17" z dopowiednim Et wejdzie

Budziniak
22-03-11, 19:45
17 w Civic-u !!! Kurde chciałbym to w realu zobaczyć plus do tego konkret gleba z przodu

Wojtec12345678
22-03-11, 19:52
17 w Civic-u !!! Kurde chciałbym to w realu zobaczyć plus do tego konkret gleba z przodu
Prosze :)
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?88669-EJ2-Coupe-D15B7&highlight=ej2+d15b7
ze springami -40 :)

P.s. na tych 14 jaką masz gume?

sivy
22-03-11, 19:54
a nie pamietasz tieestowozu? :D

Wojtec12345678
22-03-11, 19:57
a nie pamietasz tieestowozu? :D
Noo i co z nim?:)
http://s1.postimage.org/73ldveypw/DSC05277.jpg
to jest -60 na 16 ?
(ZDJĘCIE ZAPOŻYCZONE Z TEMATU H22/B18c Turbo by Tieesto)

ja myśle ze i 17" z dopowiednim Et wejdzie

Wejść wejdzie tylko co z obcieraniem w tych moich 16?

sivy
22-03-11, 20:28
tieesto miał 17" :D

Wojtec12345678
22-03-11, 20:33
Na jakim obniżeniu?
W jego temacie jest 350 podstron :D pamiętasz może gdzie są fotki?
Jak kupiłem autko to stało na 17' ze springami -60 tyle że były gumy między zwojami i było -50mm a że lewą stronę mam 2cm niżej to z lewej było -70 :D
http://c3.wrzuta.pl/wm14201/567398d5001fa23f4c09711e/c10780476_2 (http://wojtec12345678.wrzuta.pl/obraz/5t3eUNJRZ8F/c10780476_2)http://c4.wrzuta.pl/wm9481/6e280ad8001d42cd4bed7ec3/c10780476_4 (http://wojtec12345678.wrzuta.pl/obraz/3coOGu2C9pP/c10780476_4)

Dało się jeździć ale springi były twarde jak ... :)

sivy
22-03-11, 22:31
jak sie nie myle przód 60 tył 40

Wojtec12345678
31-03-11, 00:44
Więc jak widać po tiestowozie da się tak jeździć

Wojtec12345678
16-04-11, 02:26
Które amory nadają się do springów -60/-60 ??
Kwota jaką będe dysponował na amorki to ok 1300 zł prosiłbym o jakieś propozycje :)

Timo-hg
16-04-11, 07:10
Podziwiam Cię za jazdę na -60, sam mam tyle z przodu, ale zdecydowałem się na eibach pro kit + 4 x AGX - koszt sprężyn 510zł z wysyłką, amortyzatory wyrwałem za 1120zł z dowozem do domu. Mam dość robienia za pług śnieżny zimą już ;)
Kayaby Ci niestety nie polecam, ponieważ są one do max -30 z tego co pisze producent, a Ty przewyższasz normy jednokrotnie ;)

Wojtec12345678
16-04-11, 13:56
Pytałem się producenta AGX co do obniżenia to odpisali mi że od -30 do -45 na najwyższym stopniu tłumienia...

Aktualnie mam -40,ale jeździłem zeszły sezon na -60 i prawdopodobnie do tego wrócę...dlatego pytam jakie amory podejdą do -60

spychu
18-04-11, 17:52
Koni Sport, Bilstein B8

Wojtec12345678
19-04-11, 14:31
Bilstein B8

Jest jakiś sklep internetowy ? czy trzeba zamawiać gdzieś z forumka jak agx'y?

spychu
21-04-11, 01:18
www.bilstein.pl ale po necie poszperać nie zaszkodzi.