Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Koni str.t vs. Weitec Kayaba AGX do civic 6gen. 4d sedan



chudypiter
12-12-10, 18:35
Witam,
Planuję zmianę w zawieszeniu. Celuję w dwa zestawy: Koni str.t lub Weitec 35mm oraz Kayaba AGX. Oprócz dobrego prowadzenia musi spełniać jeszcze jedno ważne zadanie: stać klinem, przód ma być niżej niż tył. Jakieś doświadczenie może macie, szczególnie w sprężynach w sedanie?
Pozdro

And84
12-12-10, 19:37
Z tych dwóch zestawów brał bym Weitec\AGX przód bedzie niżej .

chudypiter
12-12-10, 19:51
To mój cichy faworyt;) Masz jakieś doświadczenie z weitec ?

spychu
12-12-10, 20:27
Tak mamy :)

Ja mam u siebie Weitecka z amorem Koni Sport i jest jak dla mnie świetnie. Rozkręcone na max miękko mimo tego, że jest twarde to wybiera dość ładnie nierówności, rzeźnia jest tylko na poprzecznych nierównościach czy łączeniach asfaltu ale to standard w każdym twardym zawiasie.

Połączenie Wieteck'a z AGXem będzie dużo dużo droższe niż Koni Str.t. Co nie zmienia faktu, że koni strt to dla mnie dość słaby zawias po tym jak miałem okazję jeździć i porównać chociażby do Koni 1130 czy mojego Weitecka z Koni. Seryjny spring w koni jest mocno kanapowy i to chyba największa wada tych zawiasów.

Jak dla mnie Weitec'a plus AGX'a, który posiada regulacje tłumienia nie ma absolutnie co porównywać do koni strt

Stanie auta klinem, po co chcesz tak zrobić ?

chudypiter
12-12-10, 21:06
Tak mamy :)



Stanie auta klinem, po co chcesz tak zrobić ?
Bo to jedna z niewielu rzeczy, która mi poprawia humor, kiedy wychodząc rano z domu widzę moją cvc w klinie ( aktualnie mam na przodzie sprężyny H&R ) Nie ma nic gorszego, jak auto wyglądające jak motorówka na pełnym gazie ;)

spychu
12-12-10, 22:15
Dla mnie leżący przód i piejący tył wygląda dość śmiesznie ale są gusta i gusta :)

Uważasz, że spreżyny Weiteck'a zapewnią Ci tego klina ? Niestety mylisz się, sprężyny te przód obniżają nieznacznie niżej niż tył i na całe szczęście na tych springach nie będzie śmiesznego klina :)

Auto równo obniżone na markowym twardym zawiasie nie jest żadną motorówką na pełnym gazie.

chudypiter
12-12-10, 22:19
Ok to może inaczej: czytałem na honda-tech, jak ludzie zakładali koni str.t, ale do 8 gen np sedana, i tył był wyraźnie niżej niż przód. Nie chce jakiegoś "mega klina" Musi być różnica np 1 cm pomiędzy przodem, a tyłem.

Tak jest teraz. Na nowym setupie, chcę aby było niżej.
http://picasaweb.google.com/Piotrurb/AlbumBezTytuU#5549908956536336354

spychu
12-12-10, 22:45
Nie będzie niżej.

AGX gniazda sprężyn ma w miejscach jak seryjny amor a Weitec -35 więcej Ci nie obniży. Jedyna opcja to Koni Sport z frezami i regulacją tłumienia + spring obniżający
Ja mam dokładnie taki setup (koni sport + weitec) i obniżenie na najniższych frezach możesz zobaczyć u mnie w temacie :)

chudypiter
12-12-10, 22:50
Dodam, że z tyłu mam seryjną sprężynę, na przodzie h&R od angola - 35 mm ( jest o 0.75 zwoja więcej niż w H&R - 35 mm do ej9) Napewno nie będzie niżej ??

spychu
12-12-10, 22:55
http://img530.imageshack.us/img530/3346/obraz082wx.th.jpg (http://img530.imageshack.us/i/obraz082wx.jpg/)

Tak wyglądał Weitec bez żadnych dodatków chwile po założeniu. Tył po ułożeniu poszedł jeszcze minimalnie w dół, obniżenie przodu praktycznie się nie zmieniło.

chudypiter
12-12-10, 23:00
Dla mnie jest kozacko;) fele 15, opony 195/50?

spychu
12-12-10, 23:03
Tak 195/50 R15.

Kozacko to nie było, piało jak koza patrząc na to co jest teraz :)

Jeśli chodzi o estetykę to równiej i więcej niż deklarowane 35mm obniża Eibach ale też jest dość miękki w porównaniu do Weiteca.

chudypiter
12-12-10, 23:07
Warszawskie poligony nie pozwalają na szaleństwa z zawieszeniem ( poza tym w którymś z postów czytałem, że nie uwzględnią gwarancji jak dopatrzą się dobitego amora przez najniższy frez, i niższą sprężynę )
Dlatego nie chcę Eibach:D

spychu
12-12-10, 23:11
A łódzkie to niby pozwalają ? :D Przy większej glebie wszędzie trzeba uważać i tyle.

Tak nie uznają gwarancji też o tym pisałem, jak amor dobije do końca bo wygina się jakaś blaszka w jego wnętrzu, która świadczy o tym, że nastąpiło maksymalne dobicie. Nie zmienia to absolutnie faktu, że nawet na najniższych frezach ze sprężyna obniżającą przy dobrze dobranych odbojach takie maksymalne dobicie jest niemożliwe.

And84
13-12-10, 07:25
No moim zdaniem na Weitecu przód będzie minimalnie niżej bynajmniej tak jest w hb a co do koni str to trochę śmigałem i jak dla mnie nie jest zbyt twardy .
Ja u siebie mam Eibacha + Koni Sport i pracuje wszystko ok nie ma mowy o jakichkolwiek dobiciach nawet na najmiększym ustawieniu amora co prawda Weitec twardszy .

karas
13-12-10, 09:08
mi siadło na koni strt tak:
http://images38.fotosik.pl/153/aadaad2b300626b9m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=aadaad2b300626b9)

http://images39.fotosik.pl/40/6451d376ed77191dm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6451d376ed77191d)

kielu
13-12-10, 10:34
Podepne się pod temat,z tym że ja chce podnieść przód.
Aktualnie mam AGX+eibach i zrobiło się dla mnie za nisko po wsadzeniua h22pod maske.
Tak patrze na fote spycha na tych weitecach i sie zastanawiam czy mi nie pomogą :)
Myślałem,że weitec sie zaczyna od -40,ale skoro jest -35 i spring jest twardszy od eibacha to może nie siądze tak nisko :confused: Ratuje mnie nawet 1 centymetr różnicy,jak myślicie da coś taka zmiana ?

Teraz jest tak
http://img638.imageshack.us/img638/1952/301020101175.th.jpg (http://img638.imageshack.us/i/301020101175.jpg/)

chudypiter
13-12-10, 18:49
Da taka zmiana napewno, Eibach zawsze w 6 gen obniża o wiele więcej, niż deklarowane -35 mm.

And84
13-12-10, 19:02
Albo na H&R :D

rutkose
13-12-10, 19:27
Ale dziwi mnie jedna rzecz - czyżby weitec nie robił sprężyn -60/-40 do 6 gena?? Ja mam takie u siebie w 5 genie i jest ten "klin"

chudypiter
13-12-10, 20:39
Ale - 60 to już za dużo ;)

spychu
13-12-10, 21:16
Ale dziwi mnie jedna rzecz - czyżby weitec nie robił sprężyn -60/-40 do 6 gena?? Ja mam takie u siebie w 5 genie i jest ten "klin"
Ziom

Do 5gena były dedykowane -60/60, -60/40, -40/40

Do 6gena tylko i wyłącznie -35/35 :)

A to, że są zamienne między sobą to już inna bajka, ale Weitecki od 5gena z tego co mi wiadomo mają deko mniejszą twardość niż te od 6gena.

lozek
13-12-10, 21:23
Ziom

Do 5gena były dedykowane -60/60, -60/40, -40/40

Do 6gena tylko i wyłącznie -35/35 :)

A to, że są zamienne między sobą to już inna bajka, ale Weitecki od 5gena z tego co mi wiadomo mają deko mniejszą twardość niż te od 6gena.

i w 5gen tylne sprężyny są kapkę krótsze więc tył siądzie bardziej :)

Witoszcz
13-12-10, 21:31
Mam pytanie trochę nie związaną z tym problemem ale, mam org amor i jakąś sprężynę obniżającą od 5 gen na tyle oczywiście i przy obciążeniu na tyle dobija, i teraz pytanko czy to wina tej sprężyny czy amorka czy to i to ??

spychu
13-12-10, 21:47
Seryjny amor przede wszystkim, "jakaś sprężyna obniżająca od 5gen" zapewne też :)

Witoszcz
13-12-10, 21:49
tak tez myślałem :) a co lepiej najpierw wymienić ??

spychu
13-12-10, 21:50
Jedno i drugie :D

Witoszcz
13-12-10, 21:58
Wielkie dzięki :) za pomoc oczekiwałem właśnie takiej odpowiedzi .

Duhon86
19-12-10, 21:49
Ze swojej strony dodam, ze AGX + Eibach= poezja w VI gen.
I rzeczywiście obniża więcej niż normalnie pisze, u mnie siadło jakieś 4,5-5 cm, choc to z czasem zanim się ułożyło :)