Zobacz pełną wersję : filtr LPG
witam ,szczegolnie zorientowanych w tematyce LPG:)
kilka pytan
1. gdzie znajduje sie w ukladzie filtr LPG ?
2. jaki koszt takiego filtra?
3. jak go wymienic ?
4. gdzie go dostac?
5. czy duzo z tym wszystkim roboty?
pozdrawiam, licze na konkretna pomoc:)
po pierwsze nie ten dział, po drugie oświeć jaka masz instalacje.
damian7444
12-12-10, 09:28
jaka masz instalacjie ???
filtr jakiej fazy? lotnej?
eh.. widac nie za bardzo jestem obeznany.. nie mam pojecia jaka to instalacja:)
a gdzie to sprawdzic ? czym to sie rozni ? moze w papierach od gazu cos znajde ?
zrob zdjecie co masz pod maska (najlepiej zeby bylo instalacje widac ofc)
damian7444
13-12-10, 06:28
jaki masz silnik a wcie? bo sa instalacjie, jednopunktowe, wielopunktowe, i sekwencja. jak masz z tych pierwszych to masz jeden filterek a jak masz sekwence to masz 2 filterki
mam d15b2, z tego co sie orientuje to chyba tylko jednopunktowa podchodzi ?
to filterek może być przy elektrozaworze, są różne więc najlepiej mieć na wzór
fajmie brzmi, ciekawe co to :D
nie mam pojecia co to elektrozawor:)
niestety czytnik od aparatu mi sie zrabal i niemam jak zgrac zdjecia :/
podążaj od parownika po przewodzie aż znajdziesz miejsce na takie coś http://img139.imageshack.us/img139/1977/filtrlovato.jpg :cool:
elektrozawór http://www.rjs07.pl/UserFiles/Image/urzadzenia/6.JPG
Weź idź lepiej do gazownika niech Ci wymieni, przy okazji zobaczysz gdzie to jest i jak to zrobić, raz zainwestujesz 50 na wymiane a potem już sam sobie to ogarniesz za 4 - 8 pln za filterek fazy ciekłej. Stary filterek weź sobie w kieszeń i od razu zamówisz sobie w najbliższym sklepie motoryzacyjnym albo na allegro, do wyboru do koloru.
Pozdro
filtr gazu koszt 10zł plus 10zł wymiana jak to jest zwykla instalacja
po pierwsze nie ten dział, po drugie oświeć jaka masz instalacje.
wydaje mi się że to chyba dział porad dotyczących zasilaniem LPG więc nie widzę w czym jest problem???
ja to mialem napisane w innym dziale, dlatego ten post;) pozdro
chyba że takie buty pzdr :o
demonobiker
26-12-10, 19:01
ja mma troche inne pytanie gazownik moj powiedzial ze wymiania sie tylko filtr fazy lotnej tego drugiego przy elektrozaworze nie trzeba co mnie zszokowało czy faktycznie tak jest? chcialem wymienic sam ten filtr ale mam pytanie czy musze zakrecic jakis zawór przy butli czy cos by po odkreceniu filtrów gaz nie uciekał?wiem ze pytanie lamerskie ale istotne dla mnie
tak, musisz zakręcic zawóor w butli inaczej możesz sobie ręce po odmrarzać gazem a druga sprawa litr kosztuje teraz 2,50zł wiec po co go tracić na próżno
demonobiker
30-12-10, 04:05
pytałem bo nie widziałem czy gaz jest stale w przewodzie pod cisnieniem czy dopiero w momencie gdy auto zaczyna pracowac na gazie
Zakręcenie butli nic nie da tam jest elektrozawór który się otwiera dopiero przed przełączeniem na gaz, więc przy zgaszonym silniku butla jest zamknięta a przy wymianie filtrów z układu (od butli do elektrozaworu) gaz i tak wyleci. Można ewentualnie zakręcić zawór i go wypalić.
A co do wymiany filtra fazy ciekłej to gazownikowi chodziło pewnie o to że wymienia się go rzadziej niż fazy lotnej ale nie że wcale. A biorąc pod uwagę jego koszt około 4-6zł to lepiej wymieniać dwa za każdym razem.
Zakręcenie butli nic nie da tam jest elektrozawór który się otwiera dopiero przed przełączeniem na gaz, więc przy zgaszonym silniku butla jest zamknięta a przy wymianie filtrów z układu (od butli do elektrozaworu) gaz i tak wyleci. Można ewentualnie zakręcić zawór i go wypalić.
o to mi włąśnie chodziło
ja u siebie jak wiem że mam do wymiany filtr/pracę przy lpg, pod pracą odłączam przewód od elektrozawaoru w butli, w jeździe przełączam na lpg, wypali się i wtedy na spokojnie można wymieniać bez ciśnień ;p
Metalizator
31-12-10, 18:38
Ja robiłem podobnie jak przyszło do wymiany filterka, zakręcałem zawór w butli i zapalałem samochód. Po kilku chwilach sam przełączał się na benzynę to znaczyło że gaz już się wypalił i wtedy przystępowałem do rozkręcania reduktora;)
Pytanko, czy któryś z zaznaczonych elementów to filtr gazu? raczej nie ale pytam, bo nie mogę go dojrzeć pod maską. instalacja 1 gen. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa4d1215840583e4.html
w 1gen gazu filtr będzie podobny do tego http://www.autogaz-alex.pl/site_media/cms_page_media/4/Zaworgazowy.JPG
popatrz jak idzie rurka miedziana od butli do reduktora, gdzieś po drodze filtr znajdziesz.
Dobra znalazłem, teraz wystarczy zakręcić butlę "wyjeździć" gaz odpiąć przewody z elektrozaworu i odkręcić tą śrubę (czerwona strzałka) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5e76585b8ba7f47d.html żeby dostać się do filtra, tak?
a muszę koniecznie odpinać elektrozawór? strasznie ciężki dostęp mam. coś sie stanie jak nie odepnę?
nie trzeba, wystarczy zakręcić butle i wypalić to co w przewodzie.
ok tak zrobię, a powiedz mi skąd 666 w twoim nicku, jesteś wyznawcą szatana?
Ok wymieniłem akurat jak mi się gaz skończył więc nic nie musiałem zakręcać. Tyle że nie dostałem identycznego filtra w sklepie, miałem taki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/888d207efa0df9cc.html całkowicie zakryty z wierzchu z takim dzióbkiem (czerwona strzałka) mam wrażenie po to aby pokrywa obudowy filtra mogła go dociskać. A kupiłem filtr z małym otworkiem w miejscu tego dzióbka i martwię się, że filtr może mieć małe luzy. Co o tym myślicie? I drugie pytanko, czy jeśli nie wybrałem wszystkich opiłków to bardzo źle? w środku nie mam magnesiku. Mogą one zapchać jakiś przewód?
ok tak zrobię, a powiedz mi skąd 666 w twoim nicku, jesteś wyznawcą szatana?
To tak na poważnie? :rolleyes:
Tak, ale kolega coś nie odpisał.
Bo to nie forum towarzyskie:o
A więc przepraszam :) koniec ot.
trochę odkopie temat, czy w miejscu zaznaczonym na zdjęciu znajduje się filtr gazu?
http://img823.imageshack.us/img823/1319/dsc03794v.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/823/dsc03794v.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
czyli mam 2 bo jeszcze w tym elektrozaworze? jak chce wypalić gaz który został w wężach zakręcam też zawór zwrotny czy tylko doprowadzający?
Gaz Ci nigdzie nie wraca :) Jedynie doprowadasz go z butli. Dla bezpieczeństwa zakręć sobie pokrętłem na butli, bo nie wiem jak Ty tam masz z tym elektrozaworem. W sumie 2 filtry fazy ciekłej to o jeden za dużo :]
Może coś takiego Ci się przyda : http://extern.pl/samochod/filtr_gazu/
to coś u mnie nie tak :/
tak wygląda elektrozawór
http://img571.imageshack.us/img571/4683/dsc03799gm.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/571/dsc03799gm.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
a tak zawór przy butli, dlatego pytałem czy zakręcić obydwa czy tylko jeden.
http://img194.imageshack.us/img194/670/dsc03800x.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/194/dsc03800x.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Zakręcaj górne pokrętło na zaworze butli, wypal resztkę gazu, potem kluczyk i od dołu wykręcasz śrubkę - wyleci Ci filtr razem z osłoną. Wymień, odkręć, zapal i sprawdź sobie jakimś psikadłem ( woda z płynem go garów) czy nie masz nieszczelności przy elektrozaworze.
ok dzięki, a ten filtr w parowniku?
No to za jednym zamachem wymieniając tamten filtr, możesz odkręcić i zerknąć, sprawdzić ten filterek przy parowniku :) ewentualnie zmienić i też sprawdzić sobie szczelność.
ok dzięki wielkie za pomoc :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.