Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jakie obroty?



kullnikk
11-12-10, 01:14
Cześć, od niedawna jestem posiadaczem Civica VII gen z silnikiem D16V1. Może ktoś mi podpowie jakie są optymalne obroty na których najlepiej jeździć (które ten silnik najlepiej toleruje)?? Chodzi mi o jakis przybliżony przedział obrotów. Pytam dla tego bo słyszałem już kilka opinii i sam nie wiem.:rolleyes:

mycek
11-12-10, 15:27
w zalznosci od tego jak chcesz jezdzic :) spalanie w normalnych granicach do 3500 powyzej 4500 jak zalaczy sie vtec spalanie wzrosnie napewno :) tak czy siak hondy nie lubia niskich obrotow wiec ponizej 3tys moze zwijac sie gorzej. powyzej 3tys napewno jezdzi bardziej dynamiczniej. bez obaw mozesz krecic do 6000. pamietaj pilnuj oleju, hondy lubia brac i biora :)

cvc d15
12-12-10, 13:26
które ten silnik najlepiej toleruje)??
jeździj powyżej 3000, poniżej ubijesz szybko łożyska skrzyni, które i tak w tym modelu są beznadziejne


hondy lubia brac i biora :)
szczególnie te zajeżdżone. Jeżdżę drugą hondą, ani w tej ani w poprzedniej nie było potrzeby dolewania między wymianami.

mycek
12-12-10, 17:20
nie mozliwe ze powyzej 4500 nie bierze ci oleju :) ja mam 5W i mi bierze :( rozmawialem z innymi znajomymi ktorzy rowniez jezdza na syntetyku rowniez twierdza ze bierze olej jak sie jezdzi na VTECU

cvc d15
13-12-10, 21:52
też jeżdżę na 5w40(Motul), najeżdżone ma 150tys oczywiście korzystam z VTECa, zdarza się kręcić do 6000 i nie ubywa oleju, staram się wymieniać co 15tys lub co rok, nie wiem może kwestia egzemplarza

zbych123
14-12-10, 00:08
cvc d15---- czy na silniku d16v1 nic nie bierze oleju ci silnik jak pojeździsz na wyższych obrotach?

LemonR
14-12-10, 08:06
VTEC może załączać się dużo szybciej niż 4500rpm, w zależności od obciążenia nawet poniżej 3000rpm.
Jego załączenie nie ma nic do zużycia oleju bo to tylko zostaje bardziej otwarty jeden zawór ssący.
Zużycie oleju zależy od prędkości obrotowej silnika bo im więcej rpm tym większe ciśnienie oleju tym łatwiej zostaje wciśnięty przez wszelkie uszczelniacze. Ponadto przy ostrej jeździe temperatura silnika jest trochę wyższa to i olej rzadszy. No i w końcu spalanie oleju zależy też od samej kondycji silnika ale to oczywista oczywistość.

rafal
14-12-10, 14:01
Ogólnie jeśli spalanie oleju nie przekracza 0.5 litra między wymianami to nie ma się o co martwić. Ja mam 47 tys przebiegu, wymiana co 15 tys i dolewam po max 100ml.

cvc d15
14-12-10, 16:02
czy na silniku d16v1 nic nie bierze oleju ci silnik jak pojeździsz na wyższych obrotach
tak, d16v1. Oczywiście pewnie spali jakieś mililitry jak wszystkie silniki, ale nie zauważam tego na bagnecie, jak zaleję ok. w połowie min/max to tak jest do następnej wymiany, po rozgrzaniu wykorzystuję raczej pełen zakres obrotów (silnik moim zdaniem nieco przymały do masy auta)

kullnikk
14-12-10, 18:52
Dzięki panowie, już mniej więcej wiem o co chodzi. :)

rafal
15-12-10, 14:18
...silnik moim zdaniem nieco przymały do masy auta

Nie zgodzę się z Tobą. Civic był produkowany jako auto miejskie a nie sportowe (mimo, że miało naklejkę sport). Jako auto miejskie, na tle konkurentów wypada dość dobrze jeśli weźmiemy pod uwagę elastyczność (wysoki moment obrotowy na całym zakresie) oraz przy tym niskie spalanie.

Wiadomo, że EP3 jest autem, którym zapewne każdy chętnie by jeździł. Świetny silnik K20... Ja robię dużo kilometrów dlatego różnica spalania 12 litrów a 7,5 litra rekompensuje mi różnice między 200KM a 110KM.

RadekNSZ
18-12-10, 21:03
wymiana oleju co 15 tysi .. <wow> szkoda silnika.. optymalna wymiana to od 8 do 10 tysi .. ja przy 8 juz mysle kiedy wymienic i zazwyczaj wymieniam przy 9 tysiach. a o tym oleju co tam ktos wspomniał to noł komends:P Volveline tylko volveline. polecam 60w/40. cena troszke wyzsza aale warto . i wiem ze silnik jest dobrze chroniony;)

Bliźniak
19-12-10, 20:41
60w/40- chyba do czołgu :)

zbych123
20-12-10, 10:49
to chyba jakaś pomyłka Valvoline nie robi 60w-40 bardziej VR1 RACING 10w -60 a do silników jak komuś bierze olej polecam Valvoline max life 5w-40

Limak9
12-02-11, 00:18
Ja jeżdżę na 10w60 i między książkowymi przeglądami czyli co 20 tyś dolewam między 0,5 a 1l oleju. Przebieg 103 tyś

Co do jazdy to nie zalecam jazdy w okolicach 1500 obrotów bo odrazu padną łożyska w skrzyni biegów ( informacja dla wszystkich "eco kierowców")
Co do optymalnych obrotów ja zmieniam bieg przy około 4tyś, a jak trzeba szybciej to przy odcince :)