Zobacz pełną wersję : Na temat spalania
Pytanie do użytkowników Hondy 1,5 z automatyczną skrzynią r. 91. Jakie mają średnie spalania w mieście? Chodzi mi o benzynę (ale chętnie dowiem się jak wygląda sprawa z LPG). Z góry dzięki za wyczerpujące informacje.
u mnie ciężko powiedzieć, ale było tak:
1. po zakupie paliła 14-16l/100km
2. po regulacji zaworów: 12-13l
3. po zmianie sondy lambda na nową: 10-11l
4. po zmianie rozrządu (przy czym jest źle wyregulowany): 11-12l
(wszystkie zabiegi zrobione w czasie październik-grudzień)
(przy okazji zmienione świece, kable, filtr powietrza, olej)
po wyregulowaniu rozrządu i wywaleniu katalizatora napiszę czy nastąpiły zmiany
silnik D15B2 (1,5l, 16V, wtrysk), ED6, laczki 195/50R15, jeżdżę różnie, połowa przebiegu to odcinki ok.5km (szkoła), a druga połowa to odcinki ok. 15km, przed nagrzaniem max 3500rpm, po wygrzaniu silnika średnio do 4tys go kręcę, ale i często do redline'a też wchodzi
ogólnie dążę do tego aby w mieście zamykać się w 9-10l (zima), bo wiem że to realne przy tym silniku
moj pali 8 w zime 8.1/2 ciezko zmierzyc dokladnie ale mam ciezkiego paputa
Coś strasznie duże różnice w takim razie są między AT , a MT , bo mi z ręczną skrzynią pali głównie w mieście około 6,5 w zimie , miała regulowane zawory itd i nie zauważyłem różnicy w spalaniu , więc może mam jakiś dziwny model. Dodam , że jak jest zimna to max 3tys obr/min , a jak się rozgrzeje to bardzo często czerwona krecha i ściganie spod świateł.
super ci pali chetnie sie zamienie z toba
super ci pali chetnie sie zamienie z toba
Raczej się nie zamienię , chyba że z dopłatą na integre albo accorda rocznik koło 95 :). Apropo jeszcze civicków , to u mnie w rodzinie jest kilka i żaden więcej jak 8 nie połyka , a raczej wszyscy mają ciężką nogę , to nie wiem dlaczego wam tyle spalają :/.
novak - a ile dajesz radę przejechać na jednym baku?
Hmmm... nigdy nie wyjeździłem do końca , ale bak ma 43 litry o ile się nie myle. Ale 600 km udało mi się zrobić nie raz od zatankowania do zatankowania , ale było zalane pod sam korek i później wskaźnik był poniżej czerwonego pola :P. Jak mój ojciec nią jeździł to podobno paliła jeszcze mniej , ale ja nie potrafie jechać 90 przez cały czas :).
mam civica z 88r 1.5 16v kupilem go 3miesace temu nie schodzi z 10l czasem nawet 12l co z nim zrobic zeby zaczoł mniej ciągnąć z baku. szybko sie rozgrzewa ale obroty trzyma duze (1500obr/min) przez nastepne 10 km, jak stoi poł dnia w garazu obroty sie trzymają w granicach 1200 po rozgrzaniu czasem obroty spadaja ze przwie gasnie szkoda mi go sprzedawac bo jest naprawde fajna niunia. jak by ktos sie juz wczesniej spotkał z podobnymi objawami prosze o pomoc
super ci pali chetnie sie zamienie z toba
Raczej się nie zamienię , chyba że z dopłatą na integre albo accorda rocznik koło 95 :). Apropo jeszcze civicków , to u mnie w rodzinie jest kilka i żaden więcej jak 8 nie połyka , a raczej wszyscy mają ciężką nogę , to nie wiem dlaczego wam tyle spalają :/.
ja chce twoja hanie
Napisałem już warunki wymiany :). A tak żeby was jeszcze zgnębić , to rozmawiałem wczoraj z ojcem i przed wymianą kompa <sam go spieprzyłem tak , że zablokował się wtrysk i trzeba było kupić nowego , bo nawet wewnętrzny reset nie pomagał> spalała poniżej 6 litrów , a na autostradzie , choć ich za dużo nie ma w Polsce zszedł do 5,2 :).
A co do tego co napisał "No limit" to moja też miała problemy z wysokimi obrotami na wakacjach , ale u mnie pomogła wymiana oleju na nowy i płynu chłodzącego i już jest git :). Pozdrówki wszystkim którzy chcą kupić moją Hanie :P , aaaaaa dodam , że jest to 100% seria <no może poza beznadziejnymi halogenami :/> , jak będe miał troche wolnego na studiach , to zamieszcze ją w "naszych Hondach" i sami zobaczycie moje maleństwo.
Mam pytanie off topic , bo mam kolor NH502M(błotno-srebrny metalic) i kiedyś przeczytałem , że był on tylko oferowany w Kanadzie , a moja jest z niemiec przywieziona jako nowa. Może ma ktoś lepszy spis kolorów Hondy , bo chce wiedzieć , co to za kolor w końcu.
moja z 89r. (1.6, 16V) spala ok. 7 litrów. nie mam co narzekać
ja chce wasze hanie bo malo pala a moja ma silnik zrobiony i reszte tez wiec chyba moja jest 2,0 pojemnosci
A moja ma chyba często ma okres.Bo nawet jakbym chciał powiedzieć ile pali to nie jest to takie proste.Czasem to aż ją pochwalę bo zmieści się w siódemce.A znowu nieraz przy takiej samej jeździe spali 9.To znowu będę jej wciskał to spali 8,5 a pojadę w trasę to spali 8.Kiedy indziej znowu w trasie 7.I tak stale.Ciężko uwierzyć aż.Komp niby nie pokazuje błędów.Chyba trzeba się przyzwyczaić...
odradzam LPG.. mam strasznie ciezka noge :) pojemnosc 1,4 wydech sportowy spalanie 8-11 miasto
odradzam LPG..
Ja wiem tylko tyle , że ustawiałem zawory po 200tys dopiero i tak mechanik stwierdził , że jeszcze można było jeździć spokojnie. A w Haniach na gazie bardzo lubią się wypalać gniazda zaworowe :/ , bo np Szajswagen i Łopel uwielbia gazik. Ale jak dla mnie spalania do 10L/100km są do zaakceptowania i nie ma sensu wstawiać LPG. Jeszcze jedno , teoretycznie jazda na gazie jest tańsza , ale doliczcie sobie droższy przegląd , wymiane filtrów gazu co 20tys , częstszą wymiane oleju <oczywiście niektórzy tego nie robią , ale na dłuższą mete wychodzi wszystko co zaniedbujesz> , do tego częstsze ustawianie zaworów i szybsze zużycie silnika <wyższa temperatura spalania gazu , np widziałem tłok który nie był tylko przyczerniony , ale zwęglony na wierzchu i do wyrzucienia - tłok z był z Audi> i sprawa już nie jest taka różowa. Pozdrawiam. Ja osobiście leje 95 i średnio co 10 tankowań 98 , tak na przeczyszczenie :)
God. 18 temat o spalaniu i każdy to samo.
Zawory możesz ustawiać co ile Ci się podoba, i mozesz jeździć spokojnie, ale niektórzy lubią mieć dobrze i ustawiając o 10000.
Gdyby w haniach lubiły sypać się gniazda zaworowe to nieznałbym ludzi którzy mają ponad 100000 na lpg i jeżdżą.
Szajswagen i Łopel nie uwielba gaziku, jest szkodliwy dla każdego silnika tak samo.
Mało jeździsz/masz kase/stać Cie to nie widzisz sensu zakładania lpg.
Jazda na gazie jest tańsza praktycznie a nie teoretycznie. Częstsze zmiany oleju? Niby czemu? Co ma gaz do oleju? I tak znaczna część osób zmienia co 10000, w tym ja.
Droższy przegląd i filtry zwracają się po kilku tankowaniach.
Eh... :?
Ja osobiście leje 95 i średnio co 10 tankowań 98 , tak na przeczyszczenie :)
To takie coś jest wskazane i zdrowe dla silnika??To się cieszę bardzo bo dowiedziałem się czegoś nowego. :)
Widze , że zjechanie na forum za to co się napisało to podstawa :/. A co do 98 , to opieram się na tym co przeczytałem i od kumpla który pracuje na stacji , że ma właściwości czyszczące , no może nie dopisałem , że chodzi mi o Verve , może to tylko tak piszą i mówią , ale ja tak robie - przepraszam , jak uraziłem czyjeś przekonania. Co do zaworów , to myślałem , że ustawia się je wtedy kiedy trzeba a nie co 10 tys , bo tak mi się podoba , choć jak sam stwierdziłeś można. VW i Opel według mnie lubią LPG , bo jeszcze nie słyszałem złego słowa od właścicieli tych samochodów napędzanych gazem. Ja może się w tym temacie nie będę wypowiadał i będzie git. Pozdrawiam wszystkich za i przeciw LPG :)
Ale ja nie chciałem nikogo zjebac, obrazić, chciałem tylko kolejny raz powtórzyć to, co było :)
Noł ofens!
Zawory reguluje się/sprawdza co 20000km według manuala (jeśli dobrze pamiętam). A skąd masz niby wiedzieć "kiedy trzeba"? Trzeba sprawdzać co jakiś okres czasu i tyle.
Co do gazu i opla. Nigdy więcej ani jednego ani drugiego :evil:
A wypalanie gniazd to raczej brak odpowiedniej regulacji składu mieszanki.
Nikt tu po nikim nie jeździ i nikomu nie chce przykrości robić, to poprostu wynika z różnicy poglądów. Także Peace :580: :564: :607: honda fanatics ;)
Widze , że zjechanie na forum za to co się napisało to podstawa :/. A co do 98 , to opieram się na tym co przeczytałem i od kumpla który pracuje na stacji , że ma właściwości czyszczące , no może nie dopisałem , że chodzi mi o Verve , może to tylko tak piszą i mówią , ale ja tak robie - przepraszam , jak uraziłem czyjeś przekonania.
Ja poważnie napisałem,że się cieszę bo dowiedziałem się czegoś nowego.Bez podtekstów i ironii.
A verva faktycznie coś tam ma,jakieś uszlachetniacze czy coś tam (no i parę oktanków więcej).Ale ogólnie poza tym,że u mnie jest droższa o 20gr to nie zauważyłem dużej różnicy w jeździe.Tylko jakby auto mniej spaliło na 100,ale to może przypadek.
Podobno V-Power Shell'owski daje jakąś różnicę wyczuwalną.Ale czy to prawda?Pozdrawiam wszystkich.
Zawory reguluje się/sprawdza co 20000km według manuala
kiedy wiadomo że należy wyregulowac zawory.CZy silnik wtedy pracuje inaczej?
Zaczyna klekotać. Szczególnie jak jest zimny.
mialem kadetta 2,0 zalozylem gaz.. pojezdzilem 110 000 NIGDY WIECEJ !!
Zaczyna klekotać. Szczególnie jak jest zimny.
dzisiaj byłem u mechanika poniewaz chciałem wyregulowac zawory po0wiedziałem mu ze chce je wyregulowac bo jak jest zimny to klekocze on mi powiedział ze to sa popychacze zaworów i trzeba je wymienic CZy nie można ich poprostu wyregulowac czy trzeba je wymienic Dodam ze mam cifa z d15b2
Trochę nie na temat ale nic... Raczej nie trzeba wymieniac tylko poprostu przeprowadzić porządnie regulację i cieszyc sie jazdą.
Trochę nie na temat ale nic... Raczej nie trzeba wymieniac tylko poprostu przeprowadzić porządnie reg ulację i cieszyc sie jazdą.
przeprasza ze nie na temat ale chodzi o cos innego czy trzeba wymieniac te popychacze czy nie . Chodzi mi oto zeby ktos kto sie na tym zna powiedział mi albo "trzeba wymieniac " albo "nie trzeba" .Z cały szacunkiem do Rolek ale słowo raczej nie brzmi przekonująco.Ja poprostu nie chce wyjsc na laika w warsztacie jak mnie mechanik o cos spyta a ja nie bede wiedział co ten facet chce ode mnie. Prosze o odp dzieki z góry
Ja bym nic nie wymieniał. Co tam się może stac?? Mam w swoim natrzepane juz 230tyś km i nic się nie dzieje więc mysle że nie ruszać.
dzisiaj byłem u mechanika poniewaz chciałem wyregulowac zawory po0wiedziałem mu ze chce je wyregulowac bo jak jest zimny to klekocze on mi powiedział ze to sa popychacze zaworów i trzeba je wymienic CZy nie można ich poprostu wyregulowac czy trzeba je wymienic Dodam ze mam cifa z d15b2
ja tez bylem u mechaniora bo jak zimny to klepia zawory ale mowil ze nie wszystkie tylko penie 1 2 popychacze i ze to je do regulacji ale mozna jezdzic z tym i nic nie robic przynjmnie u mnie tak jest mam juz nakrecone 230tkm i jest git :djablek:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.