Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Na temat spalania



martinn
27-12-06, 19:55
Pytanie do użytkowników Hondy 1,5 z automatyczną skrzynią r. 91. Jakie mają średnie spalania w mieście? Chodzi mi o benzynę (ale chętnie dowiem się jak wygląda sprawa z LPG). Z góry dzięki za wyczerpujące informacje.

sailence
27-12-06, 21:24
u mnie ciężko powiedzieć, ale było tak:

1. po zakupie paliła 14-16l/100km
2. po regulacji zaworów: 12-13l
3. po zmianie sondy lambda na nową: 10-11l
4. po zmianie rozrządu (przy czym jest źle wyregulowany): 11-12l
(wszystkie zabiegi zrobione w czasie październik-grudzień)
(przy okazji zmienione świece, kable, filtr powietrza, olej)
po wyregulowaniu rozrządu i wywaleniu katalizatora napiszę czy nastąpiły zmiany

silnik D15B2 (1,5l, 16V, wtrysk), ED6, laczki 195/50R15, jeżdżę różnie, połowa przebiegu to odcinki ok.5km (szkoła), a druga połowa to odcinki ok. 15km, przed nagrzaniem max 3500rpm, po wygrzaniu silnika średnio do 4tys go kręcę, ale i często do redline'a też wchodzi

ogólnie dążę do tego aby w mieście zamykać się w 9-10l (zima), bo wiem że to realne przy tym silniku

maciej29
27-12-06, 21:34
moj pali 8 w zime 8.1/2 ciezko zmierzyc dokladnie ale mam ciezkiego paputa

novak
28-12-06, 23:04
Coś strasznie duże różnice w takim razie są między AT , a MT , bo mi z ręczną skrzynią pali głównie w mieście około 6,5 w zimie , miała regulowane zawory itd i nie zauważyłem różnicy w spalaniu , więc może mam jakiś dziwny model. Dodam , że jak jest zimna to max 3tys obr/min , a jak się rozgrzeje to bardzo często czerwona krecha i ściganie spod świateł.

maciej29
29-12-06, 02:27
super ci pali chetnie sie zamienie z toba

novak
29-12-06, 15:49
super ci pali chetnie sie zamienie z toba

Raczej się nie zamienię , chyba że z dopłatą na integre albo accorda rocznik koło 95 :). Apropo jeszcze civicków , to u mnie w rodzinie jest kilka i żaden więcej jak 8 nie połyka , a raczej wszyscy mają ciężką nogę , to nie wiem dlaczego wam tyle spalają :/.

sailence
29-12-06, 23:20
novak - a ile dajesz radę przejechać na jednym baku?

novak
30-12-06, 18:35
Hmmm... nigdy nie wyjeździłem do końca , ale bak ma 43 litry o ile się nie myle. Ale 600 km udało mi się zrobić nie raz od zatankowania do zatankowania , ale było zalane pod sam korek i później wskaźnik był poniżej czerwonego pola :P. Jak mój ojciec nią jeździł to podobno paliła jeszcze mniej , ale ja nie potrafie jechać 90 przez cały czas :).

no limit
30-12-06, 22:34
mam civica z 88r 1.5 16v kupilem go 3miesace temu nie schodzi z 10l czasem nawet 12l co z nim zrobic zeby zaczoł mniej ciągnąć z baku. szybko sie rozgrzewa ale obroty trzyma duze (1500obr/min) przez nastepne 10 km, jak stoi poł dnia w garazu obroty sie trzymają w granicach 1200 po rozgrzaniu czasem obroty spadaja ze przwie gasnie szkoda mi go sprzedawac bo jest naprawde fajna niunia. jak by ktos sie juz wczesniej spotkał z podobnymi objawami prosze o pomoc

maciej29
30-12-06, 22:51
super ci pali chetnie sie zamienie z toba

Raczej się nie zamienię , chyba że z dopłatą na integre albo accorda rocznik koło 95 :). Apropo jeszcze civicków , to u mnie w rodzinie jest kilka i żaden więcej jak 8 nie połyka , a raczej wszyscy mają ciężką nogę , to nie wiem dlaczego wam tyle spalają :/.

ja chce twoja hanie

novak
31-12-06, 14:56
Napisałem już warunki wymiany :). A tak żeby was jeszcze zgnębić , to rozmawiałem wczoraj z ojcem i przed wymianą kompa <sam go spieprzyłem tak , że zablokował się wtrysk i trzeba było kupić nowego , bo nawet wewnętrzny reset nie pomagał> spalała poniżej 6 litrów , a na autostradzie , choć ich za dużo nie ma w Polsce zszedł do 5,2 :).
A co do tego co napisał "No limit" to moja też miała problemy z wysokimi obrotami na wakacjach , ale u mnie pomogła wymiana oleju na nowy i płynu chłodzącego i już jest git :). Pozdrówki wszystkim którzy chcą kupić moją Hanie :P , aaaaaa dodam , że jest to 100% seria <no może poza beznadziejnymi halogenami :/> , jak będe miał troche wolnego na studiach , to zamieszcze ją w "naszych Hondach" i sami zobaczycie moje maleństwo.
Mam pytanie off topic , bo mam kolor NH502M(błotno-srebrny metalic) i kiedyś przeczytałem , że był on tylko oferowany w Kanadzie , a moja jest z niemiec przywieziona jako nowa. Może ma ktoś lepszy spis kolorów Hondy , bo chce wiedzieć , co to za kolor w końcu.

moomin
03-01-07, 19:57
moja z 89r. (1.6, 16V) spala ok. 7 litrów. nie mam co narzekać

maciej29
03-01-07, 21:29
ja chce wasze hanie bo malo pala a moja ma silnik zrobiony i reszte tez wiec chyba moja jest 2,0 pojemnosci

b_giant
03-01-07, 21:49
A moja ma chyba często ma okres.Bo nawet jakbym chciał powiedzieć ile pali to nie jest to takie proste.Czasem to aż ją pochwalę bo zmieści się w siódemce.A znowu nieraz przy takiej samej jeździe spali 9.To znowu będę jej wciskał to spali 8,5 a pojadę w trasę to spali 8.Kiedy indziej znowu w trasie 7.I tak stale.Ciężko uwierzyć aż.Komp niby nie pokazuje błędów.Chyba trzeba się przyzwyczaić...

eZop
04-01-07, 06:42
odradzam LPG.. mam strasznie ciezka noge :) pojemnosc 1,4 wydech sportowy spalanie 8-11 miasto

novak
05-01-07, 16:39
odradzam LPG..

Ja wiem tylko tyle , że ustawiałem zawory po 200tys dopiero i tak mechanik stwierdził , że jeszcze można było jeździć spokojnie. A w Haniach na gazie bardzo lubią się wypalać gniazda zaworowe :/ , bo np Szajswagen i Łopel uwielbia gazik. Ale jak dla mnie spalania do 10L/100km są do zaakceptowania i nie ma sensu wstawiać LPG. Jeszcze jedno , teoretycznie jazda na gazie jest tańsza , ale doliczcie sobie droższy przegląd , wymiane filtrów gazu co 20tys , częstszą wymiane oleju <oczywiście niektórzy tego nie robią , ale na dłuższą mete wychodzi wszystko co zaniedbujesz> , do tego częstsze ustawianie zaworów i szybsze zużycie silnika <wyższa temperatura spalania gazu , np widziałem tłok który nie był tylko przyczerniony , ale zwęglony na wierzchu i do wyrzucienia - tłok z był z Audi> i sprawa już nie jest taka różowa. Pozdrawiam. Ja osobiście leje 95 i średnio co 10 tankowań 98 , tak na przeczyszczenie :)

Dzida
05-01-07, 16:46
God. 18 temat o spalaniu i każdy to samo.

Zawory możesz ustawiać co ile Ci się podoba, i mozesz jeździć spokojnie, ale niektórzy lubią mieć dobrze i ustawiając o 10000.

Gdyby w haniach lubiły sypać się gniazda zaworowe to nieznałbym ludzi którzy mają ponad 100000 na lpg i jeżdżą.

Szajswagen i Łopel nie uwielba gaziku, jest szkodliwy dla każdego silnika tak samo.


Mało jeździsz/masz kase/stać Cie to nie widzisz sensu zakładania lpg.

Jazda na gazie jest tańsza praktycznie a nie teoretycznie. Częstsze zmiany oleju? Niby czemu? Co ma gaz do oleju? I tak znaczna część osób zmienia co 10000, w tym ja.

Droższy przegląd i filtry zwracają się po kilku tankowaniach.

Eh... :?

b_giant
05-01-07, 17:35
Ja osobiście leje 95 i średnio co 10 tankowań 98 , tak na przeczyszczenie :)

To takie coś jest wskazane i zdrowe dla silnika??To się cieszę bardzo bo dowiedziałem się czegoś nowego. :)

novak
05-01-07, 20:58
Widze , że zjechanie na forum za to co się napisało to podstawa :/. A co do 98 , to opieram się na tym co przeczytałem i od kumpla który pracuje na stacji , że ma właściwości czyszczące , no może nie dopisałem , że chodzi mi o Verve , może to tylko tak piszą i mówią , ale ja tak robie - przepraszam , jak uraziłem czyjeś przekonania. Co do zaworów , to myślałem , że ustawia się je wtedy kiedy trzeba a nie co 10 tys , bo tak mi się podoba , choć jak sam stwierdziłeś można. VW i Opel według mnie lubią LPG , bo jeszcze nie słyszałem złego słowa od właścicieli tych samochodów napędzanych gazem. Ja może się w tym temacie nie będę wypowiadał i będzie git. Pozdrawiam wszystkich za i przeciw LPG :)

Dzida
05-01-07, 21:20
Ale ja nie chciałem nikogo zjebac, obrazić, chciałem tylko kolejny raz powtórzyć to, co było :)

Noł ofens!

Randal
06-01-07, 09:59
Zawory reguluje się/sprawdza co 20000km według manuala (jeśli dobrze pamiętam). A skąd masz niby wiedzieć "kiedy trzeba"? Trzeba sprawdzać co jakiś okres czasu i tyle.

Co do gazu i opla. Nigdy więcej ani jednego ani drugiego :evil:
A wypalanie gniazd to raczej brak odpowiedniej regulacji składu mieszanki.

Nikt tu po nikim nie jeździ i nikomu nie chce przykrości robić, to poprostu wynika z różnicy poglądów. Także Peace :580: :564: :607: honda fanatics ;)

b_giant
06-01-07, 23:03
Widze , że zjechanie na forum za to co się napisało to podstawa :/. A co do 98 , to opieram się na tym co przeczytałem i od kumpla który pracuje na stacji , że ma właściwości czyszczące , no może nie dopisałem , że chodzi mi o Verve , może to tylko tak piszą i mówią , ale ja tak robie - przepraszam , jak uraziłem czyjeś przekonania.


Ja poważnie napisałem,że się cieszę bo dowiedziałem się czegoś nowego.Bez podtekstów i ironii.
A verva faktycznie coś tam ma,jakieś uszlachetniacze czy coś tam (no i parę oktanków więcej).Ale ogólnie poza tym,że u mnie jest droższa o 20gr to nie zauważyłem dużej różnicy w jeździe.Tylko jakby auto mniej spaliło na 100,ale to może przypadek.
Podobno V-Power Shell'owski daje jakąś różnicę wyczuwalną.Ale czy to prawda?Pozdrawiam wszystkich.

adams84
07-01-07, 00:24
Zawory reguluje się/sprawdza co 20000km według manuala
kiedy wiadomo że należy wyregulowac zawory.CZy silnik wtedy pracuje inaczej?

Dzida
07-01-07, 00:24
Zaczyna klekotać. Szczególnie jak jest zimny.

eZop
07-01-07, 16:46
mialem kadetta 2,0 zalozylem gaz.. pojezdzilem 110 000 NIGDY WIECEJ !!

adams84
08-01-07, 12:32
Zaczyna klekotać. Szczególnie jak jest zimny.
dzisiaj byłem u mechanika poniewaz chciałem wyregulowac zawory po0wiedziałem mu ze chce je wyregulowac bo jak jest zimny to klekocze on mi powiedział ze to sa popychacze zaworów i trzeba je wymienic CZy nie można ich poprostu wyregulowac czy trzeba je wymienic Dodam ze mam cifa z d15b2

Rolek
08-01-07, 14:58
Trochę nie na temat ale nic... Raczej nie trzeba wymieniac tylko poprostu przeprowadzić porządnie regulację i cieszyc sie jazdą.

adams84
08-01-07, 15:42
Trochę nie na temat ale nic... Raczej nie trzeba wymieniac tylko poprostu przeprowadzić porządnie reg ulację i cieszyc sie jazdą.
przeprasza ze nie na temat ale chodzi o cos innego czy trzeba wymieniac te popychacze czy nie . Chodzi mi oto zeby ktos kto sie na tym zna powiedział mi albo "trzeba wymieniac " albo "nie trzeba" .Z cały szacunkiem do Rolek ale słowo raczej nie brzmi przekonująco.Ja poprostu nie chce wyjsc na laika w warsztacie jak mnie mechanik o cos spyta a ja nie bede wiedział co ten facet chce ode mnie. Prosze o odp dzieki z góry

Rolek
09-01-07, 12:37
Ja bym nic nie wymieniał. Co tam się może stac?? Mam w swoim natrzepane juz 230tyś km i nic się nie dzieje więc mysle że nie ruszać.

maxfloda
04-02-07, 09:09
dzisiaj byłem u mechanika poniewaz chciałem wyregulowac zawory po0wiedziałem mu ze chce je wyregulowac bo jak jest zimny to klekocze on mi powiedział ze to sa popychacze zaworów i trzeba je wymienic CZy nie można ich poprostu wyregulowac czy trzeba je wymienic Dodam ze mam cifa z d15b2

ja tez bylem u mechaniora bo jak zimny to klepia zawory ale mowil ze nie wszystkie tylko penie 1 2 popychacze i ze to je do regulacji ale mozna jezdzic z tym i nic nie robic przynjmnie u mnie tak jest mam juz nakrecone 230tkm i jest git :djablek: