Zobacz pełną wersję : Przepustnica od H22 vs. Skunk 2
Witam.
Mam okazję kupić przepustnicę Skunk2 o średnicy 62mm na wejściu i 68mm na wyjściu.
Pytanko moje jest takie, czy warto dopłacać do firmy czy wystarczy zwykła przepustnica powiedzmy od h22.
zalezy do czego ta przepustnice...
do d15z6 i będzie jeszcze ssący od d16y8
skolopendra
11-12-10, 17:42
do d15z6
nie warto ,na samym dolocie zyskasz zaledwie kilka koni
Arturvf500
11-12-10, 22:22
nie warto ,na samym dolocie zyskasz zaledwie kilka koni
mysle ze nie zyska nawet pol KM w stosunku do 60mm... a moze 2KM w odniesieniu do 55,6mm
jesli miałbyś stroic to moze cos by dało...mysle ze efekty w stosunku do poniesionych kosztow nie bylyby zadowalejace:p
Czyli co sugerujecie ? Swap ? Czy coś da się w ogóle z tego silnika wyciągnąć ?
Zależy w ile KM celujesz i jakimi kosztami.
Chciałbym uzyskać tak ze 130 KM z tego silnika.
załóż ssacy od y8 lub z6 do tego cai,jakis kolektor wydechowy ebayowy,caly wydech 2 cale i zestroj to wszystko -powinno byc 130...ja natomiast w pierwszej kolejności zaczolbym od skrzyni:p
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?91931-Civic-MA8-D15Z6-Salvadore
tu znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania. Napisz PW do użytkownika Salvadore i bedziesz wszystko wiedział
Skrzynie mam od 1.3. Kolekor 4-2-1 mam. Wydech cały od vti. Jedni mówią że ssący i przepustnica nic nie da, drudzy że da..heh. Tak jak pisałem. Chciałem założyć ssący od D16y8 i do tego przepustnice h22. Pytanie warto czy nie warto ? Jak nie to dlaczego i co zamiast tego ?
Dzięki karas z salvadore piszę cały czas i się dowiaduję, ale chciałbym też od Was, żebym nie wyrzucał pieniędzy w błoto.
Bez rozwiercania kolektora to nie ma po co wkladac wiekszej przepustnicy bo efekt mizerny będzie
No ok rozumiem, a czy np. wsadzenie większego kolektora ma sens ?
Tylko pytanie od jakiego silnika ? D16y8 a D15z6 mają podobne prawda ?
skolopendra
13-12-10, 14:39
kolektora ma sens ?
ma większy niż przepustnica
ma większy niż przepustnica
Ok to już wiem coś więcej, a ten kolektor to można zastąpić innym z innego silnika czy najlepiej rozwiercić?
kolektory d15z6 i d16y8 są PODOBNE. w d15z6 sa węższe kanały.
ja bym dał d16y8/d16z6 i rozwiercone, do tego większa przepustnica i zaczyna to mieć sens. :)
i zaczyna to mieć sens.
po zestrojeniu chyba....ale nie w tym silniku bo nie to obd
po zestrojeniu chyba....ale nie w tym silniku bo nie to obd
Tak na prawde WSZYSTKO ma większy sens po wystrojeniu, ale to chyba oczywiste. Po rozwiercie ssaka i dużej przepustnicy też spokojnie odczuje różnice, tyle że większą jak juz wspomnialem odczuje po wystrojeniu.
Robiłem tak u siebie SSAK od Z6 iprzepustnica od B16a2 jest taka sama jak w H22 oczywiście rozwiercałem ssaka pod przepustnice. mam dolot short arm i stozek w obudowie. po zmianie kolektora i przepustnicy realnie czułem ze lepiej idzie w całym zakresie obrotów i szybciej reaguje na gaz. po wystrojeniu było jeszcze lepiej :)
skoro już mowa o strojeniu to ma mam DOHC, kolek z D16Z5 rozwiercony pod H23A przepust, komp oczywiście OBD 0, kto mi to wystroi i co do tego potrzeba ?
Arturvf500
15-12-10, 10:48
skoro już mowa o strojeniu to ma mam DOHC, kolek z D16Z5 rozwiercony pod H23A przepust, komp oczywiście OBD 0, kto mi to wystroi i co do tego potrzeba ?
np ja, ale masz pol Polski do przejechania;)
jak będzie dobrze to ja problemu nie widzę, tylko powiedz mi czy muszę coś tam kupować zmieniać itp ?
plan jest taki że jeszcze wydech i stroję
Arturvf500
15-12-10, 19:19
generalnie nic; sprawne auto;)
wiem,że odkop ale czy ma sens ogarnać przepustnice H22 czy coś do lekko modzonego D16Y8 ? (przelot, CAI,4-2-1) warto wydawać na to pieniadze ? Po tym co do tej pory zrobiłem to nieznacznie poprawił się dół, lecz to ciągle za mało.
takie mody to zawracanie wisły kijem. Wydasz kilkaset złotych a odczujesz tyle samo, jakbyś wyciagnąl kanape i kolo zapasowe - coś graniczące z niczym. Wiadomo, że jakiś efekt na wykresie pewnie by był. Jednak żeby był mocno odczuwalny w jeździe - trzeba założyć turbo :)
skolopendra
13-01-12, 19:04
czy ma sens ogarnać przepustnice H22 czy coś do lekko modzonego D16Y8 ?
nie
Tak, nie, tak, nie, może...uwielbiam te odpowiedzi :D
Kwestia celów...jeśli ktoś nie ma ciśnienia na zakup to naprawdę za niewielkie pieniążki może wyrwać większą przepustnicę, ssący można ogarnąć samemu na większy, uszczelki to drobnica, założyć i myśleć o strojeniu jeśli pomysły na mody się skończyły...wydaję mi się że modyfikacja jak najbardziej trafiona pod warunkiem że nie jest to pierwsza rzecz jaką zrobimy przy serii :D
skolopendra
15-01-12, 13:13
modyfikacja jak najbardziej trafiona
tia dla 2km przy 7000 obrotów
tia dla 2km przy 7000 obrotów
Nie wyciągaj z kontekstu...
skolopendra
15-01-12, 16:55
ale czy ma sens ogarnać przepustnice H22 czy coś do lekko modzonego D16Y8
nic nie wyciągam
odpowiadam na pytanie
Starstruck
15-01-12, 16:57
Na takiej przepustnicy ugrasz 1-2 KM w bardzo wysokim zakresie obrotów.
kolektory d15z6 i d16y8 są PODOBNE. w d15z6 sa węższe kanały. Ja bym dał d16y8/d16z6 i rozwiercone, do tego większa przepustnica i zaczyna to mieć sens
Starstruck czy nie napisałeś kiedyś, że D15Z6 jest najlepszym kolektorem do d-serii? Potem D16W4, D16Y8, D16Z6 ...
Czy nie wystarczyłoby po prostu rozwiercić to co właściciel auta już ma pod większą przepustnicę ?
Starstruck
23-02-12, 00:22
Najlepszym jest D15B - tak pisałem :).
trochę odgrzeję ale ciekawi mnie uzasadnienie tej konkretnej kolejności i czemu d15b najlepszy? doedukujcie mnie :confused:
Kolektory D15B, D16Y8 oraz D16W4 mają ten sam kształt/wymiar bańki na 99,99% mogą różnić się detalami na zewnątrz typu air injection(D16W4) lub jakieś króćce w innych miejscach, ewentualnie brak np otworu na krokowca.
A w ogóle to te pierwsze D15B miały ssaka jak Z6, a te 3stage dopiero jak Y8.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.