PDA

Zobacz pełną wersję : d13 a d15 16V



karolmas
27-12-06, 16:31
czym sie rórznią te silniki na pierwszy rzut oka :?:

webi
27-12-06, 16:37
d13 to pojemnosc 1300cm a d 15 to 1500cm jak masz wybor to biez ten d15 a jezeli chodzi o wyglad to 1.3 ma duzy filter na gazniku a 1.5 ma obok mniejszy jest zamontowany na prawym nadkolu

zonk
27-12-06, 16:43
d13 to pojemnosc 1300cm a d 15 to 1500cm jak masz wybor to biez ten d15 a jezeli chodzi o wyglad to 1.3 ma duzy filter na gazniku a 1.5 ma obok mniejszy jest zamontowany na prawym nadkolu

no to zes sie zią rozpisal :D

d13 - 1345cm
d15 - 1493cm
jezeli chodzi o scisłość ;)


tu troche danych technicznych:

http://www.civic5gen.pl/forum/viewtopic.php?t=98.html

a pozatym zalezy o co kaman ci w roznicy...jezeli o osiagi to d15 a jezeli o oszczednosc to d13...

karolmas
27-12-06, 16:48
Kupielm niedawno hode civic 1.5 16v ele niepodoba mi sie silnik bo go teraz oglodam i porównuje go z innymi i wygloda na 1.3 tylko ze ma wielo puktowy wtrysk czy to jest mozliwe

Lcfr
27-12-06, 16:57
Kupielm niedawno hode civic 1.5 16v ele niepodoba mi sie silnik bo go teraz oglodam i porównuje go z innymi i wygloda na 1.3 tylko ze ma wielo puktowy wtrysk czy to jest mozliwe


powinienes zapytac dokładniej bo nie wiemy o jak generację chodzi...
tutaj silniki 5 gen

silnik 1,3 - oznaczenie d13b2-75kM (gaźnik)
http://img187.imageshack.us/img187/8885/civic1394mou3.th.jpg (http://img187.imageshack.us/my.php?image=civic1394mou3.jpg)

silnik 1,5 - oznaczenie d15b2 -90kM (wtrysk 2punktowy)
http://img187.imageshack.us/img187/4036/d15b22lk3.th.jpg (http://img187.imageshack.us/my.php?image=d15b22lk3.jpg)

silnik 1,5 - oznaczenie d15b7 -102kM (wtrysk wielopunktowy)
http://img187.imageshack.us/img187/3974/for058vy2.th.jpg (http://img187.imageshack.us/my.php?image=for058vy2.jpg)

silnik 1,5 - ozbaczenie d15b3 - 90kM (gaźnik)
z zwenątrz jest praktycznie identyczny jak d13b2

silnik 1,5 - oznaczenie d15z1 -90kM (wtrysk wielopunktowy)
http://img399.imageshack.us/img399/6802/9ja2.th.jpg (http://img399.imageshack.us/my.php?image=9ja2.jpg)

silnik 1,5 - oznaczenie d15b8 -70kM (wtrysk wielopunktowy)
http://img399.imageshack.us/img399/6836/8valvecg6.th.jpg (http://img399.imageshack.us/my.php?image=8valvecg6.jpg)

karolmas
27-12-06, 17:01
zaraz bede miał fotki

zonk
27-12-06, 17:03
silnik 1,3 - oznaczenie d13b3-75kM (gaźnik)
Obrazek (http://img187.imageshack.us/my.php?image=civic1394mou3.jpg)




d13b2 zią ;)

Lcfr
27-12-06, 17:06
silnik 1,3 - oznaczenie d13b3-75kM (gaźnik)
Obrazek (http://img187.imageshack.us/my.php?image=civic1394mou3.jpg)




d13b2 zią ;)

poprawione... literówka na szybko wyskoczyła...

xsylwusx
27-12-06, 18:25
http://img243.imageshack.us/img243/9390/sa550943sk0.jpg (http://imageshack.us)

karolmas
27-12-06, 18:27
tojest to zdiecie wyzej

Lcfr
27-12-06, 18:33
jeszcze jakbys napisał co masz na bloku wybite to mozna by sie domysleć...

a tak... to trudno.. wiadomo, że:
- chłodnica nie jest od tego modelu;
- zbiorniczek wyrównawczy nie jest od tego modelu
- rura doprowafdzajaca powietrze do wtrysku pochodzi chyba z d13b2 (czym sie konczy bo nie widac na focie)
mozna by sie zasugerowac ze to jest 1,5 - d15b7 z kilkoma czesciami od d13b2 (osłona kolektora, rura dolotowa do kolektora ssacego...



ogólnie- nie chce Cie martwic - ale nieźle ktos mieszał z tym autem... :neutral:

Frydzio
27-12-06, 18:40
awaryjnoscia tez sie chyba roznia, mowie o d15b2 i d13b2

Kuba007
27-12-06, 18:41
hehe. no niezly "tuning". chlodnica wyglada mi na taka od forda fiesty, rura od dolotou od d13b2 z jakims dodatkowym brazowym tuningiem, wtrysk wielopunktowy. cos mieszane przy mcpersonie i podluznicy :shock: za ile to kupiles, bo chyba nie byl to dobry interes.....

karolmas
27-12-06, 18:46
z tego co wiem orginalnie powinien byc tam silnik d15b8. niestety kiedy go kupiłem miał zainstalowane turbo kide dlatego chłodnica jest inna, na koncu tej rury dolotowej jest stozek koles który ja sprzedawał powiedzałze jest tam teraz d15b2 z wtryskiem od d15b8, turbo zostało wymontowane bo tłoki niewytrzymywały obrotów i korbowody sie urywały.

rafalb33
27-12-06, 18:50
To auto przodu nie miało a nie turbo :lol:
Czy ja dobrze widze czy ta rura jest przyspawana na przepustnice??
Koles cie raczej zrobil w balona ten co ci to wcisnoł. :lol:
A historia z korbowodami jest naprawde dobra :lol:

harvi1
27-12-06, 18:55
jak dla mnie to jest to niezla kiszka :lol:
mi to wyglada na d13b2 ale troche namieszana :shock:

karolmas
27-12-06, 18:58
ja nie mam juz tej turbiny i intercoolera sprzedałem ze rozbita tez wiem ze była to zadna tajemnica pytam raczej o jakiesz szczegolne roznice między d15 a d13 to ze ma inne wtryski to kazdy wie o wielkosci zewnetrzne

Lcfr
27-12-06, 19:00
z tego co wiem orginalnie powinien byc tam silnik d15b8. niestety kiedy go kupiłem miał zainstalowane turbo kide dlatego chłodnica jest inna, na koncu tej rury dolotowej jest stozek koles który ja sprzedawał powiedzałze jest tam teraz d15b2 z wtryskiem od d15b8, turbo zostało wymontowane bo tłoki niewytrzymywały obrotów i korbowody sie urywały.

ktos tu niezle namieszał...
odczytaj co masz napisane na bloku...
ten wtrysk (kolektor ssacy) nie jest od d15b8 - jest za duzy (zobacz post wyzej gdzie uaktualniłem opisy z fotkami)


podejrzewam, ze częsci: blok/kol. dolotowy/kol.wydechowy/komp/rura dolotu - każda z nich moze byc z innego auta... trzeba by dokładnie odrębnie identyfikowac...

jak to jeździ.... (?)

karolmas
27-12-06, 19:02
mam pytanie czy skrzynia od d15 pasuje do d13 i na odwrót

Lcfr
27-12-06, 19:05
mam pytanie czy skrzynia od d15 pasuje do d13 i na odwrót

pasuje

karolmas
27-12-06, 19:08
czy w bloku sa jakie roznice albo w głowicy chodzi mi o wygladzewnetrzny. Cos co mozna dostrzec gołym okiem

Lcfr
27-12-06, 19:13
czy w bloku sa jakie roznice albo w głowicy chodzi mi o wygladzewnetrzny. Cos co mozna dostrzec gołym okiem

numer na bloku silnika/ numer na głowicy

Kuba007
27-12-06, 19:14
z tego co wiem orginalnie powinien byc tam silnik d15b8. niestety kiedy go kupiłem miał zainstalowane turbo kide dlatego chłodnica jest inna, na koncu tej rury dolotowej jest stozek koles który ja sprzedawał powiedzałze jest tam teraz d15b2 z wtryskiem od d15b8, turbo zostało wymontowane bo tłoki niewytrzymywały obrotów i korbowody sie urywały.

hehe dobra sciema :lol: jakby tam mialoby byc to chyba by Ci podluznice wyrwalo :D

karolmas
27-12-06, 19:16
gdzie jest nr na głowicy bo nabloku nieda sie odczyta tak jakby go wogole ta nie było

[ Dodano: Sro 27 Gru, 2006 ]

hehe dobra sciema jakby tam mialoby byc to chyba by Ci podluznice wyrwalo
nie zamiezam sie teraz z toba oto dochodzic wiem co widziałem i co sprzedałem ja to auta kupiłem z dwoma silnikami z tym co jest teraz w nim z tamtym z rurbo ale rozwalonym blokie przez korbowody

Wally
27-12-06, 19:26
Bede szczery - wyglada na straszna padline, co tam sie dzialo ze musial sie ktos dopasowywal chlodnice do samochodu :?: Chlodnica przeciez kosztuje ok 280-300pln w zamienniku... Poza tym nie znam sie na 5gen ale cos ta sruba przy poduszce silnika od strony rozrzadu jest za dluga. A tak wogole to widze tam akumulator majacy prad rozruchowy 330A a takiego wsrod aku do japonczykow nie udalo mi sie znalezc pomimo staran. Ciekawi mnie tez konstrukcja tego czegos brazowego na przepustnicy -po co jest ten szlauch idacy... gdzies tam... za samochod moze :?: :)

Bono
27-12-06, 19:34
ale druciarstwo....mam nadzieje, że to jeździ...i ta śruba na łapie od strony rozrządu jakaś przydługa :roll:

Lcfr
27-12-06, 19:36
powiem tak... info gdzie jakie numery znaleźc istnieje na tym forum...
ale z ciekawosci co kto namieszał zamieszcze szybko:

tutaj jak znaleźc numery nadwozia/silnika i skrzyni
http://img300.imageshack.us/img300/5159/beztytuujw5.th.jpg (http://img300.imageshack.us/my.php?image=beztytuujw5.jpg)

tutaj widoczne oznaczenia głowicy-fotki robione tak jak sie stoi przodem do auta...
http://img300.imageshack.us/img300/4505/part58nh1.th.jpg (http://img300.imageshack.us/my.php?image=part58nh1.jpg) http://img117.imageshack.us/img117/5242/part61ev0.th.jpg (http://img117.imageshack.us/my.php?image=part61ev0.jpg)



spisz pierwsze 6 cyfr silnika+pierwsze 6 liter nadwozia i napisz tutaj a bedziemy wiedzieli co to za auto było jak fabryke opuszczało... bedzie mozna dojsc moze co ktos w nim zdłubał...

karolmas
27-12-06, 19:37
nie każe wam oceniać stanu tego silnika ale chodzi mi o róznice miedzy silnkiami bo dotej pory niewiem jaki mam i czy dasie dopasować wtryski do głowicy

Kuba007
27-12-06, 19:42
jaki masz to ciezko powiedziec :lol: ale ze zdjec wynika, ze to kompletny szrot

wieshaq
27-12-06, 19:56
ulalaaa... nie bardzoi to wyglada ale stawiam na d13

Lcfr
27-12-06, 20:00
ulalaaa... nie bardzoi to wyglada ale stawiam na d13

nie masz racji... nie widac zasilania pompy paliwa z d13...
poza tym jaby popędził tą pompa wtrysk?

ja stawiam na jakies zamieszane d15...
zobaczymy - po numerach co bylo w serii...

wieshaq
27-12-06, 20:08
jakto nie widac pompy? pompa jest w zbiorniku

oslona kolaktora jest wyraznie z d13 wiec kolektor pewnie tez..

tak czy siak wystarczy spojrzec w dowod lub na blok i przeczytac

Lcfr
27-12-06, 20:11
pompa jest w zbiorniku



w d13 ?????????????????????

karolmas
27-12-06, 20:13
pierwsze 6 cyfer z nadwozia 2hgeh2 a zsilnika nie posiadam nigdzie nawet w dowodzie i papierach celnych

[ Dodano: Sro 27 Gru, 2006 ]
nie mam

Lcfr
27-12-06, 20:19
pierwsze 6 cyfer z nadwozia 2hgeh2 a zsilnika nie posiadam nigdzie nawet w dowodzie i papierach celnych

[ Dodano: Sro 27 Gru, 2006 ]
nie mam



czyli eh2
czyli 1,5 - d15b7 - 16v - 102kM - kanada (za ta wersja przemawia wtrysk od b7 oraz brak wspomagania-czeto spotykane w eh2)

jezeli podstawa była d15b7
na pewno ktos zmienił: osłone kolektora-moze i kolektor/rure dolotową powietrza/chłodnice/zbiorniczek wyrównawczy i bóg wie ile rzeczy wiecej...

wieshaq
27-12-06, 21:16
jezeli podstawa była d15b7
na pewno ktos zmienił: osłone kolektora-moze i kolektor/rure dolotową powietrza/chłodnice/zbiorniczek wyrównawczy i bóg wie ile rzeczy wiecej

moze i tak byc bo wyglada na przod poskladany nieudolnie po czolowce.. kolektor mogl peknac i wstawil ktos co bylo pod reka

karolmas
27-12-06, 21:35
jeszcze jedna sprawa czy ma kotyś tyły silników bo mi sie umnie nie podoba i chciałbym wam pokazać bo mam nadal wotek jaki mam silnik
d15 czy d13

Furious
27-12-06, 21:48
O dzizas co to jest? Pierwszy raz cos takiego widze.... :shock: :shock: :shock:
Wygląda troche jak by ten silnik był swapowany u dziadka w komórce....
To moze być jakies D15B3...
Odczytaj oznaczenie silnika ktore jest wybite na bloku, to bedziesz znal pojemnosc.

marcin EZG
28-12-06, 16:16
chłopie jak ci wszyscy fachowcy nie umieją powiedziec co to jest to wielka kupa jest!!:)
..i po co takie wynalzki kupowac? nie lepiej dolozyc troche PLNów

Wallia
28-12-06, 16:28
Jak poprzednik stwierdził, nieudolnie złożone auto z tego co było pod ręką w dodatku po dużym dzwonie. A wygląda na 1.3 na wtrysku. Jak to się tym jedzie?

Lcfr
28-12-06, 17:02
To moze być jakies D15B3...

ziom... to nie jest d15b3 - nie widac napędu pompy paliwa, która w gaznikowcach jest w komorze silnika (po lewej stronie głowicy)... To sugeruje ze pierwotnie był to silnik z wtryskiem (b2/b7/b8/z1) czyli mozliwe, ze b7 ze wzgledu na to, ze oprócz widocznych czesci z b7 (chociazby kolektor ssący) i braku wspomagania autor posta dodał ze numery nadwozia zaweraja kod eh2 co jak sam wiesz też wskazuje na b7


Odczytaj oznaczenie silnika ktore jest wybite na bloku, to bedziesz znal pojemnosc.

niestety podobno są nieczytelne...


Ja obstawiam b7 z dolotem/obudowa kolektora(moze i kolektorem) z d13 + niehondową chłodnica i zbiorniczkiem...

poza tym nie ma co "dobijac" własciciela... temat dotyczy "identyfikacji" silnika a nie jego stanu..

karolmas
28-12-06, 18:57
odkryłem własnie historie tego samochodu tu link do strony gdzie miał załozone turbo
http://www.traxracing.pl/index.php?id=14&firma=37#

Lcfr
28-12-06, 19:08
chyba widziałem to auto jak kiedys stało na allegro - teraz sobie przypominam...
tak czy inaczej to 1,5 - d15b7

Furious
28-12-06, 21:35
No to pięknie Ci fachowcy przywrócili go do stanu pierwotnego :/

karolmas
29-12-06, 03:21
zauwazyłem ze mam zaslepione cos z tyłu głowicy to miejsce gdzie powinnan byc jakas pompa paliwa albo cos w tym stylu!?

Lcfr
29-12-06, 08:26
zauwazyłem ze mam zaslepione cos z tyłu głowicy to miejsce gdzie powinnan byc jakas pompa paliwa albo cos w tym stylu!?

jakies foto?

bartol
29-12-06, 15:20
zauwazyłem ze mam zaslepione cos z tyłu głowicy to miejsce gdzie powinnan byc jakas pompa paliwa albo cos w tym stylu!?

niezla rzezba :shock:

karolmas
29-12-06, 16:46
na głowicy jest symbol pm3-17 czy potym mozna zidebtyfikowac moj silnik

Lcfr
29-12-06, 20:23
na głowicy jest symbol pm3-17 czy potym mozna zidebtyfikowac moj silnik

niekoniecznie - głowice łątwo zrzucic i włozyc inną na ten blok - np. od d15b2/d16a6
seryjna w d15b7 ma oznaczenie pm-6
czyli to raczej nie jest seryjna głowica...

-=MARIO=-
29-12-06, 22:44
ze zdjecia widac jakby zaplon byl za bardzo przyśpieszony

karolmas
30-12-06, 08:13
ze zdjecia widac jakby zaplon byl za bardzo przyśpieszony

a czy jak mam zapłon przyspieszony tosłabo mi sie wkreca na niskich obrotach, jest taki iakby troche zamulony, a dopiero na wyszycz obrotach jest jazda

sajmon1100
30-12-06, 11:31
panowie albo mi sie zdaje albo na zniorniczku wyrównawczym jest napis FSO :lol:

Cairo
30-12-06, 20:51
Wiem, że masz już dośc biadolenia na temat gówna w jakie się wpakowałeś ale musze Ci to powiedzieć, ze wpakowałeś się w starszny shit!
Ja bym to gonił za tyle ile kto da i z bagażem doświadczeń szukał porządnej Hondy!!

Kuba007
01-01-07, 22:12
patrze na te fotki to za czasow turbo byla jeszcze seryjna chlodnica 8)

GAWRON
04-01-07, 09:55
http://img187.imageshack.us/my.php?image=for058vy2.jpg
w jakich wersjach nadwoziowych wystepował ten silnik d15b7 ??

Lcfr
04-01-07, 11:56
w jakich wersjach nadwoziowych wystepował ten silnik d15b7 ??

qp 2d - ej2
3d - eh2
4d -eg8
crx na usa

GAWRON
04-01-07, 17:43
hmmm... tak sie sredno jeszcze orientuje :oops: nie bardzo po symbolach rozrozniam karoserie. chodzi mi konkretnie czy występuje ten silnik w wersji 92-95r i z krutka dupą (nie wiem jak to nazwać) bo te z długa to wiem ze "qp"
:)

Lcfr
04-01-07, 21:21
qp - ma 2 drzwi i tył wyglada jak sedan (czyli ma bagaznik)
hatchback - ma 3drzwi (dwoje drzwi i klapa tylna otwierana "na pół") i wygląda "jak ten z krótką dupa"
sedan- ma 4 drzwi i ma bagażnik


auto o które pytasz to jak wnioskuje hatchback=3d
z silnikiem d15b7 było to nadwozie eh2=kanada


no jasniej juz nie umiem....

GAWRON
04-01-07, 23:02
dziekuje Ci bardzo :) to soe ciesze bo na takego poluje od znajomka ale bałem sie ze mi bajki wciska ze ma kolo 100KM a nie 90 :)
jeszcze nie widziałem silnika w tej sztuce dlatego tak sie dowiaduje czy to wogóle mozliwe.

ZURAWski
19-05-08, 18:40
TAK PASUJE, sam zmienialem z d13b2

marcin_mlody
22-09-08, 13:52
Wkładam teraz silnik d15b3 i chce zamontować gaźnik z d13b2 razem kolektorem dolotowym czy ktoś może wie czy będzie to współpracowało ?... to znaczy czy będzie jeździło :P