Zobacz pełną wersję : d13 a d15 16V
czym sie rórznią te silniki na pierwszy rzut oka :?:
d13 to pojemnosc 1300cm a d 15 to 1500cm jak masz wybor to biez ten d15 a jezeli chodzi o wyglad to 1.3 ma duzy filter na gazniku a 1.5 ma obok mniejszy jest zamontowany na prawym nadkolu
d13 to pojemnosc 1300cm a d 15 to 1500cm jak masz wybor to biez ten d15 a jezeli chodzi o wyglad to 1.3 ma duzy filter na gazniku a 1.5 ma obok mniejszy jest zamontowany na prawym nadkolu
no to zes sie zią rozpisal :D
d13 - 1345cm
d15 - 1493cm
jezeli chodzi o scisłość ;)
tu troche danych technicznych:
http://www.civic5gen.pl/forum/viewtopic.php?t=98.html
a pozatym zalezy o co kaman ci w roznicy...jezeli o osiagi to d15 a jezeli o oszczednosc to d13...
Kupielm niedawno hode civic 1.5 16v ele niepodoba mi sie silnik bo go teraz oglodam i porównuje go z innymi i wygloda na 1.3 tylko ze ma wielo puktowy wtrysk czy to jest mozliwe
Kupielm niedawno hode civic 1.5 16v ele niepodoba mi sie silnik bo go teraz oglodam i porównuje go z innymi i wygloda na 1.3 tylko ze ma wielo puktowy wtrysk czy to jest mozliwe
powinienes zapytac dokładniej bo nie wiemy o jak generację chodzi...
tutaj silniki 5 gen
silnik 1,3 - oznaczenie d13b2-75kM (gaźnik)
http://img187.imageshack.us/img187/8885/civic1394mou3.th.jpg (http://img187.imageshack.us/my.php?image=civic1394mou3.jpg)
silnik 1,5 - oznaczenie d15b2 -90kM (wtrysk 2punktowy)
http://img187.imageshack.us/img187/4036/d15b22lk3.th.jpg (http://img187.imageshack.us/my.php?image=d15b22lk3.jpg)
silnik 1,5 - oznaczenie d15b7 -102kM (wtrysk wielopunktowy)
http://img187.imageshack.us/img187/3974/for058vy2.th.jpg (http://img187.imageshack.us/my.php?image=for058vy2.jpg)
silnik 1,5 - ozbaczenie d15b3 - 90kM (gaźnik)
z zwenątrz jest praktycznie identyczny jak d13b2
silnik 1,5 - oznaczenie d15z1 -90kM (wtrysk wielopunktowy)
http://img399.imageshack.us/img399/6802/9ja2.th.jpg (http://img399.imageshack.us/my.php?image=9ja2.jpg)
silnik 1,5 - oznaczenie d15b8 -70kM (wtrysk wielopunktowy)
http://img399.imageshack.us/img399/6836/8valvecg6.th.jpg (http://img399.imageshack.us/my.php?image=8valvecg6.jpg)
silnik 1,3 - oznaczenie d13b3-75kM (gaźnik)
Obrazek (http://img187.imageshack.us/my.php?image=civic1394mou3.jpg)
d13b2 zią ;)
silnik 1,3 - oznaczenie d13b3-75kM (gaźnik)
Obrazek (http://img187.imageshack.us/my.php?image=civic1394mou3.jpg)
d13b2 zią ;)
poprawione... literówka na szybko wyskoczyła...
http://img243.imageshack.us/img243/9390/sa550943sk0.jpg (http://imageshack.us)
jeszcze jakbys napisał co masz na bloku wybite to mozna by sie domysleć...
a tak... to trudno.. wiadomo, że:
- chłodnica nie jest od tego modelu;
- zbiorniczek wyrównawczy nie jest od tego modelu
- rura doprowafdzajaca powietrze do wtrysku pochodzi chyba z d13b2 (czym sie konczy bo nie widac na focie)
mozna by sie zasugerowac ze to jest 1,5 - d15b7 z kilkoma czesciami od d13b2 (osłona kolektora, rura dolotowa do kolektora ssacego...
ogólnie- nie chce Cie martwic - ale nieźle ktos mieszał z tym autem... :neutral:
awaryjnoscia tez sie chyba roznia, mowie o d15b2 i d13b2
hehe. no niezly "tuning". chlodnica wyglada mi na taka od forda fiesty, rura od dolotou od d13b2 z jakims dodatkowym brazowym tuningiem, wtrysk wielopunktowy. cos mieszane przy mcpersonie i podluznicy :shock: za ile to kupiles, bo chyba nie byl to dobry interes.....
z tego co wiem orginalnie powinien byc tam silnik d15b8. niestety kiedy go kupiłem miał zainstalowane turbo kide dlatego chłodnica jest inna, na koncu tej rury dolotowej jest stozek koles który ja sprzedawał powiedzałze jest tam teraz d15b2 z wtryskiem od d15b8, turbo zostało wymontowane bo tłoki niewytrzymywały obrotów i korbowody sie urywały.
To auto przodu nie miało a nie turbo :lol:
Czy ja dobrze widze czy ta rura jest przyspawana na przepustnice??
Koles cie raczej zrobil w balona ten co ci to wcisnoł. :lol:
A historia z korbowodami jest naprawde dobra :lol:
jak dla mnie to jest to niezla kiszka :lol:
mi to wyglada na d13b2 ale troche namieszana :shock:
ja nie mam juz tej turbiny i intercoolera sprzedałem ze rozbita tez wiem ze była to zadna tajemnica pytam raczej o jakiesz szczegolne roznice między d15 a d13 to ze ma inne wtryski to kazdy wie o wielkosci zewnetrzne
z tego co wiem orginalnie powinien byc tam silnik d15b8. niestety kiedy go kupiłem miał zainstalowane turbo kide dlatego chłodnica jest inna, na koncu tej rury dolotowej jest stozek koles który ja sprzedawał powiedzałze jest tam teraz d15b2 z wtryskiem od d15b8, turbo zostało wymontowane bo tłoki niewytrzymywały obrotów i korbowody sie urywały.
ktos tu niezle namieszał...
odczytaj co masz napisane na bloku...
ten wtrysk (kolektor ssacy) nie jest od d15b8 - jest za duzy (zobacz post wyzej gdzie uaktualniłem opisy z fotkami)
podejrzewam, ze częsci: blok/kol. dolotowy/kol.wydechowy/komp/rura dolotu - każda z nich moze byc z innego auta... trzeba by dokładnie odrębnie identyfikowac...
jak to jeździ.... (?)
mam pytanie czy skrzynia od d15 pasuje do d13 i na odwrót
mam pytanie czy skrzynia od d15 pasuje do d13 i na odwrót
pasuje
czy w bloku sa jakie roznice albo w głowicy chodzi mi o wygladzewnetrzny. Cos co mozna dostrzec gołym okiem
czy w bloku sa jakie roznice albo w głowicy chodzi mi o wygladzewnetrzny. Cos co mozna dostrzec gołym okiem
numer na bloku silnika/ numer na głowicy
z tego co wiem orginalnie powinien byc tam silnik d15b8. niestety kiedy go kupiłem miał zainstalowane turbo kide dlatego chłodnica jest inna, na koncu tej rury dolotowej jest stozek koles który ja sprzedawał powiedzałze jest tam teraz d15b2 z wtryskiem od d15b8, turbo zostało wymontowane bo tłoki niewytrzymywały obrotów i korbowody sie urywały.
hehe dobra sciema :lol: jakby tam mialoby byc to chyba by Ci podluznice wyrwalo :D
gdzie jest nr na głowicy bo nabloku nieda sie odczyta tak jakby go wogole ta nie było
[ Dodano: Sro 27 Gru, 2006 ]
hehe dobra sciema jakby tam mialoby byc to chyba by Ci podluznice wyrwalo
nie zamiezam sie teraz z toba oto dochodzic wiem co widziałem i co sprzedałem ja to auta kupiłem z dwoma silnikami z tym co jest teraz w nim z tamtym z rurbo ale rozwalonym blokie przez korbowody
Bede szczery - wyglada na straszna padline, co tam sie dzialo ze musial sie ktos dopasowywal chlodnice do samochodu :?: Chlodnica przeciez kosztuje ok 280-300pln w zamienniku... Poza tym nie znam sie na 5gen ale cos ta sruba przy poduszce silnika od strony rozrzadu jest za dluga. A tak wogole to widze tam akumulator majacy prad rozruchowy 330A a takiego wsrod aku do japonczykow nie udalo mi sie znalezc pomimo staran. Ciekawi mnie tez konstrukcja tego czegos brazowego na przepustnicy -po co jest ten szlauch idacy... gdzies tam... za samochod moze :?: :)
ale druciarstwo....mam nadzieje, że to jeździ...i ta śruba na łapie od strony rozrządu jakaś przydługa :roll:
powiem tak... info gdzie jakie numery znaleźc istnieje na tym forum...
ale z ciekawosci co kto namieszał zamieszcze szybko:
tutaj jak znaleźc numery nadwozia/silnika i skrzyni
http://img300.imageshack.us/img300/5159/beztytuujw5.th.jpg (http://img300.imageshack.us/my.php?image=beztytuujw5.jpg)
tutaj widoczne oznaczenia głowicy-fotki robione tak jak sie stoi przodem do auta...
http://img300.imageshack.us/img300/4505/part58nh1.th.jpg (http://img300.imageshack.us/my.php?image=part58nh1.jpg) http://img117.imageshack.us/img117/5242/part61ev0.th.jpg (http://img117.imageshack.us/my.php?image=part61ev0.jpg)
spisz pierwsze 6 cyfr silnika+pierwsze 6 liter nadwozia i napisz tutaj a bedziemy wiedzieli co to za auto było jak fabryke opuszczało... bedzie mozna dojsc moze co ktos w nim zdłubał...
nie każe wam oceniać stanu tego silnika ale chodzi mi o róznice miedzy silnkiami bo dotej pory niewiem jaki mam i czy dasie dopasować wtryski do głowicy
jaki masz to ciezko powiedziec :lol: ale ze zdjec wynika, ze to kompletny szrot
ulalaaa... nie bardzoi to wyglada ale stawiam na d13
ulalaaa... nie bardzoi to wyglada ale stawiam na d13
nie masz racji... nie widac zasilania pompy paliwa z d13...
poza tym jaby popędził tą pompa wtrysk?
ja stawiam na jakies zamieszane d15...
zobaczymy - po numerach co bylo w serii...
jakto nie widac pompy? pompa jest w zbiorniku
oslona kolaktora jest wyraznie z d13 wiec kolektor pewnie tez..
tak czy siak wystarczy spojrzec w dowod lub na blok i przeczytac
pompa jest w zbiorniku
w d13 ?????????????????????
pierwsze 6 cyfer z nadwozia 2hgeh2 a zsilnika nie posiadam nigdzie nawet w dowodzie i papierach celnych
[ Dodano: Sro 27 Gru, 2006 ]
nie mam
pierwsze 6 cyfer z nadwozia 2hgeh2 a zsilnika nie posiadam nigdzie nawet w dowodzie i papierach celnych
[ Dodano: Sro 27 Gru, 2006 ]
nie mam
czyli eh2
czyli 1,5 - d15b7 - 16v - 102kM - kanada (za ta wersja przemawia wtrysk od b7 oraz brak wspomagania-czeto spotykane w eh2)
jezeli podstawa była d15b7
na pewno ktos zmienił: osłone kolektora-moze i kolektor/rure dolotową powietrza/chłodnice/zbiorniczek wyrównawczy i bóg wie ile rzeczy wiecej...
jezeli podstawa była d15b7
na pewno ktos zmienił: osłone kolektora-moze i kolektor/rure dolotową powietrza/chłodnice/zbiorniczek wyrównawczy i bóg wie ile rzeczy wiecej
moze i tak byc bo wyglada na przod poskladany nieudolnie po czolowce.. kolektor mogl peknac i wstawil ktos co bylo pod reka
jeszcze jedna sprawa czy ma kotyś tyły silników bo mi sie umnie nie podoba i chciałbym wam pokazać bo mam nadal wotek jaki mam silnik
d15 czy d13
O dzizas co to jest? Pierwszy raz cos takiego widze.... :shock: :shock: :shock:
Wygląda troche jak by ten silnik był swapowany u dziadka w komórce....
To moze być jakies D15B3...
Odczytaj oznaczenie silnika ktore jest wybite na bloku, to bedziesz znal pojemnosc.
marcin EZG
28-12-06, 16:16
chłopie jak ci wszyscy fachowcy nie umieją powiedziec co to jest to wielka kupa jest!!:)
..i po co takie wynalzki kupowac? nie lepiej dolozyc troche PLNów
Jak poprzednik stwierdził, nieudolnie złożone auto z tego co było pod ręką w dodatku po dużym dzwonie. A wygląda na 1.3 na wtrysku. Jak to się tym jedzie?
To moze być jakies D15B3...
ziom... to nie jest d15b3 - nie widac napędu pompy paliwa, która w gaznikowcach jest w komorze silnika (po lewej stronie głowicy)... To sugeruje ze pierwotnie był to silnik z wtryskiem (b2/b7/b8/z1) czyli mozliwe, ze b7 ze wzgledu na to, ze oprócz widocznych czesci z b7 (chociazby kolektor ssący) i braku wspomagania autor posta dodał ze numery nadwozia zaweraja kod eh2 co jak sam wiesz też wskazuje na b7
Odczytaj oznaczenie silnika ktore jest wybite na bloku, to bedziesz znal pojemnosc.
niestety podobno są nieczytelne...
Ja obstawiam b7 z dolotem/obudowa kolektora(moze i kolektorem) z d13 + niehondową chłodnica i zbiorniczkiem...
poza tym nie ma co "dobijac" własciciela... temat dotyczy "identyfikacji" silnika a nie jego stanu..
odkryłem własnie historie tego samochodu tu link do strony gdzie miał załozone turbo
http://www.traxracing.pl/index.php?id=14&firma=37#
chyba widziałem to auto jak kiedys stało na allegro - teraz sobie przypominam...
tak czy inaczej to 1,5 - d15b7
No to pięknie Ci fachowcy przywrócili go do stanu pierwotnego :/
zauwazyłem ze mam zaslepione cos z tyłu głowicy to miejsce gdzie powinnan byc jakas pompa paliwa albo cos w tym stylu!?
zauwazyłem ze mam zaslepione cos z tyłu głowicy to miejsce gdzie powinnan byc jakas pompa paliwa albo cos w tym stylu!?
jakies foto?
zauwazyłem ze mam zaslepione cos z tyłu głowicy to miejsce gdzie powinnan byc jakas pompa paliwa albo cos w tym stylu!?
niezla rzezba :shock:
na głowicy jest symbol pm3-17 czy potym mozna zidebtyfikowac moj silnik
na głowicy jest symbol pm3-17 czy potym mozna zidebtyfikowac moj silnik
niekoniecznie - głowice łątwo zrzucic i włozyc inną na ten blok - np. od d15b2/d16a6
seryjna w d15b7 ma oznaczenie pm-6
czyli to raczej nie jest seryjna głowica...
ze zdjecia widac jakby zaplon byl za bardzo przyśpieszony
ze zdjecia widac jakby zaplon byl za bardzo przyśpieszony
a czy jak mam zapłon przyspieszony tosłabo mi sie wkreca na niskich obrotach, jest taki iakby troche zamulony, a dopiero na wyszycz obrotach jest jazda
sajmon1100
30-12-06, 11:31
panowie albo mi sie zdaje albo na zniorniczku wyrównawczym jest napis FSO :lol:
Wiem, że masz już dośc biadolenia na temat gówna w jakie się wpakowałeś ale musze Ci to powiedzieć, ze wpakowałeś się w starszny shit!
Ja bym to gonił za tyle ile kto da i z bagażem doświadczeń szukał porządnej Hondy!!
patrze na te fotki to za czasow turbo byla jeszcze seryjna chlodnica 8)
http://img187.imageshack.us/my.php?image=for058vy2.jpg
w jakich wersjach nadwoziowych wystepował ten silnik d15b7 ??
w jakich wersjach nadwoziowych wystepował ten silnik d15b7 ??
qp 2d - ej2
3d - eh2
4d -eg8
crx na usa
hmmm... tak sie sredno jeszcze orientuje :oops: nie bardzo po symbolach rozrozniam karoserie. chodzi mi konkretnie czy występuje ten silnik w wersji 92-95r i z krutka dupą (nie wiem jak to nazwać) bo te z długa to wiem ze "qp"
:)
qp - ma 2 drzwi i tył wyglada jak sedan (czyli ma bagaznik)
hatchback - ma 3drzwi (dwoje drzwi i klapa tylna otwierana "na pół") i wygląda "jak ten z krótką dupa"
sedan- ma 4 drzwi i ma bagażnik
auto o które pytasz to jak wnioskuje hatchback=3d
z silnikiem d15b7 było to nadwozie eh2=kanada
no jasniej juz nie umiem....
dziekuje Ci bardzo :) to soe ciesze bo na takego poluje od znajomka ale bałem sie ze mi bajki wciska ze ma kolo 100KM a nie 90 :)
jeszcze nie widziałem silnika w tej sztuce dlatego tak sie dowiaduje czy to wogóle mozliwe.
TAK PASUJE, sam zmienialem z d13b2
marcin_mlody
22-09-08, 13:52
Wkładam teraz silnik d15b3 i chce zamontować gaźnik z d13b2 razem kolektorem dolotowym czy ktoś może wie czy będzie to współpracowało ?... to znaczy czy będzie jeździło :P
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.