Zobacz pełną wersję : urwane sruba na wale
witam mam pewnien problem z moja hania mianowicie ponad rok temu urwala mi sie sruba na wale trzymajaca kolo pasowe na szrocie kupilem kolo i załozylem sruba byla na kleju i wczoraj stało sie to samo oberwalo srube co moze byc tego przyczyna?? ppomozcie
zmęczenie materiału?
rozwierć starą ukręconą śrubę
nagwintuj większy otwór czy tam gwint i przykręć grubszą nową wytrzymalszą śrubę
ale sruba byla nowa kupowana bo tamta sie ukrecila i resztki zostaly we wale troche sie nameczyłem zeby ja z tamtad wykrecic
śruba jest samozaciskowa i raczej się nie odkręci. Może masz jakieś bicie na wale ? Koło masz z gumowym wytłumieniem czy bez ? jak patrzysz na nie z góry widać bicie ?
demonobiker
09-12-10, 14:34
przerabiałem ten sam problem juz a moze nawet 3 razy nie pamietam...hmmmm...
pierwszy raz sie odkrciła nie wiedzac czemu, moze przy wymianie rozrzadu nie była dość mocno zakrecona, troche sie obrobilo koło pasowe w srodku ale głupi byłem i chcialem jezdzic wiec zakreciłem na nowo na starych elementach , mineło 2 tys. km i to samo ale tym razem sruba została w wale koło zniszczone i klin też, nawierciłem delikatnie śrubę wewnątrz i uzyłem wykrętaka do zerwanych śrub, poczatkowo takich:
http://allegro.pl/wykretaki-do-zerwanych-srub-5-czesci-fa-vat-i1342793615.html
ale szlak je trafił i śruby nie wykręciłem poźniej takich:
http://allegro.pl/wykretaki-do-zerwanych-srub-szpilek-yato-kpl-12szt-i1336165558.html
i wszytsko pieknie wyszło , poprawiłem gwint na wale gwintownikiem 14x1,25(takim jaki był od samego początku)
zalożyłem używane koło nową śrubę z klinem i jeżdzę do dziś a co będzie dalej czas pokaże
zapomniałem dodać że śrubę zakładałem na klej do gwintów ale nie ten najmocniejszy uzyłem kleju (KLEJ ANAEROBOWY UNIVERSAL )firmy technicoll
dzieki za odpowiedzi narazie jezdze jak sie po raz 3 urwie to trzeba bedzie cos z tym zrobic tylko zastanawia mnie co moze byc przyczyna ps. napisalem ze to kolo pasowe a to chyba nie jest kolo pasowe mi chodzi o to kolo na 3 poaski alternator wspomaganie klima ):)
mi chodzi o to kolo na 3 poaski alternator wspomaganie klima
to jest własnie koło pasowe
nie wyobrażam sobie w jaki sposób śruba która jest samozaciskowa ( gwint przeciwny do ruchu koła pasowego ) może się poluzować. U mnie przy wymianie tego koła, gość na moich oczach połamał dwa klucze ( przedłużane metrową rurką ) żeby to cholerstwo odkręcić.
demonobiker
14-12-10, 09:13
nie wyobrażam sobie w jaki sposób śruba która jest samozaciskowa ( gwint przeciwny do ruchu koła pasowego ) może się poluzować. U mnie przy wymianie tego koła, gość na moich oczach połamał dwa klucze ( przedłużane metrową rurką ) żeby to cholerstwo odkręcić.
kolego śruba ma prawy gwint a koło pasowe kręci się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara czyli w strone odkręcania śruby
co innego jakby koło kreciło sie jak wskazówki czyli w prawo wtedy gwint by sie nie luzował
witam wy chyba nie zrozumieliscie ta sruba sie nie luzuje ona sie urywa... doslownie w polowie ulatuje i czesc zostaje we wale )
demonobiker
14-12-10, 20:59
ja mowie odnosnie wypowiedzi lunatyka u mnie sie raz poluzowała i tłumacze mu czemu mogło do tego dojść...
Szperacz.Kr
13-03-11, 16:27
witam a takie male pytanie to jaka dlugosc ma ta sruba
demonobiker
14-03-11, 09:36
nie pamiętam ale zmierzę i dam znać
Szperacz.Kr
14-03-11, 20:14
wielkie dzieki piroman
wlasnie ja rozwiercam bo takze zostala w srodku
demonobiker
15-03-11, 14:32
dokłądnie M14x1,25x29
wybaczcie, że odgrzeje kotleta ale właśnie dzisiaj spotkało mnie to samo - czyli urwała się śruba od koła pasowego - czy ktos sie może orientuje jak jest z dostępnością tej śruby i klina ?
Srube dostaniesz bez problemu w haparts, gorzej z wykreceniem pozostalosci z walu:(
a jest właśnie odwrotnie - czas oczekiwania na śrubę (nową) to ok 10 dni w haparts również - a pozostałości wykręciły się bez oporu - w zerwanej części utworzył się wpust na śrubokręt :)
Daj ogloszenie na forumowej gieldzie na bank zaraz ktos sie odezwie.
przerabiałem też temat z odkręcająca sie śrubą koła pasowego. Składałem to bez kleju naoliwona tak jak jest w manualu. Raz odkręciło się po 2kkm a raz po 7kkm za 3 razem scieło klina i wyszczerbiło wpust na wale. Tak że u mnie pomógł swap na 1.5:)u mnie przyczyną było bicie koła paswoego.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.