Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic VTI B16A 160KM



Kunio
27-12-06, 13:41
Witam, poszukuję informacji na temat szpery ktora mieściłaby się w seryjnej obudowie skrzyni biegów, oraz programu sterującego ktorym moznaby obnizyć obroty przy których załącza się ostrzejszy wałek.

ARTX
27-12-06, 13:50
szpery ktora mieściłaby się w seryjnej obudowie skrzyni biegów
kazda dedykowana do B16 FD 4.266 -> INFO (http://WWW.GOOGLE.PL)


programu sterującego ktorym moznaby obnizyć obroty przy których załącza się ostrzejszy wałek.
np. APEXi VAFC lub jesli masz OBD1 to przeprogramowac ecu

Furious
27-12-06, 13:59
A ktory rok (generacja) Civica?

rem36
27-12-06, 14:06
to chyba temat do "kupie"?

Kunio
27-12-06, 14:29
nie kupie, częsci sami jestesmy w stanie sobie załatwic. Poprostu brakuje nam wiedzy a po to jest forum i internet ;) Rok civica to 98. Mozecie konkretnie polecić szperę, jak najmocniejsza a zarazem zeby spelniała warunki grupy N. Jesli chodzi o kompa to jakies wiecej info na ten temat moge prosic ?

BRACIA
27-12-06, 16:16
Civic 98, tam juz powinno byc obd2a, wiec zostaje ci konwersja na obd1 i zczipowanie lub zakup APEXi VAFCII uzywanej bo nowych APEXi nie produkuje(w sklepach pewnie maja jeszcze VAFCII na stanie) i zamiast tego jest uniwersalne AFC NEO (http://www.apexi-usa.com/product_electronics_detail.asp?id=260&pageNum=1)

emg
27-12-06, 17:37
podejdzie szpera z ctr lub z itr - trzeba będzie ewentualnie łożyska przłożyć (są 2 rodzaje) i jak było w moim przypadku lekko zmodyfikować obudowę w środku :twisted:
do szpery musi być też jedynka, bo wałek grubszy
co do zmiany vteca, przejdź na obd1, bo co oryginalny komp steruje to oryginalny - min. możesz odcięcia przestawiać i ustawić parę mniej lub bardziej potrzebnych dupereli.

ARTX
27-12-06, 17:49
Mozecie konkretnie polecić szperę, jak najmocniejsza a zarazem zeby spelniała warunki grupy N.
robisz auto do rajdów :?:


wiec zostaje ci konwersja na obd1
to odpada bo zabronione sa takie modyfikacje w gr. N


podejdzie szpera z ctr lub z itr
kolega pyta o mocna szpere a nie słabego torsena :P :wink:

BRACIA
27-12-06, 18:14
AAA gupa N , no to mamy na sprzedaz uzywane oryginalne ECU firmy JUN pod obd2a :) , kurde to zbytnio nie podpasi bo musisz miec knock sensor. Czy podlaczanie piggy jest zgodne z N? Bo prawde mowiac nie mam glowy do tych regulaminow :lol:

kivik
27-12-06, 21:26
OBD2a ma knock sensor.

Jezeli chodzi o szpere to kup szpere Spoona. Jest bardzo dobra, plytkowa i na pewno ma homologacje grupy N. Jak juz bedziesz rozkladal skrzynie to skroc przelozenie glowne. Albo wstaw to z ITRa i wtedy szpera od ITRa albo znow Spoon robi krotsze. Tez homologowane.

BRACIA
27-12-06, 21:41
OBD2a ma knock sensor.
No to masz juz ECU :) , ale lepiej sprawdz czy knocka masz bo glowy nie dam sobie uciac.

ARTX
27-12-06, 22:23
Albo wstaw to z ITRa i wtedy szpera od ITRa albo znow Spoon robi krotsze. Tez homologowane.
zgodze sie, ze homologowane ale nie do N.

kivik
28-12-06, 00:36
1) moj OBD2a z 98 ma knock sensor
2) racja ze Spoon ma chyba tylko homologacje A grupy. Nie wiem jak to dokladnie z tymi przepisami jest w Nce ale mysle ze z CTRa mozna wstawic szpere i glowne. Bedzie 4.40.
W kazdym razie jestem pewien, ze jest na rynku homologowane 4.40 do grupy N.

ARTX
28-12-06, 01:28
4.4 tak bo takie wychodziły w CTR :)
co do szpery to chyba kazda antena DVB-T (http://telewizor.eu/antena.html) jest homologowana w N

BRACIA
28-12-06, 03:19
Kivik ale ty chyba masz b16b engine, to wtedy na 100% masz, a w takim b16a to nie wiem czy jest(ale sie uparlem :P , bo jakos wierzyc mi sie nie chce :P )