Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem ze manualna skrzynia biegów Civic 1,8 5d 2009



bart97
08-12-10, 14:08
Czesc
W mojej hondzie mialem identyczny jak wielu z Was problem... z jedynka :)
Na poczatku to bylo sporadyczne zjawisko ale od listopada - po pierwszym przegladzie (po 20tys km) stalo sie to notoryczne. Kazde swiatla czy jazda w korku i problem z wrzuceniem jedynki. Zadzwonilem do ASO - to zaczeli wymyslac, ze niska temperatura, ze pewnie kierowca marny itd... poszedlem krok dalej zadzwonilem do Honda Assistance i pan na lini powiedzial mi ze bezwarunkowo mam sie udac do serwisu, a oni maja zdiagnozowac czym powyzszy problem jest spowodowany.
Tak tez zrobilem, dzisiaj pojechalem do ASO powiedzialem w czym problem, zaczely sie wymowki ze to i tamto ze zimno a moze cos nie tak robie jak jezdze bo to przeciez to BEZAWARYJNA skrzynia biegow tralalala.
Powiedzialem o rozmowie z panem z Assistance i skonczylo sie biadolenie... Przyjeli samochod na sprawdzenie, pan mechanik stwierdzil ze faktycznie jest cos do dupy ze jedynka niechce wchodzic, zeszarpie delikatnie przyruszaniu i pedal sprzegla ponownie skrzypi :)
Znowu zaczelo sie gadanie ze pewnie jakies uszkodzenie mechaniczne i oni to oczywiscie naprawia ale Honda Polska moze nie uznac gwarancji itd... Skonczylo sie moim skwitowaniem, ze maja to usunac, a w razie nieuznania gwarancji moj prawnik przekona ich do uznania. Umowilem sie na termin usuniecia usterki na 15 i czekam...

Z prawnikiem sie konsultowalem i powiedzial zebym nie pozwalal na naprawe po stwierdzeniu co sie dzieje, tylko ponownie z nim spotkal i przedstawil co chce robic ASO, a on przedstawi co oni powinni zrobic.

Zobaczymy co uda sie zrobic i jesli sie uda naprawic to wyciagne z ASO wszystko na temat tej usterki i zamieszcze w tym poscie zeby Wszyscy mogli skorzystac.

Pozdrawiam BART

ga_cex
08-12-10, 15:21
@ bart97
Walcz z dziadami, 3mam kciuki, mnie już na drzewo posłali z belką skrętną - puściłem na AC - koszt total to prawie 8.000 !!! HP odmówiła naprawy, ale nie miałem czasu na walkę i PZU łyknęło, a z tego serwisu zrezygnowałem.

wojtek77
08-12-10, 21:24
u mnie na jakiś czas był spokój z szarpaniem i z pedałem sprzegła po wymianie jego, ale od kilku dni znowu szarpie, pedał gdzieś wysoko chaczy, a z jedynką też miałem kilka razy problem na światłach że mało co drążka nie wyłamałem:mad:

bart97
09-12-10, 09:56
@Wojtek77
Jesli masz samochod na gwarancji to jedz odrazu i niech naprawiaja, laski nie robia... :)

bart97
16-12-10, 10:12
Niestety w umowionym terminie nie wstawilem samochodu do serwisu, powodem jest choroba mechanika który miał sie zajmować ta sprawa... Zatem trzeba poczekać i prawdopodobnie wezmą mój samochód przed samymi świętami :( nie uśmiecha mi sie to z uwagi na brak swojego pojazdu na czas świat. Ci prawda jakiś zastępczy mam dostać... Ale te zastępcze to zwykle same domagają sie porządnych napraw Ehhhhh...

bart97
31-12-10, 19:00
Witam ponownie...
Wiec samochod wstawile do warsztatu przed swietami, dostalem zastepczy, panowie wszystko pilnie rozebrali i po 2 dniach otrzymalem telefon ze: faktycznie powstalo uszkodzenie walkow w skrzyni biegow - zadziory, ponadto spalone jest sprzeglo. No i zaczely sie schody....
Bo o ile naprawa skrzyni biegow odbedzie sie w ramach gwarancji to za wymiane sprzegla i docisku musze zaplacic z wlasnej kieszeni. Jak twierdza panowie z serwisu wina spalonego sprzegla jest jazda na polsprzegle... no to fakt ze jak sie tak jezdzi to sprzeglo mozna spalic... ale za zadne skarby ja nim tak nie jezdzilem. Drugi samochod ktory uzytkuje (fiat seicento) zrobilem nim juz 160tys km i jak ostatnio bylem u mechanika to powiedzial ze wypadaloby pomyslec o wymianie sprzegla.
Wiec cos mi tu nie gra 23 tys km zrobione honda i zjarane sprzeglo. No coz na chwile obecna czekam na zrobienie do konca pojazdu, zazyczylem sobie zeby czesci ktore zostana wymontowane byly spakowane - zamierzam udac sie do rzeczoznawcy zeby sie wypowiedzial.
Tak wiec broni nie skladam a jedynie zawieszam na jakis czas...
Bede na bierzaco informowal o postepach.

p.s. w zastepczym zamochodzie (tez civic 8gen 30tys km) jest identycznie jak bylo w moim 1 i 2 nie wchodza tak jak powinne, zobaczymy co powiedza Panowie jak bede oddawal :)

Sagi80
03-01-11, 11:14
Spakowanie części niewiele da - jeśli chcą to zapakują Ci cokolwiek do pudełka - np. spalone sprzęgło po kimś innym.

T.r.
03-01-11, 13:50
Standardem jest nie wchodzenie 2 jak należy. Przez dwa lata walczyłem aż skończyła się gwarancja. Czytałem o przypadku w UK gdzie całą skrzynie wymieniano 3 razy i nic to nie pomogło. Ok ten typ tak ma... ale nikt nie potrafi mi wyjaśnić dlaczego w trakcie działania ABSu nie mogę zredukować biegu :mad: Efekt jak przy niedociśniętym sprzęgle, czyli zgrzyt :confused:

Lynx07
04-01-11, 23:02
U mnie czasem się zdarza (bardzo rzadko), że jedynka nie wchodzi za pierwszym razem. Zaobserwowałem, że występuje to tylko po dłuższej jeździe w korku.

Konrad84
04-01-11, 23:18
Jedyne co mnie dziwi, że zęby na wałkach były poszczerbione, je naprawdę ciężko jest uszkodzić.

To że ci sprzęgło zmienili to normalne dla ASO, bilans musi się wyrównać... Jedyne co mogłeś zrobić lepiej to patrzeć jak zdejmuje i rozbiera skrzynie. Teraz dostaniesz sprzęgło po dużym przelocie i po zawodach.

Lucas.FK2
05-01-11, 20:46
Ogólnie powiem,że ciekawa sprawa,trochę osób ma problemy techniczne z wersją 1.8. Opowiadaj jak się skończy sprawa.

Pik
07-01-11, 00:20
Problemy z jedynka zdarzaja sie w wiekszosci aut. Synchronizator nie zawsze ustawi jak nalezy. Nie nalezy sie silowac (bo po czyms takim powstaja szczerby :p ), tylko zalaczyc na chwile sprzeglo, a pozniej wcisnac pedal sprzegla ponownie i jedynka wskakuje juz bez problemu.

bart97
14-01-11, 18:16
Witam ponownie
Dzisiaj odebralem samochod z serwisu. Skrzynia biegow naprawiona, dziala bez zarzutu. Natomiast jestem zaskoczony strasznie nie milo tym co dzieje sie ze sprzeglem, niby nowe a mam wrazenie jakby sie slizgalo i do tego samochod jezdzi jak wol... Jako zastepczy mialem civica sedana 2007r z przebiegiem 35k z silnikiem 1.8 i ten samochod w porownaniu z moim to auto klasy wrc. W dodatku spalanie jakie mialem w zastepczym pojezdzie nie przekraczalo 8-8,5l (policzone a nie wyswietlane przez kompa). Pan z serwisu stwierdzil ze sprzeglo musi sie ulozyc... Ale dla pewnosci na poniedzialek umowilem sie u konkurencji na sprawdzenie.
Dodatkowo poprosilem o informacje o dokonanych naprawach czesciach itd. W formie pisemnej - efekt nie otrzymalem ich... Wow poniewaz honda takich nie udziela i moge o nie zapytac w kazdej chwili albo w hondzie poland albo w kazdym aso, ale oni pisemnych nie udzielaja.
Po telefonie do hondy poland otrzymalem informacje ze powyzesze oczywiscie otrzymam tylko poprosza o pismo np. emaila z numerem naprawy itd. Pan z dzialu serwisu powiedzial rowniez ze nie widzi powodu dla ktorego nie mialbym otrzymac takich dokumentow w serwisie...
Jednym slowem *****ista porazka...
Zobaczymy co bedzie dalej

CDN...

ga_cex
14-01-11, 20:47
Walcz kolego z nimi do końca - u mnie po naprawie dostałem formularz, kazałem wpisać np taki fakt że mam w kołach tylnych 2 czujniki ABS lewe (i mechanior to wpisał) - takie moje zabezpieczenie bo gwara sie kończy a nikt mi nie uwierzy że tak w serwisie zrobili i jak siądzie po gwarancji to będę miał czym "machnąć" (ASO katowice)

Artur S.
15-01-11, 09:34
Bart, napisz w końcu co to za ASO.
W układanie sprzęgła nie bardzo chce mi się wierzyć. IMHO albo od początku działa jak należy albo coś jest nie-halo. Bardziej prawdopodobne, iż spece z ASO liczą na to że to Ty przyzwyczaisz się do nowego elementu - to będzie właśnie tym "ułożeniem się".
Co do różnicy w przyspieszeniu pomiędzy 4D a 5D, to z tego co pamiętam w sedanie 1-ka ma krótsze przełożenie więc auto sprawia bardziej zrywnego niż hatchback. Może stąd masz wrażenie że Twój szczaw jest zamulony?
Pzdr - Artur S.

bart97
17-01-11, 00:04
Czesc znowu :)

Tym razem z dobrymi wiadomościami: wszystko gra, skrzynia działa bez zarzutu biegi wchodzą płynnie i bez haczenia. Sprzęgło też. Odczucia z jazdy w porządku.

I teraz was wszystkich pewnie zaskoczę być może: SERWISY NIE MAJĄ INFORMACJI O TYM ŻEBY KLIENCI ZGŁASZALI USTERKI DOTYCZĄCE SKRZYNI BIEGÓW :))) taką informację przekazał mi pracownik serwisu :))) Na śmiech mnie zebrało :))))) Powiedziałem, żeby częściej odwiedzali internet i np. forum www.civicklub.pl

PORADA DLA WSZYSTKICH:
Jeśli macie podobny problem i samochód na gwarancji odrazu jedźcie do ASO i niech robią.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

p.s. na prośbę: Naprawa wykonywana w Honda Wyszomirski w Warszawie przy ulicy Parowcowej.

p.s. 2 Ciągle zadowolony z posiadacz HANKI :P

Artur S.
17-01-11, 10:08
No to gratki że po wielu trudach dopiąłeś swego i jesteś zadowolony :)


p.s. na prośbę: Naprawa wykonywana w Honda Wyszomirski w Warszawie przy ulicy Parowcowej.
Z tego co pamiętam serwis mechaniczny Honda Wyszomirski nie jest ASO. Podobnie jak swego czasu Stratus jest to warsztat specjalizujący się w hondach ale bez autoryzacji. No chyba że to jest ta konkurencja dla ASO o której pisałeś w poprzednim poście, wtedy podtrzymuję pytanie który z dealerów jest taki "niedoinformowany" ;)
Pzdr - Artur S.

bart97
17-01-11, 11:10
Honda Wyszomirski jest normalnym autoryzowanym dealerem i serwisem a do tego maja swoj zaklad blacharski. Podzielona na na dwie czesci jedna miesci sie w Siedlcach a druga w Warszawie.