Zobacz pełną wersję : drgająca kierownica przy więkrzych prędkościach
mrozik2006
06-12-10, 17:44
kupiłem sobie ostatnio Honde Civic 3D z 1999... miała jedną wadę, na szerokich oponach (205/55 r15 dość twarde z bieżnikiem kierunkowym) było dość głośno i było słychać pulsacyjny szum tak jakby to była wina łożysk... trzęsie kierownicą powyżej prędkości 110. na zimę zakupiłem felgi stalowe, nowe opony o wiele cieńsze bo 175/65 r14 i zrobiło się cichutko ale problem z drgającą kierownicą został...
z drugiej strony słyszę przy hamowaniu (ponieważ mi piszczą jeszcze tarcze) taki pulsujący pisk tarcz i wtedy lata kierownica w przedziale 90-60 km/h, nawet przy tych 110 i jeszcze jak skręcam przy prędkości 80 to czuć takie pulsowanie na kierownicy... nie drga ale pulsuje i właśnie nie wiem czy to nie są tarcze, niby niedawno wymieniane ale cholera go tam wie co włożył mały Hans do swojej ajne hondy zanim mi go sprzedał...
szukałem takiego problemu ale nie mogę znaleźć żeby 100% być pewnym czy to piasta, czy tarcze, czy drążek, bo opony i felgi odpadają
Tarcze krzywe, końcówka drążka kierowniczego,
skoro powtarza sie to na letnich i zimowych to wyważenie kół odpada.
Tylko kierownica drga czy na pedale hamulca też czujesz?
mrozik2006
06-12-10, 17:52
na pedale bardzo nieznacznie... prawie nie, chyba że to naprawdę mocne hamowanie... ogólnie czuć że samochód pulsuje podczas hamowania ale to może być też chyba piasta do wymiany... czy się mylę??
Ja też mam taki problem, objawy są podobne, i nie jest to wina kół (bo mam zimówki 185 niedawno wyważone). Tyle że nasila się on kiedy jade z większą prędkością np 160 i wyżej i później zwalniam i wtedy jakby auto wpadało w rezonans. Auto Civic Ej6 VI coupe
Ja miałem takie objawy przy wybitej koncówce dr. kierowniczego, ale mogą to też powodować krzywe tarcze.
Piasta to raczej nie, bardziej łożyszko w piaście.
Najlepiej jechać na stacje diagnostyczna, koszt chyab 20 zł, albo do jakiegoś warsztatu gdzie sprawdza za free.
Jak jesteś z wawy to polecam Warsztat na parowcowej 4 oni tam zawias za darmo sprawdzają.
mrozik2006
06-12-10, 18:00
no i dziwne że miałem podobnie w mojej Almerze zanim ją rozbiłem o pijany słup :( niby stać mnie było na coś lepszego (nowszego) ale poszedłem za głosem serca :) i mam białą 3 drzwiową 90konną maskotkę na kółkach :)
chodzi Ci o ten warsztat pod koniec parowcowej?? bo na samym końcu dziadek prowadzi warsztat i naukę jazdy czy chodzi ten zaraz przed ostatnim?? bo nie chcę nieścisłości ;)
no chyba czwarty od konca lub trzeci
mrozik2006
06-12-10, 18:10
ok dzięki... to jeszcze sprawdzę, może w ASO... i jeszcze jedno co do Twojego auta, ta lekka szpera w silniku dużo dała??
ta lekka szpera w silniku dużo dała??
szpera ?
mrozik2006
06-12-10, 18:18
sorki, źle napisałem ;) chodzi mi o wymianę filtra na stożek, kolektora, kata i tłumika... (prócz dźwięku oczywiście ;)) tak na oko ile koni to dodało??
sorki, źle napisałem ;) chodzi mi o wymianę filtra na stożek, kolektora, kata i tłumika... (prócz dźwięku oczywiście ;)) tak na oko ile koni to dodało??
PW bo to nie tamat do tego
Wymień tarcze lub jeśli są w dobrym stanie to możesz je przetoczyć i po problemie
mrozik2006
07-12-10, 17:36
niby są nowe ale co do ich jakości mam wątpliwość... ew jakie doradzacie?? odpadają nacinane i nawiercane bo są głośne, wiem że skuteczniejsze ale jednak głośniejsze
witam mialem podobny problem powyzej 90 km h kierownica zaczynala drgac a powyzej 110 to chodzil caly samochód tez kombinowalem no i okazalo sie ze winny byl przegub wewnetrzny ten przy skrzyni kturego wedlug wielu mechaników sie nie wymienia ale ja sie uparlem i kazalem sprawdzic okazalo sie ze kielich byl dosc mocno wyrobiony i to powodowalo drgania po wymiani jest zero drgan
mrozik2006
07-12-10, 19:19
chyba najlepiej pojechać i sprawdzić co tam na dole jest nie tak :( i tak lubię moją żabę :D
szczerze mówiąc u mnie nie drga cały samochód... co najmniej nie odczuwam tego, ostatnio chciałem zobaczyć ile wyciągnie to przy 170 nawet wydawało się że drgania są mniej odczuwalne
na logikę to musi być coś przy kołach... jakieś skrzywienie skoro czuć że pulsacyjnie hamuje zwłaszcza przy mniejszych prędkościach i delikatnym hamowaniu
mrozik2006
07-02-11, 00:35
byłem dość dawno na diagnostyce... zostało wszystko sprawdzone i mechanik doszedł do wniosku że krzywe felgi albo tarcze... ponownie wyważę koła i założę nowe tarcze ATE... mam nadzieję że wytrzymają
napiszę później jak po wymianie wszystko się czuje
zakupiłem ATE, dali mi za małe... nie mogłem czekać na nowe (na zamówienie) bo jutro do pracy i chłodniej jeszcze będzie... BREMBO i klocki Ferodo założone, przejazd kontrolny zrobiony... zdaje się że nic nie drga i o to chodziło ale po prawdzie nie rozpędzałem się zbytnio
mrozik2006
09-02-11, 15:12
zakupiłem ATE, dali mi za małe... nie mogłem czekać na nowe (na zamówienie) bo jutro do pracy i chłodniej jeszcze będzie... BREMBO i klocki Ferodo założone, przejazd kontrolny zrobiony... zdaje się że nic nie drga i o to chodziło ale po prawdzie nie rozpędzałem się zbytnio
no i wymiana tarcz pomogła :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.