PDA

Zobacz pełną wersję : jak sprawdzic serwo hamulcowe ?



ygor
06-12-10, 11:25
Witajcie,

Mam taki problem , wczoraj jak jechalem sobie dalem troche mocnej gazu i wyzsze obroty , zapalila mi sie kontrolka plynu ukladu hamulcowego jednak po sekundzie zgasla. kiedy moglem sie juz bezpiecznie zatrzymac zajrzalem pod maske i jak sie okazalo w zbiorniczku jest raptem 0,5cm ponad minimum - potem jak wracalem do domu , mialem podobna opcje , kilka razy mocniej depnalem hamulec i zpalaila sie znowu tym razem jzu nie gasnac - pojechalem na stacje dolame plynu kontrolka zgasla i teraz sprawdzam stan co chwile. 4 miesiace i 5tys km temu wymienilme tarcze klocki oraz zrobilem reperaturki przednich zacisków , wymieniłem płyn i odpowietrzyłem , po całym zabiegu płynu wlałem tyle aby było prawie max - nie mozłiwe raczej jest aby przez ten czas zjechały się całe klocki i tarcze , oczywiscie moglem cos zle zlozyc , moze byc jakis wyciek (np przewody mogly sie juz poddac) , ale hamulec dziala normalnie nie wpada , ani nie robi sie twardy (a z tego co wyszukalem to glowny objaw padniecia serwa), druga sprawa ze ubytek chyba jednak był powolny - co jakis czas zagladam pod maske i widzialem ze schodzi troche ale myslalem ze to jednak hamulce sie ukladaja zuzywaja itd. I teraz pytanie glowne - czy moze to byc kwestia serwa ? czy moze byc tak ze jest nieszczelne i silnik zasysa plyn hamulcowy i go rpzepala ? zastanowilo mnie ze pierwszy raz kontrolka zapalila sie przy mocnym przyspieszaniu a nie hamowaniu. oczywiscie jak tylko dorwe miejsce gdzie ebde mogl bez problemu podniesc auto i zdjac kola posprawdzam zaciski przewody elastyczne kalamitki itd itp ale chcialbym tez wykluczyc serwo - czy wystarczy jak odepne przewod podcisnienia i zajrze do srodka ? rozumiem ze normalnie przewod powinien byc suchy , a plyn hamulcowy nie wsyycha zbyt szybko chyba ?

Bede wdzieczny za sugestie

Pozdrawiam

BmaniaC
06-12-10, 11:37
kontrolka zapala ci sie dla tego bo plynu jest malo i keidy przyspieszasz to on sie przechyla prawda ?? i czujnik nie lapie i zapala kontrolke miale tak ostatnio jak szybko w zakret wchodzilem albo przyspieszalem albo nagle chamowalem jak dolalem plynu przestalo sie palic to samo mialem tez jakis czas temu w passacie.

Posprawdzaj podcisnienia czy ktores nie jest pekniete.
przewody wszedzie cale?? musisz zlokalizowac wyciek.

Furious
06-12-10, 14:26
nie wiem czy to w ogole jest możliwe aby plyn dostał sie do serwa, poprostu klocki sie zurzywaja i poziom płynu spada

ygor
06-12-10, 14:33
tak tomku , ale nie w 4 miesiace i 5tys km ... a tyle maja moje tarcze i klocki ... no nic udalo mi sie na dzisiaj zalatwic odpowiedni garaz i bede szukal wyciekow , poszperalem troche po necie i na forach innych marek zdarzaly sie takie przypadki ze silnik zjadal plyn wlasnie przez uszkodzone serow , ale niestety zaden z tematow nie dotyczyl hondy ...

BmaniaC
06-12-10, 14:43
malo spotykane wrecz w ogole. szukaj i pisz co uznales

tak jak pisal Furious klocki sie scieraja i tak jak pisalem ja poziom plyunu opada i dlateo sie swieci. apropo patrzyles na klocki ??

Budziniak
06-12-10, 18:19
Wiesz co samo serwo to może być nie winne. Jeżeli silnik rzeczywiście pali płyn to jest to wina pompy hamulcowej która po jakimś tam czasie może się rozszczelnić i puszczać ten płyn. Z jednej strony pompy masz otwory z gwintami a z drugiej tłoczysko które się porusza jak wciskasz hamulec.
Moja rada ?! Zastanów się zanim po raz kolejny gdzieś tym autem pojedziesz.
Zdejmuj pompę i zajrzyj tam do środka ew. zacznij od zdjęcia tego przewodu który idzie do ssaka.
Oczywiście nie można zapomnieć o sprawdzeniu układu hamulcowego...cylinderki tłoczki i postaraj się obwąchać przewody hamulcowe w korytku pod spodem szczególnie na tym zgięciu pod tylną kanapą

ygor
07-12-10, 08:52
wczoraj rozebralem wszystkie kola no i chyba mam winnego wyglada na to ze to lewy tloczek przepuszcza jak robilem hamulce z przodu to prawy musialem wymienic bo sie blokowal , lewy byl ok (na moje oko a robilem to pierwszy raz) jakias tam rdza byla ale w porownaniu z prawym wygladal naprawde dobrze , wiec powymienialem tylko gumki i wyczyscilem tloczek i wyglada na to ze to byl blad - ale jeszcze nie jestem pewien do konca - bo wygladalo to tak - auto stalo jakies 5h w garazu cieplym najpierw zdjalem prawe kolo patrze zacisk z zewnatrz w dolnej czesci mokry , wewnatrz tez podobnie i na klockiu tez troche wilgotno (od zewnetrznej czesci) tloczek wokol wilgotny z pod oslony przeciwkurzowej tez wilgotno , ale umazalem palec , i niby ani to tluste ani lepikie , powachalem , niby jakis tam zapach jest ale w porownaniu z zapachem ze zbuiorniczka to byla inna won - mysle sobie pewnie woda i nie wyschlo do konca a brud z ulicy w tej chwili tez jakos smierdzi, ale jak rozebralem prawe kolo okazalo sie ze wszystko suche jak pieprz (zacisk z nowym tloczkiem) wiec sa dwie opcje , albo na jednym kole zostalo wiecej sniegu i sie topilo wolniej i zostalo mokre (ale to malo prawdopodobne) albo puszcza tloczek - i to jest pewniejsze - wiec wstawie auto na kilka dni do garazu zeby miec pewnosc ze to co jest woda na pewno wyschnie i jak bedzie to wygladalo tak samo to mam pewnego winowajce , wymienie tloczek z gumkami i mam nadzieje ze ebdzie ok. do weza podcisnienia tez zajrzalem i rzeczywiscie byl suchy. poza tym cylinderki w bebnach suche ,przewody suche , nie poprzecierane ani nie popekane wiec stawiam na tloczek - wszystko by sie zgadzalo bo wyciek bardzo powolny wiec akurat przez te wzery pewnie powolutku sobie kapie - wyszla moja niewiedza. jak juz bede pewny to dam znac , dzieki za podpowiedzi. oczywiscie klocki i tarcze praktycznie nie zuzyte

Budziniak
07-12-10, 08:59
jeżeli okładzina klocka jest brudna w płynie to zabierz do domu i spłucz to porządnie gorącą wodą.
a tak poza tym Igor to zuch chłopak z Ciebie :)

ygor
07-12-10, 09:38
nie , nie jest brudna sprawdzilem , wiem czym to grozi ;) no nie do konca zuch bo jednak jakbym od razu wymienil oba to teraz nie byloby sytuacji , wiadomo ze jak sie nie przewrocisz to sie nie nauczysz , ale na hamulcach lepiej tak sie nie uczyc , bo moze nie byc drugiego razu ...