Zobacz pełną wersję : pytanie o turbo
pakerromek
05-12-10, 17:01
mam pytanie jak to wglada z założeniem turbiny do silnika d16a1 ile to wytrzyma ile mozna dmuchnac tak zeby nie przesadzic a beda jakies fajne efekty narazie zbieram graty ....moze jakies małe podpowiedzi co do tego jak to bedzie sie spisywało...dzieki z góry
D16A1 DOHC
1986-89 Acura Integra (USA)
pojemnosc : 1590
1986-1987 moc : 113 KM 1988-1989 moc : 118 KM skad Ty to wzioles :) hehe stary silnik moze byc bum zalez od jego kondycji :p Efekty ?Na 1 bar napewno zalezy ile dmuchniesz jest pelno tematow naprawde w H*^# na forum.poszukaj:rolleyes:
Pewnie pomyłka i chodzi o B16A1
pakerromek
07-12-10, 22:17
nie pomyłka d16a1 od acura integra 118 km
pakerromek
07-12-10, 22:26
wkoncu chciałbym sie dowiedziec ile moge dmuchnac do mojego silnika tak zeby uzyskac ok 160km góra 180km m ój silnik to d16a1 acura integra obecnie seria 118km po modyfikacjach ok 125km zamocowany jest w moim 5genku_____co proponujecie co mozna zrobic z tym silnikiem zeby były efekty z jazdy
Arturvf500
07-12-10, 23:07
wrzuc walki z d16a9 i masz 200KM przy 0,6bar
A wytrzyma toto?? Strasznie stary jest ten silnik...moze korby tez z A9??
korby w zc1/d16a1 sa grubsze niz w reszcie d16 ;)
i d16a1 ma okolice 110km
A9 to przeciez ZC. Nie wiedzialem, ze A1 rowniez dostal ten prezent.
a9 to nie jest zc1, zc1 byly w crxsach gen1, a9 w gen2 i sie roznil znacznie od czystego zc1, przyjelo sie po prostu mowic na silniki d-serii dohc ZC, ale d16a9 to nie zc1;
zc1 byly w europie i jp w poznych latach 80 w usa byl sporo slabszy d16a1 w acurach integrach;
pozniej byly d16a9 bez sondy i d16a8 i d16z5 z sonda
Stary, historii Hondy i silnikow to mi wykladac nie musisz. Jak rowniez w jakich autach byly. Costam o tej marce wiem;)
Oczywiscie, ze A9 to nie jest ZC ale roznice sa bardzo niewielkie. Stad zalozenie, ze wnetrznosci sa bardzo podobne. Bo sa.
Jedyne co to myslalem, ze A1 jako slabszy i zdaje sie krecacy nizej byl rowniez oslabiony wewnetrznie.
pakerromek
12-12-10, 15:22
duzo sie dowiedziałem?????:(moze cos wiecej ja wiem jaki mam silnik i ile ma koni ale chce wiedziec cos o turbo do niego
pakerromek, jest przecież tyle różnych "gotowców"... Ja się powtórzę po raz kolejny, że do silników 1.6l (innych niż B16) wystarczy Ci nawet stosunkowo nieduże turbo, np TD-04L-12T, montowane w Volvo-ach. Do tego kolektor wydechowy, albo żeliwny ebajowiec, albo "dostosować" jeden z OEM-owych kolektorów, które miały pod maską katalizator. Podstawka pod filtr oleju, doprowadzone smarowanie do turbinki, jakiś patent na podpięcie się do obiegu wody, trochę kombinowania i rzemiosła (o ile sam to chcesz składać).
Co do Twojego silnika, pewnie podobnie "dmucha" jak np. D16Z6, więc to TD wstawałoby mniej więcej tak:
- 1300rpm - 0,1b
- 1500rpm - 0,2b
- 2000rpm - 0,4b
- 3000rpm - 0,6b
> 7200rpm lekki spadek do 0,55b, chociaż Ty masz non-VTEC, więc może trochę mniej powietrza zużywa Twój silnik
To tak mniej więcej wygląda. Może jakieś rozbieżności się przydarzą.
Jeżeli napisałem duuużo głupot, proszę o zjebki :p
pakerromek
17-12-10, 17:27
sam to ogarne dzieki arek wszystko mam czekam jeszcze na interculer pozdro
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.