Zobacz pełną wersję : Nagrzewnica, słabe grzenia SZYBKIE PYTANIE
mam pytanko, chce sie upewnic.
Hania kiepsko grzeje w srodku. Płynu hest dobry stan ( minimum na zimnym ), termostat dobry, zawór na wezu otwiera sie dobrze, mimo tego cały czas leci letnie powietrze . Te chondy tak mają ?? czy mam zatkananagrzewnice ?? Zeby wiyciągnąc nagrzewnice trzeba zciagnąc cała deche, prawda ?? Dodam ze mam klime to od boku sie nie dostane
Też się podpisuje pod tym pytaniem...bo też mam ten sam dokładnie problem...suwaczek chodzi płynnie..linki na miejscu...tylko to powietrze raptem ciepłe lekko...
a jak wygląda sytuacja ze wskazówką temperatury na desce ? Być może auto najzwyczajniej w świecie się nie dogrzewa a co za tym idzie nie plynie ciepły płyn do kabiny
Ja w EG4 miałem wszystko ok, a ostatnio zaczęło słabo grzać. Zerknąłem pod schowek i znalazłem problem, nawet gdy suwak temperatury mam na max ciepłe, to nie wiem czy linka czy coś innego nie przestawia na max ciepło tego regulatora, ręcznie przesunąłem i jest ok. Zerknijcie pod schowek, może w tym u Was też tkwi problem.
Silnik nagrzewa sie normalnie....zerknąłem pod schowek i jest tez opór..nic sie nie da bardziej przesunąć...
Te chondy tak mają ??
:/
Kwapcio ma rację, też tak miałem
michal86tk
06-12-10, 10:26
Te hondy zdecydowanie tak nie mają ,moja nagrzewa się w dosłownie 5min a podczas jazdy musze zmniejszać ciepłe powietrze bo jest za gorąco ,spróbuj może przysłonić sobie dolną część chłodnicy tak do połowy jakąś tekturą albo czymś jeśli nagrzewnica jest ok to powinno pomóc na zimę
mi też słabo grzeje panowie to pewnie licha uszczelka pod głowica .....u mnie tak właśnie jest.....już bd 2 raz wymieniał uszczelke .... dodam że auto po wymioanie uszczelki zagrzewało mi sie na maxa po dosłownei 3 minutach a w środku nie dało sie usiedzieć.... a teraz w te mrozy nawet 20 km nie daje rady
Moja też się po dosłownie 5 minutach nagrzewa, nawet teraz w te mrozy, tylko właśnie mam ten problemik, że czasem się nie przesunie do końca ten mieszalnik czy jak to się tam zwie no i nie ma siły żeby grzało, bo ustawione jest na zimne.
michal86tk
06-12-10, 11:26
Moja też się po dosłownie 5 minutach nagrzewa, nawet teraz w te mrozy, tylko właśnie mam ten problemik, że czasem się nie przesunie do końca ten mieszalnik czy jak to się tam zwie no i nie ma siły żeby grzało, bo ustawione jest na zimne.
a wymieniałeś podświetlenie w konsoli od nawiewu?? bo jeśli tak to zle mogłeś spowrotem puścić linke albo sie gdzieś załamała i tak sie teraz dzieje
Też tak mam, że auto nagrzane, a powietrze leci mocno letnie, w którym dokładnie miejscu pod schowkiem można zobaczyć czy ten suwak dobrze funkcjonuje?
ruszaj suwakiem i lukaj od dołu po stronie pasażera..napewno zobaczysz
..może zalac uklad preparatem do usuwania kamienia...może to coś da??
np. http://allegro.pl/stp-odkamieniacz-plukacz-do-chlodnic-300ml-i1331364209.html
próbuj ale jak jest nagrzewnica zasyfiona to nic nie pomoże tylko wymiana na nową :p
po pierwsze: chondy.... <<< bez komentarza.
civic to jeden z lepiej grzejących samochodów. temperatura silnika łapie optimum po 2km nie zależnie od temperatury za zewnatrz. a na full grzaniu to ja nigdy nie jade max na 1/3 bo bym sie ugotował.
spróbuj może przysłonić sobie dolną część chłodnicy tak do połowy jakąś tekturą albo czymś jeśli nagrzewnica jest ok to powinno pomóc na zimę
Przysłanianie chłodnicy to pomysł dobry do Żuka albo Nyski... jeśli wszystko jest sprawne, to termostat sam odłącza chłodnice kiedy silnik jest słabo rozgrzany. U mnie jak wskaźnik temperatury wskoczy na swoją normalną pozycje, czyli po ok 2 kilometrach jazdy, to ogrzewania nie da się na maksa używać, bo jest w aucie za gorąco.
Ja myśle, ze problem jest spowodowany tym, że nie odtwiera się do końca zawór nagrzewnicy. Albo jest coś z linkami, albo z samym zaworem.
U mnie w jednej hondzie grzeje aż się ugotować idzie a w drugiej też coś słabo.. suwak pod deską na maksa , temperatura silnika łapie w miare szybko a w środku nie jest zbyt ciepło.. może to wina silnika? w 1.8 tak jak pisałem mam gorąco a w 1.3 ledwo co daje te ciepło..
1.3 ledwo co daje te ciepło..
w moim D13B2 mogłbyś w samych majtkach podróżować jak jest ogrzewanie na full ;););)
nie ma opcji i tłumaczenia, że ten typ tak ma!!! gdzieś musi być przyczyna słabego grzania szukaj dalej
-uszkodzony termostat
-zasyfiała nagrzewnica
-uszkodzony suwak penelu sterowania
a uszczelka pod glowica nie moze byc przypadkiem tego powodem tez?
a uszczelka pod glowica nie moze byc przypadkiem tego powodem tez?
a płynu ubywa, auto kopci na siwo??? olej jakie jest konsystencji??? rzadki???
płynu ubywa, ale może to być wina chłodnicy, olej nie jest rozcieńczony, jest normalnej gestosci
płynu ubywa, ale może to być wina chłodnicyi
tzn. co jest gdzieś nie szczelna? gotuje się płyn? patrzyłeś czy cała chłodnica się nagrzewa czy tylko od góry do połowy?
nic takiego nie sprawdzałemm, ale wentylator sie załacza po wymianie termostatu, a chłodnica na 99,9% jest troche nieszczelna
ja u siebie mialem to samo. akurat w moim przypadku pomogla wymiana termostatu.
http://allegro.pl/grzalka-12v-podgrzewacz-nagrzewnica-elektryczna-i1374770366.html lek na wasze grzanie :)
słuchajcie.
nie jest to problem płynu chłodniczego, wentylatora czy nagrzewnicy lub nadłamanej linki suwaka panelu która to znajduje się przy lewej nodze pasażera..
problemem jest złamana / skrzywiona linka (od obiegu lub termostatu podajże) która
znajduje się POD MASKĄ przy samym silniku i wężach.
konkretniej to przy samym czole grodzi silnika z wnętrzem po środku lub jak kto woli na filtrem oleju. wiem co mówie bo sam to przerabiałem ale w lato - miałem ten problem że pomimo że nabiłem na nowo klime - ona nadal słabo chłodziła.. przez to że ta linka w lato sama się zagina od temp. przez co obieg nie jest do końca zamknięty - zarówno na zimnym jak i ciepłym nawiewie :)
trzeba ją naprostować!
dziękuje za uwage :cool:
zawór na wezu otwiera sie dobrze, mimo tego cały czas leci letnie powietrze
problemem jest złamana / skrzywiona linka (od obiegu lub termostatu podajże) która
znajduje się POD MASKĄ przy samym silniku i wężach.
chyba jednak nie bo jeśli sprawdził ze zawór jest otwarty to link go nie blokuje
..czy fakt ,że za zaworem ten kawałek węża jest rownież nagrzany świadczy o tym, że zawór otwiera sie dobrze???
Orzech_007
29-12-10, 15:47
Panowie tez mialem taki problem , temp byla odpowiednia,plyn bym w normie, wszystkie linki chodzily prawidlowo, a powietrze bylo zimne-letnie . Wiec to byla winna nagrzewnicy zeby jej nie wyjmowac odczepilem 2 weze w komrze silnika i ja przeplukalem normalnym wezem ogrodowym. po skrecaniu wszytkiego za lalem plym chlodniczy i grzeje teraz jak w saunie . Pozdrawiam moze komus pomoze :)
..i co z niej wypłukałeś?
Orzech_007
12-01-11, 13:06
brud zamulona byla jakby jakies "bloto "kolor rdzy mialo ,ale teraz rewelka gerzeje jak w saunie :)
może ktoś powiedzieć które to konkretnie węże w komorze silnika trzeba przepłukać?? :)
Orzech_007
12-01-11, 22:01
tam masz 2 weze pod maska wejscie i wyjscie z nagrzewnicy (za zaworem ktory puszcza cipela ciecz z obiegu ,on sterowny jest linka,jak bedziesz sterowal linka ciplo-ziomno bedziesz widzial pod maska ze sie rusza, )odkrec obydwa i z jednej strony podlacz zwyczajny waz z jakims cisnieniem zeby przeplukalo ("byl obieg")
..nie ma znaczenia który to wejście a który wyjście...? czy to jest bezpieczne?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.