PDA

Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie



dudus1262
05-12-10, 08:43
Nie leci ciepłe powietrze. Nie wiecie co sie stało??

sloma
05-12-10, 08:56
A wentylator działa? Jak nie działa to pewnie się przepalił a jak działa to możliwe, że masz uszkodzony termostat lub się zaciął i jest ciągle obieg płynu chłodniczego i nagrzewnica nie może się nagrzać. Jak się myle to niech mnie ktoś poprawi.

MikeFoto
05-12-10, 09:07
Nie leci ciepłe powietrze. Nie wiecie co sie stało??

Może przełącz pokrętło nastawy temperatury na czerwone pole? Włącz silnik? Przełącz pokrętło dmuchawy na pole od I lub II lub III lub IV.

Jakie pytanie taka odpowiedź.

johny-b
05-12-10, 10:11
Może przełącz pokrętło nastawy temperatury na czerwone pole? Włącz silnik? Przełącz pokrętło dmuchawy na pole od I lub II lub III lub IV.

Jakie pytanie taka odpowiedź.

hahaha padłem :)

sprawdź poziom płynu chłodniczego, jak jest za mało to też nie będzie grzać.

reXio
05-12-10, 10:41
Pytanie jak na egzaminie na karte rowerowa. Dziecko auto dostalo i nie wie co zrobic :P

Dextero
05-12-10, 12:09
Być może też się zerwała linka od regulacji ciepłego powietrza. Niech ktoś kręci w kabinie pokrętłem, a ty patrz pod maską czy się przesłona otwiera. Dużo by pomogło jak byś powiedział, czy wskazówka temperatury silnika po nagrzaniu jest w odpowiedniej pozycji - czyli 1/3 od dołu.

Xus
06-12-10, 15:20
zeby mozna bylo pomoc przydalo by sie wiecej szzegolow

napisz cos wiecej wtedy napewno ktos pomoze na chwile obecna MIKEFOTO dale trafna odp

ps jak nie leci cieple to pewnie leci zimne:)

siwik
15-12-10, 23:20
no dobra to ja zapytam tak: Przyszły mrozy i mam lodówkę w samochodzie. Płyn w normie, silnik grzeje się normalnie, płyn w chłodnicy gorący, a powietrze dalej zimne. Jak stoję to nie ma tragedii ale jak jadę to prawie w ogóle nie grzeje. Jesienią nie było tak źle - powietrze było ciepłe ale późno bo silnik się grzał a ciepłe powietrze dopiero po ok 5 minutach zaczynało lecieć :mad: ktoś napisał, że to może być od termostatu ale wtedy silnik też by się schładzał.. jak kiedyś w starym samochodzie zdechł mi termostat to przy ruszaniu od razu spadała temp silnika.. I jeszcze jedno - latem na autostradzie przegoniłem trochę samochód i wygotował mi się płyn - ubyło około 200ml. Może to ma cos wspólnego.. Może rzeczywiście termostat...:confused:

MikeFoto
15-12-10, 23:44
Siwik, moim zdaniem, zapowietrzony układ.

siwik
15-12-10, 23:51
to też jest opcja a jedyne czego jeszcze nie robiłem to numer ze stromym podjazdem ;) muszę spróbować czy przepchnie jakieś powietrze. Swoją drogą dziwne to trochę, że w całkiem niezłym aucie wstawili taki beznadziejny układ chłodzenia

wojti
16-12-10, 00:03
dlaczego beznadziejny? kilka razy robiłem coś przy układzie chłodzenia i nigdy nei miałem kłopotu z jego odpowietrzaniem, jest to bardzo dobry układ chłodzenia i bardzo dobrze sobie radzi z tym silnikiem... d14a8 ma samoodpowietrzający się układ więc teoretycznie powinien sam się odpowietrzyć. Problemem że masz zimne powietrze może być zakamieniona albo jakoś jeszcze inaczej zasyfiona nagrzewnica powietrza

demonobiker
16-12-10, 09:48
Siwik, moim zdaniem, zapowietrzony układ.

jak ja miałem zapowietrzony układ to ogrzewanie grzało i wskazówka od temp wędrowała bardzo wysoko więc to raczej nie to.
moze jest problem z termostatem kolega pisze że długo mu sie nagrzewa moze jest uszkodzony i cały czas otwarty, a jezdzi na krotkich np odcinkach i dlatego mu wogole nie grzeje?

kuster
16-12-10, 10:15
ja robię do roboty jakieś 7km w jedną stronę i mi się dobrze silnik nagrzewa
wystarczy ze rano załączę samochód lekko odśnieżę (5min roboty)
załączam nawiew i leci ciepłe powietrze...

tak że albo linka albo termostat do wymiany/naprawy

nikog0
16-12-10, 12:00
wg mnie na 90% to termostat, sam sobie odpowiedziałeś:

"kiedy stoję w miejscu to jeszcze troche ciepło leci (więc chłodnica działa bardzo mało wydajnie); a kiedy jadę to już tylko zimno (chłodnica chłodzi wydajnie)"

no chyba że jest to faktycznie problem z ciągałem do otwierania ciągu ciepłego powietrza.

Kolega miał niedawno podobnie, ale grzało, ale baaardzo słabo, zmienił termostat i wszystko ok.

Zrób tak:
A) uruchom zimny silnik i sprawdzaj czy wąż idący z silnika do chłodnicy nie robi się ciepły (pierwsze kilka minut w taką pogodę jak dziś - duży mróz), powinien być zimny, a ciepły powinien się robić wtedy gdy już w środku ciepło dmucha.

B)zasłoń dokładnie tekturką całą powierzchnię chłodnicy i tak jeździ (obserwuj cały czas wskaźnik temperatury, żeby nie przegrzać, test zrób na kilkunastu km, nie więcej)

A wskazówka temp w liczniku nie jest chociaż trochę niżej niż zazwyczaj po nagrzaniu?

siwik
17-12-10, 23:55
no własnie nie - gdyby była nisko to bym od razu wywalił termostat a trzyma się mniej więcej w połowie albo tuz pod połową zakresu.Dziwny objaw. Rzeczywiście sprawdzę jeszcze węże czy się nie grzeją na zimnym silniku ale zaczynam bać się, że to uszczelka pod głow. Odpowietrzanie na miliard forumowych sposobów nic nie daje. Pogrzebie jeszcze przy linkach ale nie wygląda żeby to był powód bo regulacje działa tylko słabo grzeje

oklahoma
18-12-10, 09:41
U mnie tez słabiutko grzeje. Powietrze z nawiewów przy nagrzanym silniku zaledwie letnie i nie ma szans żeby dobrze nagrzać auto. Na zamkniętym obiegu trochę lepiej ale też bez rewelacji i szyby parują. Termostat jest ok - trzyma dobrze temperaturę, auto nagrzewa się do właściwej temperatury po ok 3 km. Sprawdziłem linkę od regulacji zaworu na węży idącym do nagrzewnicy, sprawdziłem linki pod nogami kierowcy i wszystko dobrze działa a przynajmniej na takowe wygląda. Przepłukałem dwa razy nagrzewnice i przepływ ma bardzo dobry. Po nagrzaniu silnika obydwa węże, tj. wchodzący i wychodzący z nagrzewnicy są bardzo ciepłe, jeśli auto postoi chwilę na pracującym silniku to robią się gorące. Silnik po normalnej jeździe jest ciepły ale spokojnie można dotknąć pokrywy zaworów, trzymać rękę i nie oparzyć się. Wtedy też dolny wąż od chłodnicy jest zimny a górny gorący. Dopiero gdy samochód trochę postoi na wolnych obrotach lub tez trochę się go przegazuje to silnik robi się gorętszy oraz dolny wąż też robi się gorący co świadczy o prawidłowym działaniu termostatu. Oczywiście to wszystko sprawdzałem przy obecnych temperaturach ok - 10 stopni. Mam w aucie lpg więc może też trochę ciepła traci na parowniku ale bez przesady, to raczej nie jest przyczyna bo w poprzednim aucie (tico) też miałem lpg i grzał jak wściekły. Już sam nie wiem co dolega temu ogrzewaniu. Jeszcze mam pomysł, że może nagrzewnica z zewnątrz jest zasyfiona ale przecież mam filtr przeciwpyłkowy. Wkurza mnie to ogrzewanie masakrycznie. Jeśli ktoś mógłby coś jeszcze podpowiedzieć to był bym wdzięczny :)

reXio
18-12-10, 14:57
Generalnie to nasze 5D nagrzewaja wnetrze srednio. Sam silnik nawet szybko lapie temp. ale nagrzanie kabiny w sluszne mrozy troche trwa.

siwik
19-12-10, 21:19
wiesz nie chodzi o to, że trochę to trwa tylko, że przy jeździe powyżej 50km/h nie da się jechać bez czapki :(

wschodnocy
25-12-10, 15:20
Ja mam taki problem z ogrzewaniem że słabo grzeje, czasami nie grzało w ogóle, byłem u znajomego pokręcił zaworem pod maską i linkę chyba pociągnął i grzało normalnie z jednym wyjątkiem.... grzał wtedy gdy coś "przeskakiwało podczas jazdy" :-/ teraz padło całkowicie. Mechanik twierdzi że to nagrzewnica tylko że węże są ciepłe a ciepło nie leci do środka. Macie jakieś pomysły ?:cool:

reXio
25-12-10, 15:50
Zawor sprawny?

wschodnocy
25-12-10, 17:48
tak

demonobiker
25-12-10, 21:48
mam pytanie czy w zimę na zegarach wskazówka od temp powinna być na tym samym poziomie co wskazówka w okresie letnim, u mnie jest niżej niż w lato tak około 20% niż normalnie po nagrzaniu, pwoiietrze dmucha ciepłe wiec nie wiem czy to problem czy tak powinno byc?

Puca
26-12-10, 11:10
Wskazówka powinna być o każdej porze roku na 1/3 skali. Prawdopodobnie nie dogrzewa Ci się silnik, sprawdź termostat.

demonobiker
26-12-10, 13:21
w lato mam wskazówke prawie na połowie skali i nigdy wyżej a w zimie ak jak piszesz na 1/3 więc WTF?

reXio
26-12-10, 16:13
Ja Wam powiem, ze z ta 1/3 skali to nie do konca. Bardziej 2/5. U mnie jest tak prawie przed polowa.

Deszczyk0000
28-12-10, 12:35
a co jak jest prawie na czerwonym kawałku ? przy nawet delikatnej jezdzie ?;/

Puca
28-12-10, 14:12
a co jak jest prawie na czerwonym kawałku ? przy nawet delikatnej jezdzie ?;/

A wentylator się włącza koledze???

demonobiker
29-12-10, 11:00
zrobiłęm fotke jak wyglada u mnie skala po całkowitym nagrzaniu silnika w temperaturach ziomowych czy jest ok czy powinna byc troche wyzej?
http://img249.imageshack.us/img249/4194/800x600hl.jpg

Deszczyk0000
29-12-10, 12:43
A wentylator się włącza koledze???

no włącza się. słychać czasem jak pracuje ;p temperatura dziwnie skacze raz jest na czerwonym polu a zaraz spada do polowy . może to termostat ?

demonobiker
29-12-10, 15:37
kolego mialem tak samo jak mialem zapowietrzony uklad i zagotowałem tak silnik :(

wojti
30-12-10, 09:20
ja też miewam ostatnio dziwne motywy ze swoją hanką i jej temperaturą, też długo nie mogł złapać tgemperatury az w koncu wzialem karton i przysłoniłem 2/3 chłodnicy, zaczeła się szybciej nagrzewać i ma prawidłową temperature pracy ale zastanawia mnie czemu tak mam bo rok temu w te największe mrozy żadnych kłopotów z temperaturą nie miałem, ładnie płynnie temperatura wzrastała do swojego poziomu, termostat zmieniłem, i nadal to samo, układ odpowietrzony. Jutro jade do kumpla bo i tak musze zmienić pompe wody więc zrobie od razu płukanke układu chłodzenia i zaleje nowym płynem, zobacze czy dziwne akcje z temperaturą przestaną mieć miejsce bo coraz bardziej zastanawiam się czy nie jest to wina zakamienionej bądź jakoś inaczej zasyfionej chłodnicy. Jak zmieniałem termostat to troche kamienia na uszczelce było ;/;/;/

demonobiker
01-01-11, 05:10
też zasłoniłem kartonem chłodnicę i temperatura zaczeła byc taka jak w okresie letnim tylko czy to usterka jakaś że bez kartonu nie daję rady tak się nagrzać czy poprostu tak musi być..?

reXio
01-01-11, 08:44
Wskazowka jest za nisko. Powinna byc wyzej. Ale zapomnij o 1/3 skali. Ma byc lekko ponizej polowy skali.

Inna sprawa - czy ktos sie zegarami nie bawil wczesniej i przez przypadek nie ruszyl tej wskazowki i teraz pokazuje cuda.

demonobiker
01-01-11, 13:21
jak wyżej wspomniałem jak dam karton przed chłodnice to nagrzewa się ok do połowy skali ale bez kartonu tak jak na zdjęciu czy to termostat jest uszkodzony jak to sprawdzic bez wyciagania go?

a czy możeliwe jest że temeratura na skali może być niżej bo cały czas mam włączone ogrzewanie na maksa na takich krótkich odcinkach?czy jeśli np ogrzewania nie włącze i karton usunę i auto nagrzeje sie normalnie to jest to dobry objaw?

reXio
01-01-11, 13:39
Na pewno ogrzewanie kabiny ma wplyw na temperature silnika na krotkich odcinkach.

Mozna to nawet zaobserwowac jak sie ma ogrzewanie ustawione na zimne powietrze a temp. silnika sie lekko podniesie. Przekrec ogrzewanie na maxa a zobaczysz ze temp. silnika na wskazniku spadnie.

demonobiker
01-01-11, 14:16
zrobiłem tak odpaliłem auto po nocy ustawiłem nadmuch na szybe na 1 bieg na srednia temerature tzn w połowie zakresu regulacji na wskaźniku, przejechałem się silnik złapał normalną temp. prawie połowa skali, załączyłem ogrzeanie na 4 leciało gorące powietrze wiec zmniajszyłem na 2 bieg na czerwoe pole gałka od ogrzewania i w aucie zrobiło się ciepło a temperatura silnika spadła nieznacznie, oczywiście wszystko bez kartonu.wiec wniosek z tego taki że na krótkich odcinkach po odpalniu nie ustawiać odrazu temeratury na maksa bo moze to zaskutować jakimś niedogrzaniem silnika.
sprawdząłem jeszcze waż idący od termostatu na dół chłodnicy był zimny lpg załączył sie przy 40 stopniach on nadal zimny , zaczął robić się lekko ciepły jak wskazówka przekroczyła tak na oko 1/4 skali, 1/3 skali.rozumiem że jeśli termostat by się nie domykał to wąż byłby chociaż minimalnie ciepły?

wojti
01-01-11, 18:59
ja wczoraj uporządkowałem też swoją hanie, zalałem nowym płynem, zmieniłem ową pompę wody i zrobiłem płukankę. Wczoraj widziałem już efekt ale to był silnik przepalany a zobacze dziś bądź jutro tzn po nocce pod gołym niebem. Przysłonięcie na pewno nie jest jakiś profesjonalnym sposobem ale co zrobić? ja też tak miałem że jeździłem dłuuugie kilometry a dolny wąż był zimny ale to dlatego że płyneło przez chłodnice na tyle zimne powietrze że nie zdąrzyła się ona nagrzać ale mimo wszystko wydaje mi się że dzieje sie tak z powodu zasyfionej kamieniem chłodnicy bo jeszcze rok temu takich cudów z temperaturą na pewno nie miałem.

Deszczyk0000
05-01-11, 10:04
kolego mialem tak samo jak mialem zapowietrzony uklad i zagotowałem tak silnik :(

ej no nie strasz mnie :D a jak można odpowietrzyć ten układ? nie chce zagotować silnika ..

demonobiker
05-01-11, 15:49
nagrzewasz auto, na odpalonym luzujesz odpowietrznik od układ z przdu obok pokrywy zaworów, czekasz aż uleci powetrze gasisz auto uzupełniasz płyn w chłodnicy uwaga by nie wystrzelił korek w góre, zakrecasz korek odpalasz i znów odpoietrzasz i tak do momentu aż przestanie lecieć powietrze...

wojti
05-01-11, 17:18
no niestety ale nie każdy silnik ma odpowietrznik, D14A8 są samoodpowietrzające się więc musisz sprawdzić czy masz ów odpowietrznik.

lar
05-01-11, 17:47
coś macie nie tak z termostatem bo nie ma innej możliwości. U mnie po przejechaniu 2-3km wskazówka dochodzi do swojego normalnego położenia czyli ~40% skali i dopiero wtedy ustawiam pokrętło nagrzewnicy na czerwone pole nadmuch na drugi bieg i obieg wewnętrzny, nie zdarzyło mi sie nigdy zeby wskazówka temp zmieniła swoje położenie.

wojti
05-01-11, 18:05
ja Wam powiem, że u mnie sytuacja powróciła do normy teraz ale dopiero po wymianie, termostatu płynu i pompy (i tak musiałem to zrobić i tak) ale termostat wrzuciłem oem. Wcześniej niby też nowiutki miałem ale jednak zamiennik varnet. Ciekawostką był fakt że przy poprzedniej wymianie płynu wlałem Borygo. Zmierzyłem jego temperaturę krzepnięcia glikometrem i wyszła mi -19 a napisane na opakowaniu było -35... sam płyn też ma wpływ a to jak działa układ chłodzenia i jak szybko się nagrzewa, nowy wlałem GlycoShell -38. Teraz temperaturka rośnie mi płynnie i nie spada, nawet w te e mrozy co mielismy ostatnimi dniami po 2 3 minutach z nawiewu juz było czuć cieplejsze powietrze a po jakichs 5 10 minutach samochod juz ma prawidlowa temp a ogrzewanie działało jak powinno.

Civ dohc
05-01-11, 18:25
No to kolego jak Ci pęknie przednia szyba od takiego nagrzewania, to może zmienisz metodę. W takie mrozy zawsze nawiew na przednią szybę i pokrętło ciepła na max-a od momentu uruchomienia auta. Szyba musi się stopniowo nagrzewać razem z autem. Prawidłowe działanie termostatu polega właśnie na stopniowym otwieraniu i przymykaniu w zależności od temp. zewn. dużego obiegu na chłodnicę. Jeśli jedziemy w trasę, dolny przewód chłodnicy w takie mrozy zawsze będzie zimny, jeśli mamy sprawny termostat.

Dextero
05-01-11, 18:43
nagrzewasz auto, na odpalonym luzujesz odpowietrznik od układ z przdu obok pokrywy zaworów, czekasz aż uleci powetrze gasisz auto uzupełniasz płyn w chłodnicy uwaga by nie wystrzelił korek w góre, zakrecasz korek odpalasz i znów odpoietrzasz i tak do momentu aż przestanie lecieć powietrze...

Jaki odpowietrznik? Pokazałbyś go na jakimś zdjęciu.

wojti
05-01-11, 20:14
No to kolego jak Ci pęknie przednia szyba od takiego nagrzewania, to może zmienisz metodę. W takie mrozy zawsze nawiew na przednią szybę i pokrętło ciepła na max-a od momentu uruchomienia auta. Szyba musi się stopniowo nagrzewać razem z autem. Prawidłowe działanie termostatu polega właśnie na stopniowym otwieraniu i przymykaniu w zależności od temp. zewn. dużego obiegu na chłodnicę. Jeśli jedziemy w trasę, dolny przewód chłodnicy w takie mrozy zawsze będzie zimny, jeśli mamy sprawny termostat.

pęknąć może mu nie pęknie bo nigdy nie słyszałem o takim przypadku przecież podobna sytuacja moze mieć miejsce w lato jak masz nagrzaną szybę i dodatkowo czarną tapicerkę a puścisz klimatyzacje zimną. Prędzej spodziewałbym sie pęknięcia od wady konstrukcyjnej, którą wersja 5d niestety ma i jest o tym inny temat.


a odpowietrznika wcale nie musi być, ale jeśli chcesz to jest on w tej galerii na ostatnim zdjęciu oznaczony czerwonym okręgiem w prawym górnym rogu, tuż przy samym bloku.

http://www.samnaprawiam.com/poradniki-5592-wymiana-termostatu-%E2%80%93-odpowietrzanie-ukladu-chlodzenia-honda-civic-lsi.html

ewentualnie tutaj czerwoną strzałką
http://www.extern.pl/samochod/termostat/img/wlew_chlodnicy.jpg

demonobiker
05-01-11, 22:35
Jaki odpowietrznik? Pokazałbyś go na jakimś zdjęciu.

zrobie jutro zdjecie

Deszczyk0000
06-01-11, 13:32
no właśnie d14a8 też jest ten odpowietrznik ? bo wczoraj musiałem sie zatrzymywać w drodze bo wskazówka była na czerwonym polu;/ a cięzko samemu termostat wymienić ? ile kosztowałaby wymiana u mechanika ? macie jakies info na ten temat ?

skolopendra
06-01-11, 13:35
a cięzko samemu termostat wymienić

nie


e kosztowałaby wymiana u mechanika ? macie jakies info na ten temat ?

30 zł

wojti
06-01-11, 15:29
no właśnie d14a8 też jest ten odpowietrznik ? bo wczoraj musiałem sie zatrzymywać w drodze bo wskazówka była na czerwonym polu;/ a cięzko samemu termostat wymienić ? ile kosztowałaby wymiana u mechanika ? macie jakies info na ten temat ?

Kolego czytaj uważnie posty bo w którymś moim poście wcześniej masz wyraźnie napisane że D14A8 nie ma odpowietrznika i układ odpowietrza się sam. Musisz jedynie mieć zalany zbiorniczek wyrównawczy tak aby układ chłodzący miał co zassać w miejsce wypchniętego powietrza!!

Wymiana termostatu to dla kogoś kto robi to pierwszy raz zajmuje ok 20 30 minut. Potrzebna jest jedynie dobra przedłuzka. Najlepiej na grzechotke 1/4" bo do jednej śruby jest kiepski dostępa i nasadka na taką grzechotke nei jest duża i ładnie podejdzie.

Deszczyk0000
07-01-11, 15:13
Kolego czytaj uważnie posty bo w którymś moim poście wcześniej masz wyraźnie napisane że D14A8 nie ma odpowietrznika i układ odpowietrza się sam. Musisz jedynie mieć zalany zbiorniczek wyrównawczy tak aby układ chłodzący miał co zassać w miejsce wypchniętego powietrza!!

Wymiana termostatu to dla kogoś kto robi to pierwszy raz zajmuje ok 20 30 minut. Potrzebna jest jedynie dobra przedłuzka. Najlepiej na grzechotke 1/4" bo do jednej śruby jest kiepski dostępa i nasadka na taką grzechotke nei jest duża i ładnie podejdzie.


Przepraszam za kłopot Kolego ! :) dziękuje ze jasno i wyraźnie mi to wytłumaczyłeś :)
Pozdrawiam:D

melvin
16-10-11, 09:48
Witam! Odkopię kolteta bo mam problem z nawiewem.
A dokładnie - Po ustawieniu pokrętła temperatury na środku, leci powietrze ciepłe jeśli przed zmianą pozycji miałem ustawione na maksa na czerwonym, a zimne jeśli miałem przed zmianą pozycji ustawione na maksa na niebiesik. Więc leci mi tylko powietrze ciepłe albo zimne bez możliwości letniej temperatury. Ktoś się z tym spotkał?

Son - Goku
16-10-11, 13:02
Witam! Odkopię kolteta bo mam problem z nawiewem.
A dokładnie - Po ustawieniu pokrętła temperatury na środku, leci powietrze ciepłe jeśli przed zmianą pozycji miałem ustawione na maksa na czerwonym, a zimne jeśli miałem przed zmianą pozycji ustawione na maksa na niebiesik. Więc leci mi tylko powietrze ciepłe albo zimne bez możliwości letniej temperatury. Ktoś się z tym spotkał?

A pokrętło normalnie Tobie chodzi na lewo i prawo??

Czy w trakcie ustawienia go pośrodku masz jakiś opór ??

melvin
16-10-11, 13:32
Chodzi normalnie bez zadnych oporów.

skolopendra
22-10-11, 16:13
to sprawdź zawór w komorze silnika .
czy płynnie się reguluje
opis w manualu...

WODZIREJ2
15-01-12, 12:06
Witam Wszystkich. Widzę daty postów odległe ale może ktoś tu zajrzy:) Przykładowo; ustawiam siłę nadmuchu na 4-kę, pokrętło temperatury na maxa w prawo - na czerwone. Cofam trochę( powiedzmy 1cm) w lewo pokrętłem temperatury, jednocześnie trzymając dłoń przy kratce od nawiewu i czuję: powietrze chłodniejsze( co uważam za normalne i prawidłowe) ale siła nadmuchu dość wyraźnie wzrasta. Poza tym od strony kierowcy dmucha o wiele cieplejsze powietrze niż od strony pasażera (chodzi mi o te kratki nawiewu na boczne szyby) Chyba zbyt normalne to nie jest, bo jakoś wcześniej tego nie wyczułem. Dodam tylko że silnik się nagrzewa prawidłowo, wskazówka temp. nigdy nie zmienia położenia po nagrzaniu, niezależnie czy pędzę 150 czy stoję w korku, wszystkie pokrętła działają wg. mnie prawidłowo( jasne, że czuć fazy przełączania ale nic na siłę ). Nie jest to problem spędzający sen z powiek, ale za podpowiedzi ogromne dzięki. Czy ktoś miał podobne objawy?

Paulo21
15-01-12, 12:44
Dolaczam sie do pytania o zimniejsze powietrze z kratek prawych niz lewych, do tego chcialbym sie zapytac czy normalne jest ze po przekreceniu pokretla z pola czerwonego na zimne i odwrotnie tez, musze poczekac chwile nim zacznie leciec cieple albo zimne powietrze?

MikeFoto
15-01-12, 16:50
Dolaczam sie do pytania o zimniejsze powietrze z kratek prawych niz lewych, do tego chcialbym sie zapytac czy normalne jest ze po przekreceniu pokretla z pola czerwonego na zimne i odwrotnie tez, musze poczekac chwile nim zacznie leciec cieple albo zimne powietrze?


Oczywiście. Pokretlem ciepłe zimne otwierasz zamykasz przepływ płynu chłodniczego przez nagrzewnice.

Tapnięte przez SGS2 powered by TapaTalk.

WODZIREJ2
15-01-12, 17:31
Witam! Odkopię kolteta bo mam problem z nawiewem.
A dokładnie - Po ustawieniu pokrętła temperatury na środku, leci powietrze ciepłe jeśli przed zmianą pozycji miałem ustawione na maksa na czerwonym, a zimne jeśli miałem przed zmianą pozycji ustawione na maksa na niebiesik. Więc leci mi tylko powietrze ciepłe albo zimne bez możliwości letniej temperatury. Ktoś się z tym spotkał?

Witam. Poradziłeś sobie z tym problemem? Nie spotkałem u mnie nigdy takich objawów, raczej daje się tą temperaturę regulować .

melvin
16-01-12, 18:31
Niestety jeszcze nie :( Nie wiem co może być dolegliwością. Zanurkowałem pod kierownicę i kręciłem pokrętłem ciepłe zimne i wszystko pracowało jak należy. Ale nadal żeby przejść z ciepłego na zimne i na odwrót muszę przekręcić pokrętło do samego końca w innym wypadku będę miał poprzednią skrajną temperaturę.

Dextero
16-01-12, 20:00
Jak zdemontujesz filtr kabinowy wraz całą jego obudową to jak wsadzisz tam głowę to po lewej stronie będzie widać klapkę która steruje nawiewem ciepłe/zimne. Przesłania ona w zależności od ustawienia pokrętła skąd powietrze dostanie się do kabiny - albo zimne z zewnątrz albo ciepłe które przelatuje przez nagrzewnicę. Klapka ta powinna chodzić płynnie razem z pokrętłem temperatury. Z opisu twojego wynika, że się ona przycina i nie da się jej ustawić w pozycji pośredniej. Zajrzyj tam i zobacz jak ona pracuję. Jeżeli się przycina to sprawdź dlaczego. Może coś z linką się stało albo dostał się tam jakiś brud i ma ona opory.

melvin
16-01-12, 20:33
Dzięki wielkie za konkretną odpowiedź ;) Jak się skończy szaleństwo sesji to tam zajrzę.

Dextero
16-01-12, 21:12
Znalazłem filmik który kiedyś nakręciłem. Widać na nim jak działa pokrętło ogrzewania. Od strony kamery jest wlot zimnego powietrza (przez filtr kabinowy). Film jest "spłaszczony" przez konwerter którego użyłem do zmniejszenia rozmiaru. Ale mam nadzieję, że się da obejrzeć.

http://www.megavideo.com/?v=YO9EI2G7

goku10sdl
16-01-12, 23:05
a ja mam inny problem... wszystkimi nawiewami leci ciepłe powietrze a u pasażera przy szybie leci takie zimne albo takie lekko ciepłe ale czuć duża różnicę.. jak to naprawic?? klapka od ciepłego/zimnego działa ok bo sprawdzałem rozbierając cały nawiew

WODZIREJ2
17-01-12, 17:03
a ja mam inny problem... wszystkimi nawiewami leci ciepłe powietrze a u pasażera przy szybie leci takie zimne albo takie lekko ciepłe ale czuć duża różnicę.. jak to naprawic?? klapka od ciepłego/zimnego działa ok bo sprawdzałem rozbierając cały nawiew

podłączam się , bo mam identyko

jaro467
18-01-12, 11:59
Kolego Dextero mam pytanko czy ta klapka którą poruszałeś na filmie tym pokrętłem od zmiany zimne/ciepłe znajduje sie za wiatrakiem tam całkiem z tyłu?? Mam rozumieć ze abym sie do niej dostał muszę zdemontować cały ten element z wiatrakiem tak? pytam bo bede musiał tam zajrzeć kiedyś.

Poll
18-01-12, 14:27
Trzeba też pamiętać, że od razu nie będzie grzać jak by było elektryczne dogrzewanie. U mnie jest temp na 1/3 skali, a dopiero fest nagrzeje się po paru minutach, że aż bucha z nawiewu i muszę skręcać. To jak z kominkiem. Niby ogień fest rozpalony, ale kominek(nagrzewnica) nie jest nagrzany i nie oddaje ciepła. Cudów nie oczekujcie od takiego ogrzewania ; )

Dextero
18-01-12, 16:08
Tylko obudowę z filtrem kabinowym. Trzeba odkręcić schowek pasażera, a później jeszcze dwie śrubki. Tu masz opisane:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?93755-Zr%F3b-to-Sam-Podgrzewanie-lusterek&p=1396676&viewfull=1#post1396676
Dwa pierwsze zdjęcia.

Paulo21
01-02-12, 17:26
Panowie problem. Z prawej-srodkowej kratki leci zimne, nie dziala przelacznik pomiedzy ta kratka z tym ludzikiem bialym i niebieskim (sciagalem linke, ruszalem samym mechanizmem i nie zmienia sie temp powietrza), nawiew na nogi kierowcy dmucha baardzo slabo, tak ze po 40km dalej jest zimno w nogi. Gdzie mozna szukac przyczyny? Jak sie do tego dobrac? W manualu nie ma rozpiski na kanaly wentylacyjne dlatego pytam.

Dextero
01-02-12, 20:25
I znowu to samo. Jednym stąd, innym stamtąd leci zimne. A powód raczej podobny i trzeba szukać w tym samym miejscu przyczyny. Musisz zajrzeć w miejsce o którym mowa wyżej. Kręcąc pokrętłem ciepło-zimno, zamyka się i otwiera klapka od przepływu powietrza przez nagrzewnicę. Kręcąc natomiast pokrętłem do ustawienia miejsca nawiewu, w tym tajemniczym miejscu widać serię klapek, które się otwierają lub zamykają dostęp powietrza do poszczególnych miejsc w aucie. Trzeba tam zajrzeć i zobaczyć co chodzi prawidłowo, a co nie. Panowie, którym leci zimne z prawej strony, pewnie też tam przyczynę znajdą.

http://www.youtube.com/watch?v=0Uth5sQcmto&feature=youtu.be
Widać tu jak działa pokrętło zimo-ciepło. W 26sek widać klapkę (długa, prostokątna) która się otwiera, zamyka jak przestawisz przełącznik między środkowymi kratkami wylotu powietrza. Być może masz linkę zerwaną.

http://www.youtube.com/watch?v=7g-wuKRjJbo&feature=youtu.be

Widać tu jak działa pokrętło rodzaju nawiewu.

Przypominam jak się tam dostać:
-odkręcamy schowek pasażera i listwę za nim.
--odkręcamy tą część z filtrem powietrza. Trzeba odkręcić dwie śrubki - jedna pod zieloną wtyczką, druga pod żółtym przewodem w lewym górnym rogu. Odpinamy białą wtyczkę u dołu (u mnie wtyknięta w puste miejsce). Po odkręceniu ta część prawie nam wpadnie w ręce. Jeszcze z tyły będzie zachaczać. Trzeba przesunąć ją w prawą stronę, aż zejdzie z zaczepu.
http://img692.imageshack.us/img692/1173/img0496sq.jpg

Po zdjęciu:

http://img89.imageshack.us/img89/8523/img0498ik.jpg

WODZIREJ2
01-02-12, 22:01
Wielkie dzięki kolego Dextero za info. Zajrzy się tam i ówdzie ale jak trochę cieplej się zrobi.

Paulo21
01-02-12, 22:21
Dzieki za odpowiedz. Postaram sie to ogarnac w piatek. Martwi mnie tylko to co u mnie jest za schowkiem wyglada troche inaczej ;) A konkretnie tak http://imageshack.us/photo/my-images/826/20110723115.jpg/ :) Z tego co zdarzylem w manualu wyczytac, trzeba spuszczac czynnik z klimy zeby to wymontowac....

Dextero
01-02-12, 22:29
Ja mam wersję bez klimy.

Paulo21
01-02-12, 22:47
No to zdaje sie porobilem. Coz, poczekam do wiosny az sie zrobi cieplo i sie za to wezme. Przynajmniej wiem czego mam szukac ;)

jaro467
02-02-12, 09:42
No właśnie też mi coś nie pasowało u kolegi Dextero a ja również mam klimę więc identycznie jak Ty Palulo21 kurde i dlatego obrazki się różniły od tego co zobaczyłem. Powiem że tam grzebałem ostatnio i nie bedzie to takie proste, z racji że robiłem to na żewnątrz a było jakieś -8 moze to zrezygnowałem za chwile gdy po zdjęciu schowka ilistwy metalowej nic nie chciało dalej ruszyć, odkręciłem jeszcze 4 takie śruby na kluczyk 10mm\krzyżak które wydawało się trzymają ten plastik czarny ale nic ani drgnęło. Tak sobie myślę czy nie rozbiera sie to na pół tzn na połowę dolną i górną dzieki tym śrubkom umieszczonym jakby w pionie, znajdujące się na wysokości listwy??
Jakby ktoś coś wiedział w temacie to niech pomoże:D

Paulo21
02-02-12, 13:09
Z tym trzeba poczekac bo nie da sie robic na takim mrozie :P Tu masz screena z manuala jak wyglada demontaz parownika http://imageshack.us/f/607/jnkjn.png/ Tez opieralem sie caly czas na tym co Dextero pisal, ale nie pomyslalem o tym ze na tych screenach nie ma parownika

jaro467
02-02-12, 21:59
O widzisz Paweł dzieki wielkie kurde tego właśnie trzeba było aby zczaić o co tam chodzi, ja niestety mam po belgijskiemu:p i to bez takich rysunków kurde książki od Hanki i niewiele sie da zaczerpnąć. Widze też że to robota nie na teraz i takie mrozy, póki co nie jest najgorzej z grzaniem ale jak bedzie ciepło trza by pomyślećo przeczyszczeniu układu. Jeszcze raz dziękówa i pozdro

Paulo21
20-02-12, 21:08
Podbijam temat bo mam pytanko. Na tym zdjeciu, widac zolty polksiezyc od temperatury ogrzewania. Pytanie, czy tu jest to dobrze zalozone? http://img802.imageshack.us/img802/7586/dscf1137.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/802/dscf1137.jpg/) Czy widac na tych zdjeciach, ze cos jest nie halo? Staram sie rozwiazac problem zimnego powietrza z prawej kratki i baaaaaaaaaardzo slabego nadmuchu na nogi kierowcy, a chcialbym teraz sprawdzic wszystkie mozliwe opcje przed wyjeciem parownika... I dodatkowe pytanie, czy nadmuch pod fotelami na nogi pasazerow, powinien wiać? Bo nie czuc tam nic za bardzo.
http://img641.imageshack.us/img641/8212/dscf1124y.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/641/dscf1124y.jpg/)

dudi189
20-02-12, 22:23
ten mały dzyndzelek metalowy powinien jeździć w żółtym księżycu po Twojemu:o przy przekręcaniu ciepło/zimno, ten księżyc to otwieranie/ zamykanie klapki przy nagrzewnicy:) widzę że księżyc Ci się wyrobił trochę wiec obserwuj po założeniu prawidłowo czy nie wyleci znowu

Paulo21
20-02-12, 22:44
Ale jak wloze tego metalowego dzyndzla to pokretlo od regulacji temperatury sie blokuje w polowie gdzies :confused:

Dextero
20-02-12, 23:02
A zawór otwierający przepływ wody przez nagrzewnicę ci pracuje? Chyba jest zacięty. Linka od pokrętła idzie to tego żółtego i otwiera klapkę powietrza przelatującego przez nagrzewnicę. A druga linka od tego żółtego idzie do zaworu pod maską, który otwiera przepływ wody przez nagrzewnicę.

Paulo21
20-02-12, 23:13
Dziala to tak: http://www.youtube.com/watch?v=C3x6Ri1fDDw

dudi189
21-02-12, 08:42
u mnie działa tak samo:) może odrobinę bardziej linka się chowa, jak czujesz opór duży w przekręcaniu ciepło/zimno po założeniu dzyndzelka na miejsce to oznacza że blokuje Ci się klapka powietrza osłaniająca lub otwierająca przepływ przez nagrzewnicę, daj nura jeszcze raz pod deskę i poruszaj tym żółtym bez zakładania linki i będziesz wiedział przez co masz ten opór;)

Paulo21
21-02-12, 09:33
Blokuje sie jak chce ja pociagnac w strone pasazera. Jak zalozony jest ten dzyndzel na polksiezyc to blokuje sie mniej wiecej zaraz na tym jak zaczyna sie niebieski kolor przy pokretle, w strone grzania dziala lepiej bo pokretlo przekrece do konca. Coz, widze ze sie niestety nie obejdzie bez wyciagania parownika....:(

dudi189
21-02-12, 10:57
no niestety i czeka Cię wobec tego też nabijanie klimy..czyli ok100zeta jak wyciągniesz już ten parownik to chociaż sobie go wyczyść też jakimś ludwikiem byś kiedyś nie musiał znowu zdejmować bo smrodek z nawiewów, Ja dokładałem do siebie klimatyzację używaną, założyłem wszystko i po nabiciu znów zdejmowałem parownik bo był brudny..by zdjąć parownik musisz wyjąć akumulator ale przed odkręceniem przewodów klimatyzacji spuść czynnik z zaworków klimy

Paulo21
03-03-12, 18:41
Dzisiaj zabralem sie za wyciaganie parownika. Wczoraj bylem u specow od klimy, spuscili mi caly czynnik z ukladu wiec moglem dzialac, do tego slonko swieclo, tylko piwka braklo hehe. No ale przechodzac do sedna.

Moim najwiekszym problemem bylo to, ze z prawej srodkowej kratki lecialo zimne powietrze a z kratki pasazera takie cieple ale bez szalu. Wyjalem parownik i odkrylem cos, przez co podejrzewam wielu osobom nie dziala ten przelacznik miedzy srodkowymi kratkami. Glownym sprawca nie dzialania tego ustrojstwa, jest ten pacjent: http://imageshack.us/photo/my-images/17/asdaan.jpg/ klapka, ktora sterowana jest linka z tego przelacznika miedzy kratkami. Przez to ze ona sie urwala, do kratek lecialo zarowno zimne jak i cieple powietrze. W zoltym kolku zaznaczone jest miejsce gdzie przychodzi ten zolty plastik do ktorego przyczepiona jest linka ( http://imageshack.us/photo/my-images/802/dscf1137.jpg/ pierwszy zolty element na srodku zdjecia, patrzac od gory) a na czerwono zaznaczone jest miejsce gdzie sie to urwalo. Przez to ze klapka ta sie urwala, do srodkowych kratek lecialo zarowno cieple jak i zimne powietrze. Do tego ta klapka urwala sie u mnie tak, ze zablokowala klapke regulacji przeplywu powietrza (ta co rusza sie od pokretla regulacji temperatury). Zeby ta klapke zalozyc, trzeba by demontowac nagrzewnice, dlatego postanowilem ze poprostu zamontuje ja na stale w pozycji zamknietej, wiec powietrze bedzie leciec z tych kratek takie jak ustawie na pokretlach. Przykleilem ja tak zeby sie nie ruszala i do tego w razie czego przykleilem izolacja. Widac to wszystko na filmiku http://www.youtube.com/watch?v=sRe1NF9_GX0&feature=youtu.be Tam gdzie widac dwa brazowe paski izolacji, to to jest wlasnie ta klapka (zblizenie w 13s). Teraz wszystko dmucha tak jak nalezy. Nawet nadmuch na nogi kierowcy sie poprawil (najlepiej dziala jak zamkne boczne kratki przy szybach).

Mysle ze dokladnie ten sam problem jest u znacznej ilosci osob ktore maja problem z tym przelacznikiem i rozna temperatura z roznych kratek.

skorpion7
21-01-13, 14:28
Przepraszam, że odświeżam kotleta ale zimno się zrobiło :) i powrócił temat zimnego powietrza z kratek od strony pasażera. Czy komuś udało się naprawić stosując rady w tym poście lub inaczej ?