Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dziwne stuki szumy z pod spodu



luki68
04-12-10, 23:58
Witam jestem nowy i nie wiem czy ten temat już był poruszany,więc go poruszę. Otóż mam nie dawno kupiłem Hondę Civic V gen. 1995 r. 3d hatback. I mam z nią taki problem,że jak się jedzie nią z prędkością powyżej 80km/h zaczyna coś dziwnie szumieć od zawieszenia jakby coś ocierało. Ściągnąłem wszystkie koła i posprawdzałem tarcze,piaste,szczęki hamulcowe i wychodzi,że są w dobrym w stanie a kręcąc samą tarczą nic nie trze żadne elementy. Felgi nie są krzywe,nic nie jest powyginane i nie wiem co to może być. Przypuszczam,że to mogą być amortyzatory,ale nie jestem pewien. A i dodaje od razu,że samochód zanim go kupiłem stał bezczynnie przez pół roku.

art81
05-12-10, 00:17
Pewnie opony szumią.

djwafel
05-12-10, 00:34
Jak stał bezczynnie pół roku to pewne elementy gumowe są już sparciałe.
Jakie masz opony zimówki czy letnie? Opony zimowe stawiają większy opór wgryzają się w asfalt a więc to normalne, że trochę szumi.

Paputek
05-12-10, 09:32
no chyba ze ci cos buczy to moze byc lozysko bo jesli nie jest obciazone masa samochodu to nic nie slychac a podczas jazdy bedzie buczec przynajmniej ja tak mialem :)

Nemereth
05-12-10, 10:16
To może być huczące łożysko, przy mniejszych prędkościach tego nie słychać. Dzwięk ten jest bardzo podobny do stalowych kół pociągu gdy się toczą powiedzmy powoli. Z łożyskiem ten dzwięk ma tylko szybszą rotację zależnie od prędkości.

Wymiana łożyska tył:
Zdejmujesz koło, zdejmujesz metalowy okrągły kapturek zabezpieczający piastę.odbijasz zagiętą nakrętkę i porządnym kluczem 32 odkręcasz piastę po czym małym młotkiem odbijasz zastygłą piastę i ją zdejmujesz. W międzyczasie trzeba jarzmo otworzyć i zdjąć tarczę. Łożyska tył są sprzedawane razem z piastą jako jedna całość po prostu Plug and Play. Ja za swoje piasty z łożyskiem NTN płaciłem 250 PLN sztuka.

Jakbyś wpadł na pomysł zmienić same łożysko to powiem daruj sobie bo bez prasy i ściągacza do łożysk nie zrobisz tego a warsztat policzy sobie za robotę z 300 zł więc lepiej zmień piaste kompletną z łożyskiem.

Wymiana łożyska przód:
Tu już jest problem. potrzebna prasa i ściągacz łożyska. najlepiej zdjąć zwrotnicę z auta bo na aucie to jest koszmar i tego już sam nie zrobisz.

Bębny:
Jeszcze nie zmieniałem łożysk w bębnach więc nie wiem :D

hemicuda83
05-12-10, 10:25
Bębny:
Jeszcze nie zmieniałem łożysk w bębnach więc nie wiem :D

tak samo łatwo z tyłu z tym ,że fajnie mieć 2 śrubki m6/m8 długości kilka cm oraz klucze oczkowe(płaskie także) do tego, bo w bębnach są otworki w które to wkręcasz i jak ciężko idzie tymi śrubami to rozpychasz ;) mam piaste z łożyskiem tylnią 30zł+ przesyłka jak co ?;)