Zobacz pełną wersję : Wymiana Płynu w chłodnicy
Witam
Mam pytanie czy ktoś wymieniał samodzielnie płyn w chłodnicy?
Właśnie wymieniałem u siebie i mam wrażenie jakby termostat nie przepuszczał (dolny wąż jest cały czas zimny) no chyba że taki ma być:) z początku nawet jak silnik miał normalną temperaturę leciało cały czas zimne powietrze później tak dziwnie podczas jazdy raz zimne raz ciepłe teraz leci ciepłe cały czas więc niby jest ok ale chyba nie do końca. Zastanawia mnie jeszcze dlaczego nie ma nigdzie nic do odpowietrzenia w civic 92r. miałem na górnym wężyku śrubkę do odpowietrzenia tutaj czegoś takiego nie zauważyłem i jeszcze jedno pytanko czy jest gdzieś jakiś korek spustowy w silniku czy tylko ten na spodzie chłodnicy?
Pozdrawiam
jeszcze jedno pytanko ile wchodzi płynu do chłodnicy do d16v1?
Jak leci cieple powietrze to jest na 100% dobrze i nie ma co gdybac :). W wersji coupe odpowietrzanie jest automatyczne wiec podejrzewam ze tutaj tez jest wiec wystarczy po wymianie plynu odpalic go na jakis czas zeby sobie pochodzil na wolnych obrotach . Korek pewnie jest tylko u spodu chlodnicy.
jeszcze jedno pytanko ile wchodzi płynu do chłodnicy do d16v1?
4l
według instrukcji w silniku też jest -- tu masz instrukcje po polsku do VIIgen
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1792895.html
według instrukcji w silniku też jest -- tu masz instrukcje po polsku do VIIgen
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1792895.html
Odświeżę trochę kotleta. Czy ta śruba spustowa jest znajduję się trochę ponad filtr oleju (z prawej strony), bo patrząc na manuala nie do końca jestem pewien. Udało się komuś tą śrubę odkręcić, bo ja wczoraj poległem.
pozdrawiam
Odświeżę trochę kotleta. Czy ta śruba spustowa jest znajduję się trochę ponad filtr oleju (z prawej strony), bo patrząc na manuala nie do końca jestem pewien. Udało się komuś tą śrubę odkręcić, bo ja wczoraj poległem.
pozdrawiam
Śruba spustowa w bloku silnika? Jest taka? O ile mi wiadomo wystarczy odkręcić korek spustowy w chłodnicy. Chłodnica jest niżej od bloku, cała woda z bloku również zleci przez korek w chłodnicy...
Czy ta śruba spustowa jest znajduję się trochę ponad filtr oleju (z prawej strony),
Tak to jest śruba spustowa.
Wymiana płynu chłodzącego (z wyjątkiem wersji Diesel/2.0)
1. Uruchomić silnik. Ustawić pokrętło regulacji ogrzewania na maksymalne ogrzewanie i wyłączyć zapłon. Dotykając, upewnić się, że silnik i chłodnica są chłodne.
2. Upewnić się, że znany jest kod zabezpieczający radia, zanotować częstotliwości zaprogramowanych stacji radiowych.
3. Wymontować akumulator.
4. Wykręcić korek chłodnicy.
5. Odkręcić korek spustowy i spuścić płyn chłodzący.
6. Wykręcić korek spustowy z tyłu bloku silnika. 78 N·m (8.0 kgf·m)
7. Po spuszczeniu płynu nałożyć pastę uszczelniającą na gwint śruby spustowej, następnie wkręcić śrubę z nową uszczelką i pewnie dokręcić.
8. Dobrze dokręcić korek spustowy chłodnicy.
9. Wymontować, opróżnić i zamontować zbiornik. Napełnić zbiornik do znaku MAX wielosezonowym płynem do chłodnic. (Honda typ 2).
10. Napełnić chłodnicę aż do podstawy króćca wlewowego oryginalnym wielosezonowym płynem do chłodnic. Zalecany Honda All Season Antifreeze/Coolant Type 2.
UWAGA:
•Należy używać wielosezonowego płynu do chłodnic Honda typ 2. Używanie płynów do chłodnic wyprodukowanych przez innych producentów może spowodować korozję, wadliwe działanie układu chłodzenia lub jego awarię.
•Oryginalny wielosezonowy płyn do chłodnic Honda typ 2 jest mieszaniną składającą się z 50% środka niezamarzającego i 50% wody. Wstępne mieszanie nie jest wymagane.
Pojemność układu chłodzenia [wraz ze zbiornikiem o pojemności 0,4 l]: M/T: 4,0 l
A/T, HONDA MULTI MATIC:
3,9 l
11. Zamontować luźno korek chłodnicy.
12. Zamontować akumulator.
13. Uruchomić silnik i nagrzać go (wentylator chłodnicy powinien włączyć się przynajmniej 2 razy).
14. Wyłączyć silnik. Sprawdzić poziom oryginalnego wielosezonowego płynu do chłodnic Honda Type 2 i w razie potrzeby uzupełnić płyn.
15. Dokręcić korek chłodnicy, ponownie uruchomić silnik i sprawdzić szczelność.
16. Wprowadzić kod zabezpieczający radio i system nawigacyjny przed kradzieżą, a następnie ustawić częstotliwości stacji radiowych zaprogramowanych przez klienta.
Miłej zabawy. ;)
Wymiana płynu chłodzącego (z wyjątkiem wersji Diesel/2.0)
Przepisany manual, ale może się przydać wszystkim którzy takowego nie posiadaj.
mimo wszystko dziękować ;)
Ps. Jednak wstrzymałem się z wymianą płynu, zauważyłem ubytek płynu chłodniczego zapraszam do wątku (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?126065-Ubytek-plynu-ch%B3odniczego)
Robertos23
24-03-13, 12:03
Odświeżam temat, bo mam chyba problem z płynem chłodniczym, ciągle muszę go dolewać:
Wymienił mi mechanik chłodnicę na nową i spuścił też stary płyn. Wlał nowy płyn chłodniczy przy czym weszło go może z 3l, bo na pewno wszystkiego nie zlał. I tak do tej pory przez jakieś 2 tygodnie dolałem z 1,5l płynu. Nie robiłem sekwencji opisanej wyżej od pkt. 11-15 opisanej w książce obsługi. Czy układ ma jakiś odpowietrznik albo czy sam się odpowietrza. Czytałem też, żeby korek od zbiorniczka wyrównawczego nie dokręcać na max. Wcześniej nie miałem najmniejszego problemu z ubytkami płynu. Aha ostatnio założyłem gaz sekwencję, więc pewnie trochę płynu zeszło przy podłączania reduktora i teraz chyba będzie go trochę więcej w układzie.
1,7 ctdi
mam olej w układzie chłodzenia - wyciągnąłem około 100-150ml szlamu olejowego ze zbiorniczka płynu chłodniczego. Co może być uszkodzone?
Auto jeździ normalnie, brak innych objawów...
...ja się już boję...
pachnie uszczelką pod głowicą...
gdzie jeszcze jest blisko olejowi do płynu chłodniczego.
Przez szczelinę w pękniętym bloku lub głowicy :( ale to już ekstremum. Raczej uszczelka pod głowicą.
picasso2000
30-11-14, 19:02
Na wiosnę planuję sobie wymienić płyn chłodniczy jednak mam zagwozdkę.
Wszędzie gdzie szukałem informacji odnośnie procedury zwracana jest uwaga na problematyczność odkręcenia śruby w bloku silnika celem spuszczenia płynu.
Na pewno ktoś się z tym zmagał.
Jak tam sprawa wygląda? Z tego co szukałem o ile nam się już uda odkręcić to jeszcze pozostaje kwestia uszczelnienia.
Mam obawy odnośnie tej śruby, jak znam życie będzie problem z odkręceniem.
Dobrze dopasowany klucz, odpowiednia ilość miejsca na ruch kluczem i nie powinno być problemu.
https://lh3.googleusercontent.com/vb3HdDCdjLeOGiY1vTGOKE9uIokvYsTHKq_AskHb6su5=w941-h439-no
https://lh3.googleusercontent.com/-JEu5kcgFzPU/VHwr1ud6oOI/AAAAAAAAR8Y/GV90YPPVPwg/w1597-h551-no/wymiana%2Bp%C5%82ynu%2B2.JPG
picasso2000
01-12-14, 13:56
A jak z ponownym uszczelnieniem? Z tego co czytałem stosuje się jakiś środek uszczelniający śrubę?
Ile płynu chłodzącego mieści się w bloku silnika, ile zejdzie po odkręceniu tej śruby?
Przecież w powyższm manualu wszystko masz napisane, a środek uszczelniający - silikon o podwyższonej odporności na temperaturę przecież tam temperatury nie sięgają setek stopni. Choćby TA MASA (http://sklepjeep.redcart.pl/p/11414/2438057/uniwersalna-masa-uszczelniajaca-uszczelka--skrzynia-nag1-5-spd-misa-6-srub-oleju-skrzyni-filtry-challenger-dodge.html)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.