PDA

Zobacz pełną wersję : silnik d15b2 nie pali gdy rozgrzana



nerwus
02-12-10, 19:14
Witam.

Mojej Hance odechciało się pracować. Nie wiem co jest przyczyną dlatego proszę o pomoc.

Objawy:
Na zimnym silniku odpala normalnie i grzecznie pracuje.
Po odśnieżeniu/odszronieniu i przejechaniu ~2-4 km łapie temperaturę i gaśnie na pierwszym postoju na światłach przy ruszaniu. I to byłoby na tyle, widać chęci odeszły.
Później nie ma szans na odpalenie.
Myślałem że problem leży po stronie akumulatora za małe ładowanie itp. Jednak po jego naładowaniu i na kablach nie chciała odpalić.
W akcie desperacji próbowałem delikatnie rozciągnąć. I tutaj jest postęp odpaliła i trzymając na 2tyś. obrotów działała sprawnie, jednak jak puściłem gaz i obroty spadły po prostu zgasła.

Nie mam pomysłu co może powodować takie wariacje, a na oddanie bez uprzedniego ustalenia kosztów mnie nie stać. :(

Co może być tego przyczyną?
Z góry dzięki za pomoc.

Edit:
Przypomniałem sobie silnik nigdy nie był zagazowany.
Pompka paliwa normalnie pompuje przed odpaleniem tzn słychać że pracuje.

Edit2:
po ponownym przeszukaniu forum(inaczej dobrałem słowa) widzę że to może być przekaźnik pompy paliwa. Jutro się tym zajmę i jeżeli wszystko będzie dobrze to poproszę o usunięcie tematu

zakit
02-12-10, 23:43
na poczatek sprawdz ten przekaznik (jeden normalny co uzywa 'szukaj') a potem sprawdz jeszcze silniczek krokowy i ew wyczysc przepustnice...

nerwus
03-12-10, 09:41
po prze-lutowaniu przekaźnika Hanka przez 10 km pracowała ładnie. Jednak po zgaszeniu okazało się że problem nie zniknął

Pozostaje tylko sprawdzić krokowy i przepustnice. Mógłbym prosić o jakieś wskazówki odnośnie tych czynności?

stiepe
04-12-10, 12:34
krokowy: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?7624-Czyszczenie-silniczka-krokowego

skolopendra
04-12-10, 12:43
siada zapłon

nerwus
05-12-10, 23:17
trochę rozbieżne Wasze przypuszczenia :confused:

ale skłaniam się bardziej do problemów z zapłonem, bo z tego co wiem z problemem z silniczkiem krokowym samochód odpala lecz gaśnie po chwili, a u mnie niestety nie chce odpalić...

@skolopendra
a da się go jakoś chałupniczo naprawić? Czy lepiej zostawić to specjalistom?

nerwus
06-12-10, 15:23
pytanie poglądowe. Czy zasiarczony akumulator może sprawiać podobne problemy?

johny26
06-12-10, 17:31
bo z tego co wiem z problemem z silniczkiem krokowym samochód odpala lecz gaśnie po chwili, a u mnie niestety nie chce odpalić...


Przy przepustnicy jest i silniczek krokowy i tzw. zawór FITV Fast Idle Termo Valve czy jakos tak... który jest odpowiedzialny za odpowiednie utrzymanie obrotów na rozgrzanym silniku.
Rozumiem że u Ciebie problem jest taki że auto poprostu nie odpala, nie chodzi o problem utrzymania obrotów na rozgrzany/zimnym tylko samo odpalenie. Hmm, zachowuję się to ewidentnie jak zimny lut w przekaźniku...

nerwus
06-12-10, 17:54
@johny26
Tak jak napisałem w pierwszym poście. Na zimnym silniku odpala poprawnie. Gdy się rozgrzeje i zejdzie z ssania (?) czyli do tych ~700 obrotów gaśnie i później nie odpala. Trzeba czekać aż silnik się ochłodzi.

Chyba będzie trzeba pozbierać kasę i podjechać do mechanika, ale to dopiero w następnym tygodniu...

headone
06-12-10, 18:11
Polecam ci kupic nowy aparat zapłonowy, albo swój zregenerować :)
Miałem to samo, rozgrzewał sie spadał z obrotów i gasł, jak sie ostudził odpalał.
Pomogło wymienienie aparatu zapłonowego.

nerwus
06-12-10, 18:12
A ile taka przyjemność kosztuje? To jutro wykręcę skubańca i poszukam fachowca jeżeli cena nie przekroczy możliwości ;)

headone
06-12-10, 21:12
Hmm...powiem ci że cena może cie troche zbic z nóg :D Bo zależy co uszkodzone.
Ja za swojego regeneracje zapłaciłem jakieś 150 zł, ale dostałem gwarancje na 18 miesięcy :D

nerwus
06-12-10, 21:18
póki co dzięki zobaczę jak cenowo będzie to wyglądało i postaram się przywrócić do żywych swoją Hanke

headone
06-12-10, 22:09
Napisz czy to rozwiązało twój problem, jak naprawisz :D
Powodzenia :)

nerwus
21-12-10, 11:06
Witam.

Trochę te sprawdzanie trwało ale nic nie dało.
Aparat zapłonowy jest sprawny na 100% przynajmniej tak mówi mechanik. Dodał także, że według niego to problem z komputerem...

Problem pozostaje nierozwiązany...

Kolejne pytanie:
Czy to może być problem z przekaźnikiem tylko nie na nim a na stykach lub wiązce?
lub
Czy to może być problem z kompresją? bo logicznie myśląc to na zimnym oleju pali normalnie bo gęsty a na nagrzanym już nie chce bo olej jest rzadszy i gdzieś cieknie.
Tylko że nie zauważyłem by go ubywało lub gdzieś wyciekał...

nerwus
11-01-11, 11:34
Są postępy.

Niestety w tę gorszą stronę tj. po odebraniu od mechanika i próbie powrotu pod dom zgasła na światłach. Jednak nawet po przestaniu całej nocy odpalić nie chciała :( co było niemiłym zaskoczeniem.

Z ciekawości zrobiłem samodiagnostykę i check engine świeci się cały czas.

dymek91
11-01-11, 11:57
Kolega moja sytucja byla bardzo podobna wlasciwie identyczna padl czujnik temperatury silnika / temperatury cieczy chlodzacej (zamienne nazwy podobno) Sprawdz - koszt nowego kikanascie zlotych :)

nerwus
11-01-11, 12:49
dymek91:

Mógłbyś powiedzieć gdzie ten czujnik się znajduje? Bo w serwisówce znaleźć nie mogę.
I czy jeżeli byłby to ten czujnik to podczas samodiagnostyki nie wyrzucałoby błędu nr 6 ?

jogal
11-01-11, 14:02
jak Ci nie odpala po rozgrzaniu silnika, lub gaśnie po rozgrzaniu to zmień sobie cewkę w aparacie zapłonowym. Koszt cewki to poniżej 100 zł.

nerwus
11-01-11, 14:09
jogal:

Aparat zapłonowy jest sprawny na 100% przynajmniej tak mówi mechanik.
aparat zapłonowy czyli cewka i moduł

jogal
11-01-11, 14:29
nie ufam mechanikom, mimo że cewka ma parametry takie jak w manualu to może być zwalona, u mnie tak było, parametry miała książkowe a i tak po rozgrzaniu nie było iskry, po zmianie na inną cewkę problemu nie ma.

nerwus
11-01-11, 14:37
skombinuje klucze, wykręcę i sprawdzę świece a później skrę i zobaczymy czy to będzie to.

Thavar
13-01-11, 21:59
odświeżę ciut temat,
Mam taki sam problem, na zimnym silniku bardzo ładnie Pali , rozgrzeje go , zgasze np. na stacji benzynowej by zatankować i juz jest maly problem, musze odczekać 2-3 min by odpalił, akumulator napewno nie jest przyczyną , zapłon wydaje mi sie, ze tez nie...
Przeczytałem poprzednie posty i nadal nie mam pewnosci co moze być przyczyną....

jogal
13-01-11, 22:26
Spróbuj zresetować kompa (odłącz klemę minusowa na noc) może coś pomoże, ja jak ostatnio bawiłem się rożnymi ustawianiami w kompie to tak ustawiłem, że jak był gorący to mogłem sobie kręcić i kręcić, nie zapalał, a na zimno nie miał problemów.

nerwus
13-01-11, 22:54
jogal: zobaczę czy pomoże, tylko muszę czas znaleźć

didi200
16-01-11, 13:47
i co pomogła wymiana tej cewki ?? też mam podobny problem......

nerwus
16-01-11, 14:27
najprawdopodobniej samochód będzie stał do połowy lutego z racji braku pieniędzy i czasu (studia itd.):(

Thavar
16-01-11, 20:21
hmm u mnie po restarcie kompa pomoglo , rozgrzany po zapaleniu nie wchodzi juz na wysokie obroty jak dawniej (sadzilem ze tak byc musi) i nie mam problemow z odpalaniem

didi200
16-01-11, 22:24
hmm u mnie po restarcie kompa pomoglo , rozgrzany po zapaleniu nie wchodzi juz na wysokie obroty jak dawniej (sadzilem ze tak byc musi) i nie mam problemow z odpalaniem

hmm ja wymieniłem :

świece
kable
akumulator
filtry

przeczyszczony silniczek krokowy ......
resetów kompa nie zliczę
Ale dziwny objaw u mnie gdy było zimno wszystko chodziło cacy .
Zrobiło się ciepło i gaśnie wystarczy że podczas jazdy zredukuje na 2 obroty spadają i gaśnie ....dupa ;(( a po ponownym odpaleniu falowanie obrotów .. i trzeba gaz trzymać by nie zgasł na jałowym .... załamka

nerwus
16-01-11, 22:58
przypomniałem sobie, że miałem wymieniany akumulator jak zaczęły się te problemy więc reset kompa mam z głowy

jogal
16-01-11, 22:58
hmm ja wymieniłem :

świece
kable
akumulator
filtry

przeczyszczony silniczek krokowy ......
resetów kompa nie zliczę
Ale dziwny objaw u mnie gdy było zimno wszystko chodziło cacy .
Zrobiło się ciepło i gaśnie wystarczy że podczas jazdy zredukuje na 2 obroty spadają i gaśnie ....dupa ;(( a po ponownym odpaleniu falowanie obrotów .. i trzeba gaz trzymać by nie zgasł na jałowym .... załamka

Napisz dokładnie jaki masz silnik i czy może coś było robione z dolotem. Mnie to wygląda na błąd jakiegoś czujnika typu MAP lub TPS. Rozrząd i zwory oczywiście dobrze ustawione??

didi200
16-01-11, 23:03
Napisz dokładnie jaki masz silnik i czy może coś było robione z dolotem. Mnie to wygląda na błąd jakiegoś czujnika typu MAP lub TPS. Rozrząd i zwory oczywiście dobrze ustawione??

wszystko ustawione... rozrząd wymieniany .... D15b2..nic nie było grzebane przy dolocie
to jest dziwne że jak jest mróz to wszystko chodzi ... a jak jest ciepło silnik się nagrzeje może faktycznie jakiś czujnik ....

Whiplash
17-01-11, 02:07
kolego a zawory ustawiales?? w 99% jak silnik niepali na cieplym to sa podparte zawory :)

nerwus
17-01-11, 10:18
kolego a zawory ustawiales?? w 99% jak silnik niepali na cieplym to sa podparte zawory :)

dodam do listy rzeczy do sprawdzenia i dam dla mechanika

dzisiaj najprawdopodobniej sprawdzę czy jest iskra. Nie będzie to samochód czeka na lepsze czasy i do mechanika

nerwus
17-01-11, 15:40
Iskra sprawdzona - jest.

pytanie nooba czy świece mają być pokryte cieniutką warstwą nieprzepalonego oleju silnikowego?

jogal
17-01-11, 18:04
iskrę sprawdź wtedy gdy silnik nie chce odpalić a nie na zimnym silniku, bo na zimnym silniku Ci chyba odpalał, czasami iskra jest ale taka słaba, że auto i tak nie odpali, lub iskra pojawia się nie za każdym razem. Oleju silnikowego na świecach nie powinno być, jeśli ten olej jest na gwincie to znaczy, że leci od spod pokrywy zaworów na świece, a jeśli świece są brudne tam gdzie izolator to tylko dlatego, że właśnie nie ma iskry i mieszanka nie spala się. Jak próbujesz auto odpalić to śmierdzi paliwem czy nie?

nerwus
17-01-11, 18:11
iskrę sprawdź wtedy gdy silnik nie chce odpalić a nie na zimnym silniku, bo na zimnym silniku Ci chyba odpalał,

po odebraniu od mechanika który sprawdzał zapłon nie chce odpalać nawet na zimnym


Oleju silnikowego na świecach nie powinno być, jeśli ten olej jest na gwincie to znaczy, że leci od spod pokrywy zaworów na świece, a jeśli świece są brudne tam gdzie izolator to tylko dlatego, że właśnie nie ma iskry i mieszanka nie spala się.

właśnie w tym problem że olej jest na gwińcie


Jak próbujesz auto odpalić to śmierdzi paliwem czy nie?

tak śmierdzi paliwem

Thavar
17-01-11, 18:19
Jednak moja radość była przedwczesna , jest jak dawniej , przypadek, że przez te 2 dni bylo dobrze...

nerwus
17-01-11, 18:24
Thavar:

przekaźnik pompy paliwa sprawdzałeś?

didi200
17-01-11, 21:00
normalnie magia hehe ..... pojedzie się do mechanika wymieni pół silnika i dalej może być to samo :(((

olivier
17-01-11, 21:46
Mam podobny przypadek, już się umówiłem z mechanikiem, więc mnie kolego nie strasz. Tym bardziej, że jeszcze samochodu nie widział, a już mówi że to najpewniej aparat zapłonowy. Jak dla mnie, kiedy silnik pali na zimno, gaśnie na jałowym, a na gazie nie, oraz nie pali na ciepło to akurat układ zapłonowy jest ok, ale ja w końcu nie jestem mechanikiem i może myślę nie logicznie...

jogal
17-01-11, 23:41
Jeśli po rozgrzaniu auto gaśnie nagle, jakby ktoś kluczyki wyciągnął i potem nie da się odpalić ani na benzynie ani na gazie to najprawdopodobniej jest to cewka w aparacie. Jeśli chodzi normalnie po rozgrzaniu tylko nie chce odpalać to sprawdźcie przekaźnik pompy paliwa (jak przekaźnik jest dobry to musicie wyraźnie słyszeć cykanie przekaźnika i pompkę w baku, że działa).

didi200
18-01-11, 10:08
Jeśli po rozgrzaniu auto gaśnie nagle, jakby ktoś kluczyki wyciągnął i potem nie da się odpalić ani na benzynie ani na gazie to najprawdopodobniej jest to cewka w aparacie. Jeśli chodzi normalnie po rozgrzaniu tylko nie chce odpalać to sprawdźcie przekaźnik pompy paliwa (jak przekaźnik jest dobry to musicie wyraźnie słyszeć cykanie przekaźnika i pompkę w baku, że działa).

to trzeba będzie sprawdzić tą cewkę :D

olivier
25-01-11, 00:19
Niestety wbrew powszechnym forumowym wskazaniom na problem w aparacie zapłonowym, wymieniłem cały aparat i to po dobrych pomiarach w poprzednim, ale problem pozostał. Na zimno odpala, póki jedzie na biegu i dodaję gazu nie gaśnie, na luzie i niskich obrotach gaśnie i póki ciepły nie idzie odpalić. Pan mechanik ma pełne ręce roboty więc jestem już lekko poirytowany.

jogal
25-01-11, 11:31
ale kolega olivier to ma d13b2, a nie d15b2. W d13b2 to zazwyczaj jest to problem z gaźnikiem. Proponuje sobie kupić taki środek CARB SPRAY, rozebrać górną pokrywę gaźnika i popsikać tam we wszystkie dziurki, dodatkowo przyda się jeszcze całkowicie odkręcić gaźnik i tam zaraz koło 1 przepustnicy są chyba 3 dziurki takie małe, w nie też należy popsikać. Tobie prawdopodobnie zatkała się dysza wolnych obrotów. Na Ciepłym i z gazem podczas kręcenia też Ci nie odpali??

didi200
25-01-11, 21:50
ale kolega olivier to ma d13b2, a nie d15b2. W d13b2 to zazwyczaj jest to problem z gaźnikiem. Proponuje sobie kupić taki środek CARB SPRAY, rozebrać górną pokrywę gaźnika i popsikać tam we wszystkie dziurki, dodatkowo przyda się jeszcze całkowicie odkręcić gaźnik i tam zaraz koło 1 przepustnicy są chyba 3 dziurki takie małe, w nie też należy popsikać. Tobie prawdopodobnie zatkała się dysza wolnych obrotów. Na Ciepłym i z gazem podczas kręcenia też Ci nie odpali??

ehh to nie wiem czy wymieniać tą cewkę ...dziś nowy objaw gaśnie na zimny silniku i przerywa po dodaniu gazu.. przedtem gasł tylko po rozgrzaniu,,,,
Zresetowałem kompa i przestał ... ale to pewnie kwestia czasu jak zacznie od nowa ... dziwne to ...... .

jogal
26-01-11, 10:18
a kolega też ma d13b2?? jeśli tak no to w gaźnik trzeba zajrzeć no i podciśnienia posprawdzać.

didi200
26-01-11, 11:43
a kolega też ma d13b2?? Jeśli tak no to w gaźnik trzeba zajrzeć no i podciśnienia posprawdzać.



nie mam d15b2

derwisze
26-01-11, 11:52
Sprawdz wężyki podcisnienia.

didi200
26-01-11, 13:49
Sprawdz wężyki podcisnienia.
ok lukne

z ciekawości chciałem zrobić samodiagnostyke .. pytanko czy to ta wtyczka ?? bo była luzem .. czy trzeba wyjąć kompa ...


http://images45.fotosik.pl/564/ab74b77dabe9d92d.jpg (www.fotosik.pl) http://images47.fotosik.pl/564/f748b2874f42ebe4.jpg (www.fotosik.pl) http://images39.fotosik.pl/558/8907f8a537405f6a.jpg (www.fotosik.pl)

jogal
26-01-11, 14:23
to ta kostka, i ja bym na Twoim miejscu cewkę wymienił, pomierz też przewody zapłonowe, jak mają powyżej 10 k OHM (w instrukcji max jest 25 k Ohm) to bym się zastanowił nad wymianą (u mnie auto przerywało podczas przyspieszania w okolicy 1500-2000 rpm).

didi200
26-01-11, 14:29
to ta kostka, i ja bym na Twoim miejscu cewkę wymienił, pomierz też przewody zapłonowe, jak mają powyżej 10 k OHM (w instrukcji max jest 25 k Ohm) to bym się zastanowił nad wymianą (u mnie auto przerywało podczas przyspieszania w okolicy 1500-2000 rpm).

przewody wymieniałem miesiąc temu i świece ..
hmmm cewke powiadasz chyba tak zrobie .....i dam znać czy pomogło //
u mnie głównie na jałowym ..występuje falowanie .. podczas przyspieszania od nie dawna ...
ale po resecie sie uspokoiło jak narazie he

nerwus
16-02-11, 15:13
powrót do tematu.

Według mechanika to dalej problem z aparatem zapłonowym... trzeba będzie kupić cały aparat i podmienić postaram się do końca tygodnia kupić i napisać czy pomogło.

EDIT:

Działa. :-) Hanka wśród żywych. Cewka była wadliwa...

didi200
10-03-11, 18:36
potwierdzam u mnie wymiana cewki też pomogła :)

Szperacz.Kr
13-03-11, 23:31
jesli przekaznik pompy paliwa jest ok i cewka zaplonu takze polecam sporawdzic modul zaplonowy nowy to koszt ok 100 zl bo w sumie w aparacie zaplpnowym niema co pasc innego a nowy kosztuje

nerwus
14-03-11, 10:38
według mechanika częściej psuje się cewka zapłonowa niż moduł a nowy zamiennik modułu kosztuje minimum 150...
Co do cewki to Hanka nie chce jeździć na zamienniku, bardziej jej się podoba oryginalna która w aso kosztuje ~650 zł

jogal
14-03-11, 18:28
Co do cewki to Hanka nie chce jeździć na zamienniku, bardziej jej się podoba oryginalna która w aso kosztuje ~650 zł
Ja jakoś tego nie zauważyłem, kupiłem ostatnio najtańszą cewkę za 80 zł i sprawuje się bardzo dobrze, nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem, aby komuś nie chciał zamiennik działać (no chyba że zamiennik wadliwy)...

nerwus
14-03-11, 18:39
jogal:
moja Hanka wróciła od jednego mechanika z nową cewką za ~90 zł (wszystkie parametry wzorowe miała) i nie chciała jeździć, dopiero jak kupiłem aparat z oryginalną cewką i podmieniłem tylko ją Hanka ożyła więc nie wiem jak to interpretować. Inna sprawa że mechanik mówił że miał już kilka/kilkanaście takich samych przypadków. Może to zależy od modelu. Ważne że działa.

jogal
14-03-11, 20:10
Ja bym powiedział, ze nie wszystkie nowe zamienniki są sprawne i czasem trafi się jakiś shit. A to że seryjna cewka miała parametry książkowe a jednak nie działała to też już się spotkałem nie raz :), albo dawała za słabą iskrę i auto nie odpalało, albo po rozgrzaniu silnika auto gasło i nie odpaliło już...

nerwus
14-03-11, 20:39
Ja bym powiedział, ze nie wszystkie nowe zamienniki są sprawne i czasem trafi się jakiś shit.
pewnie tak, niestety wszędzie może się trafić wada... ale tak jak już pisałem Hania pali i lata bez większego wysiłku oby wytrzymała jak najdłużej ;-)

pozdrawiam i dzięki za pomoc

didi200
14-03-11, 20:59
ja kupiłem za 60 zł na allegro i śmiga aż miło hehe

didi200
22-03-11, 21:57
come back ....
Mianowicie problem powrócił po wymianie cewki na gazie jeździ idealnie, nie gaśnie ani nic .
Natomiast na benzynie, falowanie obrotów, problemy z ponownym odpalaniem po zgaszeniu silnika .
Co to może być bo już nie mam pomysłów ?????

jogal
22-03-11, 22:25
Skoro chodzi na gazie to na pewno nie cewka :). Widocznie masz jakieś problemy z wtryskami...