Zobacz pełną wersję : B16a2 turbo
Witam mam zamiar kupic crxa z b16a2 i zrobic soft turbo i tu moje pytanie czy na w miare zdrowym sulniku bedzie dało się wycisnąć 250km? czy blok i korby to wytrzymaja?
i jaką turbinke byscie polecali?
(oczywiscie korzystalem z szukajki ale większość tematów jest przestarzała)
Z góry dziekuje za odpowiedzi
od Grabowskiego wyjeżdzały swego czasu b16 na 0,4 bara, które miały po 240-250KM, ale nie wiem jak tam bylo z ich awaryjnością.
Arturvf500
01-12-10, 20:31
Witam mam zamiar kupic crxa z b16a2 i zrobic soft turbo i tu moje pytanie czy na w miare zdrowym sulniku bedzie dało się wycisnąć 250km? czy blok i korby to wytrzymaja?
i jaką turbinke byscie polecali?
(oczywiscie korzystalem z szukajki ale większość tematów jest przestarzała)
Z góry dziekuje za odpowiedzi
korby i tloki sa pancerne porownujac do d16z6, a ten ostatni wytrzymuje bezawaryjnie 200-220KM, wiec silnikiem nie masz co sie przejmowac; za to sprzeglo nie zniesie wiecej jak 220Nm
korby i tloki sa pancerne porownujac do d16z6, a ten ostatni wytrzymuje bezawaryjnie 200-220KM, wiec silnikiem nie masz co sie przejmowac; za to sprzeglo nie zniesie wiecej jak 220Nm
mówisz że seria sprzęgło w B16 pociągnie 220 NM, hm a jak to ma się w D16 ??
Arturvf500
03-12-10, 15:06
mówisz że seria sprzęgło w B16 pociągnie 220 NM, hm a jak to ma się w D16 ??
190-210 wytrzyma, ale przy ostrym traktowaniu nie za dlugo
Z B16A2 na sofcie czyli 0,4-0,5 bara wyciśniesz 220KM i to będzie bezawaryjnie. Wszystkie wyższe wartości są na granicy ryzyka.
Co do seryjnego sprzęgła w D16 to nie sądze aby wytrzymało 190KM przy upalaniu. Jeżeli ktoś robi softa w D16 i ma zamiar jeździć emerycko i tylko lans sie liczy to ok, ale jeśli montuje turbo i masz zamiar ustawiać sie na kresce to NIE ma szans aby seria sprzęgło wytrzymało. Kilka strzałów ze sprzęgła i sie jazda na tym kończy. Ogólnie nie zależnie czy B czy D seria, jak już sie ktoś decyduje na turbo to podstawą jest również wymienić sprzęgło z seryjnego na mocniejsze np. exide stage1 lub 2 lub też spiek np. od Radzikowskiego.
tak właśnie mysle 230-250km pocisnąć oczywiscie sprzeglo exedy, a jaką turbinke byscie polecali zeby szybko wstawała? :)
za szybko nie może wstawać bo Ci korby wysra wydechem, z B16 TDI nie zrobisz
Tych 250KM to tez raczej na seryjnym dole nie widze.
Arturvf500
06-12-10, 12:58
Tych 250KM to tez raczej na seryjnym dole nie widze.
Kras, juz Wojtreka zapomniales?;) on na 0,9bar jezdzil z tego co kojarze; poza tym C4 ktore stroilem na 290KM juz drugi rok jezdzi bez najmniejszych problemow
Ale 0,9b z kompresora to troche co innego niz z turbo. Jakos nie widze tego rodzaju cisnienia na serii dole.
A to C4 to na jakim cisnieniu?? No i wszystko seria?
no na kopresorze silnik bardziej dostaje po dupie niz przy T, bo nm leca od dolu w sumie (i nie piszcie o naglych przyrostach w T prosze !)
a to c4 z tego co kojarze to seryjne i tez doladowanie w granicach 0.8-0,9
250km w b-serii to porownywalne obcizenie dla silnika co 180-190 w d16
no na kopresorze silnik bardziej dostaje po dupie niz przy T, bo nm leca od dolu w sumie (i nie piszcie o naglych przyrostach w T prosze !)
"w sumie" czyli tego doświadczyłeś czy nie za bardzo? Bo jeździłem B16 na Rotrexie które ma 320KM i PO ZMIANIE BIEGU nie jechało to szałowo, o jechaniu z dołu to już w ogóle nie wspominam...czyli NIE - nie ma tam dużo NM w porównaniu do T.
Juz nie chcialem nic mowic ale wiedzialem, ze ktos nie wytrzyma;)
na zadnym forum nie potrafisz czytac ze zrozumieniem, czy ja gdzies napisalam, ze przy kompresorze silnik lepiej jezdzi niz na T - NIE, napisalem, ze przy SC dostaje bardziej po dupie
EDIT: dobra, nie chce mi sie juz domawiać po raz fefnasty na ten sam temat..
jedni twierdzą że bardziej dostaje przy sc, drudzy że przy turbo... a dla mnie jeden pieron :D
Arturvf500
10-12-10, 10:33
jedni twierdzą że bardziej dostaje przy sc, drudzy że przy turbo... a dla mnie jeden pieron :D
silnik jest bardziej obciazony przy kompresorze; i to nie dlatego ze generuje duzy moment od dolu - dla silnika i jego wytrzymalosci jest bez znaczenia czy produkuje 200Nm przy 2000RPM czy dopiero przy 4000 (abstrac****c od sil bezwladnosci); w turbinie tez mozna tak dobrac strone goraca ze bedzie miala pelny boost przy 1500RPM; kompresor "zjada" sporo mocy kinetycznej i to jest ow wieksze obciazenie silnika - vide wykres ponizej:
http://www.rbracing-rsr.com/turbo/TurboMaps/M62power.gif
pozdrawiam
Artur
No chyba nie do konca...jak mu dasz wiecej Nm na dole to jednak testujesz nieco wytrzymalosc dolu, zwlaszcza korb i panewek.
Natomiast w sensie takim, ze kompresor jest obciazeniem dla silnika - jest, bo zabiera mu troche mocy ale to nie wplywa na jego awaryjnosc.
Arturvf500
10-12-10, 10:56
Kras, co Ty wygadujesz? 200Nm przy 2000RPM i 200Nm przy 4000RPM to to samo jednostkowe obciazenie dla tlokow, panewek i korb; silnik tlokowy nie dostarcza mocy w sposob ciagly zeby predkosc obrotowa miala sie przekladac na chwilowe obciazenia;) po prostu wraz ze wzrostem predkosci obrotowej sila wytwarzajaca moment obrotowy wystepuje czesciej, ale ma identyczna wartosc;)
zeby was troszke pogodzic - chodzi bardziej o cisnienie oelju, ktore przy 2 tys rpm jest mniejsze niz przy 4tys, co za tym idzie panewki moga bardziej dostac po d.. przy niskich obrotach
to generalnie lacha, bo kto przy 2k rpm jeździ na pełnym otwarciu przepustnicy ;)
ja tak jeżdżę na torze po jakiejś nawrotce i jeszcze nic się nie stało :P
Arturvf500
10-12-10, 12:11
zeby was troszke pogodzic - chodzi bardziej o cisnienie oelju, ktore przy 2 tys rpm jest mniejsze niz przy 4tys, co za tym idzie panewki moga bardziej dostac po d.. przy niskich obrotach
iee; masz zle doswiadczenia po twoim 'luznym' silniku;D normalnie przy 2000 jest ze 4 bar;)
To czemu w takim razie raczej kaza unikac lychy przy niskich obrotach??
Arturvf500
10-12-10, 14:00
To czemu w takim razie raczej kaza unikac lychy przy niskich obrotach??
latwo o stukowe, spore drgania skretne walu
No wlasnie. A czy wowczas wiekszy niuton (czyli jakby nie patrzec wieksza sila dzialajaca na wal) nie pogarsza sprawy?
Widze ze w moim temacie rozpętała się wojna :) a ja z takim pytankiem poniewaz mój fundusz wzrósł i tutaj pytanko ile by trzeba bylo dac np w takiej firmie jak SSG czy Supercharger.pl za zakucie b16a2 /tloki/korby itp i wystroic na 360km zeby to latało? :cool: i przy jakich obrotach z taką mocą mozna by było załączać turbinke? proszę o odpowiedzi :)
Mysle ze w supercharger.pl bedzie i taniej i szybciej, napisz do Przemy to ci poda mniej wiecej koszty :D
myślę że najlepiej zwrócić się z zapytaniem do źródła - do pracownika firmy.
nawrót jedyną !
Najpierw bym miał problem zredukowania z 2 na 1 jak to w D serii (pewnie byłaby szybka jazda - głośny zgrzyt) a potem ciężko by mi było zapanować nad trakcją a że na 2 mam wystarczająco mocy to zawracam na 2 i idę pełnym butem czasami od mniej niż 2000rpm i silnik żyje :)
Artur - siły działające na wał są takie same, ale właśnie zwróciłeś uwagę na czas ich trwania, co jest znaczącym czynnikiem. Do tego oczywiście też wspomnianie ciśnienie oleju. 4bar czy nie 4 - niższe niż przy wyższych obrotach, czyli mniejsza trwałość filmu olejowego, obciążanego przez dłuższy okres.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.