PDA

Zobacz pełną wersję : B16a2 turbo



sync1100
01-12-10, 19:58
Witam mam zamiar kupic crxa z b16a2 i zrobic soft turbo i tu moje pytanie czy na w miare zdrowym sulniku bedzie dało się wycisnąć 250km? czy blok i korby to wytrzymaja?
i jaką turbinke byscie polecali?
(oczywiscie korzystalem z szukajki ale większość tematów jest przestarzała)

Z góry dziekuje za odpowiedzi

mighty
01-12-10, 20:22
od Grabowskiego wyjeżdzały swego czasu b16 na 0,4 bara, które miały po 240-250KM, ale nie wiem jak tam bylo z ich awaryjnością.

Arturvf500
01-12-10, 20:31
Witam mam zamiar kupic crxa z b16a2 i zrobic soft turbo i tu moje pytanie czy na w miare zdrowym sulniku bedzie dało się wycisnąć 250km? czy blok i korby to wytrzymaja?
i jaką turbinke byscie polecali?
(oczywiscie korzystalem z szukajki ale większość tematów jest przestarzała)

Z góry dziekuje za odpowiedzi

korby i tloki sa pancerne porownujac do d16z6, a ten ostatni wytrzymuje bezawaryjnie 200-220KM, wiec silnikiem nie masz co sie przejmowac; za to sprzeglo nie zniesie wiecej jak 220Nm

ejzon
03-12-10, 12:55
korby i tloki sa pancerne porownujac do d16z6, a ten ostatni wytrzymuje bezawaryjnie 200-220KM, wiec silnikiem nie masz co sie przejmowac; za to sprzeglo nie zniesie wiecej jak 220Nm

mówisz że seria sprzęgło w B16 pociągnie 220 NM, hm a jak to ma się w D16 ??

Arturvf500
03-12-10, 15:06
mówisz że seria sprzęgło w B16 pociągnie 220 NM, hm a jak to ma się w D16 ??

190-210 wytrzyma, ale przy ostrym traktowaniu nie za dlugo

zieli_84
03-12-10, 23:25
Z B16A2 na sofcie czyli 0,4-0,5 bara wyciśniesz 220KM i to będzie bezawaryjnie. Wszystkie wyższe wartości są na granicy ryzyka.
Co do seryjnego sprzęgła w D16 to nie sądze aby wytrzymało 190KM przy upalaniu. Jeżeli ktoś robi softa w D16 i ma zamiar jeździć emerycko i tylko lans sie liczy to ok, ale jeśli montuje turbo i masz zamiar ustawiać sie na kresce to NIE ma szans aby seria sprzęgło wytrzymało. Kilka strzałów ze sprzęgła i sie jazda na tym kończy. Ogólnie nie zależnie czy B czy D seria, jak już sie ktoś decyduje na turbo to podstawą jest również wymienić sprzęgło z seryjnego na mocniejsze np. exide stage1 lub 2 lub też spiek np. od Radzikowskiego.

sync1100
05-12-10, 17:14
tak właśnie mysle 230-250km pocisnąć oczywiscie sprzeglo exedy, a jaką turbinke byscie polecali zeby szybko wstawała? :)

ejzon
06-12-10, 09:41
za szybko nie może wstawać bo Ci korby wysra wydechem, z B16 TDI nie zrobisz

Kras
06-12-10, 10:24
Tych 250KM to tez raczej na seryjnym dole nie widze.

Arturvf500
06-12-10, 12:58
Tych 250KM to tez raczej na seryjnym dole nie widze.

Kras, juz Wojtreka zapomniales?;) on na 0,9bar jezdzil z tego co kojarze; poza tym C4 ktore stroilem na 290KM juz drugi rok jezdzi bez najmniejszych problemow

Kras
06-12-10, 13:09
Ale 0,9b z kompresora to troche co innego niz z turbo. Jakos nie widze tego rodzaju cisnienia na serii dole.
A to C4 to na jakim cisnieniu?? No i wszystko seria?

crxd16
06-12-10, 16:10
no na kopresorze silnik bardziej dostaje po dupie niz przy T, bo nm leca od dolu w sumie (i nie piszcie o naglych przyrostach w T prosze !)
a to c4 z tego co kojarze to seryjne i tez doladowanie w granicach 0.8-0,9
250km w b-serii to porownywalne obcizenie dla silnika co 180-190 w d16

Fawor
08-12-10, 00:08
no na kopresorze silnik bardziej dostaje po dupie niz przy T, bo nm leca od dolu w sumie (i nie piszcie o naglych przyrostach w T prosze !)

"w sumie" czyli tego doświadczyłeś czy nie za bardzo? Bo jeździłem B16 na Rotrexie które ma 320KM i PO ZMIANIE BIEGU nie jechało to szałowo, o jechaniu z dołu to już w ogóle nie wspominam...czyli NIE - nie ma tam dużo NM w porównaniu do T.

Kras
08-12-10, 08:27
Juz nie chcialem nic mowic ale wiedzialem, ze ktos nie wytrzyma;)

crxd16
08-12-10, 09:27
na zadnym forum nie potrafisz czytac ze zrozumieniem, czy ja gdzies napisalam, ze przy kompresorze silnik lepiej jezdzi niz na T - NIE, napisalem, ze przy SC dostaje bardziej po dupie

Fawor
08-12-10, 19:15
EDIT: dobra, nie chce mi sie juz domawiać po raz fefnasty na ten sam temat..

sebas_g
09-12-10, 19:38
jedni twierdzą że bardziej dostaje przy sc, drudzy że przy turbo... a dla mnie jeden pieron :D

Arturvf500
10-12-10, 10:33
jedni twierdzą że bardziej dostaje przy sc, drudzy że przy turbo... a dla mnie jeden pieron :D

silnik jest bardziej obciazony przy kompresorze; i to nie dlatego ze generuje duzy moment od dolu - dla silnika i jego wytrzymalosci jest bez znaczenia czy produkuje 200Nm przy 2000RPM czy dopiero przy 4000 (abstrac****c od sil bezwladnosci); w turbinie tez mozna tak dobrac strone goraca ze bedzie miala pelny boost przy 1500RPM; kompresor "zjada" sporo mocy kinetycznej i to jest ow wieksze obciazenie silnika - vide wykres ponizej:
http://www.rbracing-rsr.com/turbo/TurboMaps/M62power.gif

pozdrawiam
Artur

Kras
10-12-10, 10:39
No chyba nie do konca...jak mu dasz wiecej Nm na dole to jednak testujesz nieco wytrzymalosc dolu, zwlaszcza korb i panewek.
Natomiast w sensie takim, ze kompresor jest obciazeniem dla silnika - jest, bo zabiera mu troche mocy ale to nie wplywa na jego awaryjnosc.

Arturvf500
10-12-10, 10:56
Kras, co Ty wygadujesz? 200Nm przy 2000RPM i 200Nm przy 4000RPM to to samo jednostkowe obciazenie dla tlokow, panewek i korb; silnik tlokowy nie dostarcza mocy w sposob ciagly zeby predkosc obrotowa miala sie przekladac na chwilowe obciazenia;) po prostu wraz ze wzrostem predkosci obrotowej sila wytwarzajaca moment obrotowy wystepuje czesciej, ale ma identyczna wartosc;)

crxd16
10-12-10, 11:28
zeby was troszke pogodzic - chodzi bardziej o cisnienie oelju, ktore przy 2 tys rpm jest mniejsze niz przy 4tys, co za tym idzie panewki moga bardziej dostac po d.. przy niskich obrotach

Konrad84
10-12-10, 11:41
to generalnie lacha, bo kto przy 2k rpm jeździ na pełnym otwarciu przepustnicy ;)

sebas_g
10-12-10, 11:47
ja tak jeżdżę na torze po jakiejś nawrotce i jeszcze nic się nie stało :P

Konrad84
10-12-10, 11:51
nawrót jedyną !

Arturvf500
10-12-10, 12:11
zeby was troszke pogodzic - chodzi bardziej o cisnienie oelju, ktore przy 2 tys rpm jest mniejsze niz przy 4tys, co za tym idzie panewki moga bardziej dostac po d.. przy niskich obrotach
iee; masz zle doswiadczenia po twoim 'luznym' silniku;D normalnie przy 2000 jest ze 4 bar;)

crxd16
10-12-10, 12:34
odwal sie :P hehe

Kras
10-12-10, 13:42
To czemu w takim razie raczej kaza unikac lychy przy niskich obrotach??

Arturvf500
10-12-10, 14:00
To czemu w takim razie raczej kaza unikac lychy przy niskich obrotach??

latwo o stukowe, spore drgania skretne walu

Kras
10-12-10, 15:07
No wlasnie. A czy wowczas wiekszy niuton (czyli jakby nie patrzec wieksza sila dzialajaca na wal) nie pogarsza sprawy?

sync1100
10-12-10, 15:23
Widze ze w moim temacie rozpętała się wojna :) a ja z takim pytankiem poniewaz mój fundusz wzrósł i tutaj pytanko ile by trzeba bylo dac np w takiej firmie jak SSG czy Supercharger.pl za zakucie b16a2 /tloki/korby itp i wystroic na 360km zeby to latało? :cool: i przy jakich obrotach z taką mocą mozna by było załączać turbinke? proszę o odpowiedzi :)

cobra524
10-12-10, 15:25
Mysle ze w supercharger.pl bedzie i taniej i szybciej, napisz do Przemy to ci poda mniej wiecej koszty :D

Pati
10-12-10, 16:20
myślę że najlepiej zwrócić się z zapytaniem do źródła - do pracownika firmy.

sebas_g
10-12-10, 16:59
nawrót jedyną !

Najpierw bym miał problem zredukowania z 2 na 1 jak to w D serii (pewnie byłaby szybka jazda - głośny zgrzyt) a potem ciężko by mi było zapanować nad trakcją a że na 2 mam wystarczająco mocy to zawracam na 2 i idę pełnym butem czasami od mniej niż 2000rpm i silnik żyje :)

Fawor
12-12-10, 23:59
Artur - siły działające na wał są takie same, ale właśnie zwróciłeś uwagę na czas ich trwania, co jest znaczącym czynnikiem. Do tego oczywiście też wspomnianie ciśnienie oleju. 4bar czy nie 4 - niższe niż przy wyższych obrotach, czyli mniejsza trwałość filmu olejowego, obciążanego przez dłuższy okres.