Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Sprężyny od VTI



johny-b
01-12-10, 11:41
Witam,

Mam okazję kupić tanio zestaw sprężyn od VTI. Podobno są troche niższe i twardsze od tych seryjnych montowanych w mb2. Chciałem jeszcze zaznaczyć, że sprężyny pochodzą z UK. Czy to ważne? chyba nie :)
Czy podejdą bez problemu? co z amortyzatorami? zostawić te co są?

MikeFoto
01-12-10, 12:54
Podejs podejda (jesli chodzi o mocowanie amorków) natomiast przod na sprezynach z VTi nie bedzie tak nisko stal jak staloby VTi na tym samym komplecie (silnik nieco ciezszy).
Sam tak zrobilem jak ty opisujesz :)

Co do sprezyn - pytaj o firme, nazwe - bo jesli to sa springi oryginalne - to nizsze na D14 nie beda. Wrecz przeciwnie

johny-b
01-12-10, 13:17
Generalnie jest taka sprawa, że i tak musze coś zrobić z tymi sprężynami, lewy tył to mi opadł w stosunku do prawej strony o kilka cm.
Nie zależy mi na obniżaniu furki. tylko na wypoziomowaniu :) jakby był centymetr wyższy nie obraźiłbym się :) czyli można smiało zamawiać :)

reXio
01-12-10, 13:44
Nie lepiej jakies obnizajace? Te od VTi nic z autem nie zrobia sensownego ani w prowadzeniu ani w uglebieniu.

johny-b
01-12-10, 13:58
Generalnie jest taka sprawa, że i tak musze coś zrobić z tymi sprężynami, lewy tył to mi opadł w stosunku do prawej strony o kilka cm.
Nie zależy mi na obniżaniu furki. tylko na wypoziomowaniu :) jakby był centymetr wyższy nie obraźiłbym się :) czyli można smiało zamawiać :)

Z drugiej strony jak mam kupić MTS-y to wole to od VTI :) przynajmniej bedzie ciut bardziej twardo. Bede mógł spokojnie wziąc trzy osoby z tyłu.( teraz przy dwóch) na garbach to tre podwoziem. jeżeli się myle, wyprowadzcie mnie z bledu :)

kuster
01-12-10, 19:27
za ~700zł kupisz eibach pro kit na allegro
potem uzbierasz na amory i będziesz miał cacy zestawik

johny-b
01-12-10, 19:31
nie chce obnizac ! kurde czy niewyraznie napisalem?

MikeFoto
03-12-10, 11:13
nie chce obnizac ! kurde czy niewyraznie napisalem?

Ale ze springami z VTi bedzie wyżej a nie niżej :). Się terenówka zrobi :p

johny-b
03-12-10, 11:15
Temat do zamkniecia, ogarnąłem sprężyny OEM na tył. dzieki za rady

reXio
03-12-10, 11:34
Tak z ciekawosci - jaki masz przebieg w aucie? Bo ja nie moge zrozumiec tego krzywego stania auta z jednej strony :P

johny-b
03-12-10, 11:37
licznikowo 230 tyś. strasznie opadł lewy tył. jezeli chodzio gumy (tuleje wachaczy) tylniego zawieszenia były wymieniane przy 220. Chyba nie ma innej przyczyny jak pęknieta sprężyna, tym bardziej, że stało sie to "nagle" z dnia na dzień.

kuster
03-12-10, 11:53
reX ja miałem tak w Lanosie że lewa strona siedziała niżej :d
przez rok jeździłem furką ta sama trasą gdzie było łącznie 12 zakrętów w prawo i 7 w lewo :D po roku eksploatacji zauważyłem ze ta lewa strona ma tendencję zniżkową :D
tak że da się pokrzywić auto jeżdżąc większość czasu w jedną stronę :d

johny-b
03-12-10, 12:07
reX ja miałem tak w Lanosie że lewa strona siedziała niżej :d
przez rok jeździłem furką ta sama trasą gdzie było łącznie 12 zakrętów w prawo i 7 w lewo :D po roku eksploatacji zauważyłem ze ta lewa strona ma tendencję zniżkową :D
tak że da się pokrzywić auto jeżdżąc większość czasu w jedną stronę :d

lol :) omijamy ronda szerokim łukiem :D i to dosłownie

darp4
07-12-10, 23:18
kuster jak wracałeś to miałeś na odwrót 7R i 12L więc równowaga była zachowana :)

johny-b
08-12-10, 10:13
sprezyny z tylu wymienione, tyl stoi zdecydowanie wyzej niz wczesniej. ogolnie jestem zadowolony.

lar
08-12-10, 10:24
czyli założyłeś w końcu sprężyny od vti czy oem z d14 uzywki czy nowki? i czy teraz masz równo obie strony auta? bo ja mam tez tak ze prawą strone z tyłu mam kilka cm wyżej od lewej i sie zastanawiam nad wymianą sprężyn

kuster
08-12-10, 10:40
kuster jak wracałeś to miałeś na odwrót 7R i 12L więc równowaga była zachowana :)

właśnie ze nie bo to jest wyliczone z całej trasy do i z

do 6 prawych 4 lewe z 6 prawych 3 lewe :D

teraz też tak mam ale co Honda to Honda :D

johny-b
08-12-10, 11:44
zalozylem sprezyny od vti na tył. samochod poszedl do gory, pojawiła sie szpara miedzy nadkolem a opona ;) wczesniej wygladalo to tak jakbym mial glebe.
O dziwo przy zdejmowaniu lewej strony, ktora byla duzo nizej sprezyna okazala sie cala. ( myslalem ze jest peknieta)
Idealnego wypoziomowania nie uzyskalem ale podobno ( tak mowil mi moj mechanik) roznica tego jednego centymetra wynika z urwanego cukierka.
Dzis wymienie cukierek i sie pochwale rezultatem.

lar
08-12-10, 12:03
u mnie wyglada to tak (http://img38.imageshack.us/img38/7696/zawiy.jpg)
czytałem na ten temat duzo na forum i wszyscy mówią ze to w tych modelach normale ze tak nierówno stoi i nic sie z tym nie da zrobić, nawet wymiana springów i amorków nc nie da. A ja teraz tak myśle ze moze na to strone gdzie jest niżej dać spręzyny od vti a z drugiej strony zostawić z d serii
jak widać na foto lewy przód mam nizej od prawego przodu a prawy tył nizej od lewego tyłu. W kazdym razie w jeździe to nie przeszkadza tylko psuje odrobine wygląd jak sie tak wpatrzy.

MikeFoto
08-12-10, 14:03
Ale terenówka się zrobiła :)

johny-b
08-12-10, 14:08
moze i "terenowka" w obecnych warunkach jest to super zaleta :) ale honda teraz nie skacze na nierownosciach, stoi pewniej na kołach.

reXio
08-12-10, 14:33
Aby dokladnie zmierzyc jak auto stoi to musi ono byc na totalnie rownej powierzchni a nie polanie z pagorkami :D

Ja mam lewa strone o,5 cm nizej. Bylo tak na OEM sprezynach, jest tak na Eibachu.

johny-b
09-12-10, 08:13
Wiem sprawa wygląda następująco, wymieniłem cukierek z lewej strony, samochód faktycznie odrobinę się podniósł. Różnica między lewą a prawą stroną to ok 0,5 cm.

reXio
09-12-10, 09:57
Wiecej nie zwojujesz. 0,5 cm jest git.

qoocam
22-04-12, 20:35
a ja trochę z innej strony... :) chciałbym delikatnie utwardzić tyłeczek mojej Hani (aerodeck). Jak się okazuje, wystarczą dwie dorosłe osoby na tylnej kanapie i autko oświetla wierzchołki drzew... Nie mówiąc już o pełnym bagażniku....
Co poradzicie w tej kwestii?

lukwycz
22-04-12, 21:21
Żeby utwardzić (uodpornić na przysiadanie tyłu) nie obędzie się bez wymiany sprężyn na twardsze. Mi kiedyś do Corolli kowal dobrał sprężyny, które zdecydowanie utwardziły tył. Wg mnie Każdy inny sposób utwardzenia niż sprężyny customowe to albo duże koszty albo druciarstwo. Zakładam, że nie masz gleby a oryginalne sprężyny.

Thomas80
22-04-12, 21:27
a ja trochę z innej strony... :) chciałbym delikatnie utwardzić tyłeczek mojej Hani (aerodeck). Jak się okazuje, wystarczą dwie dorosłe osoby na tylnej kanapie i autko oświetla wierzchołki drzew... Nie mówiąc już o pełnym bagażniku....
Co poradzicie w tej kwestii?
zawsze możesz ustawić ma reg. reflektorów:o a tak poważnie to pewnie każdy będzie Ci doradzał H&R bo sa twarde, no ale musiał byc posadzić tył i przód.
Ja od niedawna mam springi Koni102 poszło na glebę ok -45 i sa deko twardsze od OEM (które uważam za bardzo komfortowe ;] ) ale z 2 osobami na tyle jest masakra, dobija na większych dołkach;)