Zobacz pełną wersję : mam problem z uszczelka pod glowica w D15B2
zdiołem głowice aby zrobic uszczelniacze zaworowe a przy okazji mala polerka kanałow dolot i wydech dotarte zawory itd.
załozylem glowice przejechałem 700km i mi ja wydmuchało poszedł płyn do cylindrów 2i3.
zrobilem ja jeszcze raz i zauwazylem ze jest nadal to samo olej jak brala tak bierze ale to juz wiem ze sa to pierscienie ale nie wiem czemu znowu pali płyn, głowica byla sprawdzona i jest dobra wydaje mi sie ze to moze byc znowu uszczelka??? uszczelki byly z dobrych firm sciagane dla mnie specjalni na zamuwienie.
pomocy doradzcie co to moze byc i dlaczego tak sie dzieje, co moze byc przyczyna...??????????????????
pozdro.
najgorszą opcją jest pęknięta głowica (mikropęknięcie którego nie wykryjesz gołym okiem) - wtedy mogiła...
jakiej firmy uszczelkę pod głowicę dajesz?
mialem to sam w d15b2, dopiero po 3 wymianie bylo ok jak zalozylem uszczelke innej firmy niz poprzednie(nie pamietam jakiej), ale nie jestem pewien czy to byla wina uszczelek czy moze moj "fachowiec" pieprzyl cos przy wymianie :roll:
Planowałes głowice ?
Dobre pytanie
redrac - ja na przykład nie planowałem głowicy, bo jej wyjęciu i delikatnym przeczyszczeniu z oleju okazało się że jest idealna gładź i planowanie było zbędne, jeżdżę już na tym silniku któryś miesiąc i wszystko jest git
także planowanie nie jest zawsze niezbędne, jeśli głowica jest w dobrym stanie
bardziej bym szukał winy w fabrycznym defekcie nowej uszczelki
Dwa razy uszczelka???planowanie glowicy to cale 40zl chyba taniej niz kupowanie kolejnej uszczelki??
no tak, tylko pozostaje pytanie jak wyglądała głowica stanik16'a, bo tak sobie można gdybać
sorki ze tak dlugo nie odpisywale ale musialem dojsc do siebie po swietach:)
za kazdym razem jak zdiolem glowice byla planowana a ostatnim byla sprawdzana szczelnosc u fachowca
za pierwszym razem uszczelka byla z firmy VICTOR REINC, a za drugim z firmy TAKOMA
a co do glowicy to teraz kupilem druga
nie wiem czy to nie jest winna srub bo na stare sruby sakladalem bo niemoglem nigdzie dostac nowych i tak mysle czy nie podłozyc dodatkowych podkładek.
[ Dodano: Sro 03 Sty, 2007 ]
co myslicie o uszczelce z getce metalowa do rade??
:?:
Tomi CVEG4 - 13
05-01-07, 09:11
Czejść miałem ten sam problem z moim D15B2 przy wymianie uszczelniaczy wymieniłem uszczelke na niemiecką Getze głowica była planowana choć nie była krzywa zebrano 0,04mm. Uszczelka wytrzymała 4300km śruby przy odkręcaniu głowicy nie były luzne po prostu uszczelka bardzo się odgniotła i płyn poszedł na wszytkie cylindry.
Za drugim razem założyłem Japońską uszczelkę firmy Takoma to dopiero był niewypał wytrzymała 1300km i płyn poszedł na 2 cylindry śruby znów nie były luzne a głowica przed założeniem była planowana o kolejne 0,07mm
Obecnie pod głowica mojego silnika spoczywa metalowa uszczelka do tego silnika Firmy Gates uszczelka ta jest wykonana z trzech warstw blach i jest przeznaczona do tego konkretnego typu silnika. jej obecny przebieg 11,274km
Za każdym razem głowica był dokręcana w ten sam sposób osobiście przezemnie gdyż od 6 lat jestem mechanikiem samochodowym pracującym w swoim zawodzie
Ps mam mały problem po wymianie uszczelniaczy uspokoiło się ale nadal bierze jakieś 3 litry oleju na wymiane olej wymieniam co 10 tys, jeżdze na półsyntetyku Castrol RS 10w60. Co mamdalej z tym robić ?! pozdro Tomek
siemka
a wymieniales pierscienie (bo to jest w 70% przyczynal ze olej pali) bo ja bede teraz wymienial ale mam teraz dylemat jaka uszczelke zalozyc. a Ty gdzie kupiles uszczelke ta metalowa z gatesa. na tej metalowej przejechales 11000 (tys.) kilometrow.
ps. czy my sie chyba nie znamy z WOLKI od Waskiego??? :D
Tomi CVEG4 - 13
08-01-07, 12:32
Siema stanior to znowu ja Warwas, a więc mnie rozgryzłeś, ogulnie ciężko taka uszczelkę dostać mają w intercarsie podobną z firmy erling za 200zł aj kupiłem gatesa bo mieli na miejscu bez zamawiania z rabatem mojego szefa dałem 160 zł. Ps przypomnij mi jakie pierścienie mam kupić do hani wiem że mi muwiłeś ale jakoś wyleciało mi z głowy pozdro Tomek :604:
pierscienie z firmy "SM" albo "CTI" niemieckie znalazlem je na warszawskiej w sklepie "TLOKI PIERSCIENIE"
a uszcelka na serwisie orginal metalowa kosztuje ok. 280zl jutro jade zamowic a sruby do glowicy 300zl. w detalu takze widzis nie oplaca sie kupowac zamieników
planowałes blok pod ta metalowa uszczelke
pozdro RAFI:)
Tomi CVEG4 - 13
11-01-07, 11:57
Nie planowałem bloku bo był prosty głowija miałe lekkie dołeczki zebrano 0,07mm dociągłem głowice, i po przejechaniu 1000km dla pewności zżuciłem dekiel i dociagłemm jeszcze raz dla pewności choć nic nie poszło.
A jeśli chodzi o pierścionki to wyczytałem na tym forum ze przyczyną brania oleju moga być poprzywieszane pierścienie i że może pomóc płukanka do silnika :piwo:
wlałem płukanke STP engine flusch dostaniesz ja w Tarmagu na Piotrkowskiej, i po zalaniu świeżego oleju zrobiłem już 500km, zero kopcenia i nic jeszcze nie dolałem
Goraco pozdrawiam :hinczyk: Tomek
A jeśli chodzi o pierścionki to wyczytałem na tym forum ze przyczyną brania oleju moga być poprzywieszane pierścienie i że może pomóc płukanka do silnika :piwo:
wlałem płukanke STP engine flusch dostaniesz ja w Tarmagu na Piotrkowskiej, i po zalaniu świeżego oleju zrobiłem już 500km, zero kopcenia i nic jeszcze nie dolałem
Goraco pozdrawiam :hinczyk: Tomek
moim zdaniem to krótkotrwałe "leczenie"..... barnie oleju wróci...
Siema stanior to znowu ja Warwas, a więc mnie rozgryzłeś, ogulnie ciężko taka uszczelkę dostać mają w intercarsie podobną z firmy erling za 200zł aj kupiłem gatesa bo mieli na miejscu bez zamawiania z rabatem mojego szefa dałem 160 zł. Ps przypomnij mi jakie pierścienie mam kupić do hani wiem że mi muwiłeś ale jakoś wyleciało mi z głowy pozdro Tomek :604:
po co kupowac cos co sie potem wymienia po 3 razy jak mozna poszukac w archeo i kupic uszczelke w ASO- ok 240-280pln, która raczej nikomu(kto ja załozył prawidłowo) nie padla...
są czesci, które niestet zaleca sie kupic w ASO (Cukierki/uszczelniacze zaworów/uszczelka pod głowice/pierscienie/itd) żeby nie kupowac tego 2 razy... Kupowanie zamiennika w tych przypadkach to pozorna oszczędnosc
Ps mam mały problem po wymianie uszczelniaczy uspokoiło się ale nadal bierze jakieś 3 litry oleju na wymiane olej wymieniam co 10 tys, jeżdze na półsyntetyku Castrol RS 10w60. Co mamdalej z tym robić ?! pozdro Tomek
moim zdaniem wymiana pierscieni
z zamienników ludzie biora RIK-320pln/CTI-170pln
z oryginałów RIK - 900pln
A ktos używał może uszczelki KP? (podobno to orginał tylko zapakowany w nielogowane przez HONDE opakowanie) Jeździłem na taakiej przez cały poprzedni sezon około 2-2,5tys km ale obecnie musiałem rozebrac silnik więc kupiłem taką samą bo była w miarę OK (za krótki czas żeby ocenic)
[ Dodano: Pią 12 Sty, 2007 ]
z zamienników ludzie biora RIK-320pln/CTI-170pln
z oryginałów RIK - 900pln
Czym sie różnik Rik orginał od Rik zamiennik??? Ja np. kupiłem Teikoku Japan.
[ Dodano: Pią 12 Sty, 2007 ]
z zamienników ludzie biora RIK-320pln/CTI-170pln
z oryginałów RIK - 900pln
Czym sie różnik Rik orginał od Rik zamiennik??? Ja np. kupiłem Teikoku Japan.
na pewno cena!!!!!! ;)
a tak na powaznie to nie wiem...
w jednej hondzie mam RIK oryginały a w drugiej te zamienniki
obie na razie jeżdza ok-nie biorą oleju
wlałem płukanke STP engine flusch dostaniesz ja w Tarmagu na Piotrkowskiej, i po zalaniu świeżego oleju zrobiłem już 500km, zero kopcenia i nic jeszcze nie dolałem
to jest rozwiaznie krotko trwale i kopcenie prawdo podobnie powruci
[ Dodano: Nie 28 Sty, 2007 ]
siemka
hania juz zlozona i narazie chodzi fajnie
wymiana uszczelki orginal z ASO 2 tygodnie czekania jest calkiem inna o polowe grubsza i jest jakas grafitowa (270zl) pierscienie z firmy TP (170zl) sruby nowe kpl (180zl) no i reszta uszczelek zobaczymy czy bedzie kopcic mam nadzieje ze nie!!! :)
pozdra
Jakim cudem po płukance do silnika może wrócić kopcenie? Przecież STP engine flush silnik oczyszcza z osadów i generalnie przy wymianie oleju powinno się to robić, przecież to nie jest uszczelniacz do silnika (bo są też taki wynalazki i to one powodują chwilowy zanik problemu). Po tym STP (czy po podobnym płynie motula) prędzej by właśnie zaczął kopcić niż przestał...
Pozdr
P.S. Jeżeli chodzi o uszczelkę głowicy to podobno dużo zależy od człowieka, który to montował (kolejność odkręcania i dokręcania śrub, porządne oczyszczenie bloku i głowic z pozostałości po starej uszczelce i innych syfów i odpowiednie momenty dokręcania).
No tak tylko jak wymyjesz cały osad, który się tam groamdził jakiś czas bo nasze hanie mają przejechane juz troche, to jak cały nagar dobrze już do końca wypłucze mogą powstać luzy które wcześniej jakoś ten nagar dotykał i branie oleju może powórcić ze zdwojoną siła. To coś na zasadzie jeżdzenia na mineralce i zalanie syntetyka, ale moge się mylić, mechanikiem nie jestem.
Jakim cudem po płukance do silnika może wrócić kopcenie? Przecież STP engine flush silnik oczyszcza z osadów i generalnie przy wymianie oleju powinno się to robić, .
odpowiem krótko:
- jaki producent samochodów/silników zaleca ta płukanke ze piszesz "powinno sie to robic"?
pokaz mi w jakim kolwiek manualu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mlotek:
- takim cudem po plukane silnika moze wrócic kopcenie????: za kopcenie nie jest odpowiedzialna plukanka, tylko zuzycie silnika(pierscienie itd) i nijak ma sie tu stosowanie g...na nazywanego plukanka i zachwycanie sie nad chwilowym (czesto subiektywnym) ograniczeniem kopcenia...
nie che mi sie wiecej pisac...
lejcie płukanki i bedzie git...
stosujcie STP engine flush i inne takie a odmłodnieje/przestanie brac olej i bedzie to superoszczednosc....
Stary albo ja czegoś nie kumam albo Ty i chyba nie możemy się dogadać...
Fakt producenci nic nie piszą, że powinno się je stosować - ale one są po to żeby oczyścić silnik z nagromadzonych nagarów i z tego co wiem nawet doświadczeni mechanicy je zalecają wychodząc z założenia, że lepiej żeby okazało się, że trzeba wymienić pare uszczelek niż żeby silnik pod wpływem gromadzącego się nagaru powoli się zacierał - ale Twój wybór.
Chyba mylisz płukanki, które dolewa się przed wlaniem nowego oleju z uszczelniaczami (które też produkuje STP) i ich się nie zaleca - je przeważnie używają handlarze aby sprzedać samochód, który żłopie olej szybciej niż paliwo.
STP engine flush nigdy w życiu nie spowoduje, że silnik nagle przestanie brać olej bo nie na tym polega jego działanie - on może ewentualnie zwiększyć branie oleju gdy silnik jest i tak w już kiepskim stanie...
Pozdr
EDIT: Aby nie być gołosłownym http://www.honda.gda.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=16001&highlight=nagar%2A post Dzikiego jak on nie będzie dla Ciebie autorytetem to już nie wiem kto...
A jak nie wiesz kto to jest to Ci wytłumaczę, że dopóki nie wyjechał z Polski to serwisował wiele aut z H3M i wszyscy byli zadowoleni...także chyba wie co i jak.
Stary albo ja czegoś nie kumam albo Ty i chyba nie możemy się dogadać...
Fakt producenci nic nie piszą, że powinno się je stosować - ale one są po to żeby oczyścić silnik z nagromadzonych nagarów i z tego co wiem nawet doświadczeni mechanicy je zalecają wychodząc z założenia, że lepiej żeby okazało się, że trzeba wymienić pare uszczelek niż żeby silnik pod wpływem gromadzącego się nagaru powoli się zacierał - ale Twój wybór.
Chyba mylisz płukanki, które dolewa się przed wlaniem nowego oleju z uszczelniaczami (które też produkuje STP) i ich się nie zaleca - je przeważnie używają handlarze aby sprzedać samochód, który żłopie olej szybciej niż paliwo.
STP engine flush nigdy w życiu nie spowoduje, że silnik nagle przestanie brać olej bo nie na tym polega jego działanie - on może ewentualnie zwiększyć branie oleju gdy silnik jest i tak w już kiepskim stanie...
Pozdr
EDIT: Aby nie być gołosłownym http://www.honda.gda.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=16001&highlight=nagar%2A post Dzikiego jak on nie będzie dla Ciebie autorytetem to już nie wiem kto...
A jak nie wiesz kto to jest to Ci wytłumaczę, że dopóki nie wyjechał z Polski to serwisował wiele aut z H3M i wszyscy byli zadowoleni...także chyba wie co i jak.
Znam posty Dzikiego i mam swoje zdanie na ten temat...(jestem na H3M juz dosc dawno-mozna sprawdzic)
Na temat płukanki tez... (najprawdopodobniej nieuzasadniodne/ mylne i złe.... bo wierze w auta z przebiegiem 340kkm bez płukanek majace sprawny slinik-czyli nie zatraty od nagarów :d )
Poczytałem... co napisałes i nie bede bil piany - na pewno masz racje i loooz....
Spoko ja silników nie rozbieram i opieram się na tym co czytam.
Ale jeżeli masz inne zdanie to fakt nie ma za bardzo o czym mówić.
Wydaje mi się, że sprawa wyjaśniona co do płukanek - one nie uszczelniają silnika a co do stosowania to jak kto uważa.
Aha wracając do słowa "zaleca się" to fakt trochę to była nadinterpretacja z mojej strony, chodziło mi raczej, że z rozmów ze znajomymi mechanikami + to co do tej pory przeczytałem - wywnioskowałem, że generalnie jest to zalecane ale jak widać mylnie i nie przez wszystkich :piwo2:
Pozdrawiam
EDIT: Co do bicia piany to wydaje mi się, że nie ma za bardzo o co - różnica poglądów? Aha a tak z ciekawości co sądzisz o płukance (tu np. motula) jeżeli auto długo stało (np. dwa lata) i olej nie był wymieniany?
Wydaje mi się, że sprawa wyjaśniona co do płukanek - one nie uszczelniają silnika a co do stosowania to jak kto uważa.
Częśc ludzi twierdzi, ze po płukance potrafia "wstac" zapieczone pierscienie (usuwanie nagaru itd) a co za tym idzie wg nich zmniejsza sie zużycie oleju bo pierscienie lepiej współpracuja z głądzia cylindra. Ja uwazam, ze to nic nie daje...
To wyjasnienie i rozwiniecie tego co pisałem wyzej o braniu oleju
Aha wracając do słowa "zaleca się" to fakt trochę to była nadinterpretacja z mojej strony,
Własnie o to mi chodziło - o ta nadiinterpretacje :d
EDIT: jeżeli auto długo stało (np. dwa lata) i olej nie był wymieniany?
Jezeli auto stało długo i było co jakis czas przepalane to spoko looz -nic bym nie lał...
a jezeli stalo i nic nie bylo z nim robione to troche kicha...
nie stosowałbym płukanki tylko zadbał o "łagodne" uruchomienie 1 raz silnika...(tam przecież wszystko pospływało-olej-z gładzi cylindrów itd...)
OK no to teraz wszystko jasne ;)
Pozdr
No tak tylko jak wymyjesz cały osad, który się tam groamdził jakiś czas bo nasze hanie mają przejechane juz troche, to jak cały nagar dobrze już do końca wypłucze mogą powstać luzy które wcześniej jakoś ten nagar dotykał i branie oleju może powórcić ze zdwojoną siła. To coś na zasadzie jeżdzenia na mineralce i zalanie syntetyka, ale moge się mylić, mechanikiem nie jestem.
Zgadzam sie z toba w 100%
[ Dodano: Sob 10 Lut, 2007 ]
silnik mozna co jakis czas plukanka zalac ale nie co wymiane oleju bez przesady
zapieczone pierscienie przewaznie sie tak dzieje jak sie kupuje tanie oleje
lejesz dobry olej markowy i tego unikasz (olej typu VALVOLAINE, CASTROL, lub MOBIL ja osobiscie nie polecam MOBILA glupie doswiadczenie zawodowe dla mnie najlepszy jest VALVOLAJNE) bo te oleje same w sobie maja tak jakby plukanke silnik jest czysciutki...
Panowie a jakby zrobić tak:
zlać olej (bo ja zmieniałem w grudniu; tylko, że tyle mi oleju ubywa, że od tego czasu już wlałem tyle samo co na całą wymianę)
zalać jakimś używanym (teraz mam Castrol 10W40, można by zalać na chwile syntetykiem?) zrobić tą płukankę spuścić i zalać z powrotem moim olejem?
Męcze tak, bo szkoda mi tego oleju co teraz mam, bo to praktycznie nówka i zastanawiam się czy jest taka możliwość.
andrzejcivic96
10-02-07, 22:41
Muszisz głowice natrzeć pastą do zębów podobno pomaga
POZDROWIONKA
Tawariszcz
10-02-07, 22:43
i zalozyc czarne okulary jak prowadzisz. Pozdro szejset
Chodzi mi o poważną odpowiedź. Może powodem brania oleju jest zawieszony pierścień, więc co mi zależy spróbować tej płukanki.
Dlatego pytam, czy taka opcja jest dobra, czy nie.
Panowie a jakby zrobić tak:
zlać olej (bo ja zmieniałem w grudniu; tylko, że tyle mi oleju ubywa, że od tego czasu już wlałem tyle samo co na całą wymianę)
zalać jakimś używanym (teraz mam Castrol 10W40, można by zalać na chwile syntetykiem?) zrobić tą płukankę spuścić i zalać z powrotem moim olejem?
Męcze tak, bo szkoda mi tego oleju co teraz mam, bo to praktycznie nówka i zastanawiam się czy jest taka możliwość.
jak masz cos takiego robic to lepiej nic nie robic....
Jak juz płukac olejem to nowym... choc nie wiem czy jest zasadnosc czegos takiego...
ps. Panowei andrzejcivic96 i Tawariszcz ogarnijcie sie troszke....
Ok. Dzięki za odpowiedź.
Po prostu już zastanawiam się nad najróżniejszymi dziwnymi rzeczami, bo i tak czeka mnie wymiana uszczelniaczy i pierścieni.
jak wymienisz pierscienie uszczelniacze to przestanie ci ubywac oleju
a plukanki to jest bezsenns to jest jak dmuchanie na ranne podmucharz nie boli przestajesz dmuchac boli dalej
pozdro
:bicie:
tehCleaner
16-02-07, 23:05
rada: jak bierze olej, do mechanika!!
a jak nie to samo zdjecie głowicy i wymiana uszczelki z uszczelniaczami BEZ obróbki głowicy można sobie gdzis wsadzić:) po obróbce głowicy docieramy zaworki żeby wsio było szczelne, składamy do kupy i montujemy.
pozdro.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.