Xus
30-11-10, 12:38
Krotki opis jak wymienic termostat:
czas pracy 20min + czas na odpowietrzanie kolo 20-30min
zdecydowalem sie na wymiane termostatu bo moja honda miala problemu z nagrzaniem sie i utrzymaniem temperatury po wlaczeniu dmuchawy i ogrzewania temperatura potrafila spac na wskazniku prawie do 0 :(
Zaczynamy:
1na poczatku spuszczamy plyn z ukladu tzn odkrecamy korek ktory mamy na dole chodnicy(oczywiscie podstawiamy jakis pojemnik zeby plun nie poszdl na podloge) a po chwili korek ktorym wlewamy plyn do chlodnicy zeby wszystko co jest z chodnicy nam zlecialo pozniej zakrecamy i odpalamy auto zeby plun z ukladu wrocil do chodnicy i odkrecamy korki jeszcze raz. mozna tez odkrecic srube od spuszczania plynu ktory jest na bloku(ja mialem z nia problem wczesniej wiec nie ruszalem)
http://img3.imageshack.us/img3/6848/p1010456a.th.jpg (http://img3.imageshack.us/i/p1010456a.jpg/)
2zabieramy sie za zlokalizowanie TERMOSTATU w B18 jest tu:
http://img818.imageshack.us/img818/3428/p1010454a.th.jpg (http://img818.imageshack.us/i/p1010454a.jpg/)
http://img823.imageshack.us/img823/2527/p1010424s.th.jpg (http://img823.imageshack.us/i/p1010424s.jpg/)
odkrecamy 2 srubki i wyciagamy oczywiscie poleci mam troche plynu wiec lepiej podlazyc jakas szmate na podloge:) wyciagajac waz ukaze mam sie termostat z gumowa uszczelka. po wyciagnieciu moj stary wyglada prawie jak ten nowy!!
3. zakladamy uszczelke na termostat i wkladamy go spowrotem pamietamy o tym ze na termostacie jest taki maly wystajacy dzyndzelek musi byc on u gory!!!
jak juz uda mam sie go wsadzic przykladamy druga czesc i skrecamy tu bedzie troche zabawy bo dostep do 2 sruby jest fajny. Przy skrecaniu zwracamy uwage zeby mam sie nie przesunal i caly czas byl na srodku.
po tym zabiegru zaczynamy zawawe z odpowietrzaniem.
-wlewamy plyn az chodnica bedzie pelna i odpalamy auto czekamy kilka minut gasimy i dolewamy powtarzamy tak kilka razy
-jak auto zacznie lapac temp wlaczyc nawiewy i ogrzewanie na maxa w aucie jak leci zimne powietrze znaczy ze uklad dalej nie jest pelny czekamy chwile az auto ostygnie i dolewamy wody. i to by bylo na tyle. ja na wszelki wypadek na drugien dzien rano sprawdzilem poziom plynu w chlodnicy i wyrownawczym jak nie jest ok dolewamy.
narzedzia jakie urzylem to klucz nasadowy nr 10
jakies bledu sygestie piszcie poprawi sie.
czas pracy 20min + czas na odpowietrzanie kolo 20-30min
zdecydowalem sie na wymiane termostatu bo moja honda miala problemu z nagrzaniem sie i utrzymaniem temperatury po wlaczeniu dmuchawy i ogrzewania temperatura potrafila spac na wskazniku prawie do 0 :(
Zaczynamy:
1na poczatku spuszczamy plyn z ukladu tzn odkrecamy korek ktory mamy na dole chodnicy(oczywiscie podstawiamy jakis pojemnik zeby plun nie poszdl na podloge) a po chwili korek ktorym wlewamy plyn do chlodnicy zeby wszystko co jest z chodnicy nam zlecialo pozniej zakrecamy i odpalamy auto zeby plun z ukladu wrocil do chodnicy i odkrecamy korki jeszcze raz. mozna tez odkrecic srube od spuszczania plynu ktory jest na bloku(ja mialem z nia problem wczesniej wiec nie ruszalem)
http://img3.imageshack.us/img3/6848/p1010456a.th.jpg (http://img3.imageshack.us/i/p1010456a.jpg/)
2zabieramy sie za zlokalizowanie TERMOSTATU w B18 jest tu:
http://img818.imageshack.us/img818/3428/p1010454a.th.jpg (http://img818.imageshack.us/i/p1010454a.jpg/)
http://img823.imageshack.us/img823/2527/p1010424s.th.jpg (http://img823.imageshack.us/i/p1010424s.jpg/)
odkrecamy 2 srubki i wyciagamy oczywiscie poleci mam troche plynu wiec lepiej podlazyc jakas szmate na podloge:) wyciagajac waz ukaze mam sie termostat z gumowa uszczelka. po wyciagnieciu moj stary wyglada prawie jak ten nowy!!
3. zakladamy uszczelke na termostat i wkladamy go spowrotem pamietamy o tym ze na termostacie jest taki maly wystajacy dzyndzelek musi byc on u gory!!!
jak juz uda mam sie go wsadzic przykladamy druga czesc i skrecamy tu bedzie troche zabawy bo dostep do 2 sruby jest fajny. Przy skrecaniu zwracamy uwage zeby mam sie nie przesunal i caly czas byl na srodku.
po tym zabiegru zaczynamy zawawe z odpowietrzaniem.
-wlewamy plyn az chodnica bedzie pelna i odpalamy auto czekamy kilka minut gasimy i dolewamy powtarzamy tak kilka razy
-jak auto zacznie lapac temp wlaczyc nawiewy i ogrzewanie na maxa w aucie jak leci zimne powietrze znaczy ze uklad dalej nie jest pelny czekamy chwile az auto ostygnie i dolewamy wody. i to by bylo na tyle. ja na wszelki wypadek na drugien dzien rano sprawdzilem poziom plynu w chlodnicy i wyrownawczym jak nie jest ok dolewamy.
narzedzia jakie urzylem to klucz nasadowy nr 10
jakies bledu sygestie piszcie poprawi sie.