PDA

Zobacz pełną wersję : Którędy B16A2 zazwyczaj bierze olej?



hellfire
29-11-10, 00:10
Czytam o B16A2 i widzę że częstym problemem jest to że bierze olej.

Fakt że jak się ogląda te samochody to lubią zakopcić na wysokich obrotach, w gorszym stanie kopcą już cały czas.
Ale co jest tego powodem? Bo albo uszczelniacze zaworowe, albo szczelność układu tłok-cylinder.

Jeżeli chodzi o uszczelniacze, to nie byłby to wielki koszt.

Natomiast jeżeli tłok-cylinder, to potrzebny byłby szlif i nadwymiarowe tłoki. Czy nadwymiarowe tłoki są dostępne? Jakie mają wymiary i ile taki komplet kosztuje?

Rozważam zakup VTi w celach rajdowych i zastanawiam się na ile branie oleju jest problemem i ile będzie kosztował remont.

zakit
29-11-10, 00:39
nie zawsze potrzebne sa nadwymiarowe tloki, i nie zawsze potrzebny jest szlif. jesli samochod pali olej - czyt puszcza dymka przy wysokich obrotach to sa to usczelniacze. z reguly nadwymiar ma 0.25 (1 szlif) i 0.50 ( 2 szlif) innych raczej nie ma.

remont bedzie kosztowal tyle co czesci, i zrobienie remontu. tylko teraz pytanie kto bedzie robil remont, czy ty sam to sobie robocizne odliczysz, czy ktos inny, i na jakich czesciach, czy dobrych czy jakichs tam...

hellfire
29-11-10, 00:58
Z remontem sobie poradzę, chodzi mi tylko o cenę samego tłoka na którą się należy nastawić, bo resztę widzę w katalogach.

Tylko ja tu widzę taki problem, że jak założę tłok +0.25, to pojemność silnika wyniesie 1605ccm, a to o 5cm za dużo...


Półka cenowa to trudno powiedzieć - nie muszą to być kute i lekkie tłoki na 12000rpm ;)
Myślę że wystarczy zamiennik porównywalny z serią, tak żeby to doprowadzić do poziomu mniej-więcej fabrycznego.

A szlif w tym silniku robi się normalnie, czy są tam jakieś wynalazki typu nicasil?

zakit
29-11-10, 01:19
Z remontem sobie poradzę, chodzi mi tylko o cenę samego tłoka na którą się należy nastawić, bo resztę widzę w katalogach.

Tylko ja tu widzę taki problem, że jak założę tłok +0.25, to pojemność silnika wyniesie 1605ccm, a to o 5cm za dużo...


Półka cenowa to trudno powiedzieć - nie muszą to być kute i lekkie tłoki na 12000rpm ;)
Myślę że wystarczy zamiennik porównywalny z serią, tak żeby to doprowadzić do poziomu mniej-więcej fabrycznego.

A szlif w tym silniku robi się normalnie, czy są tam jakieś wynalazki typu nicasil?

ja mysle ze ci nie beda rozbierac silnika zeby sprawdzic jakie tloki masz, bo to nie mistrozstwa swiata, a jesli juz takis dokladny to splanuj powierzchnie tloka o te 5ccm. pozatym jak juz mowilem po co ci wiedziec ile kosztuja tloki, skoro nawet jeszcze silnika nie masz, i nawet nie wiesz czy remont bedzie ew w nim trzeba robic, i nawet jesli to czy bedzie trzeba wstawiac tloki nadwymiar? sam sobie robisz problemy ktorych nawet jeszcze nie masz...

hellfire
29-11-10, 01:33
po co ci wiedziec ile kosztuja tloki, skoro nawet jeszcze silnika nie masz, i nawet nie wiesz czy remont bedzie ew w nim trzeba robic, i nawet jesli to czy bedzie trzeba wstawiac tloki nadwymiar?
Te koszty dają obraz czy kupno auta z dobitym silnikiem i od razu remont to sprawa opłacalna, czy lepiej dalej szukać czegoś z silnikiem w lepszym stanie.

Sama robota jakaś specjalnie droga nie jest. Niewiadoma dla mnie, to ile trzeba liczyć na komplet tłoków z pierścieniami na nadwymiar.

A splanowanie tłoka niestety nie zmienia pojemności silnika, bo skok pozostaje ten sam.
Co do czepiania to różnie bywa. Dziś się nie czepiają, a nagle ktoś wymyśli i się zaczną czepiać.
Lepiej mieć auto zgodne z przepisami.

skolopendra
29-11-10, 14:12
Lepiej mieć auto zgodne z przepisami.


bez przesady :rolleyes:

ile tego oleju ci znika?

***Marco***
29-11-10, 14:43
a po co Ci tłok nadwymiar? jeśli tuleje ok to same nowe pierścienie i będzie ok nie histeryzuj chłopaku

Konrad84
29-11-10, 17:51
najczęściej zmiania pierścieni tłokowych załatwia sprawę, oczywiście jak jest zdjęta głowica nic nie stoi na przeszkodzie żeby zmierzyć tuleje i sprawdzić czy mieszczą się w limitach serwisowych, jeżeli nie, robić nadwymiar.

mayor28
05-12-10, 13:39
Moze chcesz kupic vti i nie jest dobity i nie bierze oleju tzn naprawde jakies sladowe ilosci ek4 96 rok 250 tys przejechane pelna seria naprawde zadbana
cena 14 tys