Zobacz pełną wersję : Którędy B16A2 zazwyczaj bierze olej?
Czytam o B16A2 i widzę że częstym problemem jest to że bierze olej.
Fakt że jak się ogląda te samochody to lubią zakopcić na wysokich obrotach, w gorszym stanie kopcą już cały czas.
Ale co jest tego powodem? Bo albo uszczelniacze zaworowe, albo szczelność układu tłok-cylinder.
Jeżeli chodzi o uszczelniacze, to nie byłby to wielki koszt.
Natomiast jeżeli tłok-cylinder, to potrzebny byłby szlif i nadwymiarowe tłoki. Czy nadwymiarowe tłoki są dostępne? Jakie mają wymiary i ile taki komplet kosztuje?
Rozważam zakup VTi w celach rajdowych i zastanawiam się na ile branie oleju jest problemem i ile będzie kosztował remont.
nie zawsze potrzebne sa nadwymiarowe tloki, i nie zawsze potrzebny jest szlif. jesli samochod pali olej - czyt puszcza dymka przy wysokich obrotach to sa to usczelniacze. z reguly nadwymiar ma 0.25 (1 szlif) i 0.50 ( 2 szlif) innych raczej nie ma.
remont bedzie kosztowal tyle co czesci, i zrobienie remontu. tylko teraz pytanie kto bedzie robil remont, czy ty sam to sobie robocizne odliczysz, czy ktos inny, i na jakich czesciach, czy dobrych czy jakichs tam...
Z remontem sobie poradzę, chodzi mi tylko o cenę samego tłoka na którą się należy nastawić, bo resztę widzę w katalogach.
Tylko ja tu widzę taki problem, że jak założę tłok +0.25, to pojemność silnika wyniesie 1605ccm, a to o 5cm za dużo...
Półka cenowa to trudno powiedzieć - nie muszą to być kute i lekkie tłoki na 12000rpm ;)
Myślę że wystarczy zamiennik porównywalny z serią, tak żeby to doprowadzić do poziomu mniej-więcej fabrycznego.
A szlif w tym silniku robi się normalnie, czy są tam jakieś wynalazki typu nicasil?
Z remontem sobie poradzę, chodzi mi tylko o cenę samego tłoka na którą się należy nastawić, bo resztę widzę w katalogach.
Tylko ja tu widzę taki problem, że jak założę tłok +0.25, to pojemność silnika wyniesie 1605ccm, a to o 5cm za dużo...
Półka cenowa to trudno powiedzieć - nie muszą to być kute i lekkie tłoki na 12000rpm ;)
Myślę że wystarczy zamiennik porównywalny z serią, tak żeby to doprowadzić do poziomu mniej-więcej fabrycznego.
A szlif w tym silniku robi się normalnie, czy są tam jakieś wynalazki typu nicasil?
ja mysle ze ci nie beda rozbierac silnika zeby sprawdzic jakie tloki masz, bo to nie mistrozstwa swiata, a jesli juz takis dokladny to splanuj powierzchnie tloka o te 5ccm. pozatym jak juz mowilem po co ci wiedziec ile kosztuja tloki, skoro nawet jeszcze silnika nie masz, i nawet nie wiesz czy remont bedzie ew w nim trzeba robic, i nawet jesli to czy bedzie trzeba wstawiac tloki nadwymiar? sam sobie robisz problemy ktorych nawet jeszcze nie masz...
po co ci wiedziec ile kosztuja tloki, skoro nawet jeszcze silnika nie masz, i nawet nie wiesz czy remont bedzie ew w nim trzeba robic, i nawet jesli to czy bedzie trzeba wstawiac tloki nadwymiar?
Te koszty dają obraz czy kupno auta z dobitym silnikiem i od razu remont to sprawa opłacalna, czy lepiej dalej szukać czegoś z silnikiem w lepszym stanie.
Sama robota jakaś specjalnie droga nie jest. Niewiadoma dla mnie, to ile trzeba liczyć na komplet tłoków z pierścieniami na nadwymiar.
A splanowanie tłoka niestety nie zmienia pojemności silnika, bo skok pozostaje ten sam.
Co do czepiania to różnie bywa. Dziś się nie czepiają, a nagle ktoś wymyśli i się zaczną czepiać.
Lepiej mieć auto zgodne z przepisami.
skolopendra
29-11-10, 14:12
Lepiej mieć auto zgodne z przepisami.
bez przesady :rolleyes:
ile tego oleju ci znika?
***Marco***
29-11-10, 14:43
a po co Ci tłok nadwymiar? jeśli tuleje ok to same nowe pierścienie i będzie ok nie histeryzuj chłopaku
najczęściej zmiania pierścieni tłokowych załatwia sprawę, oczywiście jak jest zdjęta głowica nic nie stoi na przeszkodzie żeby zmierzyć tuleje i sprawdzić czy mieszczą się w limitach serwisowych, jeżeli nie, robić nadwymiar.
Moze chcesz kupic vti i nie jest dobity i nie bierze oleju tzn naprawde jakies sladowe ilosci ek4 96 rok 250 tys przejechane pelna seria naprawde zadbana
cena 14 tys
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.