Zobacz pełną wersję : dlaczego D13B7 podaje za dużo benzyny
Mam problem taki, że mój D13B7+ podaje chyba za dużo benzyny. Świece niedawno wymieniałem a przy ich sprawdzaniu okazało się że są już dosyć mocno okopcone na czarno. Dodam że jak miałem D13B2 to też miałem ten problem tylko wtedy miałem zdjętą blokadę 2 przepustnicy.
Przez co może się tak dziać? Sonda? Może przez uniwersalny filtr paliwa?
Jakieś jeszcze propozycje? Bo mapę w kompie mam raczej dobrą bo od Jogala.
Jak masz świece okopcone to sprawdź działanie sondy, na forum było opisywane co i jak...
w D13B2 wymieniałem sondę na zamiennik bosala i nic się nie zmieniło. Teraz mam używkę oryginalną. Coś mi się obiło o uszy, że nie da się sprawdzić sondy czy jest w pełni sprawna przy użyciu samego miernika, tylko jest potrzebny jakiś specjalny sprzęt. Prawda to?
Najlepiej oscyloskopem. Podjedź do jakiegoś serwisu elektryki samochodowej.
Miernik w zupełności wystarczy. A jakie robisz odcinki?? długie/krótkie?? Ile Ci pali i czy tankujesz zawsze do pełna?? Bierze olej??
Odcinki głównie robię dosyć krótkie w mieście. Pali mi 10-11L w mieście. Raz w trasie zszedł mi do 6,37L a ostatnio na autostradzie w Niemczech przy 120km/h spalił 8,28L. Tankuje zwykle do pełna bo to na jedno wychodzi. Czy bierze olej. Raz mi zrobił cyrk i na bagnecie było tylko oleju na dolnej kresce. Potem dolałem pod górną i nie zauważyłem żeby schodziło. Nie dymi nawet przy zmianie biegu przy odcince.
Arturvf500
28-11-10, 14:27
Odcinki głównie robię dosyć krótkie w mieście. Pali mi 10-11L w mieście. Raz w trasie zszedł mi do 6,37L a ostatnio na autostradzie w Niemczech przy 120km/h spalił 8,28L. Tankuje zwykle do pełna bo to na jedno wychodzi. Czy bierze olej. Raz mi zrobił cyrk i na bagnecie było tylko oleju na dolnej kresce. Potem dolałem pod górną i nie zauważyłem żeby schodziło. Nie dymi nawet przy zmianie biegu przy odcince.
czas na strojenie;)
Ale ja jeszcze głowice od z6 będę za jakiś czas wkładał to może wtedy.
Dodam jeszcze że ta sonda jest chyba od D16Z6 4 żyłowa. Nie powinna być od D15B7? Różnią czymś się te sondy bo np w Inter Carsie sondy NGK do tych dwóch silników mają inne oznaczenia. Poczytałem trochę o sondach i piszą ludzie że trzeba co 100tyś km wymieniać. Czyli nie można kupować używanej? Bo one na pewno będą miały powyżej 100tyś nawet jak auto będzie z końca 95 roku. Myślę nad nówką NGK za ok 200zł tylko musiałbym być pewny że to sonda.
Arturvf500
28-11-10, 15:05
Ale ja jeszcze głowice od z6 będę za jakiś czas wkładał to może wtedy.
Dodam jeszcze że ta sonda jest chyba od D16Z6 4 żyłowa. Nie powinna być od D15B7? Różnią czymś się te sondy bo np w Inter Carsie sondy NGK do tych dwóch silników mają inne oznaczenia. Poczytałem trochę o sondach i piszą ludzie że trzeba co 100tyś km wymieniać. Czyli nie można kupować używanej? Bo one na pewno będą miały powyżej 100tyś nawet jak auto będzie z końca 95 roku. Myślę nad nówką NGK za ok 200zł tylko musiałbym być pewny że to sonda.
wszystkie sa takie same (mowa o cyrkonowych) roznia sie wyprowadzeniami itp
tak jak mówię sprawdź co pokazuje sonda miernikiem (piny w kompie to a26(-) i d14(+)). Napięcie powinno swobodnie skakać w przedziale 0.2 do 0.8V (napięcie powinno się zmieniać szybko, około 3 razy na sekundę). Jak masz starą sondę to ona może już być padnięta, nigdy Ci jeszcze nie wyskoczył check z błędem nr 43?? Wmiecie powinien palić Ci max 9 Litrów a w trasie poniżej 6L średnio ok 7.5L powinien palić. Czy po przejechaniu około 3 KM autko jest już w pełni rozgrzane??
Dzięki za tą instrukcję jak sprawdzić sondę. Jak miałem poprzednią sondę to zaraz po przejściu na wtrysk pokazywał checka. Ale wymieniłem ją na inną używkę i już check się nigdy nie zaświecił.
Czy po przejechaniu około 3 KM autko jest już w pełni rozgrzane??
Raczej tak
Dodam jeszcze że mam wydech 2" na trzech tłumikach przelotowych. Po zmianie wydechu spalanie podskoczyło o ok 1L
Sprawdziłem sondę i nagrałem filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=CMvyINwp8nU&feature=player_embedded
sorry że nieraz mało co widać. Muzyka w tle leci bo nagrywałem na parkingu pod carrefurem
kurcze coś mi youtube jeszcze bardziej ściemnił ten film. :/ zaraz spróbuje go jeszcze przerobić i ponownie wrzucić.
Kolega mi powiedział że sonda jest ok tylko mapy są niezbyt dobre i za dużo paliwa podaje bo te napięcia są bardziej od 0,50V do 1V niż od 0,00V do 0,50V i to na wolnych obrotach.
Arturvf500
28-11-10, 21:17
Sprawdziłem sondę i nagrałem filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=CMvyINwp8nU&feature=player_embedded
sorry że nieraz mało co widać. Muzyka w tle leci bo nagrywałem na parkingu pod carrefurem
kurcze coś mi youtube jeszcze bardziej ściemnił ten film. :/ zaraz spróbuje go jeszcze przerobić i ponownie wrzucić.
Kolega mi powiedział że sonda jest ok tylko mapy są niezbyt dobre i za dużo paliwa podaje bo te napięcia są bardziej od 0,50V do 1V niż od 0,00V do 0,50V i to na wolnych obrotach.
nie
to nie jest tryb WOT zeby mapy mialy wiele do gadania; sonda jest ok; wsiadz do auta, przejedz sie, zobaczysz ze gdy mocniej wcisniesz gaz zamiast osclacji bedziesz mial 1V; i to wlasnie wtedy Ci duzo chleje;]
generalnie to na tym filmiku nic nie widać. Ważne jest też to, że to należy sprawdzać na gorącym silniku. Na postoju powinno skakać od 0.2V do 0.8V, podczas normalnej jazdy napięcie powinno oscylować w okolicach 0.7V, a na pełnym gazie powinno być ok 0.9V. Sprawdź sobie to.
Tutaj poprawiony filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=Mpu9ByuSv4o&feature=player_embedded
jakby nie było widać to po włączeniu zapłonu wyświetla 0,37V a po odpaleniu na wolnych skacze od 0,37V do 1,11V
Silnik miał już odpowiednią temperaturę. Jutro sprawdzę jeszcze podczas jazdy jak to wygląda.
Na razie nie sprawdzę jakie są wyniki na mierniku przy pałowaniu bo u mnie już zima jest i koła boksują.
A te wyniki powyżej to są w normie? Sonda sprawna?
Arturvf500
29-11-10, 19:41
A te wyniki powyżej to są w normie? Sonda sprawna?
tak
na wolnych skacze od 0,37V do 1,11V
A te wyniki powyżej to są w normie?
NIE
Sonda zużywa się jak każdy element silnika przez co przesuwa się jej cała charakterystyka albo w stronę mieszanek ubogich albo bogatych, w obu przypadkach powoduje to wzrost spalania
Arturvf500
29-11-10, 22:50
NIE
Sonda zużywa się jak każdy element silnika przez co przesuwa się jej cała charakterystyka albo w stronę mieszanek ubogich albo bogatych, w obu przypadkach powoduje to wzrost spalania
o matko, co Ty za glupoty wypisujesz? wiesz jak dziala sonda i co powoduje jej zuzycie?jakie sa tego efekty? poczytaj troche...; a wieksze spalanie przy ubozszej mieszance? no chlopie
niestety muszę Cię zmartwić że wiem i nie pozjadałeś wszystkich rozumów :)
Arturvf500
29-11-10, 23:00
niestety muszę Cię zmartwić że wiem i nie pozjadałeś wszystkich rozumów :)
to napraw koledze auto, mi juz sie nie chce polemizowac
ja tam zauważyłem jeszcze niepokojącą rzecz, jak trzymasz na 2000 obrotów to wartość napięcia spada prawie na 0V, co by wskazywało na ubogą mieszankę i wtedy komputer powinien wzbogacić mieszankę i jeżeli jest tak, że mieszanka będzie dobra, a sonda wskazuje że jest uboga to auto przez takie coś będzie więcej palić. Musisz zobaczyć co pokazuje sonda podczas jazdy samochodem, nie na pełnym gazie tylko tak podczas normalnej jazdy, czy mieszanka jest w okolicach 0.7V. Sonda nie powinna generować napięcia większego niż 1V, prawdopodobnie może być w jakiś sposób uszkodzona. Moja sonda wskazywała nawet 5V, ale okazało się że miała przebicie z grzałki, wymiana na zamiennik ngk/ntk rozwiązała sprawę.
ja tam zauważyłem jeszcze niepokojącą rzecz, jak trzymasz na 2000 obrotów to wartość napięcia spada prawie na 0V
Może to mieć związek z odcinką przy 4 tyś?
LechuLK ale tobie sonda generuje sygnał 1.12V gdzie max to 0.95V więc z sondą ewidentnie jest coś nie halo
No to chyba muszę poprosić kogoś żeby mi taką sondę pożyczył do testów. Bo około 200zł w ciemno na nową sondę NGK nie chce wydać.
Ale odcinka przy 4000 rpm to jest procedura startowa włączona w kompie (działa tylko na postoju)...
Arturvf500, to jak wytłumaczysz to, że jak padnie sonda (moja pokazuje 0,05V cały czas czyli uboga mieszanka) to pali mi w porywach do 13litrów benzyny na 100km? Komp świruje i zalewa paliwem silnik pewnie w celu utrzymania dobrego egt ;)
Dziś po pól roku wyskoczył mi check pewnie w związku z padniętą sondą i niską temperaturą powietrza. Wcześniej sonda działała jak się nagrzewał silnik a po nagrzaniu już nie :) I nie było błędów. Taki ciekawy przypadek, że działała ale błędnie.
Arturvf500, to jak wytłumaczysz to, że jak padnie sonda (moja pokazuje 0,05V cały czas czyli uboga mieszanka) to pali mi w porywach do 13litrów benzyny na 100km? Komp świruje i zalewa paliwem silnik pewnie w celu utrzymania dobrego egt ;)
Dlatego, że jak masz uszkodzoną sondę to komp nie koryguje dawki paliwa na podstawie jej odczytów tylko leje w całym zakresie prędkości obrotowych, bez względu na % otwarcia przepustnicy paliwa tak jak ma w mapach napisane :D nie będę wspominał, że było miliony razy takie info podawane.
Uprzedzę Twoje kolejne pytanie. Każda seryjna mapa jest tak pisana, żeby auto na jej podstawie jeździło deko przelane niż na zbyt ubogiej mieszance.
Arturvf500
01-12-10, 00:54
Dlatego, że jak masz uszkodzoną sondę to komp nie koryguje dawki paliwa na podstawie jej odczytów tylko leje w całym zakresie prędkości obrotowych, bez względu na % otwarcia przepustnicy paliwa tak jak ma w mapach napisane :D nie będę wspominał, że było miliony razy takie info podawane.
Uprzedzę Twoje kolejne pytanie. Każda seryjna mapa jest tak pisana, żeby auto na jej podstawie jeździło deko przelane niż na zbyt ubogiej mieszance.
wreszcie jakis kumaty kolo; z mala uwaga - tak jest przy bledzie 43 - ale jak sonda daje 0V to komp leje ile moze zeby pojawilo sie wyzsze napiecie;)
Dzisiaj podłączyłem sondę od B16 pożyczoną od kolegi Arturvf500 :) Od razu po jej przykręceniu jak odpaliłem miernik pokazał nawet 2V. Ale później zrobiłem reset komputera i pokazuje bardzo podobnie do mojej starej sondy. Max 1.18V. Wydaje mi się, że tak samo jest podczas jazdy. Tak od ok. 2300obr do 2600obr na mierniku pokazuje wartość bliską zera. Okaże się jak jest na pierwszym tankowaniu bo już zalałem do pełna. Ewentualnie jak Arturvf500 weźmie na spota oscyloskop to się sprawdzi moją starą sondę i też będzie już coś wiadomo.
I jak? I jak? Do mnie idzie zamiennik sondy - zobaczymy.
I jak? I jak?
na razie mało przejechałem i stacji jeszcze nie odwiedziłem. Ale jak dobrze pójdzie to Artur sprawdzi mi dzisiaj sondę oscyloskopem i jeszcze coś tam.
A takie pytanie trochę poza tematem. Czy da się zrobić jakiś wyświetlacz spalania w danym momencie na podstawie odczytu napięcia z sondy lambda?
Samego spalania nie (odczyt z sondy to za mało danych żeby policzyć spalanie) ale można zrobić/kupić wskaźnik składu mieszanki podłączany do lambdy. Ja mam coś takiego ze względu na LPG ale i na benzynie jest przydatny.
A jak u was pokazuje wskazówka temp bo u mnie tak to wygląda po nagrzaniu (jakieś 30min jazdy w mieście)(chłodnica zasłonięta kartonem z dziurą)
http://lh5.ggpht.com/_XythTXOcHQ0/TQSLpWgTocI/AAAAAAAAAZs/hDW_Ei-PnZo/s640/12122010%28001%29.jpg
Wydawało mi się że kiedyś była trochę wyżej tak, że jak się siedziało za kierownicą to ta dolna falująca kreska była zakryta wskazówką. Jak u was jest wyżej to pewnie trzeba będzie wymienić termostat. Obiło mi się o uszy, że termostat TAMA z uszczelką jest dobry.
U mnie po nagrzaniu wskazówka jest wyżej. Znajduje się mniej więcej poziomo i to przy nie zasłoniętej chłodnicy.
Pozdrawiam.
po co Ci ten karton :mad:, od tego masz termostat
Update. Teraz jak jechałem to wskazówka podniosła się minimalnie wyżej:
http://lh4.ggpht.com/_XythTXOcHQ0/TQTQUNjPjxI/AAAAAAAAAaI/oqY3Ykbk4jU/s640/dd.jpg
Macie tak samo jak na powyższym zdjęciu czy wyżej jest u was wskazówka temp?
po co Ci ten karton , od tego masz termostat
Po to żeby auto się szybciej grzało w czasie jazdy. Może metoda trochę przestarzała (chyba w polonezach to stosowali) ale skuteczna.
Skoro metoda z kartonem jest u Ciebie skuteczna, to wymieniaj termostat i się nawet nie zastanawiaj, a karton oczywiście wywal...
Ale czy jak się zasłoni kartonem chłodnicę to na nią nie leci mniej zimnego powietrza? Czy to działa tak obieg płynu chłodzącego jest zamknięty i to nie ma znaczenia? Z dwóch stron jest zamykany obieg czy jak bo nie czaje tego?
A czy metoda z kartonem jest u mnie skuteczna to może źle napisałem. Bo chyba na D13B2 działało i u mojego kolegi działa na D13B2 a jak nie zrobił na środku dziury to u niego nawet była za wysoka temperatura.
ale jak grzejesz auto to obieg na chłodnice i tak jest zamknięty więc karton jest zbędny,a jak auto się nagrzeje to jak termostat jest sprawny to trzyma odpowiednią temp..
ok. Dzięki za info. A teraz mi powiedzcie czy macie w takim samym położeniu wskazówkę temp czy wyżej.
U mnie po nagrzaniu wskazówka jest wyżej. Znajduje się mniej więcej poziomo
Tak powinna być
No to widzę, że u mnie chyba też termostat i sonda kwalifikuje się do wymiany.
Spalanie jest podejrzanie wysokie, a wskazówka temperatury znajduje się na takim samym poziomie co u Ciebie.
Ma ktoś jakąś instrukcję do programu freelog? Bo już podpiąłem kompa p06 do laptopa i udało mi się połączyć z freelogiem. Pokazuje jakieś parametry tylko nie wiem jakie są poprawne. Za jakiś czas wstawię tu screeny poszczególnych czujników z wartościami podawanymi u mnie.
Parametry należy odczytywać na rozgrzanym silniku na biegu jałowym? Czy może po jakiejś rundce po mieście? Mam go pałować wtedy czy jechać normalnie?
Nie działają mi też zegary w tym freelogu. Nie będą działać? Czy trzeba coś przestawić?
O co chodzi z tą opcją target lambda?
Czy na sensorze"MAP" wartości mają być ujemne? Bo u mnie tak pokazuje.
Screeny wstawię za jakiś czas bo sam nie mam laptopa, tylko nieraz mam możliwość pożyczenia od kolegi do testów.
Wykopuję temat bo dalej jest nierozwiązany :/
Wymieniona sonda lambda - nowa NTK, czujniki temp wody. Spalanie w mieście ostatnio: 11,46, trasa 6,40
Tak się kształtuje spalanie:
http://www.motonotes.pl/Honda,Civic,1025,car.html
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
Masz kompletne wiązki z d15b7?Nieprzerabiane? bo np. u mnie powodem wysokiego spalania były zamienione przewody od wtryskiwacza (sygnałowy z żółto/czarnym) gdzieś po drodze od wtrysku do kompa i zamiast dawać cyklicznie paliwo to lał bez przerwy.
Po wykryciu tego problemu spalanie znacząco spadło.
Pzdr.
Dzięki za sugestie.
No mam właśnie przerabiane wiązki :/
A pamiętasz ile ci wcześniej palił a ile teraz?
Tylko jeden przewód był zamieniony? Od jednego wtryskiwacza? Czy to odrazu wszystkie się zmieniają?
Sprawdź sobie przejścia między kostkami wtryskiwacza a wtyczką przy kompie. Minus od miernika wtyknij do pinu w kostce a plus do odpowiadającego mu pinu we wtyczce do kompa wg schematu obd1. Ustaw miernik na piszczenie. Jak piszczy znaczy, że jest przejście. U mnie tylko jeden wtrysk miał zamienione kable (pierwszy od aparatu - pomyłka przy kabelkologii), Zamieniłem miejscami kabe we wtyczce wtryskiwacza i jest ok. Przed znalezieniem błędu palił mi okolice 11 litrów w mieście a po ok 8,5 - 9 litrów. I już nie śmierdzi beną z wydechu:)
Pzdr.
I już nie śmierdzi beną z wydechu
No to też mi przeszkadza. Błędu komp ci oczywiście nie wyświetlał?
Jutro sprawdzę, tylko zaraz jeszcze poszukam schematu Obd1 Może to będzie to... :p
Sprawdziłem, z połączeniem wtrysków chyba wszystko ok. Wszystkie mają plus po prawej stronie.
Strzałkami zaznaczony sygnał:
https://lh6.googleusercontent.com/_XythTXOcHQ0/TclWo02RgNI/AAAAAAAAApo/xhSvq0FTGKg/s640/2011-05-10%2013.31.40.jpg
Według tego schematu:
http://img705.imageshack.us/img705/6738/kostkikomputeraobd1pins.jpg
Chyba że mają być wszystkie odwrotnie? W co wątpie
Byłem u kolegi artura. Sprawdził świece i ocenił że mieszanka nie jest za bogata, a nawet powiedziałby że za uboga. Na 3 świecy licząc od rozrządu był olej - wydobywa się z uszczelki klawiatury. Za niedługo je wymienię.
przejechaliśmy się kawałek i też nie zauważył aby było coś nie tak. jest w planie zrobienie testu mieszanki paliwowo powietrznej. Jeszcze muszę sprawdzić termostat( choć był wymieniany) Czy po przejechaniu małej odległości tak, żeby wskazówka trochę się ruszyła, czy dół chłodnicy jest zimny.
W aucie jest też wałek od D15B2.
Teraz pytanie do jogala lub kogoś kto też będzie wiedział.
Czy jak otworzę kompa i wyjmę zworkę, lub przerwę połączenie zaznaczone czerwoną strzałką to auto będzie jeździć na oryginalnej mapce D15B7 ?
http://img845.imageshack.us/img845/5049/pb180947.jpg
i ostatnie pytanie czy jak komputer będzie chodził na seryjnej mapce D15B7 to trzeba przestawiać zapłon na 20 stopni, czy ma zostać na 16 ?.
Może trochę kombinowanie ale muszę spróbować bo już jestem w kropce. Styl jazdy raczej odpada, jeżdżę też na co dzień autem służbowym Citroen Nemo 1.4 TDI, i spalanie w mieście wynosi 6,4l /100km. Podobnie jak u innych kierowców, jak nie mniejsze.
Nie wiem po co chcesz zapodać mapę oryginalną z d15b7, ja na niej najmniejsze zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe miałem 8.5L, po zrobieniu mapki pod d13 to już ok 6.5L. Po wyciągnięciu zworki, lub po przecięciu tego drucika będziesz miał seryjną mapkę z d15b7, a zapłon sobie ustaw na 18st czyli pierwsza kreska od strony tych dwóch. Może Ty masz źle rozrzad ustawiony czy coś bo już kurde nie mam pomysłu, ustawiałeś zapłon lampą?? Jest mniej więcej w połowie skali??
Tak zapłon ustawiałem lampą na 16 stopni i wyszedł chyba idealnie na środku. Najczęściej robię krótkie odcinki ok 3 km do pracy.
jakbym miał źle ustawiony rozrząd to by było jakieś szarpanie czy jakieś inne niepokojące objawy? Bo auto chodzi normalnie, ale to też sprawdzę bo rozrząd i pompę wody niedługo muszę wymienić.
Może chodzi o reset komputera? Wyjmowałem bezpiecznik, odpalałem auto, czekałem aż się wentylator włączy, potem gasiłem auto,odpalałem i jeździłem do odcinki (akurat byłem na spocie :P ). A słyszałem że najpierw trzeba pojeździć spokojnie a potem do odcinki.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.